Gå til innhold

Utad er alt helt fint... innad føler jeg det raser..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kjent på noe en stund, men vet virkelig ikke hva det er eller hva det egentlig vil si for meg. 
Jo, alt går fint utad. Står på, følger opp barn, er på jobb og er sammen som en familie. 
 

inni meg raser alt. Alt går samtidig i en slags «slow motion». Føler jeg synker og synker, noen dager er jeg som en robot. Det er ingen som spør om jeg har hatt en fin dag eller hvordan går det. Da må jeg selv ta initiativ og fortelle. Noe jeg ikke gjør, og om det skulle komme et spm svarer jeg aldri hvordan jeg egentlig har det.. 

Hvorfor har jeg det sånn? Hvorfor er alt så mørkt innvendig? Har en flott familie og alt det der. Har liksom ingen grunn til å føle det sånn. Noen dager føler jeg at den eneste grunnen til at jeg fortsatt lever, det er barna mine. 
 

 

Anonymkode: db208...38e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres ut som om du er deprimert, HI. Ring legen din mandag og bestill deg en time! :)

Ironisk nok har mange fastleger nå problemer fordi pasienter ikke kommer til dem med vanlige plager, så du vil nok få time raskt.

Det er viktig at du tar tak i dette før du går helt i kjelleren. Snakk gjerne med mannen din også, om du har, si at du ikke har det bra i deg selv, at du har hatt det slik en stund, men også at du mandag skal ringe legen din slik at du kan få hjelp for det du sliter med. Det er så mye enklere for både deg og han om du er åpen om hvordan du har det, da blir det lettere for han å støtte deg også.

Har du ikke mann, snakk med en annen person som står deg nær, si at du sliter og at du trenger litt ekstra støtte nå, men også at du mandag skal kontakte legen din.

Kanskje er du deprimert pga. noe du har opplevd, men ikke alltid man finner en klar årsak heller, HI. Noen ganger kan det være så enkelt at man har en vitamin- eller mineralmangel eller har et annet fysisk problem som også kan gi depresjon. Dette vet legen din om, så da får du sjekket dette også.

Snakk med en som står deg nær i helgen, og ring uansett legen din mandag. Om du kan bestille time hos fastlegen over nett, gjør det her og nå, da er det gjort, og du har allerede tatt et skritt for å få det bedre :)

Klem :klem:

Anonymkode: 285d4...146

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...