Gå til innhold

Mannen er så dårlig, men kommer verken inn til lege eller legevakt. Hva gjør da?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jo det er veldig viktig å få testet seg, fordi da skal hele familien i karantene, og han i isolasjon. 

Anonymkode: 48239...405

INGEN testes med mindre du er innlagt på sykehus eller er helsepersonell. Hvorfor fortsetter folk å mase om testing når man ikke får det?

Anonymkode: 008e2...0db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

INGEN testes med mindre du er innlagt på sykehus eller er helsepersonell. Hvorfor fortsetter folk å mase om testing når man ikke får det?

Anonymkode: 008e2...0db

Kanskje noen plukker det opp og får tak i mer testutstyr

Anonymkode: 0096a...e54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Kanskje noen plukker det opp og får tak i mer testutstyr

Anonymkode: 0096a...e54

🤣

Anonymkode: b88cf...1e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

🤣

Anonymkode: b88cf...1e4

Det kan skje. Mange ganger har jeg lest noe her inne, så går det noen timer eller dager, så står det om det i nyhetene.

Anonymkode: 0096a...e54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er ikke det nå. Men det var frustrerende å ikke komme noen vei når mannen lå og gråt i sofaen fordi han hadde vondt i kroppen og hodet. Når legevakten da legger på uten at jeg får fortalt noe, fordi symptomene ligner covid-19. Når legen ikke vil hjelpe han fordi han har symptomer. 

Anonymkode: dfe5b...729

At legevakten bare legger på bør du definitivt klage på (så lenge dere ikke ringte bare for å kreve test). At legen ikke vil hjelpe fordi han har symptomer kan bety så mangt, feks at legen ikke ville vurdere fordi det dere fortalte uansett ikke var grunn til innleggelse, og da vil ikke legen risikere å smitte hele kontoret, andre pasienter, og eventuelt måtte i karantene selv. 

Det kommer veldig an på hva som ble sagt av hvem. 

Anonymkode: da47b...99f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han har antagelig influensa og det må bare gå sin gang. 

Anonymkode: b9776...df3

Dette! Akkurat slik har jeg hatt det ved vanlig influensa. Det er vondt og kjipt å være syk, men jeg har aldri oppsøkt lege pga det. At et voksent menneske har 39 i feber i flere dager er udramatisk og virkelig ingenting man ringer 113 for! Ikke rart 113 har mye å gjøre hvis alle skulle ringt dit for noe sånt. 

Anonymkode: 61bf1...470

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke gi ibux ved mistanke om covid19! Forskning tyder på at det eskalerer sykdommen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, tante grusom master of law skrev:

Ikke gi ibux ved mistanke om covid19! Forskning tyder på at det eskalerer sykdommen.

Ikke i følge Statens legemiddelverk

Anonymkode: b88cf...1e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje noen plukker det opp og får tak i mer testutstyr

Anonymkode: 0096a...e54

Problemet er også kapasiteten på lab. Men den er bedre nå. 

Anonymkode: 008e2...0db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, tante grusom master of law skrev:

Ikke gi ibux ved mistanke om covid19! Forskning tyder på at det eskalerer sykdommen.

Du skal ikke komme med slike helseråd. Det er ulovlig. 

Anonymkode: 008e2...0db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ikke i følge Statens legemiddelverk

Anonymkode: b88cf...1e4

De lærde strider om det, og who har advart om bruk av ibuprofen ved korona. Personlig ville jeg derfor ikke tatt sjansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du skal ikke komme med slike helseråd. Det er ulovlig. 

Anonymkode: 008e2...0db

Når who har kommet med en advarsel om bruk av ibuprofen ved korona, så er det ikke noe jeg finner på altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ring 113 m mindre han har pusteproblemer. Du tar opp plassen til noen som virkelig trenger det, hjerteinfarkt, slag... Jeg var så dårlig i 7 dager med influensa.. etter det hosting. Ingenting en lege får gjort fra eller til. 

Anonymkode: 4be4f...1bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, tante grusom master of law skrev:

Når who har kommet med en advarsel om bruk av ibuprofen ved korona, så er det ikke noe jeg finner på altså.

WHO har gått tilbake på fraråding rundt å bruke preparater med ibuprofen som virkemiddel.

Anonymkode: 8ffbd...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

WHO har gått tilbake på fraråding rundt å bruke preparater med ibuprofen som virkemiddel.

Anonymkode: 8ffbd...bae

Ok. Så fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jo det er veldig viktig å få testet seg, fordi da skal hele familien i karantene, og han i isolasjon. 

Anonymkode: 48239...405

Man må bare anta at det er korona, og innrette seg deretter. Det er kjipt å være syk, men helsevesenet kan bare ta imot det som er alvorlig nå. 

Anonymkode: b7d31...cc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han skal vel ikke ha Ibux om du mistenker covid-19?

Anonymkode: 6fc08...a61

Det har de gått tilbake på.. 

Anonymkode: 7f653...3a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.3.2020 den 9.55, Anonym bruker skrev:

Kanskje noen plukker det opp og får tak i mer testutstyr

Anonymkode: 0096a...e54

Ja fabrikkene klarer nok i tredoble produksjonen nå som du har lagt press inne på DIB. 

Anonymkode: c5426...e91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke så mye en lege eller en legevakt får gjort selv om mannen har høy feber og hodepine. Hva tenker du legen skal gjøre med det?? Man får ikke testet heller. Det eneste man kan gjøre er å ligge hjemme å vente til det går over, og hvis formen blir dårligere med pusteproblemer så ringer man 113. 

Anonymkode: 91ea6...1e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja fabrikkene klarer nok i tredoble produksjonen nå som du har lagt press inne på DIB. 

Anonymkode: c5426...e91

Du er en dust.

Anonymkode: 0096a...e54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.3.2020 den 10.03, Anonym bruker skrev:

Dette! Akkurat slik har jeg hatt det ved vanlig influensa. Det er vondt og kjipt å være syk, men jeg har aldri oppsøkt lege pga det. At et voksent menneske har 39 i feber i flere dager er udramatisk og virkelig ingenting man ringer 113 for! Ikke rart 113 har mye å gjøre hvis alle skulle ringt dit for noe sånt. 

Anonymkode: 61bf1...470

Nei, men kanskje du ville oppsøkt lege hvis det var en annen mer alvorlig sykdom som herjet samtidig som du ble syk? Det er faktisk godt mulig at ts sin mann har corona og det er en langt mer alvorlig sykdom enn "vanlig influensa" og det er flere relativt unge mennesker som er blitt alvorlig syke. Myndighetene oppfordrer folk til å ikke vente for lenge med å oppsøke hjelp. At du har fått influensa for x antall år siden er rett og slett ikke relevant for oss andre og i hvert fall ikke noe jeg ville lagt listen etter, hverken når det gjelder min mann eller andre nære og kjære. 

Anonymkode: c6f30...561

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er en dust.

Anonymkode: 0096a...e54

Javel. Det lever jeg i så fall godt med. 

Anonymkode: c5426...e91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...