Gå til innhold

Hytteforbudet gjelder til over påske, men...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke hytte, men er det sånn at man ikke kan dra på besøk til andre kanten av landet, til familie? Så sant kommunegrensen ikke er stengt, og det er det ikke der. 

Anonymkode: 0bf57...fec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ingen lov som forbyr deg, ennå. Men de fraråder jo all form for reising som bare er for gøy. 

Anonymkode: 9e2b5...2a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke hytte, men er det sånn at man ikke kan dra på besøk til andre kanten av landet, til familie? Så sant kommunegrensen ikke er stengt, og det er det ikke der. 

Anonymkode: 0bf57...fec

Det spør litt hvor du skal. Hvis du bor sør for Dovre og skal nordover må du i karantene selv om kommunen du besøker er «åpen». 

Anonymkode: b78ab...3c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke fotbudt enda, men vi er sterkt frarådet alle reiser som ikke er helt nødvendige. 

Anonymkode: b4b48...15f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greia er jo at vi ikke skal flytte på oss om det ikke er stengt nødvendig.

Helsevesenet har nok med sine egne nå og vil ikke ha gjester. 

Anonymkode: d3e69...52c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man ikke lov til å dra på hytta, burde dette gjelde andre reiser også. Sikkert mange som kommer til å besøke familiene sine i påsken. Burde ikke være lov å oppholde seg i en annen kommune enn sin hjemkommune med mindre det er strengt nødvendig. 

Anonymkode: 7b2f6...4ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

All reising innenlands som ikke er absolutt nødvendig bør unngås.

 

Anonymkode: f20b1...aea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har man ikke lov til å dra på hytta, burde dette gjelde andre reiser også. Sikkert mange som kommer til å besøke familiene sine i påsken. Burde ikke være lov å oppholde seg i en annen kommune enn sin hjemkommune med mindre det er strengt nødvendig. 

Anonymkode: 7b2f6...4ee

Nazi.

Anonymkode: a081c...99e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nazi.

Anonymkode: a081c...99e

Ja? Har det ikke gått opp for deg at vi lever under et striks regime for tiden? At vi alle må gjøre det vi kan for å begrense dette? 

Anonymkode: 754b1...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal holde deg unna alle reiser som ikke er nødvendige. Jeg har hele familien min 2 fylker unna, og vi reiser absolutt ikke dit i påska. Vi har også hytte på fjellet. Uten andre hytter i nærheten, og kan handle alt hjemme. Er vi på hytta møter vi ingen. Men tenk om jeg brekker benet på skitur, og må ha ambulanse opp. Da kan jeg oppta den ene ambulansen kari på 40 med korona skulle hatt. Eller at Kari på 40 ble prioritert før meg. Dvs. At jeg må ligge opp til 5 timer med brukket ben å vente på hjelp. Å hva om jeg ikke brakk benet, med fikk ett slag? 

Ambulansen på hytta kjører oss til vårt lokale sykehus, så hva om akuttmottaket må plassere med på samme akutt avdeling som enkelte korona pasienter pga. Mangel på plass. Så får jeg korona, og smittet andre igjen. 

Vi må tenke på andre enn oss selv. HYTTA ER DER TIL NESTE ÅR, og FAMILIEN ER I DE FLESTE TILFELLER DER OGSÅ NESTE FERIE.

Anonymkode: e546d...89f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for svar dere. Kommer ikke til å dra, men måtte bare spørre om det var en "lov" mot det.

Hi

Anonymkode: 0bf57...fec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve saken er at kommunene har ett helsevesen etter innbyggertallet sitt, det er ikke beregnet for turister. Så nå som helsevesenet er stengt, bør vi holde oss hjemme i kommunen vi hører hjemme i slik at vi ikke opptar plass i helsevesenet til andre kommuner om vi blir syke. 
 

Selv har jeg hytte og jeg har familie i andre fylker. Jeg skjønner ikke at folk absolutt må gå imot alle anbefalinger nå. Det betyr at det sikkert vil komme enda sterkere restriksjoner om vi ikke kan gjøre som det nå er anbefalt. Vi overlever fint å ikke møte familie fysiskpå en stund, tenk så mye hyggeligere det faktisk blir når vi kan møte de igjen. 

Anonymkode: 13077...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi drar, blir for dumt og nekte oss, er bare 1 hytte i nærheten og de skulle ikke på hytta, er i skogen med innsjø

Anonymkode: 059b7...ad6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

VG har sånn kart der du kan bla og se hvor det er mange eller ingen syke. Som i Farsund er det mange syke nå. Men drar du til Flekkefjord så er det ingen syke og et stort sykehus med mange plasser. Sånn finner du ut av hvor du kan dra eller ikke burde dra. Hol er markert i rødt for det er så mange syke hyttefolk der, for eksempel.

