Gå til innhold

Mannen er så dårlig, men kommer verken inn til lege eller legevakt. Hva gjør da?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Som jeg har nevnt tidligere, så tror jeg ihvertfall det er lurt å heller overdrive symptomene en smule fremfor å underdrive på noen måte i disse tider. Tror nemlig vi har en tendens til å gjøre det sistnevnte. Og dermed blir man raskt viftet vekk videre til neste mann.
 

Så dersom man puster greit, men likevel kjenner det river og er litt tungt...så sier man: «Jeg har vondt for å puste» eller «jeg føler jeg ikke får nok luft’....fremfor å si noe slik som typisk de fleste ville sagt: «jeg kjenner jeg har litt tung pust...og det er litt ubehagelig»

 

Anonymkode: aa686...efb

Selvfølgelig er det ikke lurt å overdrive symptomer. Det fører potensielt til at noen med faktisk alvorlige symptomer ikke får hjelp!

Trenger man legehjelp skal anna selvfølgelig også oppsøke legehjelp. Men man skal ikke overdrive for å komme forran i køen!

Anonymkode: 1469d...394

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig er det ikke lurt å overdrive symptomer. Det fører potensielt til at noen med faktisk alvorlige symptomer ikke får hjelp!

Trenger man legehjelp skal anna selvfølgelig også oppsøke legehjelp. Men man skal ikke overdrive for å komme forran i køen!

Anonymkode: 1469d...394

I fylket jeg bor i måtte de for få dager gå ut og advare fordi folk som ville til sjekk på legevakten på direkte spørsmål om symptomer på korona nektet for at de hadde noen som helst symptomer på dette, og derfor slapp inn på vanlig legevakt. De skulle selvfølgelig ha gått gjennom koronamottaket, ikke den ordinære legevakten.

Noen går andre veien, og det kan også være skummelt.

Man skal ikke overdrive, det er sant, men man skal også passe seg for å underdrive i disse tider.

Anonymkode: e331c...e1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig er det ikke lurt å overdrive symptomer. Det fører potensielt til at noen med faktisk alvorlige symptomer ikke får hjelp!

Trenger man legehjelp skal anna selvfølgelig også oppsøke legehjelp. Men man skal ikke overdrive for å komme forran i køen!

Anonymkode: 1469d...394

Du misforstod. Eller jeg formulerte meg utydelig. Jeg mente først og fremst at helsetilstanden ihvertfall ikke må bagatelliseres eller underdrives nå. Har en problemer med nok oksygen på noen måte skal en si ‘jeg har problemer med å puste’, ikke skape rom for tolkning ved å feks si ‘jeg har blitt tyngre i pusten’.
 

Jeg har selv opplevd å bli akutt alvorlig syk og kjent på hvilken kamp det kan være å bli tatt på alvor av helsesystemet om man er ung og frisk forøvrig. Jeg holdt på å dø av sepsis. Hadde jeg ikke krevd innleggelse, så hadde jeg neppe levd i dag. Jeg følte jeg overdrev da jeg sa jeg aldri hadde følt meg så dårlig og måtte få vurdering på sykehus. Men i ettertid innså jeg jo at jeg ikke overdrev. Slik er det nok med koronaen også. Folk er usikre om det er alvorlig nok. Men har de først fått foten innforbi på sykehuset får de kanskje beskjed om at det var godt de kom nå, hvis ikke kunne det vært for sent.. 

Anonymkode: aa686...efb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...