Gå til innhold

Baby på 4 mnd våkner ofte på natta


Mrs_O1

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en baby på snart 4 måneder.

Hun har aldri vært en sovebaby. Nå er både jeg og mannen utslitt. Rutinen vår er sånn: mating, litt kos, massasje, på med pysj, opp til sengs, mer mat hvis hun vil ha, sang. Hun sover på vårt soverom i sovepose, sovner med smokk. Jeg kan gå ut av rommet når hun ligger med smokken og er våken, hun klarer å sovne alene.

Har sluttet å svøpe henne. Det var egentlig aldri super suksess da hun lå og knirket over å ikke kunne bruke hendene sine.

Hun sover stort sett bra den første delen av natta, mellom 19 og 01. Vi mater henne ca kl 21.30 uten å vekke henne, neste mating er når hun begynner å skrike etter det selv. Vanligvis ca kl 00, kl 03 og 05. Ammer ikke, kun MME

Mellom kl 01 og 03 blir hun veldig urolig. Hun kaster seg fra side til side, sutrer og gråter. Det hjelper med smokk, men hun beveger seg så mye at man må nesten holde den fast i munnen hennes for å roe henne ned. Jeg blir så desperat etter å få sove at jeg holder begge hendene hennes. Da er det håp om at hun kan sovne. Kl 6 kaster jeg håndkleet og står opp

Jeg har aldri vært glad i samsovingen våres, men det er bedre enn å måtte stå opp 10+ ganger for å roe henne ned

Jeg har nå lest boka til Karin Naphaug. Der er det en oppskrift til baby på 4 mnd, som går på å ha henne på eget rom og gå inn når hun skriker, roe henne ned og gå ut igjen. Jeg har lyst til å prøve den, men er veldig usikker. Er redd for å gjøre "feil", men samtidig er så lei av å ikke få sove etter kl 01-03, at jeg tenker jeg må prøve noe annet.

Både far og familien hans er på banen og hjelper til med avlastning, med jeg har selvfølgelig hovedansvaret for nattevaktene og det sliter meg ut.

Er det noen som har prøvd denne metoden så tidlig? Skjønner at det er noen som kommer til å si at det er for tidlig, at jeg må nyte denne tiden, at samsoving er fantastisk. Kanskje for noen, men ikke for meg når jeg ikke får sove halve natta.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...