Gå til innhold

Mange pengesterke og mektige hytteeiere i Norge. Tror dere de kan blåse i stykker den nye loven til påske?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Med hytteforbud. 
Denne gruppen er vant til å få det som de vil. Forundrer meg ikke om de greier å åpne skitrekket og. Nå tenker jeg på de med hytter på størrelse med så hotell rundt om, som troner øverst i feltene. 

Anonymkode: 76b58...b99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg håper ikke det, men hadde ikke blitt overrasket om de hadde klart det...

Bortskjemte drittunger er vandt til å få det som de vil, og de setter gjerne jord og himmel i bevegelse for å oppnå kravene sine...

Anonymkode: 6a2b5...ebb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De vil vel prøve. Kanskje de slår seg sammen og kjøper hele alpinområdet og åpner det for familien. 😊


Jeg forstår godt at når hytta er deres andre hjem og standarden nesten er bedre enn hjemme (snakker om de normale menneskene som har investert i hytte) at dette er frustrerende. De har faktisk gode poeng når de påpeker at de betaler kommunen for å ha hytte der. MEN, folk må trekke nesa ut av egen navle nå og se det store bildet.
Selv har jeg trolig korona nå. Ikke vært på reise eller i kontakt med noen smittede. Altså må jeg ha fått det i butikken eller sønnen fått det i barnehagen. Jeg er 38 år og ganske dårlig nå. Feber, hodepine og en press i brystet. Takk og lov er kroppen min frisk og rask i utgangspunktet, for jeg kjenner at dette er et seriøst virus, ett som virkelig kan slå beina under deg. 
Å si dette ikke er farlig for de fleste blir dumt. Selvom man ikke blir innlagt så kan du bli skikkelig dårlig, som meg nå. 

Anonymkode: 8adb7...a35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De vil vel prøve. Kanskje de slår seg sammen og kjøper hele alpinområdet og åpner det for familien. 😊


Jeg forstår godt at når hytta er deres andre hjem og standarden nesten er bedre enn hjemme (snakker om de normale menneskene som har investert i hytte) at dette er frustrerende. De har faktisk gode poeng når de påpeker at de betaler kommunen for å ha hytte der. MEN, folk må trekke nesa ut av egen navle nå og se det store bildet.
Selv har jeg trolig korona nå. Ikke vært på reise eller i kontakt med noen smittede. Altså må jeg ha fått det i butikken eller sønnen fått det i barnehagen. Jeg er 38 år og ganske dårlig nå. Feber, hodepine og en press i brystet. Takk og lov er kroppen min frisk og rask i utgangspunktet, for jeg kjenner at dette er et seriøst virus, ett som virkelig kan slå beina under deg. 
Å si dette ikke er farlig for de fleste blir dumt. Selvom man ikke blir innlagt så kan du bli skikkelig dårlig, som meg nå. 

Anonymkode: 8adb7...a35

Jeg synes ikke de har et godt poeng i det hele tatt. Forbudet har vart en kort stund, hagde ikke forbudet vært der så hadde de mest sannsynlig ikke vært på hyttene nå, da hadde de vært på jobb. Så poenget deres synes jeg er helt håpløst pinlig og vitner om ekstremt selvopptatte mennesker som tror at de står over andre bare fordi de har penger.

Anonymkode: 8d6b7...c4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper ikke det.

De lever i sin egen boble og intet er viktigere enn at de kan tilbringe påsken på hytten. Det er så navlebesluende at det gjør vont! 

Å bli hjemme i påsken er ikke krise i det hele tatt. Det er ikke et offer. De som nå er permitert eller oppsagt. De er i krise! De som må jobbe lange vakter og utsette seg selv og familien sin for smitterisiko. De bringer et offer! Hytteeierne bare sutrer!!!

Anonymkode: 6cb16...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hyttedebatten er tåpelig. Om folk er på hyttene sine i Hafjell eller på Sjusjøen så er ikke det et problem. Det er store sykehus på Hamar, Lillehammer og Gjøvik. Svært mange av de som har hytter der hører til de sykehusene uansett.

Om alpinanleggene er stengt så er ikke det et problem da blir man ikke stående tett i bakken. Og en del vil holde seg hjemme fordi de ikke får stått på ski. 

Heldigvis kan man nå bruke hytta til karantene. 

Anonymkode: d2c7a...03c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg er overbevist at det finnes noen som vil blåse i forbudet men da er det kommunen som må være obs. Det hadde gjort fin overskrift i avisa at milliardær XXX trosser loven og ikke tar sin del av byrden hele Norges befolkning bærer. Hvis det er noe som vil stoppe dem er det det. Dårlig omdømme. En eventuell bot er lommerusk uansett beløp.

