Gå til innhold

Innafor med boller på timeplanen 😊


mamma til adhd gutt<3

Anbefalte innlegg

Deilig at det står bollebaking på timeplan under mat og helse i dag. Flere som får deilig bakst av ungene i disse dager? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her  var det sette på vaskemaskin, henge opp og rydde når det var tørt. Og tilslørte bondepiker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har ikke ungene fått slike oppdrag, men jeg la det inn vafler på timeplanen til ungene på onsdag. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dykk beskriver er meir likt min timeplan for dagen. Her må det både ryddast, vaksast og lagast mat. Kanskje eg skal få med ungane på noko av det. Dei har matte, norsk og engelsk på sin plan. Akkurat no er det vikartimen på NRK super, før hardkøyret begynner med møte med læraren på google meet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har de alle tre mest mulig faglig. Det er ispedd en og annen oppgave som rydde stuen eller gå en tur, men for det aller meste fag. Heldigvis. Men dine barn er vel fritatt lekser og slik så mulig de har mindre vanlig også. 

Anonymkode: d5dd4...691

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her har de alle tre mest mulig faglig. Det er ispedd en og annen oppgave som rydde stuen eller gå en tur, men for det aller meste fag. Heldigvis. Men dine barn er vel fritatt lekser og slik så mulig de har mindre vanlig også. 

Anonymkode: d5dd4...691

Du skjønner ikke at det er en oppgave i mat og helse som alle barn får (når de har det faget)? Eller klarte du ikke å ta deg tid til å lese teksten ordentlig i din iver etter å kaste deg over hi?

Ta deg en bolle 👌🏼

Anonymkode: a6a98...fb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I "mat og helse" er jo drt en naturlog ting å skulle lære, men de fleste timene bør brukes på sunnere mat.

I andre timer kan det sikkert være en ok oppgave for barn med særskilte behov for å få et forhold til tall, mål og vekt samt litt lesetrening.

Anonymkode: d9fa4...440

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

I "mat og helse" er jo drt en naturlog ting å skulle lære, men de fleste timene bør brukes på sunnere mat.

I andre timer kan det sikkert være en ok oppgave for barn med særskilte behov for å få et forhold til tall, mål og vekt samt litt lesetrening.

Anonymkode: d9fa4...440

Å bake for å få inn andre fag er ikke bare for barn med særskilte behov altså🤪 et lite subtilt forsøk på å trykke ned hi littegrann? Den slo raskt tilbake på deg, for å si det sånn 😂

Anonymkode: a6a98...fb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å bake for å få inn andre fag er ikke bare for barn med særskilte behov altså🤪 et lite subtilt forsøk på å trykke ned hi littegrann? Den slo raskt tilbake på deg, for å si det sånn 😂

Anonymkode: a6a98...fb4

I hvilke fag da, for unger på over 10 år?

Anonymkode: d9fa4...440

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her har de alle tre mest mulig faglig. Det er ispedd en og annen oppgave som rydde stuen eller gå en tur, men for det aller meste fag. Heldigvis. Men dine barn er vel fritatt lekser og slik så mulig de har mindre vanlig også. 

Anonymkode: d5dd4...691

Bakingen stod på planen til min helt vanlige og meget skoleflinke 6 klassing. De har oppgaver i alle fag og mat og helse i tillegg til gym kommer i tillegg til basisfagene . De har dessuten full lekseplan . For han med ADHD er det fullt opplegg hele dagen med klassen over nett . Ingen i klassen har lekser i tillegg nå. 6 klassingen hadde dessuten ett kunst prosjekt i kunst og håndverk . Hva får deg til å tenke at de har mindre å gjøre enn andre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I hvilke fag da, for unger på over 10 år?

Anonymkode: d9fa4...440

Mat og helse? For unger på 14 som ikke har tilrettelagt undervisning,.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har heldigvis ungene tilnærmer ordinær plan med undervisning og vanlige skoleoppgaver. Mellomste har mat og helse i dag og da var det grovbakst på planen; grovt brød eller grove rundstykker. 
 

å legge inn matlaging som en del av fag for å lære regning, måleenheter osv er bra i småskolen. Det er vel også en del av læreplanen. Men da bør oppgavene være konkrete, ikke bare «vær med å lage middag».

Anonymkode: 97124...b6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 klassingen min skulle bake en kake/muffins for og lære dl, ml, kilo og gram .  De skulle finne en oppskrift og så bake for og så skrive den om fra liter til desiliter og så til milliliter eller noe sånt. Kilo om i gram etc.

