Gå til innhold

Jeg innrømmer det: jeg var en av dem som ikke var redd og mente det var hysteri


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Den perfekte mor, påan igjen skrev:

Nå nærmer det seg normaltilstand i Kina, så jeg håper og tror at det vil roe seg her også ganske snart.

Etter 70 dager med streng karantene... Vi er på dag 4

Anonymkode: a2342...d45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, dette har vært en lekse i ydmykhet. Heldigvis var jeg ikke så verbal om hva jeg tenkte om de som bekymret seg, fordi jeg tok feil. Dette er noe å bekymre seg for, ikke hysteri.

Anonymkode: 7fb57...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

selvfølgelig gjør hun ikke det.

Sånne mennesker setter seg selv først.

Anonymkode: 600a4...9f6

Fint at du vet alt om meg da. For å svare, jeg er ikke redd for å dø. Gjør jeg det, så gjør jeg det. 

Anonymkode: ff09b...904

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fint at du vet alt om meg da. For å svare, jeg er ikke redd for å dø. Gjør jeg det, så gjør jeg det. 

Anonymkode: ff09b...904

Er familien din og det?

Anonymkode: a1bff...31c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er familien din og det?

Anonymkode: a1bff...31c

Om familien min er hva?

De er ikke i risikogruppe, så jeg er ikke bekymret for dem. 

Anonymkode: ff09b...904

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Helt enig. 
Jeg er i risikogruppe selv (og det er vel du og, om jeg husker riktig?), og jeg tror det ville vært mer fornuftig å isolere de i risikogrupper. Nå kjører vi jo verdensøkonomien i grøfta. Hvordan skal det gå med oss etterpå? Alle sammen, mener jeg. Da er det ikke jobber å gå til, liten/ingen inntekt. 
Da er jeg faktisk så kynisk at jeg lurer på om ikke det beste ville vært å "ofre" 2-3% av befolkningen. Der. Jeg sa det. 

Anonymkode: ff09b...904

Jeg tenker det samme.

Anonymkode: c8bc3...768

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker det samme.

Anonymkode: c8bc3...768

Dere konmer et viss sted for å tenke sånn. Dét kan dere tenke på. 

Anonymkode: d854d...d01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker det samme.

Anonymkode: c8bc3...768

Du og din familie er og først i køen da regner jeg med?

Anonymkode: a1bff...31c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Om familien min er hva?

De er ikke i risikogruppe, så jeg er ikke bekymret for dem. 

Anonymkode: ff09b...904

Om de er villig til å bli ofret som de første 2-3 %? Spiller ingen rolle om de er i risikogruppe eller ei

Anonymkode: a1bff...31c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om de er villig til å bli ofret som de første 2-3 %? Spiller ingen rolle om de er i risikogruppe eller ei

Anonymkode: a1bff...31c

Sånn som det bærer av sted nå blir vi alle ofret. Du også. 

Anonymkode: ff09b...904

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sånn som det bærer av sted nå blir vi alle ofret. Du også. 

Anonymkode: ff09b...904

Det ville blitt resultatet enten man "isolerte bare risikogrupper" eller om man slapp viruset fritt. Følgene av et slikt virus vil uansett være enorme og da blir alle også rammet i større eller mindre grad.

Ved å gjøre det på den måten vi gjør det nå så velger vi også å gjøre det på en human måte som gir flest mulig en mulighet til å overleve, slik at alle kan få den hjelpen de trenger. Å velge bevisst å drite i det ville degradert oss som samfunn på en måte som trolig ville vært langt mer ødeleggende på sikt enn de kostnadene vi nå må ta.

Samfunnet ville stoppet opp på ene eller andre måten uansett, det er kun snakk om graden. England fører et stor eksperiment med hele befolkningen nå, ingen vet utfallet. Og selv om deres strategi skulle "lykkes" nå så betyr ikke det at det vil være det riktige ved den neste pandemien, da ingen slike virus er helt like.

Og nei, vi blir ikke alle ofret nå. Nå gjør vi en dugnad for fellesskapet og for de verdiene vi ønsker at samfunnet vårt skal bygge på.

Anonymkode: 565cc...650

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det ville blitt resultatet enten man "isolerte bare risikogrupper" eller om man slapp viruset fritt. Følgene av et slikt virus vil uansett være enorme og da blir alle også rammet i større eller mindre grad.

Ved å gjøre det på den måten vi gjør det nå så velger vi også å gjøre det på en human måte som gir flest mulig en mulighet til å overleve, slik at alle kan få den hjelpen de trenger. Å velge bevisst å drite i det ville degradert oss som samfunn på en måte som trolig ville vært langt mer ødeleggende på sikt enn de kostnadene vi nå må ta.

Samfunnet ville stoppet opp på ene eller andre måten uansett, det er kun snakk om graden. England fører et stor eksperiment med hele befolkningen nå, ingen vet utfallet. Og selv om deres strategi skulle "lykkes" nå så betyr ikke det at det vil være det riktige ved den neste pandemien, da ingen slike virus er helt like.

