Gå til innhold

Alle skrotingene som må leies hjem fra hytta...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg støtter helhjertet å publisere fullt navn på enhver skroting som opptar ressurser i helsevesenet eller forsvaret nå i denne tiden, fordi de nekter å forlate hytta.

Anonymkode: e3643...c37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herre som dere maser om disse hyttefolkene. Sjalu fordi du ikke har et sted å dra?

Anonymkode: 33689...4a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herre som dere maser om disse hyttefolkene. Sjalu fordi du ikke har et sted å dra?

Anonymkode: 33689...4a0

Jøss. 

Så begrenset. 

Anonymkode: 9eff0...8fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jøss. 

Så begrenset. 

Anonymkode: 9eff0...8fc

Ja du er litt begrenset. Jeg antar at veldig mange av de som har reist på hytta har gjort gode vurderinger på hvorfor de er på hytta. Jeg tenker også at det er litt bittert å ha diger hytte på fjellet eller ved sjøen og være henvist til en liten leilighet i byen. Hyttekommunene surver men dette er faktisk en del av pakken. 

Anonymkode: 33689...4a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja du er litt begrenset. Jeg antar at veldig mange av de som har reist på hytta har gjort gode vurderinger på hvorfor de er på hytta. Jeg tenker også at det er litt bittert å ha diger hytte på fjellet eller ved sjøen og være henvist til en liten leilighet i byen. Hyttekommunene surver men dette er faktisk en del av pakken. 

Anonymkode: 33689...4a0

Oi, du har ikke skjønt noe av hvorfor de ikke vil ha folk på hyttene.

Anonymkode: b720c...ca8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja du er litt begrenset. Jeg antar at veldig mange av de som har reist på hytta har gjort gode vurderinger på hvorfor de er på hytta. Jeg tenker også at det er litt bittert å ha diger hytte på fjellet eller ved sjøen og være henvist til en liten leilighet i byen. Hyttekommunene surver men dette er faktisk en del av pakken. 

Anonymkode: 33689...4a0

Du har ikke fått med deg en skit I set siste, eller?

Anonymkode: 045a8...d5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Oi, du har ikke skjønt noe av hvorfor de ikke vil ha folk på hyttene.

Anonymkode: b720c...ca8

Kan ikke du man-splaine det for meg.. 

Hva med å ha to tanker i hodet på en gang? Eller er det litt mer enn det du greier? 

Anonymkode: 33689...4a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Kan ikke du man-splaine det for meg.. 

Hva med å ha to tanker i hodet på en gang? Eller er det litt mer enn det du greier? 

Anonymkode: 33689...4a0

Flaut flaut flaut

Anonymkode: b720c...ca8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du har ikke fått med deg en skit I set siste, eller?

Anonymkode: 045a8...d5c

 

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oi, du har ikke skjønt noe av hvorfor de ikke vil ha folk på hyttene.

Anonymkode: b720c...ca8

Jeg skjønner at situasjonen gjør dere frustrerte og at hyttefolk er fine å ta raseriet ut over. Men ingen flere av dem reiser hjem fordi om du vrenger ut av deg edder og galle her. Og ja jeg har skjønt poenget med å holde folk i ro, med å ikke overbelaste begrensede helseressurser, ikke handle i nærheten av bygdefolk. 

Men alle saker har to sider. 

Anonymkode: 33689...4a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Kan ikke du man-splaine det for meg.. 

Hva med å ha to tanker i hodet på en gang? Eller er det litt mer enn det du greier? 

Anonymkode: 33689...4a0

Det går helt fint å forstå for de aller fleste hva dette handler om, uten å ty til morsomheter og dårlig skjult hersketeknikk. Det handler om å kollektivt beskytte de svakeste i flokken. Du burde ha lest helseministeren sitt svar i avisen til han som ville bli igjen på hytta.

Og bare for å ha sagt det, jeg skulle gjerne vært på hytta selv. Jeg har hytte, et sted jeg ville hatt deilige og trygge dager, med all sannsynlighet. Jeg velger å gå på jobb i helsevesenet mens mann og barn er hjemme. Fordi vi akkurat har flere tanker i hodet samtidig og vi gjør en innsats for fellesskapet. 

Anonymkode: 045a8...d5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja du er litt begrenset. Jeg antar at veldig mange av de som har reist på hytta har gjort gode vurderinger på hvorfor de er på hytta. Jeg tenker også at det er litt bittert å ha diger hytte på fjellet eller ved sjøen og være henvist til en liten leilighet i byen. Hyttekommunene surver men dette er faktisk en del av pakken. 

Anonymkode: 33689...4a0

Det er faktisk så enkelt at når landets øverste ledelse krever at man holder seg unna hytter i andre kommuner, så følger man det.

Om alle skal kjøre sitt eget løp med mer eller mindre velbegrunnede årsaker vil jo den dugnaden landet er i være nytteløs. Nå er det på tide å legge egoet til sides, hytta vil stå der når alt er over også. 

Så enkelt, men dog så vanskelig, altså?

