Gå til innhold

Tror du Regjeringen tør å åpne skolene 14 april når de venter en smittetopp i april evt mai?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, jeg tror skolene holder stengt frem til etter sommeren. Innen den tid tror og håper jeg mye er gjort🙏🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper de etterhvert åpner opp for de yngste. De som pr nå holder foreldrene hjemme fra jobb, men som mest sannsynlig ikke blir veldig syke selv. Om de åpner skolen for f.eks 1. til 4.klasse blir det også bedre plass på skolen og mindre sjanse for å spre smitte enn om de åpner for alle.

Det kan også hende de åpner for at avgangselever på vgs og høyskole/universitet kan ta eksamen.

Men jeg tror ikke de åpner opp alt, de vil nok gradvis åpne og da vil de ta to hensyn, hvem smitter mest og hvem er det mest samfunnsøkonomisk at de åpner for.

Anonymkode: f8ab4...549

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tipper de etterhvert åpner opp for de yngste. De som pr nå holder foreldrene hjemme fra jobb, men som mest sannsynlig ikke blir veldig syke selv. Om de åpner skolen for f.eks 1. til 4.klasse blir det også bedre plass på skolen og mindre sjanse for å spre smitte enn om de åpner for alle.

Det kan også hende de åpner for at avgangselever på vgs og høyskole/universitet kan ta eksamen.

Men jeg tror ikke de åpner opp alt, de vil nok gradvis åpne og da vil de ta to hensyn, hvem smitter mest og hvem er det mest samfunnsøkonomisk at de åpner for.

Anonymkode: f8ab4...549

Jeg tenker litt annerledes. Mange av foreldrene som er hjemme er fordi de faktisk er beordret til hjemmekontor eller i verste fall er permittert/mistet jobben.

Jeg tror ikke skolene åpner før 1 mai og da evt hele barnetrinnet eller hele ungdomstrinnet mm

Anonymkode: 884ec...040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ser det an. Ingen vet sikkert når smittetoppen blir, om et par uker vet de mer og kan ta en bedre beslutning. 

Jeg ser også at en del tyder på at barn ikke er så viktige som smittespredere som man har trodd. Hvis det viser seg å stemme, kan kanskje barnehagene åpne tidligere enn man skulle tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker litt annerledes. Mange av foreldrene som er hjemme er fordi de faktisk er beordret til hjemmekontor eller i verste fall er permittert/mistet jobben.

Jeg tror ikke skolene åpner før 1 mai og da evt hele barnetrinnet eller hele ungdomstrinnet mm

Anonymkode: 884ec...040

Det er lite produktivt for bedrifter å ha folk i hjemmekontor med små barn.. det er tilnærmet umulig oppgave til tider. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Spurvugla skrev:

De ser det an. Ingen vet sikkert når smittetoppen blir, om et par uker vet de mer og kan ta en bedre beslutning. 

Jeg ser også at en del tyder på at barn ikke er så viktige som smittespredere som man har trodd. Hvis det viser seg å stemme, kan kanskje barnehagene åpne tidligere enn man skulle tro?

Leste motsatt i dag at barn ER smittebærere, men blir ikke selv så syke 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Twintipp skrev:

Det er lite produktivt for bedrifter å ha folk i hjemmekontor med små barn.. det er tilnærmet umulig oppgave til tider. 

Jeg vet det...men jeg er selv beordret til hjemmekontor selv om jeg har små barn.. ingen får være på arbeidsplassen

Anonymkode: 884ec...040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg vet det...men jeg er selv beordret til hjemmekontor selv om jeg har små barn.. ingen får være på arbeidsplassen

Anonymkode: 884ec...040

Jeg tenker at de må se på løsninger for de med små barn etterhvert... Tror også på en gradvis gjenåpning..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tipper de etterhvert åpner opp for de yngste. De som pr nå holder foreldrene hjemme fra jobb, men som mest sannsynlig ikke blir veldig syke selv. Om de åpner skolen for f.eks 1. til 4.klasse blir det også bedre plass på skolen og mindre sjanse for å spre smitte enn om de åpner for alle.

