Gå til innhold

Dette er hva vi ødelegger økonomien fullstendig for


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Må innrømme at her falt jeg litt av på morgenen. Så jeg skjønner dessverre ikke hva du prøver å få frem. Spesielt når jeg kommer til slutten, hvordan mener du at tapte arbeidsplasser og tapt inntekt skal begunstige dem?

Det blir ikke noen rettferdig fordeling. Jeg må droppe ene sydenturen min og droppe nye sofaputer. Men, hun som vasker kontorene våre på kveldstid og jobber i butikken på dagtid vil ikke ha jobb, ingen inntekt og dermed ikke ha råd til mat og husleie. Tror nok ikke hun vil klappe så veldig mye.

Anonymkode: ccb6d...efe

Helt enig med deg. Folk tror det blir mer rettferdig. Verden er ikke rettferdig, og nedgang vil alltid ramme de som har minst fra før hardest. Men tydelig at det er mange naive folk her inne.

Anonymkode: c48a6...c17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 26.3.2020 den 7.18, Anonym bruker skrev:

Jo det gjør de. Særlig menn.

Anonymkode: edb79...95d

Men jamfør tankegangen om at eldre og de i risikogruppen , bare kan dø , så kan vel bare disse ta livet sitt også? De er jo svake ledd, som ikke tåler motgang, de trenger vi heller ikke.

Vi må ikke bli så iskalde.

Anonymkode: e0a6e...fa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.3.2020 den 1.04, Anonym bruker skrev:

Overvekt er ikke betegnet som en risikofaktor

Anonymkode: 371ca...f89

Joda, det er det. Det er det ved vanlig influensa og det er det ved Corona, det har også blitt formidlet på tv.

Anonymkode: e0a6e...fa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men jamfør tankegangen om at eldre og de i risikogruppen , bare kan dø , så kan vel bare disse ta livet sitt også? De er jo svake ledd, som ikke tåler motgang, de trenger vi heller ikke.

Vi må ikke bli så iskalde.

Anonymkode: e0a6e...fa6

Men mener du at vi skal låse ned hele landet hver vinter da? Influensa er den sykdommen flest dør av, men vi burer oss ikke inne hvert år av den grunn. Det er INGEN som ønsker noen døde, men noen ganger på må svært vanskelige avveininger gjøres. Når det nå ser ut til at det er antibiotikaresistente bakterier som virker å være hovedårsaken til store dødsfall i andre land, så bør kanskje de som styrer tenke nytt. 

Anonymkode: c48a6...c17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men mener du at vi skal låse ned hele landet hver vinter da? Influensa er den sykdommen flest dør av, men vi burer oss ikke inne hvert år av den grunn. Det er INGEN som ønsker noen døde, men noen ganger på må svært vanskelige avveininger gjøres. Når det nå ser ut til at det er antibiotikaresistente bakterier som virker å være hovedårsaken til store dødsfall i andre land, så bør kanskje de som styrer tenke nytt. 

Anonymkode: c48a6...c17

Vanskelige avveininger har blitt gjort. Og nå forholder vi oss til dem. Litt tidlig å konkludere med dette med antibiotikaresistens, det er foreløpig kun en teori.

Og ja, mange dør av influensa hvert år, og influensaen er der fortsatt og nå har Corona kommet i tillegg. Er du klar over hvor fort denne har spredd seg? Er du klar over hvor syke folk blir av dette? Også yngre mennesker? Dette er ingen vanlig influensa, og vi har fortsatt ingen vaksine mot den.

Anonymkode: e0a6e...fa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vanskelige avveininger har blitt gjort. Og nå forholder vi oss til dem. Litt tidlig å konkludere med dette med antibiotikaresistens, det er foreløpig kun en teori.

Og ja, mange dør av influensa hvert år, og influensaen er der fortsatt og nå har Corona kommet i tillegg. Er du klar over hvor fort denne har spredd seg? Er du klar over hvor syke folk blir av dette? Også yngre mennesker? Dette er ingen vanlig influensa, og vi har fortsatt ingen vaksine mot den.

Anonymkode: e0a6e...fa6

Hvor mange unge mennesker er det egentlig snakk om? Media finner noen ytterst få tilfeller og skriver krigsoverskrifter om dem. Det dør dessverre unge mennesker av influensa også, det finnes alltid unntak. 
 