Anonymkode: 599a6...2bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

vi drar, blir for dumt og nekte oss, er bare 1 hytte i nærheten og de skulle ikke på hytta, er i skogen med innsjø

Anonymkode: 059b7...ad6

Har du ikke fått med deg hvorfor man ikke skal reise på hytta? 

Anonymkode: 662cf...08a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja? Har det ikke gått opp for deg at vi lever under et striks regime for tiden? At vi alle må gjøre det vi kan for å begrense dette? 

Anonymkode: 754b1...7e2

Så du likte nazismen? Virker som du prøver å forsvare det liksom. 

Selvfølgelig bør vi gjøre hva vi kan, men det er ikke hensiktsmessig å stenge kommunegrensene ass. 

Da kan vi jo ikke dra i butikken engang.

Anonymkode: a081c...99e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så du likte nazismen? Virker som du prøver å forsvare det liksom. 

Selvfølgelig bør vi gjøre hva vi kan, men det er ikke hensiktsmessig å stenge kommunegrensene ass. 

Da kan vi jo ikke dra i butikken engang.

Anonymkode: a081c...99e

Nå får du gi deg! At vi ikke kan dra til utsatte kommuner er ikke nazisme! Men du kan dra hvis du har hytte et sted hvor det ikke er mange smittede.

Anonymkode: 599a6...2bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

VG har sånn kart der du kan bla og se hvor det er mange eller ingen syke. Som i Farsund er det mange syke nå. Men drar du til Flekkefjord så er det ingen syke og et stort sykehus med mange plasser. Sånn finner du ut av hvor du kan dra eller ikke burde dra. Hol er markert i rødt for det er så mange syke hyttefolk der, for eksempel.

Anonymkode: 599a6...2bc

Kjempesmart, så kan man ta med seg evt smitte til Flekkefjord 🙄

Anonymkode: 331de...fbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjempesmart, så kan man ta med seg evt smitte til Flekkefjord 🙄

Anonymkode: 331de...fbb

Ingen som prater om å dra hvis du er syk. Da må du selvfølgelig bli hjemme!

Anonymkode: 599a6...2bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ingen som prater om å dra hvis du er syk. Da må du selvfølgelig bli hjemme!

Anonymkode: 599a6...2bc

Man kan fint være smittsom uten å være syk. Hvordan kan du ikke ha fått det med deg?

Anonymkode: 331de...fbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så du likte nazismen? Virker som du prøver å forsvare det liksom. 

Selvfølgelig bør vi gjøre hva vi kan, men det er ikke hensiktsmessig å stenge kommunegrensene ass. 

Da kan vi jo ikke dra i butikken engang.

Anonymkode: a081c...99e

Ja, for det var det jeg sa? Nek.

Vi skal følge myndighetenes råd og pålegg fordi vi kan ikke la noen få dispensasjon for ditt og datt. Så som en god hovedregel skal man ikke reise på hytta om den ligger i en annen kommune. Basta og slutt på diskusjonen. 

Anonymkode: 754b1...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

VG har sånn kart der du kan bla og se hvor det er mange eller ingen syke. Som i Farsund er det mange syke nå. Men drar du til Flekkefjord så er det ingen syke og et stort sykehus med mange plasser. Sånn finner du ut av hvor du kan dra eller ikke burde dra. Hol er markert i rødt for det er så mange syke hyttefolk der, for eksempel.

Anonymkode: 599a6...2bc

Stort sykehus i Flekkefjord 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymkode: 0d625...50c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå får du gi deg! At vi ikke kan dra til utsatte kommuner er ikke nazisme! Men du kan dra hvis du har hytte et sted hvor det ikke er mange smittede.

Anonymkode: 599a6...2bc

Nei, du kan ikke det. Nå er det hytteforbud inntil videre. Det er forbud, ikke opp til hver enkelt å vurdere om de kan reise på akkurat sin hytte.

Hold dere hjemme. Hvor vanskelig kan det være?

Anonymkode: b4b48...15f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Stort sykehus i Flekkefjord 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymkode: 0d625...50c

For ikke å snakke om hvor godt rykte det sykehuset har... 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har man ikke lov til å dra på hytta, burde dette gjelde andre reiser også. Sikkert mange som kommer til å besøke familiene sine i påsken. Burde ikke være lov å oppholde seg i en annen kommune enn sin hjemkommune med mindre det er strengt nødvendig. 

Anonymkode: 7b2f6...4ee

Når forbudet bare gjelder for hytter, og ikke for generell reising, så handler det om at VELDIG mange kommuner i Norge som er populære "hyttekommuner" har et mye lavere folketall utenom sesongen enn det de har akkurat i f eks påsken. 

Anonymkode: c3709...17f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...