Det kan også hende de åpner for at avgangselever på vgs og høyskole/universitet kan ta eksamen.

Men jeg tror ikke de åpner opp alt, de vil nok gradvis åpne og da vil de ta to hensyn, hvem smitter mest og hvem er det mest samfunnsøkonomisk at de åpner for.

Anonymkode: f8ab4...549

Er det ikke bedre å åpne for de eldre enn for de yngste.
Ja de yngste krever mer av foreldrenes tid når det kommer til skolearbeid hjemme, men de yngste leker også mye mer og tettere sammen i friminuttene. man kan klare å holde de fra hverandre i timene, men det vil være umulig i friminuttene.
De eldre er mer i stand til å forstå alvoret

Anonymkode: d47b5...b15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er umulig å si noe om før de kan se effekten av tiltakene som er gjort. Ref. pressemøtet i dag.

Anonymkode: 3d77d...b00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det ikke bedre å åpne for de eldre enn for de yngste.
Ja de yngste krever mer av foreldrenes tid når det kommer til skolearbeid hjemme, men de yngste leker også mye mer og tettere sammen i friminuttene. man kan klare å holde de fra hverandre i timene, men det vil være umulig i friminuttene.
De eldre er mer i stand til å forstå alvoret

Anonymkode: d47b5...b15

Jeg tror samfunnsøkonomi teller mye etterhvert som tiden går, og det er mer "matnyttig" at de minste får et sted å være....

Anonymkode: f8ab4...549

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke at skoler og barnehager åpner i april, men det gjenstår å se.

Hvor langvarig disse nedstengningene må vare er jo mye avhengig av hvor konsekvent folk gjennomfører retningslinjene fra myndighetene...

Anonymkode: e8733...6c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer mye parallelt for tiden. Vi får krysse fingre for uttestingen av eksisterende medisiner som kanskje kan ha effekt på koronaen også. Om noe av det viser seg virksomt står vi i en helt annen situasjon.

Anonymkode: 0ca56...abf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker litt annerledes. Mange av foreldrene som er hjemme er fordi de faktisk er beordret til hjemmekontor eller i verste fall er permittert/mistet jobben.

Jeg tror ikke skolene åpner før 1 mai og da evt hele barnetrinnet eller hele ungdomstrinnet mm

Anonymkode: 884ec...040

Ja, men det er jo for pokker ikke mulig å kombinere! Det er derfor vi har barnehager!!

Anonymkode: 3eea7...59c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er helt sikker på at det åpner den 14 april igjen, og håper det av hele mitt hjerte

Anonymkode: 46209...19e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei, håper ikke det.

Unger er smittebærere 

Anonymkode: 1c417...6da

Tvert imot mener endel forskere at barn ikke er det. 

Anonymkode: b5e6a...c88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tvert imot mener endel forskere at barn ikke er det. 

Anonymkode: b5e6a...c88

Ikke lest avis i dag...?

Anonymkode: 884ec...040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tvert imot mener endel forskere at barn ikke er det. 

Anonymkode: b5e6a...c88

Det har vært kjent en del tid at langt flere barn enn man tidligere trodde fikk covid-19, selv om få blir syke av det. Det betyr også at barn er en langt større smittekilde enn de helt i begynnelsen trodde. Dette var kjent allerede da myndighetene valgte å stenge barnehager og skoler.

Nå er det enda mer bekreftet.

Anonymkode: e8733...6c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror samfunnsøkonomi teller mye etterhvert som tiden går, og det er mer "matnyttig" at de minste får et sted å være....

Anonymkode: f8ab4...549

Da bør oss som har MULIGHET til å ha barna hjemme også få benytte oss av den muligheten og ikke tvinges til å sende barna til skolen! 

Anonymkode: c7605...f20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

?

Anonymkode: 884ec...040

Ja, jeg tror de åpner barnehager og barneskoler.

Anonymkode: e2114...40d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...