Gå til innhold

Så vi skal bare sittevinne i hjemmet vårt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har 2 småbarn som er veldig aktive! Etter disse tiltakene kom har vi vært mest mulig hjemme. Men serriøst skal vi sitte inne helt til viruset er bekjempet? Hva om det aldri blir bekjempet? Skal vi leve livene våres innesperret resten av livet? Skal vi ikke kunne treffe nær familie engang? Skal ikke våre barn få gå ut litt?

Anonymkode: 7f521...0a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

OBS så at jeg var for kjapp med og skrive mente "så vi skal bare sitte inne i hjemmet vårt"

 

TS

Anonymkode: 7f521...0a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan jo gå ut i egen hage og der dere ikke er oppå andre folk. Joda det går jo over etterhvert. Enten når «alle» har hatt det eller en vaksine kommer. Poenget nå er jo å hindre at alle blir syke samtidig, da vil jo ingen få hjelp og mange flere vil dø. Samt at helsevesenet knekker helt. 

Anonymkode: 84df7...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer til å fortsette som vi har gjort de siste dagene; ikke treffe noen utenfor kjernefamilien, men leke i hagen og gå tur i marka. Viktig med frisk luft og aktivitet. Skyper med besteforeldre og venner. 

Anonymkode: 84b69...e17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, man oppfordres jo til å gå ut. Bare ikke ha nær kontakt med andre som er ute.

Anonymkode: ea44e...8f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan gå ut på egen tomt, og du kan gå til skogs. Det er ikke mer synd på dere enn andre - er det virkelig så fælt å tilbringe tid med egen kjernefamilie?

Endret av sug lut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer garantert ikke til å vare "resten av livet", var vel frustrasjonen din som talte der ;)

Jeg skjønner at det med små aktive barn kan være en utfordring fordi de ikke får utfoldet seg nok og da blir det mye "nei, nei" inne når apestrekene deres etterhvert går utover inventaret.

Men det er likt for alle dette, og dere trenger ikke være inne altså. Hold dere unna lekeplasser og steder det er mange andre, men gå til steder dere kan være alene. Skogen, fjæra, hagen, eller bare gå en tur og hopp i vanndammene, ta frem trehjulsykler og tråtraktorer, bøtter og spader, lag såpebobler, dere må rett og slett aktivisere ungene.

Om det er lettest å aktivisere barnehagebarn, barneskolebarn eller ungdommer kommer nok an på foreldrene og hva de selv liker, mens noen synes det er greit å spille brettspill med større barn synes andre det er lettere å gå ut og sparke fotball på garasjedøren med et barnehagebarn. Greia er at vi bare må gjøre det som kreves, vi må la ungene bruke kropp og sinn på litt andre måter enn ellers.

Anonymkode: ab0f4...3d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kle på dere og kom dere ut. Godt for alle. Ja det er kjipt! Har selv barn som er veldig sosiale vesen, men da må jeg som mor hjelpe dem litt. Vi kler på oss og går ut uansett vær, vi ser filmer sammen, rydder sammen, og så er jeg ikke så streng på skjermtid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, Anonym bruker said:

Dere kan jo gå ut i egen hage og der dere ikke er oppå andre folk. Joda det går jo over etterhvert. Enten når «alle» har hatt det eller en vaksine kommer. Poenget nå er jo å hindre at alle blir syke samtidig, da vil jo ingen få hjelp og mange flere vil dø. Samt at helsevesenet knekker helt. 

Anonymkode: 84df7...035

Takk! Det var godt og høre! Ja vi må jo alle ha friskt luft!

 

4 minutes ago, Anonym bruker said:

Dere kan jo gå ut i egen hage og der dere ikke er oppå andre folk. Joda det går jo over etterhvert. Enten når «alle» har hatt det eller en vaksine kommer. Poenget nå er jo å hindre at alle blir syke samtidig, da vil jo ingen få hjelp og mange flere vil dø. Samt at helsevesenet knekker helt. 

Anonymkode: 84df7...035

Ja det er det vi har tenkt også! Er bare det at vi ikke har KJEMPE stor familie i norge så det blir ikke så mange barn og leke med. da får vel bare jeg og samboer storebror og lillesøster leke sammen da..litt trist men sånn får det vel bare bli.

Anonymkode: 7f521...0a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, sug lut skrev:

Du kan gå ut på egen tomt, og du kan gå til skogs. Det er ikke mer synd på dere enn andre - er det virkelig så fælt å tilbringe tid med egen kjernefamilie?

Det var vel litt for generelt, vel? Det er mange som ikke får tatt medisiner de er avhengige av, og derfor vil lide MER enn den gjengse nordmann.

Anonymkode: 4f39e...2c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det var vel litt for generelt, vel? Det er mange som ikke får tatt medisiner de er avhengige av, og derfor vil lide MER enn den gjengse nordmann.

Anonymkode: 4f39e...2c1

Fnis, "ta pilla di!", mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Anonym bruker said:

Det kommer garantert ikke til å vare "resten av livet", var vel frustrasjonen din som talte der ;)

Jeg skjønner at det med små aktive barn kan være en utfordring fordi de ikke får utfoldet seg nok og da blir det mye "nei, nei" inne når apestrekene deres etterhvert går utover inventaret.

Men det er likt for alle dette, og dere trenger ikke være inne altså. Hold dere unna lekeplasser og steder det er mange andre, men gå til steder dere kan være alene. Skogen, fjæra, hagen, eller bare gå en tur og hopp i vanndammene, ta frem trehjulsykler og tråtraktorer, bøtter og spader, lag såpebobler, dere må rett og slett aktivisere ungene.

