Gå til innhold

Leggetid nå når det ikke er skole...🙄


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ca en time senere enn vanlig så vi kan sove litt lengre om morgenen. Vi starter skole rundt 09.

Anonymkode: df452...3a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde skolen til ungene prøvd seg på det, hadde jeg måtte gi beskjed om at det ikke gikk for vår 10-åring. Hun trenger hjelp for å komme i gang og å holde seg i gang. Og begge vi foreldre er opptatt det meste av tiden mellom 8 og 16. Heldigvis er skolen til ungene våre fornuftig nok til å forstå at de ikke kan kjøre vanlige skoledager nå, eller med et tonn av oppgaver. 

Anonymkode: 0eef6...7af

Greit nok det, men det betyr jo ikke at de som har muligheten til å ha skole til vanlig tid ikke er oppegående. 😛 Jeg regner med de fleste faktisk er oppegående enten de gjør det slik eller sånn.

Her er vi a-mennesker alle mann og våkner tidlig, så vi starter gjerne en halvtime-time før skolen vanligvis starter, godt å bli ferdig tidlig. Men hadde vi vært b-mennesker så hadde vi nok sovet til vi våknet av oss selv da også. :)

Anonymkode: 23683...9c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han legger seg til vanlig tid ca kl 20. Han går i 3.klasse. Han står opp like tidlig uansett hvor sent han er oppe på kvelden. Han trenger søvn og er glad i å legge seg😊

Skolen starter 0830

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skoledagen starter til vanlig tid for våre tenåringer, men siden de slipper en time i buss hjemmefra til skolen, så er de litt lenger oppe enn vanlig. De har masse skolearbeid og trening, så de blir uansett ganske slitne til kvelds. 

Anonymkode: 55d03...75c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig døynrytme her, eller de kan sove en time lengre om morran men de har våknet til ganske normal tid tror jeg. Jeg har ikke helt kontroll siden jeg drar lenge før de står opp. 
 

De har ikke klaget eller sagt noe på leggetiden. De ser at jeg står opp lenge før sola og kommer sent hjem, så de skjønner at det er hverdag og ikke ferie. 

Anonymkode: 9b5f0...8a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Min 10-åring er b-menneske, så hun får følge sin naturlige døgnrytme nå når det blir så mange uker. Vanligvis er det bare om sommeren og i julen hun får være sent oppe, men siden vi ikke regner med at skolen åpner før påske, blir den snudd nå. Da er hun mye blidere også.

Anonymkode: 0eef6...7af

Sønnen min er også skikkelig B menneske å sover gjerne til klokken 9. Ser ikke poenget med å ha naziopplegg der en vekker ungene for å begynne med skoleoppgavene ,som kan gjøres når som helst på dagen. Her er det en selvfølge at han sover til han våkner av seg selv,da blir også morgenen mye hyggeligere når barnet faktisk er uthvilt. 

Anonymkode: fea80...d8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvorfor man vekker ungene nå jeg. Legg de til ok tid, men la de sove til de våkner. Det ER IKKE vanlig hverdag. Det er unntakstilstand.  De har ikke sosial omgang med klassekamerater/venner/slekt, de har ikke fritidsaktiviteter... Det blir lange nok dager fra før om man ikke skal slepe dem opp for å gjøre ting som iallfall her hjemme ikke er særlig lystbetont. 

Anonymkode: b1bc5...1ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg forstår ikke hvorfor man vekker ungene nå jeg. Legg de til ok tid, men la de sove til de våkner. Det ER IKKE vanlig hverdag. Det er unntakstilstand.  De har ikke sosial omgang med klassekamerater/venner/slekt, de har ikke fritidsaktiviteter... Det blir lange nok dager fra før om man ikke skal slepe dem opp for å gjøre ting som iallfall her hjemme ikke er særlig lystbetont. 

Anonymkode: b1bc5...1ce

Her må ungene kommentere på et innlegg, eller bekrefte at de er med på teams-møte kl 8.30.  Så de må opp som vanlig, men er ferdig med skolearbeidet ca 10.30. 

Anonymkode: eea95...2ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg forstår ikke hvorfor man vekker ungene nå jeg. Legg de til ok tid, men la de sove til de våkner. Det ER IKKE vanlig hverdag. Det er unntakstilstand.  De har ikke sosial omgang med klassekamerater/venner/slekt, de har ikke fritidsaktiviteter... Det blir lange nok dager fra før om man ikke skal slepe dem opp for å gjøre ting som iallfall her hjemme ikke er særlig lystbetont. 

