Gå til innhold

Så vi i «samfunnskritiske stillinger» skal straffes??🤬


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ikke bare risikerer vi liv og helse ved å være på jobb mens andre sitter trygt hjemme med hjemmekontor, vi må også sende barn i Bhg/SFO. Vi jobber mer pga situasjonen vi nå er i, vi blir ekstra utsatt for smitte og i tillegg skal vi måtte betale SFO og barnehage, andre får derimot fritak!! Jeg skulle gjerne hatt hjemmekontor, jeg har ikke veldig lyst til å omgås så mange folk som jeg gjør nå. Jeg ønsker ikke at barna mine skal smittes heller. Det føles ut som vi skal straffes ekstra, jobb mer, ofre helsa og betal for barnepass. Andre kan bruke omsorgspermisjon for å bli hjemme!! Vi burde faktisk fått fritak fra betalingen vi også!!!

Anonymkode: 7b7d1...293

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi betaler for barnepass, rett og slett fordi vi faktisk får barnepass. Jeg føler ikke det som en straff, akkurat. 

De fleste jeg kjenner må jobbe, de sjonglerer så mye hjemmekontor som de kan hver samtidig som de forsøker å følge opp hjemmeskole. Virkelig ikke noe å ønske seg.

Anonymkode: 4d9aa...eac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, dere står i det minste ikke i fare for å bli permitterte.
De siste dagene har hele 45.000 personer søkt dagpenger hos NAV, og flere ganger flere har fått varsel om mulig permittering

Anonymkode: cbdc8...832

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du slipper å betale for bhg og sfo hvis du er i en samfunnskritisk jobb. 

Anonymkode: 12371...42f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du slipper å betale for bhg og sfo hvis du er i en samfunnskritisk jobb. 

Anonymkode: 12371...42f

Nei, det er alle som ikke har rett på barnehage i disse dager som blir fritatt.

 

hi

Anonymkode: 7b7d1...293

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er faktisk konsekvensen av å ha en slik jobb. 

Anonymkode: 95b43...777

Ja, kanskje vi burde funnet en jobb som ikke var samfunnskritisk, hadde gjøre situasjonen mer spennende hvertfall. 
 

hi

Anonymkode: 7b7d1...293

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har både jeg og mannen blitt permitterte. Skulle gjerne vært i din situasjon der jeg kunne jobbe og betale for SFO.

Anonymkode: 5b3cc...671

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kødder du? Vi får lønn, halve landet går i økonomisk krise. 

Anonymkode: c6f23...5ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan erklære meg selv økonomisk konkurs om få uker. Bytte? Slutt å syte og vær glad du har en jobb å gå til.

Anonymkode: 283ee...379

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med deg, når dere jobber for å holde viktige deler av samfunnet igang burde dere som oss andre få slippe regningen. Jeg jobber i barnehage og har hjemmekontor bortsett fra de 1-2 dagene i uka jeg er på jobb for å passe barn til foreldre i samfunnskritiske yrker. 
 

Er du/ dere sikker på at dere må betale? Det blir jo ikke et pedagogisk tilbud i barnehagen på samme måte som vanlig. 

Anonymkode: c5dad...bc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt poeng. Dere burde fått gratis barnehage nå som en liten påskjønnelse. Hadde vært mer nyttig enn applaus på balkongen.

Anonymkode: 605f7...8a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at jeg syter om dette betyr ikke at jeg ikke har sympati for andre i en vanskelig situasjon. Tro meg, mange jeg syntes synd på å lista mi er lang. Jeg har vondt av mange.