Og nei, vi blir ikke alle ofret nå. Nå gjør vi en dugnad for fellesskapet og for de verdiene vi ønsker at samfunnet vårt skal bygge på.

Anonymkode: 565cc...650

Tja. Jeg vet ikke. Jeg håper selvsagt du har rett, men jeg er i tvil. 

Anonymkode: ff09b...904

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men. To dager før de stengte skolen, så begynte jeg å kjenne på frykten. Bå sitter jeg i isolasjon, nesten uten mat fordi folk hamstret, har sendt et barn vekk fordi det er i risikogruppe, og tenker at jeg dreit meg ut litt. 
Fler som tør innrømme at de bommet litt?

Anonymkode: dc2f3...448

Voksenpoeng ❤️ Det er så viktig å innrømme feil. Vi gjør dem alle sammen. 

Jeg skjønte ikke alvoret i begynnelsen for jeg pleier ikke lese norske aviser. Det meste jeg hadde fått med meg av nyheter handlet om USAs valgkamp. Så når jeg leste en og annen overskrift om krise tenkte jeg på smørkrisen i 2011. Og det var jo ikke akkurat krise.... så jeg tenkte ikke noe særlig mer over det. 

Mannen min skjønte alvoret før meg for han følger med på nyhetene, og vi snakker heldigvis sammen, så omtrent for halvannen uke siden skjønte jeg at det kunne bli alvor. Men det var først på mandag og tirsdag forrige uke at jeg forsto at vi kom til å måtte legge om livet. Fra onsdag av har vi voksne vært hjemme. Hentet barna rett etter pressekonferansen torsdag. Nå forstår vi virkelig alvoret.

Anonymkode: e16e1...9fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Verken har vært eller er bekymra. Har tatt vanlig ukeshandel, er litt forkjøla så jeg har hjemmekontor og barna har hjemmeskole. Vi er innesnødd og livet er nesten som normalt i mars

Anonymkode: feb2b...e0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er familien din og det?

Anonymkode: a1bff...31c

Hvorfor denne hakkingen? Hun sa jo i innlegget sitt at hun ER i en risikogruppe. Selv om andre har en annen mening om hvordan man bør håndtere dette, så trenger vi ikke klubbe dem ned... Hun har ikke satt seg selv først - hun har bare en annen mening, og den håndteringen ville IKKE gavnet henne personlig! 

Anonymkode: 16381...0e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor denne hakkingen? Hun sa jo i innlegget sitt at hun ER i en risikogruppe. Selv om andre har en annen mening om hvordan man bør håndtere dette, så trenger vi ikke klubbe dem ned... Hun har ikke satt seg selv først - hun har bare en annen mening, og den håndteringen ville IKKE gavnet henne personlig! 

Anonymkode: 16381...0e2

Takk ❤️

Anonymkode: ff09b...904

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.3.2020 den 10.17, Anonym bruker skrev:

Jeg var heller føre var. Jobber i helsevesenet, og er en av dem som synes fhi og myndighetene var mer enn lovlig sent ute med tiltak. Mine barn hadde hjemmeskole sist uke også, og barnehagebarnet ble holdt hjemme. 

Anonymkode: c021f...a0c

Samme her. Jeg har fulgt utviklingen siden januar, men ingen har trodd på meg når jeg har sakt at dette kommer til å bli værre enn vi noen gang kunne forestille oss. 
Men ikke noe man får gjort med det..

Jeg er intensivsykepleier og jeg er veldig veldig bekymret! 

Anonymkode: 4830a...d58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Samme her. Jeg har fulgt utviklingen siden januar, men ingen har trodd på meg når jeg har sakt at dette kommer til å bli værre enn vi noen gang kunne forestille oss. 
Men ikke noe man får gjort med det..

Jeg er intensivsykepleier og jeg er veldig veldig bekymret! 

Anonymkode: 4830a...d58

Det er det som er så skremmende. Som fagpersoner har vi lenge stått og sett tsunamien komme. Flere av oss har ropt til myndighetene og andre om å ta det alvorlig. Fortsatt er vi bare i startgropen. 

Anonymkode: c021f...a0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det ville blitt resultatet enten man "isolerte bare risikogrupper" eller om man slapp viruset fritt. Følgene av et slikt virus vil uansett være enorme og da blir alle også rammet i større eller mindre grad.

Ved å gjøre det på den måten vi gjør det nå så velger vi også å gjøre det på en human måte som gir flest mulig en mulighet til å overleve, slik at alle kan få den hjelpen de trenger. Å velge bevisst å drite i det ville degradert oss som samfunn på en måte som trolig ville vært langt mer ødeleggende på sikt enn de kostnadene vi nå må ta.