Anonymkode: b1bc5...1ce

Her bestemmer ingen når de skal begynne med skolearbeidet men vi har innført regel om at de logger på pcn halv 9. Om de står opp så de rekker frokost først eller kun en tannpuss er opp til dem. Vi velger å holde på hverdagen og helg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, Anonym bruker said:

Når må deres skolebarn legge seg nå når det er hjemmeskole for tida?

Jeg har ei på snart 10 år som mener hun skal være våken til 22.30/23...det er nei fra meg!

 

Anonymkode: b5057...249

vanlig tid :) 20 i hverdagen/søndag og 21 fredag og lørdag, han er 7. høres veldig sent ut for en på 10 og være oppe til 22.30-23,men rundt 21 er jo greit

Anonymkode: 12057...7ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 7 klassing får være opp så sent han vil han, vi gidder ikke stå opp før halv ti ti. Oppgavene kommer litt over kl 9 og så lenge de blir gjort innen halv tre så er det fritt. Han har eget opplegg av spesped. 

Anonymkode: a4d6c...638

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 1 time lenger enn vanlig. De trenger ikke vekkes før 0800. Fungerer greit og alle er fornøyd 👍

Anonymkode: 8a15e...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi står opp til vanlig tid og tenåringene legger seg til vanlig tid også.de kunne nok drøyet litt uten at det hadde vært noe problem, men kveldene blir lange nok uten hverken venner, trening eller øvelser. Skolen har undervisning fra 07.25 til 14.30 så de kan uansett ikke ligge lenge utover dagen.

Anonymkode: 28b19...4ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi legger oss litt senere og starter hjemmeskole litt senere. Vi fordeler oppgavene utover hele dagen.

Anonymkode: 667fb...997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ca 1 time lenger enn vanlig. De trenger ikke vekkes før 0800. Fungerer greit og alle er fornøyd 👍

Anonymkode: 8a15e...abb

Vekke barn som ikke skal på skolen?? Barnemishandling! Ungene trenger søvnen! La de sove til de våkner av seg selv!

Anonymkode: fea80...d8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Vekke barn som ikke skal på skolen?? Barnemishandling! Ungene trenger søvnen! La de sove til de våkner av seg selv!

Anonymkode: fea80...d8b

Synes det er helt herlig bruk av ord som barnemishandling ... de skal på skole. Skolen er bare hjemme 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Synes det er helt herlig bruk av ord som barnemishandling ... de skal på skole. Skolen er bare hjemme 

Ikke rart at ungene blir forvirret når du kommer med bullshit som at de skal på skolen! Skolene er stengt så nei de skal ikke på skole! De skal riktig nok gjøre noen oppgaver hjemme,men de kan like godt begynnes på klokken 13. Du vekker ikke barn som trenger mer søvn når det ikke er nødvendig!!

Anonymkode: fea80...d8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ikke rart at ungene blir forvirret når du kommer med bullshit som at de skal på skolen! Skolene er stengt så nei de skal ikke på skole! De skal riktig nok gjøre noen oppgaver hjemme,men de kan like godt begynnes på klokken 13. Du vekker ikke barn som trenger mer søvn når det ikke er nødvendig!!

Anonymkode: fea80...d8b

Noen må «stemple» inn samme tid som skolen åpner. Mine har definitivt fortsatt skole. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Her bestemmer ingen når de skal begynne med skolearbeidet men vi har innført regel om at de logger på pcn halv 9. Om de står opp så de rekker frokost først eller kun en tannpuss er opp til dem. Vi velger å holde på hverdagen og helg 

Her bestemmer ingen men dere har innført regel om når de skal... eh... du snakker litt mot deg selv. 

Anonymkode: df452...3a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her bestemmer ingen men dere har innført regel om når de skal... eh... du snakker litt mot deg selv. 

Anonymkode: df452...3a2

Vi har to med forskjellig opplegg. En ett fastsatt og en med ett fritt opplegg. Vi vil de skal ha like regler 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi går opp til badet i vanlig tid kl 20.00 men er ikke like streng som vanlig så kan ha en fin samtale, vise meg morgendagens antrekk mm uten at jeg skynder på de. Jenter på 7 og 9 år, i seng rundt kl 20.30/45. Opp kl 8, frokost 8.30 og oppstart skoleoppgaver på tilsendt plan kl 9.00. 

Anonymkode: 8efd9...cf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi en som har innleveringsfrister fra morgenen av, så skolen starter til vanlig tid. Lærerne har chat med elevene, de forventer at alle er på plass når skolen starter. Så vi har samme regel for begge, skolen starter til vanlig tid. Tror det er veldig viktig for ungene å få innført rutiner i dette i tilfelle det drar ut. Vi jobber fra morgenen, slacker litt på ettermiddagen og koser oss sammen da.

Anonymkode: 04c65...a90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...