Men jeg jobber fader meg døgnet rundt nå, sover hjemme ellers er jeg midt i mekka for å bli smittet på jobb. Utsatt som fy og jeg utsetter familien min for det samme. Den følelsen er heller ikke god, hvertfall ikke når jeg har ett barn som kan bli svært dårlig ved evt smitte. De andre går det nok fint med. Jeg skulle heller hatt hjemmekontor, men der er vi nok forskjellige. Ulempen er at jeg er forelsket i jobben min, det er mitt kall og det er ikke noe annet jeg kunne gjort. Tror jeg🤔. Jeg mener absolutt at de spesielt som er permiterte/oppsagt fortjener gratis Bhg/SFO, men de med hjemmekontor får også gratis tilbud. Vi som MÅ jobbe, vi må betale. Hvertfall det som kommer frem i media, å det mener jeg er urettferdig. Kunne spart meg for 9500kr også. Hadde gladelig gått hjemme. Med min lønn kunne jeg heller blitt permittert, fått 62,5% lønn og spart 9500kr på SFO/Bhg, det hadde kompensert for at jeg ble permittert det. Det ønsker jeg ikke, poenget er st vi fortjener fritak vi med!!

 

hi

Anonymkode: 7b7d1...293

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her i kommunen er det ingen som trenger å betale, heller ikke de som har barna i bhg og Sfo pga samfunnskritiske jobber. Sikker på at det ikke er slik i kommunen deres også? 

Anonymkode: 45b1b...a62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Godt poeng. Dere burde fått gratis barnehage nå som en liten påskjønnelse. Hadde vært mer nyttig enn applaus på balkongen.

Anonymkode: 605f7...8a5

Takk for forståelsen ❤️. Klapp og ros er flott det å, misforstå meg rett. Men mener vi også fortjener fritak. Mannen jobber også som en helt om dagen.

 

hi

Anonymkode: 7b7d1...293

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, slutt å klag! Det sitter masse folk rundt i dette landet som ikke har noe jobb å gå til når dette er over. Og mange som sitter hjemme med to-tre barn som skal følges opp med skole samtidig som de etter beste evne må gjøre sin egen jobb. Så sitter du der og bråker fordi du må betale litt for at barna skal ha det trygt og godt om dagene. Skjerp deg!! 

Anonymkode: ddd07...d89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke bare risikerer vi liv og helse ved å være på jobb mens andre sitter trygt hjemme med hjemmekontor, vi må også sende barn i Bhg/SFO. Vi jobber mer pga situasjonen vi nå er i, vi blir ekstra utsatt for smitte og i tillegg skal vi måtte betale SFO og barnehage, andre får derimot fritak!! Jeg skulle gjerne hatt hjemmekontor, jeg har ikke veldig lyst til å omgås så mange folk som jeg gjør nå. Jeg ønsker ikke at barna mine skal smittes heller. Det føles ut som vi skal straffes ekstra, jobb mer, ofre helsa og betal for barnepass. Andre kan bruke omsorgspermisjon for å bli hjemme!! Vi burde faktisk fått fritak fra betalingen vi også!!!

Anonymkode: 7b7d1...293

Straffes? Dere har i det minste en jobb og en inntekt da, i forhold til veldig mange andre som mister den

Anonymkode: ca53c...620

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Herregud, slutt å klag! Det sitter masse folk rundt i dette landet som ikke har noe jobb å gå til når dette er over. Og mange som sitter hjemme med to-tre barn som skal følges opp med skole samtidig som de etter beste evne må gjøre sin egen jobb. Så sitter du der og bråker fordi du må betale litt for at barna skal ha det trygt og godt om dagene. Skjerp deg!! 

Anonymkode: ddd07...d89

Forståelse for Andrea situasjon men jeg er fader meg utsatt for smitte i min jobb. Hvis noen av barna blir skikkelig dårlige kan jeg jo tenke tilbake å si» heldigvis at jeg måtte være på jobb. Det hadde vært verre å hatt hjemmekontor med ungene». Trygt og godt helt frem til den dagen jeg drar med smitte hjem, jeg spesielt og mannen er noe utsatt.

 

hi

Anonymkode: 7b7d1...293

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det at jeg syter om dette betyr ikke at jeg ikke har sympati for andre i en vanskelig situasjon. Tro meg, mange jeg syntes synd på å lista mi er lang. Jeg har vondt av mange.


