Gå til innhold

Må ha kontakt med barnevern


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Om du vet helt garantert det ikke er mannen din som har kontaktet jobben politi, så må det jo ha vært en annen nær fortrolig venn eller kollega du har snakket med som har vært bekymret da? Som de andre sier, så er det vanskelig å anta noe om hvordan barnevernet håndterer dette, om du ikke legger alle fakta på bordet her. Og det skjønner jeg jo du ikke vil mht evt konfidensielle opplysninger.

Jeg har erfart et lignende alvorlig tilfelle som det du nevner her. Her er hele historien. Hun hadde slitt med svangerskapspsykose tidligere og fikk tilbakefall med nokså skjør psyke 5 år senere. Litt av og på. Da hun så plutselig begynte å oppføre seg veldig spesielt, å si merkelige ting, for så å forsvinne til langt på natt. Da ble både politi og barnevern kontaktet. De fant henne klin psykotisk halvveis avkledd langs veien i mørket..

Satser på det ikke er alvorlig psykiatri, rus eller vold inni bildet for din del. Og at dette bare er snakk om en misforståelse.
Så om mannen din var hjemme dette døgnet og heller ikke han sliter med en av de tre overnevnte tingene...så legger barnevernet fort denne saken vekk og konsentrerer seg om neste. De har nok å gjøre i disse tider...

Når dette er sagt, så er du ikke alene om å ønske ‘rømme vekk fra alt det tøffe i disse tider. Det er litt av en påkjenning mange av oss går igjennom nå. Hold on!

Anonymkode: 48327...381

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men altså; Hva tenker en voksen person når man velger å stikke fra mann, barn og forpliktelser i ett døgn, uten å gi lyd fra seg?!

Det er ikke normal oppførsel, selv om mange tenker tanken. Man kan faktisk ikke oppføre seg slik når man har barn og familie. 
Hva hadde du gjort hvis mannen din hadde stukket av og du ikke hadde hørt fra han? 
Hadde min samboer gjort noe slik, da hadde jeg klikket litt i vinkel. Først hadde jeg selvsagt blitt livredd og slikker kontaktet politi og jobben hans, men etterpå hadde nok sinnet kommet. 
Poenget mitt er at man gjør ikke sånn! Det er ikke greit.

Anonymkode: 8327f...6e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen har vel fryktet at du vil ta livet ditt.

Stikke av hjemmefra = svært bekymringsfullt.

Jeg er glad noen undersøker ståa hjemme hos dere

Anonymkode: bc972...7c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor sov du egentlig?🤔

Anonymkode: a5099...f27

Føler litt at her er det en tredjepart involvert som ts kanskje har savnet og ikke kunnet møtt etter coronavirus plusset opp i Norge. Å stikke av pga psyke virker mer som en stor unnskyldning til å kunne dra til tredjeparten og tilbringe natta der. Det er bare det magefølelsen min sier med tanke på alt som skurrer i denne saken.

Anonymkode: 723d9...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor sov du egentlig?🤔

Anonymkode: a5099...f27

Eg sov i kjelleren i vårt eget hus. Har leilighet der som ikke er til utlån akkurat nå.

Anonymkode: 11838...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror bv kom inn senere av politiet. De er pliktig å gjøre det i alle anrop barn er involvert. 
Så har nok kjæreste eller annen nær ringt politi fordi de har vært redde for deg. Fordi mobilen var tom for strøm. Ikke nødvendigvis pga selvmord. Men man kan kjøre utfor mediet uhell eller treffe kriminelle.

Anonymkode: a5099...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Eg sov i kjelleren i vårt eget hus. Har leilighet der som ikke er til utlån akkurat nå.

Anonymkode: 11838...6bc

Du fortalt mannen at du ikke kom hjem, men reiste likevel hjem og sov i kjellerleiligheter? Uten å informere om det? Parkerte du utenfor synsvidde da eller?

Anonymkode: 9e9e0...376

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det må være noe mer du ikke forteller oss.

Anonymkode: b9672...164

Nei?