De aller fleste som blir smittet av corona får svært milde symptomer. Noen ytterst få dør, og de ville nok dessverre gått bort i løpet av kort tid selv om de ikke får corona. FHI går ut med at de anbefalte å åpne skolene igjen! De ser ingen nytte av å legge samfunnet i grus for disse tiltakene. Men regjeringen ville ikke høre! Fordi de er drevet av hva de tror folket vil høre. 

Anonymkode: c48a6...c17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes nok penger. De rike sitter på dem! La de rike ta kostnaden, ikke dem som har minst fra før!! Slutt å sløse vekk milliarder på fregatter som krasjer, og militærfly fra USA, så burde dette gå smertefritt for den vanlige arbeider, og egentlig alle.

Anonymkode: 76ef9...2d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det finnes nok penger. De rike sitter på dem! La de rike ta kostnaden, ikke dem som har minst fra før!! Slutt å sløse vekk milliarder på fregatter som krasjer, og militærfly fra USA, så burde dette gå smertefritt for den vanlige arbeider, og egentlig alle.

Anonymkode: 76ef9...2d2

Det må være godt å være så uskyldig enkel...💕

Anonymkode: ccb6d...efe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det må være godt å være så uskyldig enkel...💕

Anonymkode: ccb6d...efe

Sa hvilken arrogant person på nedlatende vis?

Anonymkode: 76ef9...2d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sa hvilken arrogant person på nedlatende vis?

Anonymkode: 76ef9...2d2

Men, har ikke du det godt da? 

Anonymkode: ccb6d...efe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men, har ikke du det godt da? 

Anonymkode: ccb6d...efe

Hva betyr det hvordan JEG har det? Står ved at det finnes langt bedre måter å fordele godene på enn dagens status.

Anonymkode: 76ef9...2d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva betyr det hvordan JEG har det? Står ved at det finnes langt bedre måter å fordele godene på enn dagens status.

Anonymkode: 76ef9...2d2

Så provosert 😂

Anonymkode: ccb6d...efe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så provosert 😂

Anonymkode: ccb6d...efe

Selvfølgelig er det provoserende.

Anonymkode: 76ef9...2d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor mange unge mennesker er det egentlig snakk om? Media finner noen ytterst få tilfeller og skriver krigsoverskrifter om dem. Det dør dessverre unge mennesker av influensa også, det finnes alltid unntak. 
 

De aller fleste som blir smittet av corona får svært milde symptomer. Noen ytterst få dør, og de ville nok dessverre gått bort i løpet av kort tid selv om de ikke får corona. FHI går ut med at de anbefalte å åpne skolene igjen! De ser ingen nytte av å legge samfunnet i grus for disse tiltakene. Men regjeringen ville ikke høre! Fordi de er drevet av hva de tror folket vil høre. 

Anonymkode: c48a6...c17

En vanlig influensa tar livet av omtrent 0,1 % av befolkningen.

Spanskesyken - som tok livet at mellom 50 og 100 millioner i verden mellom 1918 og 1920 - hadde en dødelighet på 0,6 %.

Selv om det endelige tallet for covid-19 ikke er kjent, regner man med at dødeligheten av dette viruset er høyere enn enn spanskesykens dødelighet.

Anonymkode: aa841...303

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det må være godt å være så uskyldig enkel...💕

Anonymkode: ccb6d...efe

Bedre med en uskyldig enkel sjel som har rett, enn et kvinnfolk som tar feil.. 💞

Anonymkode: d723a...d6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bedre med en uskyldig enkel sjel som har rett, enn et kvinnfolk som tar feil.. 💞

Anonymkode: d723a...d6f

Hehehe...😁 Må nok ærlig innrømme at jeg foretrekker å være ett kvinnfolk fremfor en enkel sjel.

Men, hvem tror (med vettet i behold) at de rike kommer til å ta denne regningen? Og hvordan har dere tenkt at det skal skje? Skal de begynne å betale arbeidsledighetstrygd, sosialstønad, husleie, mat, medisiner osv for de som blir skadelidende? 

