Gå til innhold

Jeg tror ikke skolene åpner før mai...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg håper og tror at de åpner for avgangselever på vgs og universitet/høyskole i mai/juni så de får tatt avgangseksamene sine.

Barne og ungdomsskole tror jeg blir stengt ut skoleåret og starter igjen i august.

Anonymkode: 2b0b2...5bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Booker meg en plass på psyk om det ikke er skolestart før aug🥴

Anonymkode: abda0...630

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor mange slike "tror-du-tråder" trenger vi egentlig? August antar jeg🤷‍♀️

Anonymkode: 23b8d...fca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg håper og tror at de åpner for avgangselever på vgs og universitet/høyskole i mai/juni så de får tatt avgangseksamene sine.

Barne og ungdomsskole tror jeg blir stengt ut skoleåret og starter igjen i august.

Anonymkode: 2b0b2...5bf

Dette ☝️

Hjemmeskole begynner å gå seg til, så nå synes jeg det er ganske deilig.

Anonymkode: f7d5a...ad6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette ☝️

Hjemmeskole begynner å gå seg til, så nå synes jeg det er ganske deilig.

Anonymkode: f7d5a...ad6

Hjelper jo ikke det når man hele tiden har en fare utenfor som truer! 

Dere er heldige dere, som tar det med ro. Som kanskje ikke har allergier engang. Som ikke er redde for viruset engang.

Anonymkode: fe187...572

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skolen/bhg åpner etter påske. Ellers kollapser veldig mye av samfunnet slik vi kjenner det. 

Anonymkode: 5a7a8...610

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Toppen er spådd i mai, vi må over den kneika og i juni er det greit at folk slipper løs igjen, da er det frigjort sykehusplasser. Men om de gidder å ha oppe uken før sommerferien tviler jeg på. Tipper SFO og barnehage åpner i midten av juni, skolen for barneskoletrinnet åpner til høsten og 10. klasse/vgs/universitet i april.

Anonymkode: ec1bc...439

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror faktisk det skjer rimelig snart. Arbeidsgivere vil ha folk ut av hjemmekontorene ser jeg pga dårligere resultat. Tror regjeringen vil myke opp dette med hjemmekontor og at skolene og barnehagene så smått begynner å åpen igjen. 

Anonymkode: e7ad1...331

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Booker meg en plass på psyk om det ikke er skolestart før aug🥴

Anonymkode: abda0...630

Blir med 😱😱😱

Anonymkode: c62fd...438

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Januar 2021

Anonymkode: 4af65...279

😂😂😂😂 da har de som ikke dør av Corona enten tatt selvmord pga. økonomiske vansker eller pga. hjemmeskole. Foreldre så vel som elever. 

Anonymkode: c62fd...438

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Blir med 😱😱😱

Anonymkode: c62fd...438

Dobbeltrom 😂

Anonymkode: ec1bc...439

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ikke en gang noen av våre mest talentfulle forskere og professorer klarer å spå dette sikkert, klarer ihvertfall ikke vi det...tenker jeg. Se det er egentlig helt hinsides og tro noe som helst🙈

Anonymkode: 21f77...aac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynlig at denne situasjonen blir langvarig. Ønsker meg lærere som underviser og kommuniserer med barna via videosamtale og følger tilnærmet vanlig timeplan, slik at undervisningen ligner klasseromsundervisning, og barna får hjelp og forklaring når de trenger det. Av læreren, ikke foreldrene. 

Slik det er nå jogger jeg mellom tre barn for å sette dem i gang, forklare, motivere, fikse IT-trøbbel, finne bøker, lete etter fargeblyanter, oversette både engelsk og spansk, rette oppgaver, høre «les for en voksen»-tekster, spille spill i mattebok, pugge gangetabell, gloser og diktat osv... For så å aktivisere dem i hagen for å gjennomføre skolens mål for kroppsøving og på kjøkkenet da de har i matteoppgave å øve på mål og vekt gjennom baking og matlaging. Vaske opp etter barnas baking, servere frokost og lunsj med tilhørende opprydding kommer i tillegg. Alt annet husarbeid må tas etter skoletid.

Bare ungdomsskoleeleven er tilnærmet selvgående. Han er også den ene av tre som har daglig videosamtale med læreren og som kommuniserer med lærer løpende gjennom dagen... 

Jeg har hatt fri denne uka, grunnet forkjølelsessymptomer. Til mandag er jeg tilbake på jobb i helsevesenet, mens mannen driver et firma med 30 ansatte fordelt på hvert sitt hjemmekontor. Lurer på hvordan han vil løse barnas behov for voksenstøtte parallelt med jobb🙄

Anonymkode: d79aa...587

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje en idé med å innføre skolestart ved 7 år igjen. 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 75ecb...b08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Kanskje en idé med å innføre skolestart ved 7 år igjen. 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 75ecb...b08

Hæ?

Anonymkode: 99d3f...1a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sannsynlig at denne situasjonen blir langvarig. Ønsker meg lærere som underviser og kommuniserer med barna via videosamtale og følger tilnærmet vanlig timeplan, slik at undervisningen ligner klasseromsundervisning, og barna får hjelp og forklaring når de trenger det. Av læreren, ikke foreldrene. 

Slik det er nå jogger jeg mellom tre barn for å sette dem i gang, forklare, motivere, fikse IT-trøbbel, finne bøker, lete etter fargeblyanter, oversette både engelsk og spansk, rette oppgaver, høre «les for en voksen»-tekster, spille spill i mattebok, pugge gangetabell, gloser og diktat osv... For så å aktivisere dem i hagen for å gjennomføre skolens mål for kroppsøving og på kjøkkenet da de har i matteoppgave å øve på mål og vekt gjennom baking og matlaging. Vaske opp etter barnas baking, servere frokost og lunsj med tilhørende opprydding kommer i tillegg. Alt annet husarbeid må tas etter skoletid.

Bare ungdomsskoleeleven er tilnærmet selvgående. Han er også den ene av tre som har daglig videosamtale med læreren og som kommuniserer med lærer løpende gjennom dagen... 

Jeg har hatt fri denne uka, grunnet forkjølelsessymptomer. Til mandag er jeg tilbake på jobb i helsevesenet, mens mannen driver et firma med 30 ansatte fordelt på hvert sitt hjemmekontor. Lurer på hvordan han vil løse barnas behov for voksenstøtte parallelt med jobb🙄

Anonymkode: d79aa...587

SUPRISE!!!
Du vet at mange av lærerne har egne barn som krever det samme som dine nå om dagen? Hjemmeundervisning med alt det du ramser opp..

Anonymkode: 99d3f...1a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

SUPRISE!!!
Du vet at mange av lærerne har egne barn som krever det samme som dine nå om dagen? Hjemmeundervisning med alt det du ramser opp..

Anonymkode: 99d3f...1a8

Joda, jeg jeg er klar over det. Men hvis lærernes barn også hadde fått videoundervisning av SIN lærer, så hadde alle lærerne kunnet undervise elevene sine, og foreldrene kunne jobbet. 
Det er faktisk det både lærere og andre får betalt for. 

Slik det er nå forventes og forutsettes det at foreldre har fri fra jobb for å følge opp egne barns skolegang. Skal vi alle lå være å gå på jobb da? Stenge sykehus, matbutikker og alle andre samfunnskritiske områder slik at alle foreldre kan gjøre lærernes jobb? Eller er det bare barna til permitterte og hjemmeværende foreldre som skal få nødvendig oppfølging?

Anonymkode: d79aa...587

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...