Gå til innhold

heldigvis åpner skolene


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, for det er jo det viktigste nå 🙄

Anonymkode: 5696a...ce4

Nei men nå fåår det holde. Gjør som storbritannia. Isolere de gamle og syke, men det holder nå for oss andre. De er allerede isolert, så fokus får være å begrense kontakt med de som er syke og eldre, eller i risiko sonen. Steng grenser fra alle land og nye mennesker fremover, så har vi kontroll på nye tilfeller. Men la folk få livene sine i noen grad tilbake, la de deprimerte få tilgang til psykolog, la barn og voksne som ikke er i risiko få et nogelunde stabilt liv. Er du syk bli hjemme, hele familie. Er du ikke lev normalt. Dette er ikke bra for psyken i lengden for noen.

Anonymkode: a64af...655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei men nå fåår det holde. Gjør som storbritannia. Isolere de gamle og syke, men det holder nå for oss andre. De er allerede isolert, så fokus får være å begrense kontakt med de som er syke og eldre, eller i risiko sonen. Steng grenser fra alle land og nye mennesker fremover, så har vi kontroll på nye tilfeller. Men la folk få livene sine i noen grad tilbake, la de deprimerte få tilgang til psykolog, la barn og voksne som ikke er i risiko få et nogelunde stabilt liv. Er du syk bli hjemme, hele familie. Er du ikke lev normalt. Dette er ikke bra for psyken i lengden for noen.

Anonymkode: a64af...655

Men det er ikke så nøye med psyken til de som du mener må isoleres altså?

Anonymkode: 5696a...ce4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Men det er ikke så nøye med psyken til de som du mener må isoleres altså?

Anonymkode: 5696a...ce4

Alle de eldre og syke er allerede isolert.! Selvfølgelig her må det gå ann å sette en gratis krise telefon med psykologer etc som hjelper, men dette er bare for en periode for de syke og eldre. Uansett om samfunnet åpner så er det ikke trygt å besøke de med de første. 

Anonymkode: a64af...655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe det kommer en vaksine for risikogruppene snart for dette er et helvete. 2-3 uker går men nå er jeg lei. Dette er ikke ferie hvor man kan bade gå på restauranter, gå turer etc nei dette er full isolasjon i et hjem og hage. Stakkars de som ikke har hage. Ikke engang lekeplass kan man gå til pga smitte 

Anonymkode: a64af...655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Får håpe det kommer en vaksine for risikogruppene snart for dette er et helvete. 2-3 uker går men nå er jeg lei. Dette er ikke ferie hvor man kan bade gå på restauranter, gå turer etc nei dette er full isolasjon i et hjem og hage. Stakkars de som ikke har hage. Ikke engang lekeplass kan man gå til pga smitte 

Anonymkode: a64af...655

Du kan gå ut på tur så mye du vil hvis du er frisk.

Anonymkode: b482e...190

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Får håpe det kommer en vaksine for risikogruppene snart for dette er et helvete. 2-3 uker går men nå er jeg lei. Dette er ikke ferie hvor man kan bade gå på restauranter, gå turer etc nei dette er full isolasjon i et hjem og hage. Stakkars de som ikke har hage. Ikke engang lekeplass kan man gå til pga smitte 

Anonymkode: a64af...655

Jøss, imponerende utholdenhet! Dette er et helvete, faktisk? Å være frisk hjemme i eget hus og hage med full matforsyning og familie er et helvete? Deg ville jeg virkelig ikke gått i krigen med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Får håpe det kommer en vaksine for risikogruppene snart for dette er et helvete. 2-3 uker går men nå er jeg lei. Dette er ikke ferie hvor man kan bade gå på restauranter, gå turer etc nei dette er full isolasjon i et hjem og hage. Stakkars de som ikke har hage. Ikke engang lekeplass kan man gå til pga smitte 

Anonymkode: a64af...655

Et helvete? Å være hjemme i hus med hage?

Du skjemmes ikke litt engang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke helt dette med å åpne for de minste, burde de ikke åpne først for de som har avsluttende eksamen? 

Anonymkode: 5123c...df8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alle de eldre og syke er allerede isolert.! Selvfølgelig her må det gå ann å sette en gratis krise telefon med psykologer etc som hjelper, men dette er bare for en periode for de syke og eldre. Uansett om samfunnet åpner så er det ikke trygt å besøke de med de første. 

