Gå til innhold

Kjæresten og jeg blir ikke enige om hvordan reglene er.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Angående corona. Jeg skiller da mellom anbefalinger og det som er lovpålagt. 

Vi er enige om at loven nå forbyr hyttefolk å overnatte på hytten sin om den ligger i en annen kommune. Det vi er uenige om er at dette gjelder også å overnatte hos andre i deres hjem. Kjæresten min sier jeg får bot hvis jeg drar hjem til ham og overnatter. Altså i huset hans, ikke hytte. Jeg mener det gjelder kun hytter og fritidseiendommer, slik at det ikke stemmer at det er ulovlig og jeg får bot. 

Jeg sier ikke at jeg vil ta turen til ham selv om jeg mener jeg har lov, for det er jo anbefalt å la være. Men en anbefaling er ikke en lov som kan bøtelegges om man trosser det. 

Jeg har rett ikke sant? 

Anonymkode: 4bbbf...959

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spiller det egentlig noen rolle hvem av dere som har rett?

Det anbefales å ikke reise unødvendig, og at vi skal oppholde oss i den kommunen vi er bostedsregistrert i.

Det er foreløpig en anbefaling - men blir nok snart et midlertidig påbud om det ikke respekteres. Et slikt påbud/lov vil skape masse problemer, for da må alle de som bor i en kommune og jobber i en annen begynne å søke dispensasjoner, og det vil pålegge kommunene store ekstrabelastninger de virkelig ikke trenger i dagens situasjon!

Om myndighetene "bare" har bedt om at folk følger dette, eller om det er en lov, det burde ikke spille noen rolle for dere nå. Nå gjelder det bare å følge de tiltakene myndighetene ber oss om.

Anonymkode: 2cdcd...475

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten er det noen kommuner som har innført egne regler om karantene osv. hvis man kommer fra en annen kommune eller landsdel. I disse tilfellene er det mer en lokal lov.

Anonymkode: 2cdcd...475

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Spiller det egentlig noen rolle hvem av dere som har rett?

Det anbefales å ikke reise unødvendig, og at vi skal oppholde oss i den kommunen vi er bostedsregistrert i.

Det er foreløpig en anbefaling - men blir nok snart et midlertidig påbud om det ikke respekteres. Et slikt påbud/lov vil skape masse problemer, for da må alle de som bor i en kommune og jobber i en annen begynne å søke dispensasjoner, og det vil pålegge kommunene store ekstrabelastninger de virkelig ikke trenger i dagens situasjon!

Om myndighetene "bare" har bedt om at folk følger dette, eller om det er en lov, det burde ikke spille noen rolle for dere nå. Nå gjelder det bare å følge de tiltakene myndighetene ber oss om.

Anonymkode: 2cdcd...475

Jeg syns jeg har lov å kunne stille meg kritisk til at han forteller feil. Han sier det blir 20 000 i bot, noe som jeg mener er feil. Jeg finner ikke denne "loven" noen steder, derfor spør jeg her, i tilfelle noen evt kan vise meg link hvor det går frem at JEG tar feil. 

Jeg skrev i innlegget mitt at jeg følger anbefalingen om å la være. Irriterer meg bare at han sier sånn til meg. 

Anonymkode: 4bbbf...959

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, hysterika skrev:

Kanskje enklere i disse tider å bo fast hos han eller deg?

Planen er at sønnen min og jeg skal flytte til ham i sommerferien. Vi bor så langt unna hverandre at vi må vente til ferien og forhåpentligvis pandemien har roet seg. 

Anonymkode: 4bbbf...959

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han vil ikke ha deg der. Det sier jo bare at han enten er redd smitte eller angrer på hele greia.

Anonymkode: a9ae7...ecd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Planen er at sønnen min og jeg skal flytte til ham i sommerferien. Vi bor så langt unna hverandre at vi må vente til ferien og forhåpentligvis pandemien har roet seg. 

Anonymkode: 4bbbf...959

Dere har vært sammen lenge, ikke sant? Jeg får hetta av folk som flytter sammen med barn, etter kort tid 😂

Anonymkode: 1533a...2aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dessuten er det noen kommuner som har innført egne regler om karantene osv. hvis man kommer fra en annen kommune eller landsdel. I disse tilfellene er det mer en lokal lov.

Anonymkode: 2cdcd...475

Ja det har jeg fått med meg. Dersom en kommune lager seg en lov som sier 20 000 i bot om man trosser den synes jeg de skal informere om det på hjemmesiden sin. Det har i allefall ikke denne kommunen gjort. 

Anonymkode: 4bbbf...959

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Han vil ikke ha deg der. Det sier jo bare at han enten er redd smitte eller angrer på hele greia.

Anonymkode: a9ae7...ecd

Han savner meg og syns det er fælt å ikke kan møtes. Han er også veldig redd for å bli smittet og det er veldig forståelig. Vi har blitt enige om å ikke ta sjanser i tilfelle jeg drar med meg smitte. Så vi er enige om å ikke besøke hverandre. Men derifra til å si jeg får 20 000 i bot er jo helt unødvendig. Han trenger ikke si sånn for at jeg skal holde meg unna. Jeg mener han har blandet alt han har hørt. Godt mulig er det hyttefolket som får 20 000 i bot om de bryter regelen? Men det er hyttefolk, vi er ikke hyttefolk. 

