Gå til innhold

Synes det er fint at de nå har «stengt Norge», men de kan da ikke pålegge oss foreldre så mye jobb?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ingen steder. Skolene selv avgjør hvem som får alternativt tilbud. Og OM jeg hadde fått tilbud, så gambler jeg ikke så mye med barna at jeg sender dem på det.

Anonymkode: 262f0...171

Så de har nektet ditt barn å komme?

Anonymkode: 1f969...9f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Heldige vi da, som har en 6-åring. 

Anonymkode: 2acbf...e7d

Men da får du kl betalt for å være hjemme med ungen. Da klarer du vel å bruke litt tid på å guide ungen med litt hjemmearbeid? 

Anonymkode: 01511...46d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Så de har nektet ditt barn å komme?

Anonymkode: 1f969...9f8

Barnet mitt har ikke fått plass på det alternative opplegget. Og pga risikogruppe, så kan det ikke heller. Altså har jeg ikle søkt, og om jeg hadde søkt, så hadde jeg ikke fått tilbud

Anonymkode: 262f0...171

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Barnet mitt har ikke fått plass på det alternative opplegget. Og pga risikogruppe, så kan det ikke heller. Altså har jeg ikle søkt, og om jeg hadde søkt, så hadde jeg ikke fått tilbud

Anonymkode: 262f0...171

Hvem sier det, skolen, du? De er pliktig til å gi tilbud til alle barn med foreldre i de gruppene som må jobbe, så her driver du bare med skremselsespropaganda

Anonymkode: 1f969...9f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvem sier det, skolen, du? De er pliktig til å gi tilbud til alle barn med foreldre i de gruppene som må jobbe, så her driver du bare med skremselsespropaganda

Anonymkode: 1f969...9f8

Legen sier det. Jeg har et barn med kraftig astma og et barn som er født med kun et halvt hjerte. Tenker du jeg skal sende de på skolen?

Anonymkode: 262f0...171

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle men samfunnskritiske jobber og er aleneforeldre har krav på skole/bhg plass under disse omstendighetene. Det gjelder og barn med særskilte behov. 

Arbeidsgiver må skrive en erklæring som gis til skole bhg.

Jeg jobber i bhg og min arbeidsgiver sier jeg må jobbe siden det er barn hvor begge foreldrene har samfunnskritiske jobber i min bhg. Jeg kan sende min jente på skolen om behovet er der. 

Anonymkode: 8bc13...a13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alle men samfunnskritiske jobber og er aleneforeldre har krav på skole/bhg plass under disse omstendighetene. Det gjelder og barn med særskilte behov. 

Arbeidsgiver må skrive en erklæring som gis til skole bhg.

Jeg jobber i bhg og min arbeidsgiver sier jeg må jobbe siden det er barn hvor begge foreldrene har samfunnskritiske jobber i min bhg. Jeg kan sende min jente på skolen om behovet er der. 

Anonymkode: 8bc13...a13

Så har man også de barna som er i risikogrupper. De skal holdes hjemme

Anonymkode: 262f0...171

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke dere skal belage dere på at skolene åpner om 14 dager. Etter påske, om 4 uker, kanskje hvis vi er heldige. Det er mer sandynlig at skolene må holde stengt til de skal åpne etter sommerferien.

Anonymkode: a52de...cb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått plan både for 1. klassingen og for 3. klassingen. Herregud så mye!! De krever to-tre timer effektiv skolejobbing hver dag og det skal dokumenteres og sendes inn hver uke. Jeg har hjemmekontor og mannen jobber med noe samfunnskritisk, så jeg er alene. I tillegg skal barnehagejenta underholdes. Jeg er normalt sett positiv med ståpåvilje, men dette blir faktisk pes.

Anonymkode: 8dd26...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars folk som må ta ansvar for ungene sine en kort periode❤️

Anonymkode: 6ca1f...7f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har fått plan både for 1. klassingen og for 3. klassingen. Herregud så mye!! De krever to-tre timer effektiv skolejobbing hver dag og det skal dokumenteres og sendes inn hver uke. Jeg har hjemmekontor og mannen jobber med noe samfunnskritisk, så jeg er alene. I tillegg skal barnehagejenta underholdes. Jeg er normalt sett positiv med ståpåvilje, men dette blir faktisk pes.

Anonymkode: 8dd26...515

Oi! To-tre timer skolejobbing om dagen! 

Hva hadde du venta deg? En liten halvtime, sånn for syns skyld, så var det greit? Har du mer å syte for sånn i farta? 