Anonymkode: a64af...655

Det er de jo ikke. Er du klar over hvor mange av de som er i jobb?

Anonymkode: 5696a...ce4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alle de eldre og syke er allerede isolert.! Selvfølgelig her må det gå ann å sette en gratis krise telefon med psykologer etc som hjelper, men dette er bare for en periode for de syke og eldre. Uansett om samfunnet åpner så er det ikke trygt å besøke de med de første. 

Anonymkode: a64af...655

Vi skulle ikke bare finne en øde øy til dem da? Så slipper de å plage oss privilegerte og friske? 

Anonymkode: 7096d...6c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trur nok denne isolasjonen fra vanlige gjøremål gjør noe med alle og enhver... Det merker jeg på tonen i denne tråden. 

Skjønner at mange synes det er en kjip situasjon og det er lov å uttrykke at det er kjipt. Det er lov å håpe at ting snart går til normalen uten at folk skal bli sarkastiske, slenge om seg med at barnevernet burde komme osv.

Legger merke til at gamle travere her inne også er spissere enn vanlig. 

Dette er en nasjonal dugnad. Moral politiet motiverer ikke akkurat. Så hva er poenget med å være spydig?

Håper selv at ting går fortest mulig til normalen. Ikke fordi at jeg ikke vil være med barna mine. Det trur jeg de fleste forstår.

Det å være litt raus er også en del av den nasjonale dugnaden.

Anonymkode: dde7c...876

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beskjed i går fra en i kommunen, med mindre det blir en eksplosjon i løpet av neste karanteneperiode så vil barnehage og småskolen åpne etter påske. Så vil de øke gradvis med høyere trinn. 
 

Anonymkode: 6dbe4...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper forsatt alt er som vanlig etter påske :)

selvsagt elsker jeg barna mine over alt på jord,men både de og jeg trives best i vanlig hverdag.

heldigvis kan de i alle fall være med 1-2 venner ute

Anonymkode: 30f1c...8c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minute ago, Anonym bruker said:

Fikk beskjed i går fra en i kommunen, med mindre det blir en eksplosjon i løpet av neste karanteneperiode så vil barnehage og småskolen åpne etter påske. Så vil de øke gradvis med høyere trinn. 
 

Anonymkode: 6dbe4...61d

såå deilig og høre ❤️

Anonymkode: 30f1c...8c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sug lut skrev:

Jøss, imponerende utholdenhet! Dette er et helvete, faktisk? Å være frisk hjemme i eget hus og hage med full matforsyning og familie er et helvete? Deg ville jeg virkelig ikke gått i krigen med.

Vi er ikke alle friske, det forstår du vel. 

Jeg er ikke den du siterer, men mitt utgangspunkt var dårlig fra før av. Disse restriksjonene demper livskvaliteten min ytterligere. Jeg har ikke klaget på det i en egen tråd, og jeg har ikke sutret over hjemmeskole. Dét er greit nok, men avlastning fra familie etc., det kjenner jeg på.

Men du tar jo utgangspunkt i at ALLE som er hjemme er friske. Med full matforsyning. 

Klarer du ikke å se ting fra flere sider?

Anonymkode: 69e74...bc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fikk beskjed i går fra en i kommunen, med mindre det blir en eksplosjon i løpet av neste karanteneperiode så vil barnehage og småskolen åpne etter påske. Så vil de øke gradvis med høyere trinn. 
 

Anonymkode: 6dbe4...61d

Det er rimelig liten sannsynlighet for det gitt... 

Anonymkode: 18c7a...529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er rimelig liten sannsynlighet for det gitt... 

Anonymkode: 18c7a...529

Men så skal det selvfølgelig eksplodere etter åpning av barnehage og skole

Bare for å sørge for at alle foreldrene i risikosonen stryker med.

Anonymkode: 69e74...bc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Men så skal det selvfølgelig eksplodere etter åpning av barnehage og skole

Bare for å sørge for at alle foreldrene i risikosonen stryker med.

Anonymkode: 69e74...bc2

risikogruppa*

Anonymkode: 69e74...bc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Håper treningssentrene åpner jeg. Ikke skolene og barnehagen. Det hadde hjulpet mer. 

