Gå til innhold

Tar i mot alle gode råd for å gjøre påska fin for barna?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Barna er 10-16. Vi skulle på vår første skikkelige ferie på årevis og barna er så lei seg.

Lite snø i området. Vi har allerede gått turer, bakt, spilt spill i tillegg til hjemmeskole. 
Trenger mange kreative råd til at påska blir litt minnerik og fin.

Vi er ikke så opptatt av hare, egg og fjær😉

Anonymkode: fed8e...ec4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skulle komme med forslag, men siden dere ikke er opptatte av å feire påske, så...

Anonymkode: a8456...951

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om dere vanligvis ikke er så opptatte av egg, hare osv så tror jeg kanskje årets påske er det året dere skal ha påskeeggjakt i hagen. 

Lag påskemuffins (appelsin og kvikklunsj) 
Hjemmekino med popcorn og snop. La yngste lage billetter. 

Spør ungene om de har noen ønsker eller ideer for påskeaktiviteter. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har eggejakt med gåter. Alle fire barna får hver sin lapp (ulike farger) med en gåte som leder dem til et sted. Der finner de en ny lapp, osv. De får 8-10 lapper hver, og til slutt finner de påskeeggene. De elsker det! Til og med han på snart 18 år vil ha jakt på egget. Det tar litt tid å lage gåtene da, men jeg har et system der jeg kan resirkulere en del av dem fra en til en annen neste år. Finner steder i huset, f.eks. en bestemt blomst i vinduskarmen, og lager en gåte som passer til den, så ligger neste lapp der. Alt mulig kan brukes, jeg gjemmer lapper i bøker, spill, på trampolinen, nedi sko, hunden sin seng osv.

Anonymkode: 1bf45...5c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Barna er 10-16. Vi skulle på vår første skikkelige ferie på årevis og barna er så lei seg.

Lite snø i området. Vi har allerede gått turer, bakt, spilt spill i tillegg til hjemmeskole. 
Trenger mange kreative råd til at påska blir litt minnerik og fin.

Vi er ikke så opptatt av hare, egg og fjær😉

Anonymkode: fed8e...ec4

Du vil ha fin påske men uten påske? Da har jeg lite å bidra med, gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker ferien i helhet. Ikke påskeaften. Over ei uke hjemme. Tenåringene er litt store til harelek, de liker det ikke. Håpte på forslag utenom selve påskeaktivitetene. De kjenner vi til.

Vi skulle kose oss med venner på ski. Blir sittende her og håpte på noen kreative forslag💕

Anonymkode: fed8e...ec4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Overnatting ute under åpen himmel og let frem Orion og de andre stjernebildene om natten og fortell historien om påskeharen.

Blås ut egg og mal påskeegg. 

Farg kokte egg til frokost med løkskall, rødbete, blåbær etc og lær dere litt om plantefarging. Ta en tur i skogen eller i fjæra.

Se påskekrim og løs kryssord, begynn på et stort puslespill, lag påskekort, rydd i hagen. 

Dette skal vi gjøre, hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg krysser fingre og tær for fint vær!🤞🤞

Da blir det ut i skogen med pølser og kakao. Gjerne hver dag. Eller en sykkeltur til sjøen, kubbspill i Hagen. Vi har mesternes mester kamp innad i familien, med ulike aktiviteter. 
 

Brettspill: scrabble, ryktet går, cluedo, alias. 

 

Anonymkode: 90786...705

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå håper jeg i det minste at det skal være lov å dra på stranda til sommeren🙈

Anonymkode: 90786...705

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har laget egen krim, diktet opp av tiåringen. Pappa skal forsvinne og vi skal være detektiver😂. Innebærer litt rød konditorfarge, tau og bagasjerommet på bilen. 

Anonymkode: f8a5a...8c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Akkurat nå håper jeg i det minste at det skal være lov å dra på stranda til sommeren🙈

Anonymkode: 90786...705

Sorry, denne skulle i ferietråden😂

Anonymkode: 90786...705

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...