Anonymkode: 11838...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det må være noe mer du ikke forteller oss.

Anonymkode: b9672...164

Ja, parkerte på ein parkeringsplass ikke så langt fra huset. Trengte ein pause. Høres jo skikkelig teit ut 🤔

Anonymkode: 11838...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror bv kom inn senere av politiet. De er pliktig å gjøre det i alle anrop barn er involvert. 
Anonymkode: a5099...f27

Det er de aldeles ikke.

Politiet melder bekymring for barn dersom de mener det foreligger slik bekymring. Det gjorde de tydeligvis her. Deretter vurderer barneverntjenesten om de er enige i at det kan foreligge grunn til bekymring ut fra hendelsesbeskrivelsen. 

Det er vilt usannsynlig at en barnevernsundersøkelse er åpnet om hendelsesforløpet var som HI gjengir det. 

Anonymkode: 97292...ea8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 26.3.2020 den 19.03, Anonym bruker skrev:

Travle tider med unger heime som treng ulik oppfølging.  Sa at eg bare måtte vekk til mannen. Ble borte eit døgn. Politiet blei kontaktet av jobben min som av en eller annen grunn hadde fått det med seg, og derfor og barnevern. Hadde ikke mer strøm på telefon og fikk derfor ikke tatt kontakt. Hva tror dere barnevernet sier? Finnes det noe formildende i disse koronatider.

Anonymkode: 11838...6bc

 

På 26.3.2020 den 21.34, Anonym bruker skrev:

Jo sa at eg trengte ein pause. Men ikke at det ble så lenge. Aner ikke hvem som kontaktet jobben🤔

Anonymkode: 11838...6bc

 

På 26.3.2020 den 21.37, Anonym bruker skrev:

Nei, mannen var hjemme. Men jeg dro på en kjøretur og så var eg så utkjørt at eg orka ikkje dra hjem og treffe mann og barn. Litt uoverenstemmelse før jeg dro og diskusjon om at jeg burde takle hverdagen med barna bedre,men absolutt ingen høylytt krangling. 

Anonymkode: 11838...6bc

 

På 26.3.2020 den 22.28, Anonym bruker skrev:

Fordi at ingen visste hvor jeg var. Aner ikke hvem som kontaktet jobben min, vet det ikke er mannen eller min familie 🤔  HI

Anonymkode: 11838...6bc

 

På 26.3.2020 den 22.28, Anonym bruker skrev:

Hadde fri, skulle ikke på jobb

Anonymkode: 11838...6bc

 

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Eg sov i kjelleren i vårt eget hus. Har leilighet der som ikke er til utlån akkurat nå.

Anonymkode: 11838...6bc

 

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, parkerte på ein parkeringsplass ikke så langt fra huset. Trengte ein pause. Høres jo skikkelig teit ut 🤔

Anonymkode: 11838...6bc

Nå har jeg lest gjennom tråden en gang til, og skjønner fremdeles ingenting. 

Hva slags jobb har du og hvorfor ringte de politi? Hvorfor ble barnevernet koblet inn når barna var trygt hjemme hos far?

Og hvordan kunne du tenke at det var greit å gjemme bilen, slå av telefonen og gjemme deg i kjelleren? Ville du at mannen skulle bekymre seg over deg? 

Har du snakket med barnevernet? Hva er deres bekymring? 

Hele greia er jo bare supermerkelig. 

Anonymkode: 90416...017

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det dere som har 4 barn og melder alt og alle til barnevernet så vil jeg tro det er mannen din som står bak. 

Anonymkode: bf158...7d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er det dere som har 4 barn og melder alt og alle til barnevernet så vil jeg tro det er mannen din som står bak. 

Anonymkode: bf158...7d4

Nei, det er det ikke. Har tre barn

Anonymkode: 11838...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

 

 

 

 

 

 

Nå har jeg lest gjennom tråden en gang til, og skjønner fremdeles ingenting. 

Hva slags jobb har du og hvorfor ringte de politi? Hvorfor ble barnevernet koblet inn når barna var trygt hjemme hos far?

