Gå til innhold

Forstår dere at lærere må ha mye ferie nå?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

😂

Anonymkode: e221e...2f8

Jeg har flere lærervenninner og jeg forstår ikke hvordan de i det hele tatt holder ut i læreryrket. Skjønner godt at de er vrak i en alder av 40, med de tilstandene som er på enkelte sko,er rundt omkring.

Hadde det bare bestått i å lære fra seg, så hadde det sikkert ikke vært så ille, men det gjør jo ikke det. Med alle de diagnosene, bup,ppt, barnevern , psykologer, osv som man må melde opp til,for ikke å snakke om alle de ufordragelige foreldrene de må forholde seg til,  trusler, overfall og det som verre er...Håper virkelig ikke mine unger vurderer læreryrket og er sannelig glad jeg snudde i utdanningsvalget mitt i tide..

Anonymkode: 07f19...e4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vel, de har bare ett barn å følge opp mot lærerens 23 stk...

Anonymkode: b498a...67f

Regner med de fleste barn sitter som tente lys i klasserommet, men er litt mere trygg og seg selv hjemme hos seg selv sammen med mor og far. 

Anonymkode: f7fbe...c12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble jo en fin «pappaen min er sterkere enn din» debatt. Jeg syns det er ganske flott av lærerne som har klart å hive seg rundt på dagen for å få til et opplegg for barna mine. Og jeg syns det er flott av alle foreldre som nå jobber 100% hjemmefra, og samtidig fungerer som lærerassistent for sine egne barn.

Slutt å syte. Alle sammen. Jeg mistet inntekten min den 12.mars. Det er snakk om ganske mange penger jeg nå går glipp av, men vet du, det får gå. Vi må alle nå stille til dugnad for samfunnets beste.

Det har holdt på en uke til nå. Er det for mye arbeid? Si ifra til læreren. Jeg tipper de har god forståelse for at situasjonen nå er spesiell, og helt klart ekstra vanskelig for de som har mer enn ett barn hjemme. 
 

En ting er uansett helt klar; ingenting blir bedre av en pissekonkurranse mellom yrker her inne.

Anonymkode: 0f613...805

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Regner med de fleste barn sitter som tente lys i klasserommet, men er litt mere trygg og seg selv hjemme hos seg selv sammen med mor og far. 

Anonymkode: f7fbe...c12

🤣🤣🤣🤣

Anonymkode: b498a...67f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

En ting er uansett helt klar; ingenting blir bedre av en pissekonkurranse mellom yrker her inne.

Anonymkode: 0f613...805

👍🏻👍🏻👍🏻

Anonymkode: d55d4...44b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Regner med de fleste barn sitter som tente lys i klasserommet, men er litt mere trygg og seg selv hjemme hos seg selv sammen med mor og far. 

Anonymkode: f7fbe...c12

Var dette ironisk? Eller tror du virkelig at de fleste sitter som tente lys på skolen? 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva skal vi som klarer å kombinere hjemmekontor og hjemmeskole tenke da? 

 Å harpe om denne ferien er virkelig å skyte seg selv i foten. Dere skal vel avspasere denne sommeren også, selv etter stengte skoler i månedsvis.

Anonymkode: 7b8eb...569

Nei, da skal barna innkalles til ekstraundervisning for å ta igjen for den tapte tida der foreldrene fikk anledning til å rote til alt!

Anonymkode: d188d...5aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lærere gjør en kjempejobb. Jeg er imponert over hva lærerne til mine barn får til. De ser hvert barn og legger godviljen til overfor dem alle. 

Men jeg tviler faktisk på at lærere jobber så mye mer gjennom året enn andre. Jeg vet at de jobber hardt, men det gjør faktisk vi andre også (!). Jeg har rett som det er uker med 50 timers jobbing. Og jeg kan noen ganger få til å avspasere timene i uker med noe lavere arbeidstrykk - forskjellen er at lærere i større grad har fastlagte tider for avspasering. Vi andre har ikke høstferie, vinterferie eller full påskeferie men kan evt. avspasere. Disse ukene har lærere i prinsippet fri, i tillegg til de fem ukene på sommeren. 

Det er slett ikke bare lærere som har dager der lunsjen slukes ved pulten, eller man ikke rekker gå på do. 

 

Anonymkode: 73ca9...16f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lærere gjør en kjempejobb. Jeg er imponert over hva lærerne til mine barn får til. De ser hvert barn og legger godviljen til overfor dem alle. 

Men jeg tviler faktisk på at lærere jobber så mye mer gjennom året enn andre. Jeg vet at de jobber hardt, men det gjør faktisk vi andre også (!). Jeg har rett som det er uker med 50 timers jobbing. Og jeg kan noen ganger få til å avspasere timene i uker med noe lavere arbeidstrykk - forskjellen er at lærere i større grad har fastlagte tider for avspasering. Vi andre har ikke høstferie, vinterferie eller full påskeferie men kan evt. avspasere. Disse ukene har lærere i prinsippet fri, i tillegg til de fem ukene på sommeren. 

Det er slett ikke bare lærere som har dager der lunsjen slukes ved pulten, eller man ikke rekker gå på do. 

 

Anonymkode: 73ca9...16f

Hvem har påstått at det ikke finnes yrkesgrupper som jobber like hardt eller hardere enn lærere...?

Anonymkode: d55d4...44b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvem har påstått at det ikke finnes yrkesgrupper som jobber like hardt eller hardere enn lærere...?

Anonymkode: d55d4...44b

Lærere gjør jo det stadig vekk

Anonymkode: cfc8d...1b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lærere gjør jo det stadig vekk

Anonymkode: cfc8d...1b2

En del lærere (nei, ikke alle). Blant annet de som akket og oiet seg da man ville innføre timeregistrering for lærere. (Har ikke ALLE andre det..?)

Anonymkode: 73ca9...16f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...