Anonymkode: a64af...655

Ja jøss! Skit i samfunnet bare du får trent med apparater inne! Hvem bryr seg om at en haug med folk må leke skole og barnehage hjemme når de kunne jobbet. 

Anonymkode: 0d548...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel flere som har fått føringer på at dette kommer til og kan bli langvarig... Som en skriver over, de åpner ikke når de ikke har nådd smittetoppen engang. De åpner muligens for noen med ekstra behov, at noe blir mer behovsprøvd, men tipper at dette skole/-bhg året er over. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er rimelig liten sannsynlighet for det gitt... 

Anonymkode: 18c7a...529

Hva slags jobb har du som vet dette sikkert? Etter påske vil det åpnes for at kommuner kan styre gradvis åpning med mindre det fortsatt er økning i smittede/syke og døde. Så selvsagt avhenger det av at folk gjør den jobben de skal gjøre nå. Her i kommunen er folk ekstremt flinke og dedikerte. Vi er langt unna Norges episenter så det er hva vår kommune har fått beskjed om. 

Anonymkode: 6dbe4...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper det, men tror dessverre ikke det skjer. Jeg er redd dette skoleåret sånn sett er over for elevene. Blir veldig glad om jeg tar feil og de i det minste får en mnd eller noen uker tilbake på skolen før sommerferien. Som 10. klassingen min sa i går da han fikk vite at skolene foreløpig er stengt til etter påske «Det blir veldig ensomt å ikke være på skolen i det hele tatt før sommerferien. Håper i hvert fall vi kan være sammen noen uker før vi er ferdig på skolen».

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor skal ALT her være trolling egentlig? Hva er det folk får ut av å trolle om noe så kjedelig som at de tenker skolene åpner etter påske? Vet du i det hele tatt hva trolling er?

Trolling er å skrive noe provoserende for å få reaksjoner trolleren kan godte seg av.

Er da ingenting interessant med å trolle om dette, ærlig talt. 

Anonymkode: 4c085...1a9

ALT er ikke trolling, men når folk fremstiller seg selv som så enkle og dumme som HI prøver å framstille seg, uten evne til å skrive en korrekt setning og med idiotlogikk, da tror jeg at det er det. Jeg tror rett og slett ingen vokse mennesker er så dumme. Og selvsagt er det gøy å få folk til å fyre seg opp over alle temaer. Skriv "Jeg arrangerte lekegruppe i dag" her inne nå, så kan du lene deg tilbake med popcornet!

Anonymkode: 242e3...8c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

ALT er ikke trolling, men når folk fremstiller seg selv som så enkle og dumme som HI prøver å framstille seg, uten evne til å skrive en korrekt setning og med idiotlogikk, da tror jeg at det er det. Jeg tror rett og slett ingen vokse mennesker er så dumme. Og selvsagt er det gøy å få folk til å fyre seg opp over alle temaer. Skriv "Jeg arrangerte lekegruppe i dag" her inne nå, så kan du lene deg tilbake med popcornet!

Anonymkode: 242e3...8c5

Hi er jo rimelig kjent på forumet, men tviler faktisk på at hun troller, det er nok bare så enkelt i hi sin verden

Anonymkode: 5696a...ce4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, *Miss Marple* skrev:

Et helvete? Å være hjemme i hus med hage?

Du skjemmes ikke litt engang?

Nei det er et helvete. Økonomien er et helvete, total isolasjon fra sosial omgang med venner og familie er et helvete, og sitte isolert i flere uker på et sted er et helvete. Å ikke kunne gå tilbake til det gode trygge livet med andre mennesker er et helvete. Å ikke kunne dra pp trening med alle jeg er vant til å trene med er dritt. Jeg er dritt lei!!! Gjør så klart det beste ut av det, men er dritt lei!! Barna også vil på skole, barna vil at det skjer litt, barna vil trene med vennene sine, barna vil dra på lekeplassen, barna vil ta bussen inn til byen, gå i parken. Jeg vil ut av huset mitt !! Jeg vil at økonomien skal være slik den var. Jeg vil at samfunnet skal fungere slik den gjorde. 

Anonymkode: a64af...655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...