Gå til innhold

Det at russen ikke får tilbake pengene for avlyste landstreff..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det er jo fryktelig kjipt😕 en ting er at hele russetida er avlyst, men de får jo ikke engang tilbake penger for billettene til de avlyste landstreffene heller. Jeg er rett og slett lei meg på deres vegne...

Anonymkode: 9ee0a...875

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Koster de så mye da?

Anonymkode: 1d6a1...bae

Bare landstreffet i Stavanger koster over 3000 kroner.

Anonymkode: 9ee0a...875

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Russetiden bør avskaffes uansett.

Anonymkode: 054d5...44b

Usaklig svar, og av liten betydning for årets russ.

Anonymkode: 9ee0a...875

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Er det ikke det forsikring er til da?

Anonymkode: f7580...87d

Hva slags forsikring da?

Anonymkode: 9ee0a...875

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Usaklig svar, og av liten betydning for årets russ.

Anonymkode: 9ee0a...875

Det er en gyllen anledning til å avskaffe russetiden. 

Russetreff... hah.. tragisk. De pengene var jo tapt i utgangspunktet. 

Anonymkode: 054d5...44b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bare landstreffet i Stavanger koster over 3000 kroner.

Anonymkode: 9ee0a...875

Bare for treffet? Så kommer evt flybillett og hotell utenom ? Er glad for at jeg sa nei til min gutt. Alle i hans russegruppe skulle dra. Men min gutt jobber ikke, og jeg betaler ikke 

Anonymkode: 92659...200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde jo kunne refunderes. Arrangører trenger ikkje bruke penger på vakter, artister osv. 

Anonymkode: 38fa5...10c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er en gyllen anledning til å avskaffe russetiden. 

Russetreff... hah.. tragisk. De pengene var jo tapt i utgangspunktet. 

Anonymkode: 054d5...44b

Christ....🙄🙄

Anonymkode: 9ee0a...875

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bare for treffet? Så kommer evt flybillett og hotell utenom ? Er glad for at jeg sa nei til min gutt. Alle i hans russegruppe skulle dra. Men min gutt jobber ikke, og jeg betaler ikke 

Anonymkode: 92659...200

Bestemmer du over 19 åringen din enda? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Sommerkroppen 2029 skrev:

Bestemmer du over 19 åringen din enda? 

Gjør vel det hvis det er hun som må betale for det

Anonymkode: f7580...87d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gjør vel det hvis det er hun som må betale for det

Anonymkode: f7580...87d

Selvsagt hvis hun betaler. Men det er vel mulig at sønnen har litt penger på konto? Jeg har en datter som var russ ifjor og hun hadde heller ikke jobb. Men jeg har jo ingenting med hva hun bruker sparepengene sine på.

Endret av Sommerkroppen 2029
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Sommerkroppen 2029 skrev:

Selvsagt hvis hun betaler. Men det er vel mulig at sønnen har litt penger på konto? Jeg har en datter som var russ ifjor og hun hadde heller ikke jobb. Men jeg har jo ingenting med hva hun bruker sparepengene sine på.

For meg høres det ut som om hun måtte ha betalt det

Anonymkode: f7580...87d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse russetreffarrangørene er det jeg vil kalle pengepugere. Useriøse som bare rakker'n, og burde få seg en skikkelig smekk. Håper virkelig noen som krever penger tilbake går rettens vei, og får disse grådige haiene dømt. For å gjøre et snilt anslag, så er det slett ikke å overdrive hvis man anslår 5 000 tapte kroner pr. russ, og 5 lapper er mye penger for de fleste 18-19 åringer. 

Russetiden skulle gjerne vært avviklet, det hadde vært en stor fordel for avgangselevene selv, men det er en helt annen historie. 

-sa lektor i vgs. 

Anonymkode: 028f7...783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verden står overfor en katastrofe. Når viruset treffer de fattige landene i Sør Amerika, India og Afrika for fullt kommer vi til å miste så mye mennesker. Bare tenk på flyktningeleirene og forholdene som er der.

