Gå til innhold

Hva bør vi preppe da? For å være litt føre var.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ingenting.
Kolonial.no og lignende steder kan levere og sette utenfor døren.

Det eneste jeg kan komme på er muligens litt vin, men det klarer man seg uten

Anonymkode: c8941...8c7

Dersom alle må i karantene så vil vel ikke kolonial ha noen ansatte som kan kjøre ut til syke kunder. 

Anonymkode: 9e7df...550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dersom alle må i karantene så vil vel ikke kolonial ha noen ansatte som kan kjøre ut til syke kunder. 

Anonymkode: 9e7df...550

Kolonial har uansett gått ut og sagt at de har ikke kapasitet til å levere til alle som etterhvert må i karantene. Jeg skjønner ikke at folk tror at Meny, Kolonial og andre som leverer matvarer hjem har uendelige ressurser, og tydeligvis ikke kan bli rammet av viruset.

Anonymkode: e24e8...117

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 20 kg bokhvetemel og 20 kg hel bokhvete som jeg bestilte for lenge siden så føler meg ganske trygg.😂

Anonymkode: ef1e0...4f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi har kjøpt:

10-12 pakker med pasta.

2 pakker ris

10 glass med pastasaus/pesto og lignende.

15 bokser leverpostei, 7-8 bokser makrell i tomat.

Mange pakker gulost med god holdbarhet i kjøleskapet, og kaviar.

7 store pakker knekkebrød

Masse tørkerull og dopapir. Masse Kleenex. Flere nesespray, panodil, ibux. Har også kjøpt slimløsende solvipect, og hentet ut cosylan. Har dessuten kjøpt det vi trenger av reseptmedisin for 6 mnd (p-piller osv.). Har ekstra tannkremer.

Har i tillegg fryseren full av rundstykker, et par pakker polarbrød, 1kg kyllingfilet, fiskegratenger osv.

Sikkert mer jeg ikke kommer på nå. En del syltetøy og andre pålegg også.

Anonymkode: 4c8b4...8e6

Gode tips. Ser nå at jeg bør hente ut litt allergipiller, snart tomt. Glemte helt reseptbelagte ting og tang. 

Anonymkode: aa925...cf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gode tips. Ser nå at jeg bør hente ut litt allergipiller, snart tomt. Glemte helt reseptbelagte ting og tang. 

Anonymkode: aa925...cf7

Hvis du har dyr, husk mat og andre ting som trengs. Endel som glemmer det og.

Anonymkode: e24e8...117

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gode tips. Ser nå at jeg bør hente ut litt allergipiller, snart tomt. Glemte helt reseptbelagte ting og tang. 

Anonymkode: aa925...cf7

Anbefaler å bestille slikt fra Farmasiet. Da slipper du gå til og i fysiske apotek (som typisk tiltrekker seg småsyke folk)

Anonymkode: 4c8b4...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvis du har dyr, husk mat og andre ting som trengs. Endel som glemmer det og.

Anonymkode: e24e8...117

Og bleier og babymat for oss som har småbarn. Vi har hamstret en god del

Anonymkode: 4c8b4...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært deilig å spist opp alt i huset. Pepperkakene som jeg snart må kaste hadde sikkert blitt spist om vi var Sulten nok 🙈

Anonymkode: 4e021...bd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Antibac

Anonymkode: e24e8...117

Det får man ikke rak i nå.

Kjøp vanlig håndsåpe - og evn klorin el lign.

Anonymkode: bd3e7...983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det får man ikke rak i nå.

Kjøp vanlig håndsåpe - og evn klorin el lign.

Anonymkode: bd3e7...983

Det kommer kanskje litt an på hvor man bor. Her får apotekene det inn igjen. Butikker som Meny, Rema 1000 og Normal har småflasker. Jeg så sånne flasker når jeg var på Rema 1000 i går. Man kan og bestille det noen steder på nett hvis man bare følger med litt.

Anonymkode: e24e8...117

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det får man ikke rak i nå.

Kjøp vanlig håndsåpe - og evn klorin el lign.

Anonymkode: bd3e7...983

Jeg var på apoteket i går, spurte etter antibac. Ja, de hadde akkurat fått inn sa dama og henta en nyåpna eske med antibac. Jeg kjøpte to.

Var tilbake idag og skulle ha håndkrem. "UTSOLGT FOR ANTIBAC", stod det... Folk!

Anonymkode: 08bc2...7b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lever dere alltid fra hånd til munn?

