Gå til innhold

Snakk om å ha dårlige sosiale antenner!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Da Cecilie og samboeren skulle fortelle om nyheten, var familien allerede varslet.

https://p3.no/cecilies-hemmelige-fodsel/

Greit at tanta så de på kartet men det å ringe rundt til familien er temmelig spesielt. Personlig har jeg ikke holdt det hemmelig for familie men jeg kan jo godt skjønne de som faktisk har det, de ønsker å fortelle nyheten selv og det må man jo forstå!

Anonymkode: 382fd...fa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er rimelig sært jeg da og ikke ta telefonen på 3 dager, eller gi noe livstegn fra seg når folk tydeligvis prøver å få tak i de

Anonymkode: a4157...99e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre de hadde sagt ifra på forhånd at det skulle være hemmelig kan man ikke klandre familie som etterlyser dem og sier ifra at de har funnet dem på sykehuset. De ringte ikke rundt og sa at babyen hadde blitt født, la ikke ut bilder på sosiale medier osv. De sa jo kun "de er på sykehuset, noe er på gang", og det skjønner jeg ikke skal være noen big deal altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes det er rimelig sært jeg da og ikke ta telefonen på 3 dager, eller gi noe livstegn fra seg når folk tydeligvis prøver å få tak i de

Anonymkode: a4157...99e

Det er jeg enig i, de kunne jo lett tatt telefonen slik at dette ble unngått. Vil tro de har sagt ifra om at de ville holde det hemmelig, noe de som ønsker dette ofte gjør. Man må jo uansett regne med at de ønsker å ta den telefonen selv. 

Når tanta ringer sine foreldre så er det jo klart at de skjønner det, man er ikke på sykehuset så lenge før ungen faktisk er ute og det var jo i terminen. 

Jeg har alltid sagt ifra at fødselen var igang men jeg har også hatt personer i familien der jeg vet de ønsker å holde det hemmelig. Det er bare noe man må respektere, og ringe rundt er unødvendig. 

Anonymkode: 382fd...fa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er jeg enig i, de kunne jo lett tatt telefonen slik at dette ble unngått. Vil tro de har sagt ifra om at de ville holde det hemmelig, noe de som ønsker dette ofte gjør. Man må jo uansett regne med at de ønsker å ta den telefonen selv. 

Når tanta ringer sine foreldre så er det jo klart at de skjønner det, man er ikke på sykehuset så lenge før ungen faktisk er ute og det var jo i terminen. 

Jeg har alltid sagt ifra at fødselen var igang men jeg har også hatt personer i familien der jeg vet de ønsker å holde det hemmelig. Det er bare noe man må respektere, og ringe rundt er unødvendig. 

Anonymkode: 382fd...fa7

Jeg regner med at hadde de sagt i fra om det, så hadde søsteren visst om at de ønsket det, noe det virker som om hun ikke gjorde

Anonymkode: a4157...99e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer enn noe annet bør slike saker vise hvor mye informasjon man lar ligge åpent på nett, tilgjengelig for alle.

Anonymkode: 7af00...141

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig dårlige sosiale antenner! Hadde noen jeg kjente som var nær termin vært utilgjengelig noen dager ville jeg tenkt inni meg at noe nok var på gang, men jeg hadde ikke gått hen for å snoke på snapchat om jeg hadde rett og deretter videreformidle informasjonen. Ærlig talt.

Og dere som sier at da burde de sagt på forhånd at det skulle være hemmelig, det sier mye om dere. Jeg snakker med venner og familie om ting og forventer at de ikke sier ting videre Til andre om meg, og trenger ikke presisere at det er hemmelig. Det er ikke høflig å sladre om andre selv om de ikke har sagt at det er hemmelig. De fleste vil informere selv om slike ting. Hvis de da ikke gjør det betyr det ikke at det er din rett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, topaz skrev:

Veldig dårlige sosiale antenner! Hadde noen jeg kjente som var nær termin vært utilgjengelig noen dager ville jeg tenkt inni meg at noe nok var på gang, men jeg hadde ikke gått hen for å snoke på snapchat om jeg hadde rett og deretter videreformidle informasjonen. Ærlig talt.

Og dere som sier at da burde de sagt på forhånd at det skulle være hemmelig, det sier mye om dere. Jeg snakker med venner og familie om ting og forventer at de ikke sier ting videre Til andre om meg, og trenger ikke presisere at det er hemmelig. Det er ikke høflig å sladre om andre selv om de ikke har sagt at det er hemmelig. De fleste vil informere selv om slike ting. Hvis de da ikke gjør det betyr det ikke at det er din rett. 

Jeg opplevde at den i fam. skrev på FACEBOOK at jeg hadde født, før jeg engang fikk sagt noe selv. Synes folk skal respektere andre litt mer

Anonymkode: 1f6d3...fb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...