Så klart kan vi håpe. Men, som en vis mann sa en gang: du får skite i ene hånden og ønske i den andre. Så får du se hvor du får mest...😉

Anonymkode: ccb6d...efe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hehehe...😁 Må nok ærlig innrømme at jeg foretrekker å være ett kvinnfolk fremfor en enkel sjel.

Men, hvem tror (med vettet i behold) at de rike kommer til å ta denne regningen? Og hvordan har dere tenkt at det skal skje? Skal de begynne å betale arbeidsledighetstrygd, sosialstønad, husleie, mat, medisiner osv for de som blir skadelidende? 

Så klart kan vi håpe. Men, som en vis mann sa en gang: du får skite i ene hånden og ønske i den andre. Så får du se hvor du får mest...😉

Anonymkode: ccb6d...efe

.. sa den vise kjerringa 😎

Hvordan? Jeg foreslår at vi melder Norges 100 rikeste på kurs i etikk og høytlesning av Das Kapital.

Anonymkode: d723a...d6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

.. sa den vise kjerringa 😎

Hvordan? Jeg foreslår at vi melder Norges 100 rikeste på kurs i etikk og høytlesning av Das Kapital.

Anonymkode: d723a...d6f

Så nå har jeg steget i grader fra kvinnfolk til kjærring? Setter stor pris på det, men er nok garantert ikke gift med deg 😘

Strålende forslag. Jeg synes du skal sende det til Erna så hun får sette det ut i live 😂😂😂

Anonymkode: ccb6d...efe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så nå har jeg steget i grader fra kvinnfolk til kjærring? Setter stor pris på det, men er nok garantert ikke gift med deg 😘

Strålende forslag. Jeg synes du skal sende det til Erna så hun får sette det ut i live 😂😂😂

Anonymkode: ccb6d...efe

Så bra, da sender jeg avgårde et forslag på mandag 🙂 Skal kopiere deg inn på e-posten.

Du skulle bare visst, jeg er en skikkelig hunk!

Anonymkode: d723a...d6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Så bra, da sender jeg avgårde et forslag på mandag 🙂 Skal kopiere deg inn på e-posten.

Du skulle bare visst, jeg er en skikkelig hunk!

Anonymkode: d723a...d6f

Hmmm... Hunk? 🤔 Kanskje vi skulle møtes over en kaffe for å.... tja.... diskutere hvordan kurset bør settes opp? Da slipper du å kopiere meg inn på mailen 😇😂😂😂

Anonymkode: ccb6d...efe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hmmm... Hunk? 🤔 Kanskje vi skulle møtes over en kaffe for å.... tja.... diskutere hvordan kurset bør settes opp? Da slipper du å kopiere meg inn på mailen 😇😂😂😂

Anonymkode: ccb6d...efe

Hmm, god idé 😃 Bare husk at frekke kommentarer gir veldig lang hjemmekarantene!

Anonymkode: d723a...d6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hmmm... Hunk? 🤔 Kanskje vi skulle møtes over en kaffe for å.... tja.... diskutere hvordan kurset bør settes opp? Da slipper du å kopiere meg inn på mailen 😇😂😂😂

Anonymkode: ccb6d...efe

Mmmh, ONS i koronaens tid. Så romlemantisk!

Anonymkode: 6d610...ce9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mmmh, ONS i koronaens tid. Så romlemantisk!

Anonymkode: 6d610...ce9

Ons? Tar det så klart på en tors. Også forholder oss til FHI regler om minst 2 meters avstand 😂😂

Anonymkode: ccb6d...efe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ons? Tar det så klart på en tors. Også forholder oss til FHI regler om minst 2 meters avstand 😂😂

Anonymkode: ccb6d...efe

Er ikke sikker på hvordan det funker, men jeg må ta hjemmekontor på torsdag. Har fri neste onsdag 😄

Anonymkode: d723a...d6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det må være godt å være så uskyldig enkel...💕

Anonymkode: ccb6d...efe

Innkjøp av bl a militære fly er en MEGA-utgift, så det er ikke noe "enkelt" over å påpeke det. Bl a de nyeste (og dyreste) kampflyene, som heter F35, er en kostnad på 4,6 milliarder som vi aldri får brukt... 

Anonymkode: 467be...e5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...