Om det er lettest å aktivisere barnehagebarn, barneskolebarn eller ungdommer kommer nok an på foreldrene og hva de selv liker, mens noen synes det er greit å spille brettspill med større barn synes andre det er lettere å gå ut og sparke fotball på garasjedøren med et barnehagebarn. Greia er at vi bare må gjøre det som kreves, vi må la ungene bruke kropp og sinn på litt andre måter enn ellers.

Anonymkode: ab0f4...3d8

Takk får svar!:-) Ja vi har det veldig bra sammen og barna trives uavhengi av de nye tiltakene men.. Jeg tror nok vi alle ser at det er stor forskjell ift hvordan ting var før!:-(

Anonymkode: 7f521...0a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk! Det var godt og høre! Ja vi må jo alle ha friskt luft!

 

Ja det er det vi har tenkt også! Er bare det at vi ikke har KJEMPE stor familie i norge så det blir ikke så mange barn og leke med. da får vel bare jeg og samboer storebror og lillesøster leke sammen da..litt trist men sånn får det vel bare bli.

Anonymkode: 7f521...0a5

Det stemmer, dere i kjernefamilien skal være sammen. Dere skal IKKE besøke søsken eller foreldre, dere skal holde dere sammen uten å samhandle med andre. 

Anonymkode: 0aae1...024

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Anonym bruker said:

Det stemmer, dere i kjernefamilien skal være sammen. Dere skal IKKE besøke søsken eller foreldre, dere skal holde dere sammen uten å samhandle med andre. 

Anonymkode: 0aae1...024

Så det er bare  våre 2 barn som kan leke sammen? De kan ikke leke med noen andre? 

Anonymkode: 7f521...0a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det stemmer, dere i kjernefamilien skal være sammen. Dere skal IKKE besøke søsken eller foreldre, dere skal holde dere sammen uten å samhandle med andre. 

Anonymkode: 0aae1...024

Hva med oss som bor i samme hus som besteforeldre?

Anonymkode: 4f39e...2c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Så det er bare  våre 2 barn som kan leke sammen? De kan ikke leke med noen andre? 

Anonymkode: 7f521...0a5

dessverre

Anonymkode: 4f39e...2c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutes ago, CherryC said:

Kle på dere og kom dere ut. Godt for alle. Ja det er kjipt! Har selv barn som er veldig sosiale vesen, men da må jeg som mor hjelpe dem litt. Vi kler på oss og går ut uansett vær, vi ser filmer sammen, rydder sammen, og så er jeg ikke så streng på skjermtid. 

Takk. Ja det er det jeg og barnefar gjør også det vi er veldig aktive med barna våres men jeg ser at de ønsker og leke med andre barn også men det kan de jo ikke gjøre nå..

Anonymkode: 7f521...0a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, sug lut skrev:

Fnis, "ta pilla di!", mener du?

Hæ?

Anonymkode: 4f39e...2c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, Anonym bruker said:

dessverre

Anonymkode: 4f39e...2c1

Min mor er syk psykisk syk.  hun bor i omsorgsbolig skal jeg kutte ut kontakten med hun? Jeg og min mann og barnebarna hennes erbde eneste som betyr noe for hun..:-(

Anonymkode: 7f521...0a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, CherryC skrev:

Kle på dere og kom dere ut. Godt for alle. Ja det er kjipt! Har selv barn som er veldig sosiale vesen, men da må jeg som mor hjelpe dem litt. Vi kler på oss og går ut uansett vær, vi ser filmer sammen, rydder sammen, og så er jeg ikke så streng på skjermtid. 

Nei, det er ikke godt for alle. Enkelte (relativt mange) av Norges befolkning får åndenød av å oppholde seg utendørs pga pollen.

Noen er t.o.m avhengige av å kunne reise til havet innimellom og ha dager ved havet. 

Anonymkode: 4f39e...2c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Min mor er syk psykisk syk.  hun bor i omsorgsbolig skal jeg kutte ut kontakten med hun? Jeg og min mann og barnebarna hennes erbde eneste som betyr noe for hun..:-(

Anonymkode: 7f521...0a5

Utifra rådene som er gitt så ja. Men dere kan jo ringe hverandre.

Anonymkode: 4f39e...2c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så det er bare  våre 2 barn som kan leke sammen? De kan ikke leke med noen andre? 

Anonymkode: 7f521...0a5

Her bor det et enebarn i nabohuset, så mine barn og det barnet får leke sammen ute. Det er helt innenfor å la barna leke med 1-2 barn sier de, og det stakkars barnet i nabohuset trenger littegranne sosialisering hver dag det også.

Så i går lekte de ute i hagen her alle tre.

Men både mammaen til dette barnet og jeg sier at det da er bare denne ene vennen de kan leke med, de kan ikke leke med Trine i dag, Pia i morgen og Tone i overimorgen, da spres jo smitten. Men så lenge de leker med samme barnet hver dag går det fint.

Anonymkode: ab0f4...3d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Antikorona skrev:

Så hun skal sitte inne ALENE med angst i en omsorgsbolig hvor de som jobber ikke har "tid" til min mor? Uff i tillegg til at hun ikke får sett noen.. Sitter i rullestol og er redd..

Du kan ringe HENNE... flere ganger om dagen hvis du vil. Du kan ikke dra med deg familien og muligens spre smitte. Tenk om din mor skulle bli syk?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...