Anonymkode: 4f1ae...ef1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes ikke de har et godt poeng i det hele tatt. Forbudet har vart en kort stund, hagde ikke forbudet vært der så hadde de mest sannsynlig ikke vært på hyttene nå, da hadde de vært på jobb. Så poenget deres synes jeg er helt håpløst pinlig og vitner om ekstremt selvopptatte mennesker som tror at de står over andre bare fordi de har penger.

Anonymkode: 8d6b7...c4e

Når en kommune har så mange hytter og får penger inn i kassa så finner jeg det rart at grunnbemanningen i helsevesenet er basert på faste innbyggere, når de i prinsippet har i snitt 20 000,- ekstra hver helg. Men jeg ER enig med deg, det er tøv å dra på hytta nå, og det er egoistisk. 
Poenget mitt er at Norge og kommunene i for lang tid bare satser på at ting går bra. 

Anonymkode: 8adb7...a35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hyttedebatten er tåpelig. Om folk er på hyttene sine i Hafjell eller på Sjusjøen så er ikke det et problem. Det er store sykehus på Hamar, Lillehammer og Gjøvik. Svært mange av de som har hytter der hører til de sykehusene uansett.

Om alpinanleggene er stengt så er ikke det et problem da blir man ikke stående tett i bakken. Og en del vil holde seg hjemme fordi de ikke får stått på ski. 

Heldigvis kan man nå bruke hytta til karantene. 

Anonymkode: d2c7a...03c

Det du sier er at noen vil lyve til seg karantene for å få lov til å dra på hytta. Jaja. Med den innstilling til felles slit for å begrense spredningen er vi nødt til å feile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Mia_73 skrev:

Det du sier er at noen vil lyve til seg karantene for å få lov til å dra på hytta. Jaja. Med den innstilling til felles slit for å begrense spredningen er vi nødt til å feile.

Jeg leser i avisa at de spår at veldig mange vil skille seg etter dette her.

Hva sier det om nordmenn? 

- At vi er en gjeng med pyser. Vi er bortskjemte, vi tar feil om det meste, og vi er en gjeng med drittunger som bare gir opp med én gang ting blir litt vanskeligere enn ellers.

Anonymkode: 339ec...517

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg leser i avisa at de spår at veldig mange vil skille seg etter dette her.

Hva sier det om nordmenn? 

- At vi er en gjeng med pyser. Vi er bortskjemte, vi tar feil om det meste, og vi er en gjeng med drittunger som bare gir opp med én gang ting blir litt vanskeligere enn ellers.

Anonymkode: 339ec...517

De som ev. skiller seg etter dette er de som uansett hadde større problemer i forholdene sine. Slike forhold kan gå to veier i en krise - enten tar de alvoret til seg, rydder opp og setter pris på hverandre og fortsetter sammen... eller problemene blir større pga. krisen, de greier ikke å gjøre noe med det fordi følelsene er borte for lenge siden og dermed også viljen til å jobbe mer med forholdet, og de endre med å skille seg.

Jeg tror ikke noen par vil skille seg pga. av koronaen, men denne situasjonen kan absolutt være det som får mange forhold til å bikke over i en skillsmisse, som de uansett på et tidspunkt trolig hadde endt med.

Anonymkode: 7436b...3d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og Norsk Hyttelag krever nå at hytteeierne får bruke hyttene sine i påska i år, ja...

Av alle...

Anonymkode: 7436b...3d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og Norsk Hyttelag krever nå at hytteeierne får bruke hyttene sine i påska i år, ja...

Av alle...

Anonymkode: 7436b...3d3

Det er helt utrolig. Egoismen har ingen ende ser det ut til. At det sitter noen gjøkhuer av noen hytteiere der ute og tror at de er de eneste som er rammet av dette og må forsake ting er jo bare ufattelig pinlig. Men de kommer jo til å få det som de vil siden Høie er like rakrygget som kokt spagetti

Anonymkode: 8d6b7...c4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ironisk nok er det egoismen som har gjort at vi har de problemene vi nå har. Det er folk som har dratt til områder de visste det var problemer i, alt fra Kina til Italia, Frankrike, Spania... Så har de dratt med seg smitten hjem. Men de var jo selvfølgelig uovervinnelige, så de ville ikke bli syke, var de overbevist om. Nei da. Så da dro de likevel, for de måtte jo få den dyre skiferien sin.