At russen mister penger er det minste som bekymrer meg, de har ikke vondt av å se litt realiteter rundt seg. Og som flere sier, kanskje dette er begynnelsen på slutten av russehysteriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sommerkroppen 2029 skrev:

Selvsagt hvis hun betaler. Men det er vel mulig at sønnen har litt penger på konto? Jeg har en datter som var russ ifjor og hun hadde heller ikke jobb. Men jeg har jo ingenting med hva hun bruker sparepengene sine på.

Feiltolker du med vilje, eller? Hun sa i rene ord: han jobber ikke og jeg betaler ikke. Hvor i fredens navn klarer du å lese inn at han hadde sparepenger og at mora sa nei bare fordi hun bestemmer over han? 

Anonymkode: 3194a...36c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er MANGE som taper penger nå. Russen trenger ikke å bekymre seg for om de har råd til huset eller medisiner og mat. Jaggu på tide å få litt perspektiv. Det er faen meg ikke synd på russen. Priviligert i-lands ungdom med tusenvis av kroner å kaste bort på fest, de har null rett til å syte. 

Anonymkode: 81792...008

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva slags forsikring da?

Anonymkode: 9ee0a...875

På kredittkort

Anonymkode: 8cd92...c0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Sommerkroppen 2029 skrev:

Selvsagt hvis hun betaler. Men det er vel mulig at sønnen har litt penger på konto? Jeg har en datter som var russ ifjor og hun hadde heller ikke jobb. Men jeg har jo ingenting med hva hun bruker sparepengene sine på.

Hvis mitt barn bruker det jeg sparer til det på russetid så hadde jeg blitt sint

Anonymkode: 8cd92...c0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nyttårs barn skrev:

Verden står overfor en katastrofe. Når viruset treffer de fattige landene i Sør Amerika, India og Afrika for fullt kommer vi til å miste så mye mennesker. Bare tenk på flyktningeleirene og forholdene som er der.

At russen mister penger er det minste som bekymrer meg, de har ikke vondt av å se litt realiteter rundt seg. Og som flere sier, kanskje dette er begynnelsen på slutten av russehysteriet.

Litt enig med deg. Samtidig mener jeg russeindustrien er så pill råtten, at jeg skulle ønske det var bakmennene her som tok (i alle fall deler av) støyten. 

Anonymkode: f9001...086

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står da virkelig ikke noen plass at russen ikke får pengene tilbake. De skal få beskjed på mandag har min russ fått beskjed om. Men ja, kongeparken kommer til å tape MYE penger på at russetreffet blir avlyst, og ikke bare de. Alle butikkene og restaurantene i området taper også MYE penger på dette. Vi som bor i området har svært lite å klage på, de aller fleste russene oppfører seg veldig fint hele denne helgen. 

Mye musikk og mye ungdommer i gatene, men heller femtentusen19 åringer i gatene en femtentusen bedrevitende 40-50 åringer! 

Anonymkode: 1472e...798

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Litt enig med deg. Samtidig mener jeg russeindustrien er så pill råtten, at jeg skulle ønske det var bakmennene her som tok (i alle fall deler av) støyten. 

Anonymkode: f9001...086

Du kunne jo valgt å gjøre ditt barn uavhengig av denslags idiotindustri. Det er ikke pålegg om å være med på russetid, unge med ryggrad velger det bort. Dere velger å delta og støtte den "pill råtne" russeindustrien. Det er for seint å snyte seg når nesa er borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva man mener om pengebruken i russetiden så bør man vel få refundert pengene man har betalt inn til et arrangement som blir avlyst?

Begge mine barn var på landstreffet og de gledet seg lenge i forveien og hadde det helt topp mens det sto på. Skjønner ikke helt at fordi det er et russetreff så skal det være så negativt? Festivaler ellers blir jo sett på med større velvilje av oss ‘voksne’? Klart st det er noen som alltid drar den for langt, men det gjelder jammen ikke bare russen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...