Anonymkode: 4bbbf...959

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dere har vært sammen lenge, ikke sant? Jeg får hetta av folk som flytter sammen med barn, etter kort tid 😂

Anonymkode: 1533a...2aa

Vi har vært sammen i to år til sommeren. 

Anonymkode: 4bbbf...959

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg syns jeg har lov å kunne stille meg kritisk til at han forteller feil. Han sier det blir 20 000 i bot, noe som jeg mener er feil. Jeg finner ikke denne "loven" noen steder, derfor spør jeg her, i tilfelle noen evt kan vise meg link hvor det går frem at JEG tar feil. 

Jeg skrev i innlegget mitt at jeg følger anbefalingen om å la være. Irriterer meg bare at han sier sånn til meg. 

Anonymkode: 4bbbf...959

Han vil ikke ha besøk mener du?

Anonymkode: a65e9...d4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Han vil ikke ha besøk mener du?

Anonymkode: a65e9...d4a

Det er ikke det saken gjelder. Saken gjelder om jeg bryter loven og får 20 000 i bot om jeg besøker ham. Vi har lenge vært enige om å la være. Vi diskuterer hva loven sier. 

Anonymkode: 4bbbf...959

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han vil ikke ha deg der. Det sier jo bare at han enten er redd smitte eller angrer på hele greia.

Anonymkode: a9ae7...ecd

Det var det første som slo meg også.

Anonymkode: 05c72...1ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke det saken gjelder. Saken gjelder om jeg bryter loven og får 20 000 i bot om jeg besøker ham. Vi har lenge vært enige om å la være. Vi diskuterer hva loven sier. 

Anonymkode: 4bbbf...959

Det spiller jo ingen rolle når han ikke vil du skal komme på besøk???

Anonymkode: a65e9...d4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det spiller jo ingen rolle når han ikke vil du skal komme på besøk???

Anonymkode: a65e9...d4a

Hvis mannen din sier at bilen deres er rød når den faktisk er blå. Vil du da ikke si ham imot? Det er fakta vi diskuterer. Ikke hva han VIL. 

Anonymkode: 4bbbf...959

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis mannen din sier at bilen deres er rød når den faktisk er blå. Vil du da ikke si ham imot? Det er fakta vi diskuterer. Ikke hva han VIL. 

Anonymkode: 4bbbf...959

Han bruker det jo som en unnskyldning for å forsvare det han ønsker, du hørerjo tydeligvis ikke på det han sier, så han trengte noe å støtte ønsker sitt på. 

Anonymkode: a65e9...d4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg har skjønt, gjelder de 20000 de som trosser hytteforbudet. Det anbefales dog at man ikke foretar reiser som ikke er strengt nødvendig. 

Anonymkode: 19280...a0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Han bruker det jo som en unnskyldning for å forsvare det han ønsker, du hørerjo tydeligvis ikke på det han sier, så han trengte noe å støtte ønsker sitt på. 

Anonymkode: a65e9...d4a

Hvorfor sier du jeg ikke hører på ham? Jeg gjør jo det, vi er enige om at det er skummelt pga smitten. Han sier ikke dette for at jeg ikke hører på ham. Han tar bare feil utifra noe han hører her og der og så blander han ihop reglene. 

 

Anonymkode: 4bbbf...959

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvorfor sier du jeg ikke hører på ham? Jeg gjør jo det, vi er enige om at det er skummelt pga smitten. Han sier ikke dette for at jeg ikke hører på ham. Han tar bare feil utifra noe han hører her og der og så blander han ihop reglene. 

 

Anonymkode: 4bbbf...959

Spiller det noen rolle om dere er enige om at du ikke skal dit da? Dere høres ut som et bra par...

Anonymkode: a65e9...d4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Etter det jeg har skjønt, gjelder de 20000 de som trosser hytteforbudet. Det anbefales dog at man ikke foretar reiser som ikke er strengt nødvendig. 

Anonymkode: 19280...a0f

Riktig sånn jeg har lest det jeg også.

Jeg har aldri tenkt å trosse hverken lov eller anbefaling og skal holde meg hjemme. 

 

Anonymkode: 4bbbf...959

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Spiller det noen rolle om dere er enige om at du ikke skal dit da? Dere høres ut som et bra par...

Anonymkode: a65e9...d4a

Vi er et bra par. Syns du vi blir et bedre par om jeg jatter med ham om loven? Skal jeg aldri si han tar feil? 

Anonymkode: 4bbbf...959

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Vi er et bra par. Syns du vi blir et bedre par om jeg jatter med ham om loven? Skal jeg aldri si han tar feil? 

Anonymkode: 4bbbf...959

Det er jo det at derediskuter dette på et nivå hvor du søker støtte på et forum og virker oppriktig forbanna på ham som gjør at jeg sier det. Dette er neppe det eneste dere er uenige om. 

Anonymkode: a65e9...d4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...