Så har vi hamstringen. De som hamstret ødela ikke bare for noen få tilfeldige, de tømte butikkene, så de som kom på kvelden fikk ikke kjøpt mat. Hvem er det som kommer om kvelden i butikken? Jo, de som har vært på jobb. Hvem er det som jobber til så sent på kvelden? De som jobber innen helse med å redde livene til de som nå blir alvorlig syke. Altså er det ikke slik at, "den som kommer først er sterk og får mest, de som kommer sist er svake tapere, naturens lov". Det er faktisk slik at de som hamstret gjorde at de som skal redde liv ikke fikk stort av mat og kanskje måtte gå matløse, så når de som hamstret blir syke på hyttene sine så ville det ikke vært noen i toppform til å redde livene deres.

Det er omtanke, empati, som redder oss. Det at vi står sammen, ser til at alle får, ser til at ingen sulter, gjør det vi kan for å unngå å spre smitte, ikke bare for å ikke bli syke, men også for å unngå å gjøre andre syke, som gjør at vi kommer godt ut av det her.

Folk må faktisk ofre seg litt for at vi skal komme godt ut av dette. Klag alt dere vil over å ikke få kommet på hytte og leve som om alt var fryd og gammen, men vi befinner oss i en unik situasjon, i en ganske stor krise. Vi må ofre oss, stå sammen i denne tøffe situasjonen, alle sammen. Å ha så god råd at en har en sekundærbolig burde ikke være noen unnskyldning for å ikke være sammen om å gå gjennom denne tøffe tiden.

Sammen klarer vi dette. Om vi tenker på hverandre går dette bra. Om vi bare tenker på oss selv blir krisen bare mye verre.

Anonymkode: e1c49...046

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, uansett hva denne overpriviligerte, navlebeskuende gjengen måtte klare å sutre seg til av fordeler framover så vil de gå inn i historien med en solid ripe i lakken. De vil for evig framstå som en parikaste og jeg kommer aldri til å høre begrepet "hyttefolket" igjen uten å spy litt for meg selv. 

Endret av Bjæk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bjæk skrev:

Vel, uansett hva denne overpriviligerte, navlebeskuende gjengen måtte klare å sutre seg til av fordeler framover så vil de gå inn i historien med en solid ripe i lakken. De vil for evig framstå som en parikaste og jeg kommer aldri til å høre begrepet "hyttefolket" igjen uten å spy litt for meg selv. 

Jeg har hytte, men drar selvfølgelig ikke på den. Kunne ikke falt meg inn, har og hytte på en av de større stedene. Må ikke spy av alle "hyttefolkene" da. 

Anonymkode: d32dd...fd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har hytte, men drar selvfølgelig ikke på den. Kunne ikke falt meg inn, har og hytte på en av de større stedene. Må ikke spy av alle "hyttefolkene" da. 

Anonymkode: d32dd...fd4

Jeg gjør herved et unntak for deg. 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Bjæk skrev:

Jeg gjør herved et unntak for deg. 😉

Tusen takk👍😉

Anonymkode: d32dd...fd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg håper ikke det, men hadde ikke blitt overrasket om de hadde klart det...

Bortskjemte drittunger er vandt til å få det som de vil, og de setter gjerne jord og himmel i bevegelse for å oppnå kravene sine...

Anonymkode: 6a2b5...ebb

Bortskjemt er det ingen tvil om. Noen burde satt de på plass en gang for alle. Skulle fått bøter som forslo og de som søkte om avslag i vann og hytteavgift, skulle fått bøter bare for å tørre å søke. Alle må ofre noe i denne krisen her, men disse hyttefolkene tror de skal tjene på krisen. Dette er folk med mer penger enn vett. 

Anonymkode: b89fd...807

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har løst problemet ved å kjøpe et lite hus i bygda. Vi meldte flytting i folkeregisteret i dag. Nå er påsken reddet, selv om den kostet oss 2.1 mill. 

Anonymkode: 76c39...af1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har løst problemet ved å kjøpe et lite hus i bygda. Vi meldte flytting i folkeregisteret i dag. Nå er påsken reddet, selv om den kostet oss 2.1 mill. 

Anonymkode: 76c39...af1

Det er godt dere har prioriteringene i orden

Anonymkode: 8d6b7...c4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har løst problemet ved å kjøpe et lite hus i bygda. Vi meldte flytting i folkeregisteret i dag. Nå er påsken reddet, selv om den kostet oss 2.1 mill. 

Anonymkode: 76c39...af1

Så... da må dere flytte dit innen en uke, for å være der dere er nå har dere da ikke lov til.

Tenkte dere ikke på det?

Anonymkode: 7436b...3d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så... da må dere flytte dit innen en uke, for å være der dere er nå har dere da ikke lov til.

Tenkte dere ikke på det?

Anonymkode: 7436b...3d3

Vi web fortsatt hjemme, drar ikke før vi har lov. 

Anonymkode: 76c39...af1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...