Gå til innhold

Savner barna deres barnehagen? Mi gjør ikke det🤔


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fireåringen her savner ikke barnehagen. Et par av jentene i barnehagen har hun spurt om å få treffe, riktignok. Men når jeg nevner barnehagen og at det sikkert blir artig når det åpner om noen uker, sier hun at hun ALDRI vil i barnehagen og at hun IKKE savner det. Hun får helt panikk om jeg forsøker å motsi henne, og begynner å gråte og klenge seg til meg om vi fortsetter å snakke om det.


Har tenkt en del over hva det kan være. Det er ikke den roligste barnehagen. Mye viltre barn og roping mellom barna. Storebror trivdes heller ikke i samme barnehage, men vi trodde det var pga akkurat det kullet som hadde mange spesielle tilfeller. Kanskje hun synes det er slitsomt å være i en barnehage med mye støy. Men støy er vel normalt overalt, eller? Også tror jeg hun har det særdeles fint hjemme, med sine ting og familien rundt seg. 

Jeg har begynt å bekymre meg litt for hva det kan være. Får høre overalt at barn savner barnehagen så inderlig. Hvorfor ikke mitt barn? Noen som har kloke tanker?

Anonymkode: 0f350...27d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine koser seg hjemme, men de savner også barnehagen . Gutter 4 og 6 år! 

Anonymkode: 795ea...2ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt barn (6 år, skole til høsten) liker seg også veldig godt hjemme nå og sier han "vil være hjemme for alltid". Jeg tror han bare synes det er koselig å være hjemme sammen med meg og storebror. 

Anonymkode: 9b790...7a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha ser nå du spurte om hva det kan være og ikke andres erfaringer 🙈🙈 

Men hun koser seg selvfølgelig så mye hjemme❤️

Anonymkode: 795ea...2ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna på den alderen lever veldig her og nå, altså i nuet. Hun er hjemme nå, koser seg, og så spør du om hun vil i barnehagen? Nei, hun vil jo være hjemme! 

Min 4-åring sier det samme. Neeeeeeiii, ikke barnehagen. Men han elsker å være der og til vanlig vil han alltid av gårde om morgenen. Men nå er hverdagen at vi er hjemme sammen, så da er det "ikke barnehagen" når man spør og snakker om barnehagen. 

Anonymkode: df2c2...ca8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ha ha ser nå du spurte om hva det kan være og ikke andres erfaringer 🙈🙈 

Men hun koser seg selvfølgelig så mye hjemme❤️

Anonymkode: 795ea...2ba

Neida, jeg vil gjerne høre andres erfaringer😊 Men spekulerer veldig på om det er vanlig å absolutt IKKE savne barnehagen, også da...

HI

Anonymkode: 0f350...27d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å si akkurat hva det er, kanskje hun mistrives i barnehagen, eller kanskje hun bare trives veldig godt hjemme. Sønnen min ville aldri i den første barnehagen han gikk i, men da vi byttet begynte han etter et par uker å glede seg til å dra dit hver dag.

Nå går han i første klasse og savner IKKE skolen, han håper den blir stengt minst til høsten. Det var helt greit å ikke få treffe vennene så lenge han slapp skolen påstod han. Men senere samme dag som han sa det så ble han nesten på gråten da han så kompisen leke ute med søsteren sin og forstod at han ikke kunne bli med dem.

Han lever her og nå, og når det som er her og nå oppleves bra, så vil han ikke endre på det. Og tenker da (heldigvis) ikke noe særlig på det han samtidig går glipp av.

Anonymkode: 6fd24...f4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De MÅ ikke savne barnehagen. De skal jo ha det best hjemme :)
Min savner ikke barnehagen.

Anonymkode: a9548...1c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Barna på den alderen lever veldig her og nå, altså i nuet. Hun er hjemme nå, koser seg, og så spør du om hun vil i barnehagen? Nei, hun vil jo være hjemme! 

Min 4-åring sier det samme. Neeeeeeiii, ikke barnehagen. Men han elsker å være der og til vanlig vil han alltid av gårde om morgenen. Men nå er hverdagen at vi er hjemme sammen, så da er det "ikke barnehagen" når man spør og snakker om barnehagen. 

Anonymkode: df2c2...ca8

Ja, sant det, de lever i nuet. Litt annerledes hos mi da, som aldri egentlig vil i barnehagen om morgenen. Jubler på lørdager og søndager når hun får vite at det er helg.

HI

Anonymkode: 0f350...27d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en liten forskjell mellom han på 4 og førskolegutten på 6. 4- åringen spør sjelden etter å dra i bhg, men sier han savner å leke med kompisene. 6 - åringen maser og spør etter barnehagen hver eneste dag. Han gledet seg til så mye som skulle skje i barnehagen fremover! 

Anonymkode: 795ea...2ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 3.5 åring er superglad for å være hjemme. Han vil aldri inn i barnehagen ved levering han heller, men storkoser seg når det første savnet har blitt erstattet av lek eller mat. Barn er forskjellige rett og slett. Noen bare løper inn mens andre får en «meltdown». 

Anonymkode: dc5c1...d55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mine (5 og 12) virker så langt veldig fornøyde med å være hjemme. Den yngste har sagt et par ganger at hun gleder seg til å møte noen av vennene sine, den eldste holder kontakten via sosiale media. De er godt informert om hvorfor det er sånn, de har hverandre og en forelder hjemme samt at de har hage, dyr og turområder slik at det alltid er litt å finne på. 

Anonymkode: 3b528...6e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen dager savner hun den, andre dager er hun glad for å være hjemme. Litt opp og ned. 

Anonymkode: 73a97...602

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En på 3,5 som har det som plomma i egget hjemme, så nei ingen savn her :)

Anonymkode: d3643...12c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To i bhg (4 og 5) og en i 1. klasse. Ingen savn her heller. Én har spurt om de snart får gå igjen, de 2 andre jubler høyere for hver dag som går over å få være hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min førskolejente spør ikke etter barnehagen, men savner de to beste venninnene sine masse.

Anonymkode: e3bce...095

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...