Anonymkode: ad4b3...953

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kommunen har bestemt at det skal være hjemmeundervisning av barna. Altså må jeg jobbe 8-16, komme hjem 17, lage middag til sultne barn, og så begynne undervisningen og hjemmearbeidet. Samtidig har vi rimelig sprengt kapasitet på jobben, og jeg har vakttelefon i tilfelle noe skulle skje. Hva er konsekvensen av at jeg ikke har kapasitet til å ta hjemmeundervisningen fordi det er nesten unntakstilstand i min bransje? Jo-barna mine kommer seg ikke igjennom pensum. Jeg skrev til kommunen og skolen at jeg synes det er flott at barna nå ikke bare skal få fri, men at de bør få repetisjon av det de allerede har lært heller enn at foreldrene skal lære dem nye ting. Skolen svarte raskt at undervisningen ikke skal «lide for dette», mens kommunen ikke har svart. (Naturlig nok).
 

Hvordan gjøres det i din kommune?

Anonymkode: 262f0...171

Hvor gamle er barna dine? Og har ikke barna en far eller en medmor? Er dere begge i kritiske jobber, så kan dere jo jobbe med kommunen for å finne løsninger på det. 

Anonymkode: 565f6...b2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Stakkars folk som må ta ansvar for ungene sine en kort periode❤️

Anonymkode: 6ca1f...7f1

Jeg skulle gjerne være hjemme med barna, men så må noen ta vare på barna hjemme og andres «barn» på jobb

Anonymkode: 262f0...171

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvor gamle er barna dine? Og har ikke barna en far eller en medmor? Er dere begge i kritiske jobber, så kan dere jo jobbe med kommunen for å finne løsninger på det. 

Anonymkode: 565f6...b2a

Barna har en far 140 mil unna.

Anonymkode: 262f0...171

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har fått plan både for 1. klassingen og for 3. klassingen. Herregud så mye!! De krever to-tre timer effektiv skolejobbing hver dag og det skal dokumenteres og sendes inn hver uke. Jeg har hjemmekontor og mannen jobber med noe samfunnskritisk, så jeg er alene. I tillegg skal barnehagejenta underholdes. Jeg er normalt sett positiv med ståpåvilje, men dette blir faktisk pes.

Anonymkode: 8dd26...515

Pes kan det bli, men du trenger jo ikke legge ståpåviljen på hylla av den grunn. Hvis du legger den på hylla hver gang noe blir litt slitsomt så har du strengt tatt ikke sååå mye ståpåvilje....

Anonymkode: 565f6...b2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Barna har en far 140 mil unna.

Anonymkode: 262f0...171

Det er kjedelig. Hvor gamle er barna?

Anonymkode: 565f6...b2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sure folk her er!

Selvfølgelig er det lov å synes at dette virker mye/vanskelig/uoverkommelig. Særlig for de som har full jobb i tillegg/er alene/har flere barneskolebarn. Skjerp dere alle som har så travelt med å dømme folk!

Det er mye jobb! Nå skal man være både på jobb og foreldre som vanlig i tillegg til å ta over en del av skolens oppgaver i en del timer hver dag. Det er lov å synes at det er mye!

Vi må jo bare forsøke å gjøre det beste ut av situasjonen. Det er vi jo nødt til. Samtidig kan vi ikke gjøre mer enn vårt beste. En del av dette er jo prøving og feiling fra skolene også. De har tilnærmet 0 erfaring med dette de også. Så mitt gjett er at det vil gå seg til etterhvert. Gjør det beste du kan, og hold kontakten og gi tilbakemeldinger til læreren/skolen om ting som fungere bra og elementer som evn ikke fungerer. 

 

Anonymkode: c10d1...abf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så sure folk her er!

Selvfølgelig er det lov å synes at dette virker mye/vanskelig/uoverkommelig. Særlig for de som har full jobb i tillegg/er alene/har flere barneskolebarn. Skjerp dere alle som har så travelt med å dømme folk!

Det er mye jobb! Nå skal man være både på jobb og foreldre som vanlig i tillegg til å ta over en del av skolens oppgaver i en del timer hver dag. Det er lov å synes at det er mye!

Vi må jo bare forsøke å gjøre det beste ut av situasjonen. Det er vi jo nødt til. Samtidig kan vi ikke gjøre mer enn vårt beste. En del av dette er jo prøving og feiling fra skolene også. De har tilnærmet 0 erfaring med dette de også. Så mitt gjett er at det vil gå seg til etterhvert. Gjør det beste du kan, og hold kontakten og gi tilbakemeldinger til læreren/skolen om ting som fungere bra og elementer som evn ikke fungerer. 

 

Anonymkode: c10d1...abf

Alle som har barn og som ikke har en jobb som må på med tanke på samfunnet så kalte samfunnskritiske jobber får omsorgspenger for og være hjemme med de. 

Har dere jobb som må utføres samfunnskritiske jobber så plikter skole barnehage om og ha ett tilbud, men det er kun om begge foreldrene har slike jobber eller man er eneforsørger. 

Barn med særskilte behov har og krav på pass. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er kjedelig. Hvor gamle er barna?

Anonymkode: 565f6...b2a

De er 7 og 9

Anonymkode: 262f0...171

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Mamma_til_2 skrev:

Alle som har barn og som ikke har en jobb som må på med tanke på samfunnet så kalte samfunnskritiske jobber får omsorgspenger for og være hjemme med de. 

