Gå til innhold

Noen som vet om reiseforsikring på kredittkort er gyldig for koronavirus?


Ma-VA

Anbefalte innlegg

Kjøpte en reise til utlandet tidligere i år, men ser at den må kanselleres. Jeg betalte med et kredittkort, og sånn jeg forstår det bør jeg få tilbake disse pengene hvis turoperatøren eller flyselskapet går konkurs/ikke kan levere tjenesten jeg kjøpte.

Men nå blir jeg også usikker, fordi jeg leser at det er noen forsikringsselskap som gjør unntak for denne typen sykdom.
Hvis noen av dere kan noe om dette må dere gjerne dele mer informasjon. 😐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er et godt spørsmål. Du kan begynne med å lese denne, som snakker litt generelt om reiseforsikring. Den sier derimot ikke noe om kredittkort spesielt: https://www.vg.no/forbruker/reise/i/xPEGon/dette-dekker-reiseforsikringen

Det jeg vil tro er at mye avhenger av hvilken forsikring du har på ditt kredittkort. Hver bank som utsteder betalingskort kjøper separate policyer hos forsikringsselskap. Derfor er det ikke noe "ja" eller "nei" svar på dette.

Du finner mer generell informasjon om kredittkort på https://www.kredittkortinfo.no, hvis du klikker deg inn under seksjonen nyttige tips. Hvis jeg var deg ville jeg ha kontaktet kortselskapet direkte og spurt hvilke regler som gjelder for kansellering av reise pga. corona.

Anonymkode: 976e9...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk SMS fra mitt forsikringsselskap om at de dekker det (DnB)

Anonymkode: dafc5...97d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Jeg synes dette er en komplisert ting. Ja, jeg tror du kan få pengene tilbake hvis eieren av den billetten du kjøpte kommer til å returnere pengene tilbake. Så jeg tror det er trygt hvis du skal snakke om det til banken din. Prøv å besøke nytt-kredittkort.com og gå til bloggseksjonen, så finner du mer generell informasjon om kredittkort.

Endret av islapoulsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...