Samfunnet ville stoppet opp på ene eller andre måten uansett, det er kun snakk om graden. England fører et stor eksperiment med hele befolkningen nå, ingen vet utfallet. Og selv om deres strategi skulle "lykkes" nå så betyr ikke det at det vil være det riktige ved den neste pandemien, da ingen slike virus er helt like.

Og nei, vi blir ikke alle ofret nå. Nå gjør vi en dugnad for fellesskapet og for de verdiene vi ønsker at samfunnet vårt skal bygge på.

Anonymkode: 565cc...650

Kristendommen med andre ord; nestekjærlighet. Moral. Egenverdi.

Anonymkode: 600a4...9f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns fortsatt det er hysteri, kan være at jeg endrer mening hvis antall døde økes dramatisk.

Men med tanke på hvor utrolig mange millioner mennesker bor i de delene av verden som har påvisst smitte. Så syns jeg antall døde veldig lavt.

Og de aller fleste blir friske igjen etter smitte, men fint å være strenge nå for å bremse situasjonen noe.

Blir ikke urolig før antall døde i norge blir mye høyere en 100stk 

Mer urolig for at min allrede trange økonomi går fullstendig til helvete nå og ender med tvangsalg av bolig for jeg har ikke råd til å leve av dagpengene. Huslån allrede avdragsfritt så her vil inkasso selskapene spise meg opp 😥 

Før dere kapper hodet av meg, så ble min økonomi ødelagt av å gå på aap for 5 år siden, ble heldigvis frisk igjen men aldri kommet meg ovenpå økonomisk igjen.

 

 

 

Anonymkode: c5527...bc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kristendommen med andre ord; nestekjærlighet. Moral. Egenverdi.

Anonymkode: 600a4...9f6

Kanskje kristendom slik Jesus praktiserte den. Neppe slik den blir (og til alle tider har blitt) praktisert i befolkningene. 

Anonymkode: c021f...a0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var aldri redd eller hysterisk. Forholdt meg rolig og gjør det egentlig fortsatt. Tar forhåndsregler, og skjønner alvoret fordi som er i risikogruppa. Er vel heller mer realistisk enn hysterisk. Syntes kanskje media hauset det opp, og gjør det fortsatt. Men forholder meg til fakta og ikke media. 

Jobber innen helsevesenet så skjønner absolutt alvoret. 

Anonymkode: d0266...e2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg syns fortsatt det er hysteri, kan være at jeg endrer mening hvis antall døde økes dramatisk.

Men med tanke på hvor utrolig mange millioner mennesker bor i de delene av verden som har påvisst smitte. Så syns jeg antall døde veldig lavt.

Og de aller fleste blir friske igjen etter smitte, men fint å være strenge nå for å bremse situasjonen noe.

Blir ikke urolig før antall døde i norge blir mye høyere en 100stk 

Mer urolig for at min allrede trange økonomi går fullstendig til helvete nå og ender med tvangsalg av bolig for jeg har ikke råd til å leve av dagpengene. Huslån allrede avdragsfritt så her vil inkasso selskapene spise meg opp 😥 

Før dere kapper hodet av meg, så ble min økonomi ødelagt av å gå på aap for 5 år siden, ble heldigvis frisk igjen men aldri kommet meg ovenpå økonomisk igjen.

 

 

 

Anonymkode: c5527...bc4

Da kan du komme å ta en vakt på et av landet sykehus.. jeg tror du vil endre mening... 

Anonymkode: 4830a...d58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Voksenpoeng ❤️ Det er så viktig å innrømme feil. Vi gjør dem alle sammen. 

Jeg skjønte ikke alvoret i begynnelsen for jeg pleier ikke lese norske aviser. Det meste jeg hadde fått med meg av nyheter handlet om USAs valgkamp. Så når jeg leste en og annen overskrift om krise tenkte jeg på smørkrisen i 2011. Og det var jo ikke akkurat krise.... så jeg tenkte ikke noe særlig mer over det. 

Mannen min skjønte alvoret før meg for han følger med på nyhetene, og vi snakker heldigvis sammen, så omtrent for halvannen uke siden skjønte jeg at det kunne bli alvor. Men det var først på mandag og tirsdag forrige uke at jeg forsto at vi kom til å måtte legge om livet. Fra onsdag av har vi voksne vært hjemme. Hentet barna rett etter pressekonferansen torsdag. Nå forstår vi virkelig alvoret.

Anonymkode: e16e1...9fc

Smørkrisen😂 nå lo jeg🤣

Anonymkode: 4830a...d58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Da kan du komme å ta en vakt på et av landet sykehus.. jeg tror du vil endre mening... 

Anonymkode: 4830a...d58

Det er ikke koronasyke innlagt på alle sykehus i landet, langt ifra!! 

Hvor mange eldre/syke blir innlagt hvert år pga "vanlig" influensa? Disse som er innlagt nå, hadde muligens blitt innlagt uansett - korona eller ei?

Anonymkode: c8bc3...768

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...