Og hvordan kunne du tenke at det var greit å gjemme bilen, slå av telefonen og gjemme deg i kjelleren? Ville du at mannen skulle bekymre seg over deg? 

Har du snakket med barnevernet? Hva er deres bekymring? 

Hele greia er jo bare supermerkelig. 

Anonymkode: 90416...017

Nei det har jeg ikke. Synes og det er merkelig. Jeg er helsefagarbeider og jobber i heimesjukepleien. 

Vi hadde en diskusjon om en val ci har og jeg ba mannen finne en annen løsning for den i denne perioden med tre barn henne og en krever spes. Ped, en barnehagegutt og en til elev. Den er egentlig mannen sin interesse og jeg har nok med ungene om jeg ikke skal ta meg av valpen enda. Nei, han kunne ikke finne på andre muligheter, eg måtte vel klare å ta med at den + ungene. Men eg kunne jo sagt nei i utgangspunktet før vi fikk valpen, sier han. Ok, hva ville du gjort da hvis jeg svarte nei. Da hadde jeg vel fått valpen likevel og flytta ut. Og så gjekk jeg. Men etterpå seier han at han sa det fordi han blei så provosert..og ville vel på en måte vise at han ikke kan bestemme alt..HI

Anonymkode: 11838...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei det har jeg ikke. Synes og det er merkelig. Jeg er helsefagarbeider og jobber i heimesjukepleien. 

Vi hadde en diskusjon om en val ci har og jeg ba mannen finne en annen løsning for den i denne perioden med tre barn henne og en krever spes. Ped, en barnehagegutt og en til elev. Den er egentlig mannen sin interesse og jeg har nok med ungene om jeg ikke skal ta meg av valpen enda. Nei, han kunne ikke finne på andre muligheter, eg måtte vel klare å ta med at den + ungene. Men eg kunne jo sagt nei i utgangspunktet før vi fikk valpen, sier han. Ok, hva ville du gjort da hvis jeg svarte nei. Da hadde jeg vel fått valpen likevel og flytta ut. Og så gjekk jeg. Men etterpå seier han at han sa det fordi han blei så provosert..og ville vel på en måte vise at han ikke kan bestemme alt..HI

Anonymkode: 11838...6bc

Høres ut som du har det tøft nå og fikk behov for å koble ut. Historien høres merkelig ut fordi du forteller detaljert om noe og unnlater å si andre ting.

Men det er klart det ikke kan være andre enn mannen din som har kontaktet politiet, slik at dermed barnevernet er koblet inn. OM du ikke har fortalt om denne konflikten til andre fortrolige venner som følte det var så alvorlig at de måtte formidle videre.
 

Kan dere har vært i kontakt med familievernkontor ved en tidligere anledning mtp at dere har såpass store utfordringer i familielivet? Kanskje søkt hjelp om andre ting i det offentlige? Da er dere jo på en måte allerede journalført her og veien til barnevernets søkelys kortere.

Og OM det er eller har vært noe som helst av rus, psykiatri eller vold inni bildet noen gang, enten deg eller mannen...så ville jo dette vært en naturlig forklaring på hvorfor barnevernet ble koblet inn i dette uskyldige, men samtidig nokså merkverdige ‘stuntet ditt.

Å koble ut av alt ansvar på den måten du gjorde er uansett ikke et helt friskt tegn, rent mentalt. Så om dette er noe som gjentar seg eller er en typisk egenskap av deg, vil det være direkte uheldig for barna. Tenk den vonde atmosfæren du skaper hjemme ved å gjøre noe sånn. Om barna ikke vet direkte fakta av hva det går i, så merker de at noe er veldig galt og de vil garantert bli urolige inni seg.

Anonymkode: 48327...381

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det er fint barnevernet er inne i bildet her. Man reiser ikke fra mann og barn uten å si hvor man er og hvor lenge man blir borte. Selv om ting er tøft og vanskelig. Sånn er det å være foreldre. Og takler man ikke det bør barnevernet koples inn. 

Anonymkode: 97ca3...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...