Gå til innhold

Påske 2020


shewolf

Anbefalte innlegg

Påsken blir jo trolig bare hjemme den da. Jeg er permittert og ungen har fri fra skolen. Hytta får vi ikke lov til å reise til. 

Har dere planlagt noe i Påsken? Trenger litt inspirasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bypåske her med turer i marka😊 

Er det blitt mildere i været så ordner vi litt til vår og sommer.

Anonymkode: bfd6c...627

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hyttetur, hytte i samme kommune. 

Anonymkode: a2df7...297

Misunnelig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bypåske her med turer i marka😊 

Er det blitt mildere i været så ordner vi litt til vår og sommer.

Anonymkode: bfd6c...627

Hva legger du i å ordne litt til vår og sommer? :) Pynte uteplassen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hyttetur, hytte i samme kommune. 

Anonymkode: a2df7...297

Samme her !  

Anonymkode: 00a38...85d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde planlagt å dra for å besøke vårt eldste barn, men har innsett at det utgår. Så her blir det nok hjemmepåske. Satser på at været holder seg greit, så blir det noen skiturer i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, shewolf skrev:

Påsken blir jo trolig bare hjemme den da. Jeg er permittert og ungen har fri fra skolen. Hytta får vi ikke lov til å reise til. 

Har dere planlagt noe i Påsken? Trenger litt inspirasjon. 

Hvem gir deg ikke lov til å reise dit? De vurderer å gjøre det forbudt, men det er jo ikke forbudt pr idag :)

Med det sagt skjønner jeg hva du mener.

Anonymkode: 4fdaa...20f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle på hytta, men det utgår jo siden den ikke er i samme kommune. Så vi har ingen planer annet enn å ta én dag av gangen og prøve å finne på hyggelige ting hver dag. 

Anonymkode: 4fdaa...20f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølser og pinnebrød på bål i bålpannen (i hagen).

Fikse sykler for våren, vaske, smøre, pumpe dekk osv.

Plante frø i vinduskarmen som vi kan plante ut senere, alt fra grønnsaker til blomster.

Bake.

Blåse ut av egg og male

Anonymkode: 6e95d...6d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor et sted som folk reiser til i påsken, så for oss blir det ikke stor forskjell for egen del. 

Men det blir nok rart med tomme hytter og altfor god plass i løypene. 

Og så får vi vel ikke studentene våre hjem til påske, og det er veldig trist. 

Anonymkode: fcf80...1d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Pølser og pinnebrød på bål i bålpannen (i hagen).

Fikse sykler for våren, vaske, smøre, pumpe dekk osv.

Plante frø i vinduskarmen som vi kan plante ut senere, alt fra grønnsaker til blomster.

Bake.

Blåse ut av egg og male

Anonymkode: 6e95d...6d7

Har du en god oppskrift på pinnebrød?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

45 minutter siden, shewolf skrev:

Hva legger du i å ordne litt til vår og sommer? :) Pynte uteplassen?

Her  må vi lage en part da vi har fått nytt inngangsparti. Men rake plenen, sette opp trampoline, potte om planter. Ta frem syklene og gjøre det klare for sesongen😊

Anonymkode: bfd6c...627

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Her  må vi lage en platt da vi har fått nytt inngangsparti. Men rake plenen, sette opp trampoline, potte om planter. Ta frem syklene og gjøre det klare for sesongen😊

Anonymkode: bfd6c...627

 

Anonymkode: bfd6c...627

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hagearbeid, skogsturer med kakao og kvikklunsj, brettspill, gaming, sortere og rydde i klær som kan arves bort til sommersesongen, sikkert mange fine klassikere på TV, påskeegg jakt i hagen, lage påskepynt. Prøve å gjøre påsken så lik som vi pleier å ha den :) 

Anonymkode: 00ceb...b8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusse opp på hytta som er i samme kommune💙 

Plukke skjell fra stranda, lime de på treeske eller å lage en dørkrans. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir ikke påske i år uten og dra på hytta... men må jo bare gjøre det beste ut av det

Anonymkode: 9d845...91b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

blir ikke påske i år uten og dra på hytta... men må jo bare gjøre det beste ut av det

Anonymkode: 9d845...91b

Litt den følelsen jeg satt med også 😕 Også skulle jeg egentlig jobbe i påsken, men pga permittering ble det fri- og da blir jeg spesielt trist for at vi ikke dra.. 

Men bra tips over her foreløpig! Vil gjerne ha en liten plan klar, så vi har litt å se frem imot og at ungen kan få litt forutsigbarhet. Det er ikke kjempespennende å gå hjemme som enebarn om dagen. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig skulle jeg ha alenepåske og barna skulle på hytta med faren sin. Men det er nå avlyst og de skal være hos meg. (Før noen skyter meg: Det var hans eget ønske å gjøre det slik i år. Ikke mitt forslag.) Vi bruker å lage påskekonkurranser a la de som brukte å være på påskemorgen for noen år siden. (Lage en rampe i hagen/spor i snøen og konkurrere med forskjellige ting om hva som kommer først over mållinjen.) Ellers er skattejakt en klassiker, og så baker vi sammen. Gule påskeharer av loff-deig og slikt. Skjærtorsdags morgen bruker de å få en ny bok. I år blir det nok en utfordring å gjøre påskedagene anderledes enn alle de andre hjemmedagene som har gått forut.  

Anonymkode: b8e3a...9ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvem gir deg ikke lov til å reise dit? De vurderer å gjøre det forbudt, men det er jo ikke forbudt pr idag :)

Med det sagt skjønner jeg hva du mener.

Anonymkode: 4fdaa...20f

Her hos oss får vi ikke drs ut av kommunen. Da må vi i karantene til tross for at vi ikke har smittetilfeller 

Anonymkode: 8bf7b...0be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jakt på påskeegg , påskelam , grilling og kos. Bypåske og det elsker jeg. God rødvin og sene kvelder . Sove lenge og se mange gode filmer. Jeg synes påske er skikkelig koselig og gleder meg allerede❤️. Corona får ikke ødelegge gleden av påskeferie 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutes ago, shewolf said:

Litt den følelsen jeg satt med også 😕 Også skulle jeg egentlig jobbe i påsken, men pga permittering ble det fri- og da blir jeg spesielt trist for at vi ikke dra.. 

Men bra tips over her foreløpig! Vil gjerne ha en liten plan klar, så vi har litt å se frem imot og at ungen kan få litt forutsigbarhet. Det er ikke kjempespennende å gå hjemme som enebarn om dagen. ❤️

det er veldig kjedelig og ikke dra på hytta,men vi respektere det, her er vi begge i risikogruppen, så tar ikke sjansen

Anonymkode: 9d845...91b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere telt? Mulighet for å campe i egen hage? Grille ute, gjøre litt ut av det? Evt kan dere campe et annet sted inne i huset eller bytte soverom? Gjøre noe for å føle at dere er på tur. Gjør ting på en annen måte og lat som dere er borte. 

Anonymkode: 1fcaf...6e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...