Gå til innhold

Trenger hjelp til å realitetsorientere en kollega som tar HELT AV med Corona.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hun sitter med briller, handsker og munnbind på jobb. Vi jobber i bolig. Jobber døgn, og er nå på 3 dagen med dette kvinnemenneske.

Vi andre vasker oss hyppig, holder avstand og følger regler. Men, hun her er så ekstrem. Tips til hva vi kan si?

Anonymkode: 1cb7d...1d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun sitter med briller, handsker og munnbind på jobb. Vi jobber i bolig. Jobber døgn, og er nå på 3 dagen med dette kvinnemenneske.

Vi andre vasker oss hyppig, holder avstand og følger regler. Men, hun her er så ekstrem. Tips til hva vi kan si?

Anonymkode: 1cb7d...1d3

Hvem sitt utstyr er det?

Anonymkode: cb2b7...1f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre hun stiller med eget utstyr ville jeg snakket med sjefen.

Hos oss må all bruk av verneutstyr godkjennes av sjef eller ansvarsvakt, fordi det er lite av det, og vi må ha det dersom det faktisk blir nødvendig.

Hvis hun stiller med eget utstyr hadde jeg nok sagt noe om sløsing, og mint henne på at mange har donert utstyr til sykehusene.

Anonymkode: 5eeae...597

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jobber i bolig....... hæ? Hva søren betyr det :P ?

Anonymkode: 9e075...181

Sannsynligvis bolig for psykisk utviklingshemmede.

Anonymkode: 5eeae...597

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bolig for unge foreldreløse asylsøkere. Har lyst til å si noe, en motsats da hun bare lesser av seg alt det grusomme om korona, noe vi alle synes, men vi lever det ikke ut til hennes nivå.

Hun nekter å spise med oss, spiser inne på soverommet sitt, hun snakker til oss dagen lang gjennom munnbind, guttene skjønner nesten ikke hva hun sier. Hun skremmer ungdommene unødig, og det er å dra den til det ytterste. Vi har fine og adekvate retningslinjer mot smitte og forebygging her. Hun har med seg alt utstyr hjemmenifra. 
 

Anonymkode: 1cb7d...1d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har rett til å beskytte seg. Dama er jo redd. Hva sier sjefen til dette da? Forelå hun blir permittert? 

Anonymkode: 8ff19...158

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutes ago, Anonym bruker said:

Bolig for unge foreldreløse asylsøkere. Har lyst til å si noe, en motsats da hun bare lesser av seg alt det grusomme om korona, noe vi alle synes, men vi lever det ikke ut til hennes nivå.

Hun nekter å spise med oss, spiser inne på soverommet sitt, hun snakker til oss dagen lang gjennom munnbind, guttene skjønner nesten ikke hva hun sier. Hun skremmer ungdommene unødig, og det er å dra den til det ytterste. Vi har fine og adekvate retningslinjer mot smitte og forebygging her. Hun har med seg alt utstyr hjemmenifra. 
 

Anonymkode: 1cb7d...1d3

Er det ikke påkrevd at dere spiser sammen med deres ungdommer?

Snakk med sjefen din. Hun bør snakke med henne 

Anonymkode: d9017...b50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dama er sikkert redd, men er ei veldig bestemt dame og gjør ting alltid på sin måte. Sjefen kan ikke si noe fordi hun velger å beskytte seg selv. 
Ungdommene vet til dels hvordan hun er, men de begynner å miste respekten for henne. De henvender seg jo ikke til henne. Det hele er bare veldig merkelig. 

Anonymkode: 1cb7d...1d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Dama er sikkert redd, men er ei veldig bestemt dame og gjør ting alltid på sin måte. Sjefen kan ikke si noe fordi hun velger å beskytte seg selv. 
Ungdommene vet til dels hvordan hun er, men de begynner å miste respekten for henne. De henvender seg jo ikke til henne. Det hele er bare veldig merkelig. 

Anonymkode: 1cb7d...1d3

Bare la henne være merkelig tenker jeg 😅

Anonymkode: 8ff19...158

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Bare la henne være merkelig tenker jeg 😅

Anonymkode: 8ff19...158

Jo, men hun er jo bare en byrde! Er som vi er kun 2 på jobb. Ho går rundt og spriter og ordner konstant😂

Anonymkode: 1cb7d...1d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tatt en prat med sjefen for dette blir for drøyt. Dere skal gjøre livet så normalt som mulig i en unormal hverdag for barn som har det vanskelig, dermed skal ikke disse ungene skremmes. De har nok med å lære seg å leve i det nye landet og igjennom denne krisen som det er. Denne praten er sjefen sitt ansvar, ikke dere medarbeideres ansvar, men dere må snakke med sjefen om dette. For det er dere som ser mest av hvordan ungene reagerer på dette. 
 

Selv har jeg snakket med min sjef endel om dette for vi har hatt noen ansatte som er helt hysteriske rundt dette og det gir ikke veldig bra inntrykk ovenfor våre kunder. Vi trenger våre kunder, så at kundene trekker seg unna oss eller lar vær å komme igjen pga hysteriske ansatte kan vi ikke ha. Han har hatt en prat med flere ansatte utover småprater med alle og hva som har blitt gjort er litt ulikt. Jeg vet hun ene endte med å være en uke hjemme, for hun var så nervøs. Nå er hun tilbake på jobb, nesten tilbake til hennes normale jei igjen. 

Anonymkode: 93017...829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånne er irriterende. Jeg jobber på en skole. For en tid tilbake var det trusler mot skoler. En kollega ble hysterisk. Kom inn og sa at hun hadde sett en ukjent bil stå utenfor skolen, hun hadde sett en fremmed mann i kantina, noen hadde satt fra seg en ryggsekk en plass. Sånn gikk hun rundt å snakket. Elevene hørte henne og ble nervøse. Jeg sa i fra til lederen, så hun ble innkalt til ett møte. Ble bedre etter det 

Anonymkode: fb44b...341

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...