Har dere jobb som må utføres samfunnskritiske jobber så plikter skole barnehage om og ha ett tilbud, men det er kun om begge foreldrene har slike jobber eller man er eneforsørger. 

Barn med særskilte behov har og krav på pass. 

 

Nå svarte du på noe ganske annet enn jeg skrev!

Jeg har ikke nevnt barnepass med ét ord. Jeg har heller sagt at jeg personlig har et stort problem, selvom jeg også må jobbe. Derfor kan jeg likevel uttrykke sympati med de som situasjonen er tung for. Dette dreier seg om det merarbeide skolen pålegger foreldrene. Det har intet med barnepass eller permisjonsregler å gjøre.

Anonymkode: c10d1...abf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så sure folk her er!

Selvfølgelig er det lov å synes at dette virker mye/vanskelig/uoverkommelig. Særlig for de som har full jobb i tillegg/er alene/har flere barneskolebarn. Skjerp dere alle som har så travelt med å dømme folk!

Det er mye jobb! Nå skal man være både på jobb og foreldre som vanlig i tillegg til å ta over en del av skolens oppgaver i en del timer hver dag. Det er lov å synes at det er mye!

Vi må jo bare forsøke å gjøre det beste ut av situasjonen. Det er vi jo nødt til. Samtidig kan vi ikke gjøre mer enn vårt beste. En del av dette er jo prøving og feiling fra skolene også. De har tilnærmet 0 erfaring med dette de også. Så mitt gjett er at det vil gå seg til etterhvert. Gjør det beste du kan, og hold kontakten og gi tilbakemeldinger til læreren/skolen om ting som fungere bra og elementer som evn ikke fungerer. 

 

Anonymkode: c10d1...abf

Men nå har HI en fulltidsjobb, mens det virker som om ungene er gamle nok til å da være hjemme i 8-9 timer. Hi klager over at hun må sitte med ungene i flere timer på kvelden etter hun kommer fra jobb. Hun må jo ikke det. Hvis de er gamle nok til å være hjemme så lenge, så er de også gamle nok til å gjøre de oppgavene de får av læreren sin, for å følge forventet studieprogresjon. Hi må kanskje bruke en halvtime/time for å se over arbeidet som har blitt gjort ila dagen, men ut over det må vi forvente at barna i samråd med lærer finner ut av det, hvis en forelder må på jobb... Å begynne å syte over dette på dag én av en hjemmetilværelse som kanskje skal vare i mange måneder, det er litt flaut....

Anonymkode: 565f6...b2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De er 7 og 9

Anonymkode: 262f0...171

Ok, da tar jeg tilbake det jeg skrev om at de kunne være alene hele dagen. For så små barn som 7-åringen må jo ha barnepass. 

Anonymkode: 565f6...b2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Mamma_til_2 skrev:

Alle som har barn og som ikke har en jobb som må på med tanke på samfunnet så kalte samfunnskritiske jobber får omsorgspenger for og være hjemme med de. 

Har dere jobb som må utføres samfunnskritiske jobber så plikter skole barnehage om og ha ett tilbud, men det er kun om begge foreldrene har slike jobber eller man er eneforsørger. 

Barn med særskilte behov har og krav på pass. 

 

Barn i risikogrupper vil, i noen kommuner, få avslag på pass. I tillegg vil ikke foreldrene se de de til skole/barnehage/sfo fordi de er redd for smitte. Noe de aller fleste bør forstå. Blir et barn i risikogruppe sykt eller smittet, så finnes det ikke noen kur eller medisin for barnet. Og selv om barn står sterkere enn voksne, så gambler man ikke med dem.

Anonymkode: 262f0...171

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ok, da tar jeg tilbake det jeg skrev om at de kunne være alene hele dagen. For så små barn som 7-åringen må jo ha barnepass. 

Anonymkode: 565f6...b2a

Ja, det bør være sånn, men 7-åringen er hjertepasient, og kan ikke være på alternativt opplegg. Barnet har vært hjemme i ei uke allerede, men da hos besteforeldre som har bistått med skolearbeid. Nå kan ikke besteforeldre passe barna lenger heller da de begge er i risikogrupper.

Anonymkode: 262f0...171

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Barn i risikogrupper vil, i noen kommuner, få avslag på pass. I tillegg vil ikke foreldrene se de de til skole/barnehage/sfo fordi de er redd for smitte. Noe de aller fleste bør forstå. Blir et barn i risikogruppe sykt eller smittet, så finnes det ikke noen kur eller medisin for barnet. Og selv om barn står sterkere enn voksne, så gambler man ikke med dem.

Anonymkode: 262f0...171

Ikke snakk om barn i risikogrupper (sykdom) men barn med særskilte behov kan og er og barn som trenger bhg skole for og ha en bra hverdag, barn med utfordringer,barn med foreldre som trenger avlastning ila dagen etc. 

 

Endret av Mamma_til_2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...