Godt med litt variasjon fra og bare skrive. 

Anonymkode: 5eef7...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I "mat og helse" er jo drt en naturlog ting å skulle lære, men de fleste timene bør brukes på sunnere mat.

I andre timer kan det sikkert være en ok oppgave for barn med særskilte behov for å få et forhold til tall, mål og vekt samt litt lesetrening.

Anonymkode: d9fa4...440

Nå er det lærer i mat og helse som bestemmer oppgavene og hittil har det vært 2 bake oppgaver ( valgfri kake og boller) og 2 valgfrie middager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fortalte 8-åringen for et par dager siden at han fikk i oppgave av læreren på teams å lage vafler. Så da gjorde vi det da. Etterpå fortalte han med et lurt smil at læreren bare hadde sagt at de kunne foreslå det for foreldrene hvis de ville. ;)

Anonymkode: ad969...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Her fortalte 8-åringen for et par dager siden at han fikk i oppgave av læreren på teams å lage vafler. Så da gjorde vi det da. Etterpå fortalte han med et lurt smil at læreren bare hadde sagt at de kunne foreslå det for foreldrene hvis de ville. ;)

Anonymkode: ad969...45b

Snedig😊😊😊 her står det svart på hvitt😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Lektor Doppler med tillegg skrev:

Mat og helse? For unger på 14 som ikke har tilrettelagt undervisning,.. 

Jeg skrev jo at det var en grei oppgave i mat og helse. Spørsmålet var hvilke andre fag bollebaking var en fornuftig oppgave for store barn.

Anonymkode: d9fa4...440

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Nå er det lærer i mat og helse som bestemmer oppgavene og hittil har det vært 2 bake oppgaver ( valgfri kake og boller) og 2 valgfrie middager. 

I mat og helse er det jo helt vanlig, selv om jeg personlig synes de burde legge mer vekt på å lære den skikkelig matlaging enn så mye baking.

Anonymkode: d9fa4...440

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skrev jo at det var en grei oppgave i mat og helse. Spørsmålet var hvilke andre fag bollebaking var en fornuftig oppgave for store barn.

Anonymkode: d9fa4...440

Matematikk; Veie og måle,  Norsk; Lese og forstå, Naturfag; Gjæring

Endret av Lektor Doppler med tillegg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I mat og helse er det jo helt vanlig, selv om jeg personlig synes de burde legge mer vekt på å lære den skikkelig matlaging enn så mye baking.

Anonymkode: d9fa4...440

Ja, tenk så skadeleg det er om ungane lagar anna enn grønnsaksuppe og lavkarbobrød. Det blir nok undergangen til denne generasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I mat og helse er det jo helt vanlig, selv om jeg personlig synes de burde legge mer vekt på å lære den skikkelig matlaging enn så mye baking.

Anonymkode: d9fa4...440

Ikke uenig med deg her . Vi lærer ungene slikt her hjemme ellers😊. Lærte slikt av min mor og synes det er viktig å lære det videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Deilig at det står bollebaking på timeplan under mat og helse i dag. Flere som får deilig bakst av ungene i disse dager? 

Det står det på timeplanen her og. Men dessverre har lokalbutikken , vært tom for gjær i to uker.(Joda, de har fått påfyll, som har blitt solgt før jeg rakk å kjøpe.) Så barnet har dispensasjon, og skal steke pannekaker i stedet.

Anonymkode: f0bb9...da7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det står det på timeplanen her og. Men dessverre har lokalbutikken , vært tom for gjær i to uker.(Joda, de har fått påfyll, som har blitt solgt før jeg rakk å kjøpe.) Så barnet har dispensasjon, og skal steke pannekaker i stedet.

Anonymkode: f0bb9...da7

Jeg fikk snappet til meg den siste gjærpakken de hadde i den 3 butikken jeg lette i og følte oppriktig at jeg hadde funnet gull🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det står det på timeplanen her og. Men dessverre har lokalbutikken , vært tom for gjær i to uker.(Joda, de har fått påfyll, som har blitt solgt før jeg rakk å kjøpe.) Så barnet har dispensasjon, og skal steke pannekaker i stedet.

Anonymkode: f0bb9...da7

Jeg skjønner det ikke, er folk begynt å bake noe helt vilt. siden det er så mye tomt for gjær 😆

Anonymkode: 3d312...7ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...