Anonymkode: 08bc2...7b5

Nei. Men det er jo forskjell på det og så på å ha forsyninger nok til 14 dager av alt.

Anonymkode: bd3e7...983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Men det er jo forskjell på det og så på å ha forsyninger nok til 14 dager av alt.

Anonymkode: bd3e7...983

Ikke så veldig... De fleste jeg kjenner har matt til 3-4 uker... Fryseren full. Skapene har alltid noe.

Anonymkode: 08bc2...7b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke så veldig... De fleste jeg kjenner har matt til 3-4 uker... Fryseren full. Skapene har alltid noe.

Anonymkode: 08bc2...7b5

De fleste jeg kjenner har ikke det. 

Kanskje av noen ting. Mel. Sukker. Kaffe. Noen middager i frysen - men ikke 30 stk. Kaskje 7-10. (Ofte er fryseren full av slike ting som frosne bær og middagsrester som er så gamle at ingen husker hva det er...). Men mange ting er det bare litt ekstra av - om noe. Olje, smør, egg, grønnsaker, juice, pålegg osv.

Det er store mengder mat og ingredienser det er snakk om for en barnefamilie - om man da ikke planlegger å leve av torosupper og knekkebrød med smør i mange uker.

Anonymkode: bd3e7...983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg var på apoteket i går, spurte etter antibac. Ja, de hadde akkurat fått inn sa dama og henta en nyåpna eske med antibac. Jeg kjøpte to.

Var tilbake idag og skulle ha håndkrem. "UTSOLGT FOR ANTIBAC", stod det... Folk!

Anonymkode: 08bc2...7b5

Det er jo ikke dermed sagt at alle som har kjøpt har hamstret, men at det er flere som har ventet på at det skulle komme inn. Her var det max 2 pr kunde, og det burde det være hos alle

Anonymkode: e24e8...117

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alltid mat hjemme for et par uker. Må supplere med litt mel og tørrvarer. 

Jeg regner med at det blir å bli ordning på handling for de som sitter i karantene. Vi nordmenn er enestående i dugnadsånd og tror at alle blir å hjelpe der de kan. Som for eksempel å hjelpe til å handle.

Anonymkode: d5e63...218

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har alltid mat hjemme for et par uker. Må supplere med litt mel og tørrvarer. 

Jeg regner med at det blir å bli ordning på handling for de som sitter i karantene. Vi nordmenn er enestående i dugnadsånd og tror at alle blir å hjelpe der de kan. Som for eksempel å hjelpe til å handle.

Anonymkode: d5e63...218

Er vi egentlig det? Synes folk er mest opptatt av seg og sitt jeg

Anonymkode: e24e8...117

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Lever dere alltid fra hånd til munn?

Anonymkode: 08bc2...7b5

Nei, men jeg bor i et rekkehus med kun kombiskap. Har lite frysevarer og annet stående, siden jeg ikke liker å kaste ting. Handler to ganger hver uke og da fyller jeg kun på det som er tomt. Er veldig bevisst på eget forbruk og kjøper ting først når jeg er helt tom og jeg vet vi skal bruke det i nær fremtid. 
Sånn sett lever jeg ikke fra hånd til munn hva gjelder økonomi, for jeg holder budsjett og vel så det. 

Anonymkode: aa925...cf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er vi egentlig det? Synes folk er mest opptatt av seg og sitt jeg

Anonymkode: e24e8...117

Nei det tror jeg ikke. Kanskje i byen der folk knapt kjenner naboen i leiligheten ved siden av men ellers ja. Om ei uke eller to kommer det facebook-grupper der man ber om og tilbyr hjelp til å handle mat eller medisin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Anbefaler å bestille slikt fra Farmasiet. Da slipper du gå til og i fysiske apotek (som typisk tiltrekker seg småsyke folk)

Anonymkode: 4c8b4...8e6

Lurt, skal sjekke om de leverer i området her. 

Anonymkode: aa925...cf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Er vi egentlig det? Synes folk er mest opptatt av seg og sitt jeg

Anonymkode: e24e8...117

Jeg har inntrykk av at det er enten eller. Jeg er selv en som stiller opp for andre som trenger det, men har opplevd at det ofte bare går den veien.

Det går en tråd på kg nå om ei som er satt i karantene av jobben (helsepersonell), ingen av de nærmeste er villige til å hjelpe henne med handling...

Anonymkode: be215...c53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Resized_Screenshot_20200311-174542_Facebook_5785.jpg

Anonymkode: 855dc...ca6

Australia?

Anonymkode: e56e2...705

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...