Men jeg jobber fader meg døgnet rundt nå, sover hjemme ellers er jeg midt i mekka for å bli smittet på jobb. Utsatt som fy og jeg utsetter familien min for det samme. Den følelsen er heller ikke god, hvertfall ikke når jeg har ett barn som kan bli svært dårlig ved evt smitte. De andre går det nok fint med. Jeg skulle heller hatt hjemmekontor, men der er vi nok forskjellige. Ulempen er at jeg er forelsket i jobben min, det er mitt kall og det er ikke noe annet jeg kunne gjort. Tror jeg🤔. Jeg mener absolutt at de spesielt som er permiterte/oppsagt fortjener gratis Bhg/SFO, men de med hjemmekontor får også gratis tilbud. Vi som MÅ jobbe, vi må betale. Hvertfall det som kommer frem i media, å det mener jeg er urettferdig. Kunne spart meg for 9500kr også. Hadde gladelig gått hjemme. Med min lønn kunne jeg heller blitt permittert, fått 62,5% lønn og spart 9500kr på SFO/Bhg, det hadde kompensert for at jeg ble permittert det. Det ønsker jeg ikke, poenget er st vi fortjener fritak vi med!!

 

hi

Anonymkode: 7b7d1...293

Hvorfor fortjener dere fritak når dere bruker SFO/barnehage? Personlig har jeg hjemmekontor, jeg må følge opp barnet gjennom hele hjemmeundervisningen og det tar mye tid. Jeg har en lederstilling som gjør at mine arbeidsuker aldri er på mindre enn 55 timer, og for å få alt til å gå opp nå står jeg opp fire for å jobbe i fire timer før barnet mitt står opp. Så er det frokost, hjemmeskole fra 9 - 14, ut å bevege oss i hagen, lage middag, aktivisere barnet som har store problemer med situasjonen vi er i. Oppi alt dette så er det jobbtlf hele dagen og kvelden. Nå har barnet mitt akkurat sovnet (etter to timer med en urolig unge som ikke klarer å sovne pga redsel for hele situasjonen),og jeg tar 15 minutter  pause før jeg må begynne å jobbe igjen. Kommer meg nok i seng ved ett tiden før jeg må stå opp igjen kl fire for å gjøre det samme som idag. Det er en selvfølge at du som bruker SFO/barnehage betaler, og det er en selvfølge at jeg som ikke har mulighet til å bruke tilbudet ikke betaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du jobber mye, jeg jobber mye. Det er tydeligvis lange dager for oss begge. Har også en eldre unge som ikke er i SFO alder. Oppfølging der også. Så vi er heller ikke arbeidsledig selv om det hørtes slik ut!

 

hi

Anonymkode: 7b7d1...293

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ikke bare risikerer vi liv og helse ved å være på jobb mens andre sitter trygt hjemme med hjemmekontor, vi må også sende barn i Bhg/SFO. Vi jobber mer pga situasjonen vi nå er i, vi blir ekstra utsatt for smitte og i tillegg skal vi måtte betale SFO og barnehage, andre får derimot fritak!! Jeg skulle gjerne hatt hjemmekontor, jeg har ikke veldig lyst til å omgås så mange folk som jeg gjør nå. Jeg ønsker ikke at barna mine skal smittes heller. Det føles ut som vi skal straffes ekstra, jobb mer, ofre helsa og betal for barnepass. Andre kan bruke omsorgspermisjon for å bli hjemme!! Vi burde faktisk fått fritak fra betalingen vi også!!!

Anonymkode: 7b7d1...293

Helt enig med deg!!

Anonymkode: aadc3...0eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du er sliten nå, HI. Du er allerede sliten av situasjonen dere står i på jobb, og du/dere vet at dette knapt nok er begynnelsen. Dere har enormt mye bekymringer, begrensede ressurser, dere vet det er skreket høyt i årevis om tiltak både på det ene og det andre som ikke er blitt hørt. Så blandes dette med masse bekymringer for pasientene dere har og vet kommer, for kolleger, for egen familie og for dere selv og de dere er glade i. Masse frustrasjoner og frykt blir en dårlig kombinasjon - selv for de som brenner for jobben sin og er god i den og virkelig ønsker å bidra.

Logisk sett er det lett å si at dere betaler for en tjeneste dere får.

Og samtidig så tenker jeg at dette egentlig ikke handler om pengene for hverken deg eller andre i din situasjon. Det handler om å bli sett, bli hørt, føle seg verdsatt.