Anonymkode: 9eff0...8fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det går helt fint å forstå for de aller fleste hva dette handler om, uten å ty til morsomheter og dårlig skjult hersketeknikk. Det handler om å kollektivt beskytte de svakeste i flokken. Du burde ha lest helseministeren sitt svar i avisen til han som ville bli igjen på hytta.

Og bare for å ha sagt det, jeg skulle gjerne vært på hytta selv. Jeg har hytte, et sted jeg ville hatt deilige og trygge dager, med all sannsynlighet. Jeg velger å gå på jobb i helsevesenet mens mann og barn er hjemme. Fordi vi akkurat har flere tanker i hodet samtidig og vi gjør en innsats for fellesskapet. 

Anonymkode: 045a8...d5c

Har lest. 

Er vel litt mer på siden som mener at hyttekommunene må etablere ressurser nok til å ta seg dem som bruker millioner på bygda deres. Er jo ikke måte på hvor flott det er når man kjøper seg hytte. 

Og dette ville raseriet og hylingen over hyttefolk er for meg uforståelig. 

Anonymkode: 33689...4a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan ikke du man-splaine det for meg.. 

Hva med å ha to tanker i hodet på en gang? Eller er det litt mer enn det du greier? 

Anonymkode: 33689...4a0

Hvorfor føler du at du må ty til patetisk hersketeknikk? Har du ikke argumenter som holder seg?

Og vet du egentlig hva ‘mansplainin’ betyr? 

Anonymkode: 9eff0...8fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyttekommunene vil ha fordeler som skatter og inntekter av hytter, men da må de også ta ulempene. Hyttefolk blir også syke og eldre.

 

vi er ikke på hytta, har ikke hytte i en hyttekommune. Hytta vår er i en vanlig kommune med god tilgang til lege og sykehus. Vi burde ha brunt hytta nå, jeg og ene barnet er i risikogruppen, 4 andre i huset er ikke og må på skole og arbeid (etterhvert). Blir noen smittet ville det vært greit å delt oss i to boliger en periode (men vi gjør jo som vi får beskjed om fra øverste hold og holder oss hjemme)

Anonymkode: 91c59...dea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har lest. 

Er vel litt mer på siden som mener at hyttekommunene må etablere ressurser nok til å ta seg dem som bruker millioner på bygda deres. Er jo ikke måte på hvor flott det er når man kjøper seg hytte. 

Og dette ville raseriet og hylingen over hyttefolk er for meg uforståelig. 

Anonymkode: 33689...4a0

I alminnelige tider har nok hyttekommunene kapasitet til å ta seg av både benbrudd og hjerteinfarkt på hyttegjester. 

Men nå er vi i en pandemi og helsevesenet er sprengt. Da har landets myndigheter besluttet at de typiske hyttekommunene som får innbyggertallet mangedoblet i hyttesesongen skal slippe den merbelastning det er å risikerer å ta seg av en haug med syke gjester - i tillegg til de fastboende. 

Jeg ser hverken raseri eller hyling, men jeg og mange med meg blir oppgitt og irriterte over at voksne folk ikke evner å se litt lenger enn sitt eget behov. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg det bak deg nå. Jeg har fått godkjennelse av kommunen til å være på hytta. Vært på reise og mannen har kritisk jobb. 😊

Anonymkode: 2a038...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor føler du at du må ty til patetisk hersketeknikk? Har du ikke argumenter som holder seg?

Og vet du egentlig hva ‘mansplainin’ betyr? 

Anonymkode: 9eff0...8fc

DU startet med å kalle meg begrenset...

Anonymkode: 33689...4a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

DU startet med å kalle meg begrenset...

Anonymkode: 33689...4a0

Så da kjørte du på med hersketeknikk på alle som var uenig med deg? 
 

Spesielt...

Anonymkode: 9eff0...8fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skroting?

 

hyttekommunene har vel satset litt vel mye på penger inn og ikke tenkt på hva det medfører av andre forpliktelser. Det bør ikke gå ut over hytteeierne. 

Anonymkode: a4c25...9a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så da kjørte du på med hersketeknikk på alle som var uenig med deg? 
 

Spesielt...

Anonymkode: 9eff0...8fc

I motsetning til deg som er et kroneksempel på debatteknikk? Eller skal jeg si hersketeknikk? Du kan bestemme selv. 

Anonymkode: 33689...4a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er faktisk så enkelt at når landets øverste ledelse krever at man holder seg unna hytter i andre kommuner, så følger man det.

Om alle skal kjøre sitt eget løp med mer eller mindre velbegrunnede årsaker vil jo den dugnaden landet er i være nytteløs. Nå er det på tide å legge egoet til sides, hytta vil stå der når alt er over også. 

Så enkelt, men dog så vanskelig, altså?

Anonymkode: 9eff0...8fc

 

1 time siden, Anonym bruker skrev:

I motsetning til deg som er et kroneksempel på debatteknikk? Eller skal jeg si hersketeknikk? Du kan bestemme selv. 

Anonymkode: 33689...4a0

Jeg syns jeg debatterer ganske saklig? At du får et stikk står jeg helt inne for. Noen ganger er det på sin plass. Mens du glefser til stort sett alle du svarer. 

Anonymkode: 9eff0...8fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...