Jeg hadde syntes det var helt greit om dere også fikk fritak av betaling på dette. Jeg regner med at det også ville vært det minst arbeidskrevende for kommunene i den situasjonen vi er i nå. Og så ville det vært en fin gest til de som nå stiller seg i første rekke og for de som fyller andre samfunnskritiske funksjoner.

Men uansett hva som skjer med dette - ikke la det få provosere deg slik at du tappes for krefter nå, Hi. Ta heller saken opp når ting roer seg. Kanskje har noen snudd i denne saken før den tid også.

Bruk kreftene og fokuset ditt der du har best av det. Lykke til med tiden fremover ❤️

 

Anonymkode: 29e03...655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt frustrasjonen din! Jeg er privilegert med hjemmekontor og et barn i småskolen, og syns selv dagene kan bli hektiske og ensformige. 

Jeg oppfattet det slik at ingen skulle betale for sfo og barnehage i mars, men jeg leste ikke så nøye siden det ikke angår oss. 

Vi takker dere av hele vårt hjerte for jobben dere gjør og håper inderlig at dette tross alt kan være med på å heve statusen omsorgsyrkene! 

Anonymkode: da35d...86c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det at jeg syter om dette betyr ikke at jeg ikke har sympati for andre i en vanskelig situasjon. Tro meg, mange jeg syntes synd på å lista mi er lang. Jeg har vondt av mange.


Men jeg jobber fader meg døgnet rundt nå, sover hjemme ellers er jeg midt i mekka for å bli smittet på jobb. Utsatt som fy og jeg utsetter familien min for det samme. Den følelsen er heller ikke god, hvertfall ikke når jeg har ett barn som kan bli svært dårlig ved evt smitte. De andre går det nok fint med. Jeg skulle heller hatt hjemmekontor, men der er vi nok forskjellige. Ulempen er at jeg er forelsket i jobben min, det er mitt kall og det er ikke noe annet jeg kunne gjort. Tror jeg🤔. Jeg mener absolutt at de spesielt som er permiterte/oppsagt fortjener gratis Bhg/SFO, men de med hjemmekontor får også gratis tilbud. Vi som MÅ jobbe, vi må betale. Hvertfall det som kommer frem i media, å det mener jeg er urettferdig. Kunne spart meg for 9500kr også. Hadde gladelig gått hjemme. Med min lønn kunne jeg heller blitt permittert, fått 62,5% lønn og spart 9500kr på SFO/Bhg, det hadde kompensert for at jeg ble permittert det. Det ønsker jeg ikke, poenget er st vi fortjener fritak vi med!!

 

hi

Anonymkode: 7b7d1...293

I vår kommune må ingen betale neste mnd. 
Håper dere også får det slik 🥰

Anonymkode: 9d2d4...843

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ekstremt utsatt for smitte på jobb. Dette er kontakt og luft-smitte, og vi får beskyttelse som om det bare er kontaktsmitte. Vi har ikke engang mulighet til å dusje på jobb før vi går hjem til familiene våre. Vi får ikke risikotillegg engang... det tar seg visst ikke ut å be om det heller, sies det..

Og grunnen til at helsevesenet kollapse er at det er presset til randen fra før. Nå det nå er hundrevis av helsearbeidere i karantene, i tillegg til at folk faktisk blir syke, nytter det ikke at frivillige, som tidligere har jobbet i helse og omsorg melder seg. De må ha opplæring. Og den skulle startet for en mnd siden.. 

Vi må rasjonere på smittevernsutstyr, for snart er det tomt! 
Og det sies at helsearbeidere skal få teste seg, men er vi forkjøla må vi likevel gå på jobb! 
En ny arbeidsavtale kan pålegge oss 16 timers arbeidsdag og vi kan i teorien bli plassert hvor som helst i foretaket. 
Noen håper på lønnsøkning.. men når lønnsforhandlingene kommer i gang, vil Norge være konkurs. 
 

Ja, vi er heldig som har en jobb å gå til. Så vil det vise seg til hvilken pris.. 

Anonymkode: 38891...fd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...