Gå til innhold

Noen som vil innrømme at dere har kjøpt mye antibac?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Prøv å kjøpe Sonett håndsåpe fra helsekosten. De finnes i nøytral, og med noen lukter. Har anbefalt den til mange som har slitt med håndhuden, også flere som har jobber som gjør at de må vaske hendene veldig mange ganger om dagen. Den er genial, får ikke tørr hud av den, og de som har hatt store problemer pga. andre håndsåper har blitt kvitt problemene sine :)

 

Anonymkode: f8513...14d

takk for råd :)

Anonymkode: 051e1...071

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Virker antibac på virus da?

Anonymkode: da528...637

Ikke på alle, men det virker på en del, og korona er en av de det visstnok virker på.

Anonymkode: f8513...14d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, sug lut skrev:

Jaja, kos deg med angsten og de fem literne med antibac.

Har hverken angst eller fem liter. Jeg har 150 ml på deling til familien og vett til å forholde meg til helsemyndighetenes anbefalinger. 

Anonymkode: acc1b...d68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som ikke bruker antibac og nærmest ler av oss som gjør det, dere skjønner at dere er med på å overføre smitte? Når Per som ikke vet at han har Corona hoster i hendene og så holder i stangen på t-banen, trykker på heisknappen osv, får dere virus på hendene som dere overfører til håndtaket på handlevogna, dørhåndtaket til barnehagen, heisknappen på jobben osv. I neste omgang er det Kari med redusert immunforsvar pga sykdom eller immundempende behandling som tar på heisknappen, døra til barnehagen eller handlevogna og får virus på hendene. Da er det faktisk dere som har overført smitten fordi dere nekter å desinfisere hendene før dere kommer hjem. Følg FHI sine anbefalinger og vask hendene ofte med såpe og vann OG bruk hånddesinfeksjon når såpe og vann ikke er tilgjengelig. Det burde være en selvfølge å bruke hånddesinfeksjon når man går fra butikken eller ut av bussen/t-banen i disse tider. 

Apotekene får inn litt og litt hånddesinfeksjon. Gå innom og spør, så vet de gjerne når de får inn neste gang og du kan da få kjøpt det hvis du er der på morgenen.

Anonymkode: d859c...237

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dere som ikke bruker antibac og nærmest ler av oss som gjør det, dere skjønner at dere er med på å overføre smitte? Når Per som ikke vet at han har Corona hoster i hendene og så holder i stangen på t-banen, trykker på heisknappen osv, får dere virus på hendene som dere overfører til håndtaket på handlevogna, dørhåndtaket til barnehagen, heisknappen på jobben osv. I neste omgang er det Kari med redusert immunforsvar pga sykdom eller immundempende behandling som tar på heisknappen, døra til barnehagen eller handlevogna og får virus på hendene. Da er det faktisk dere som har overført smitten fordi dere nekter å desinfisere hendene før dere kommer hjem. Følg FHI sine anbefalinger og vask hendene ofte med såpe og vann OG bruk hånddesinfeksjon når såpe og vann ikke er tilgjengelig. Det burde være en selvfølge å bruke hånddesinfeksjon når man går fra butikken eller ut av bussen/t-banen i disse tider. 

Apotekene får inn litt og litt hånddesinfeksjon. Gå innom og spør, så vet de gjerne når de får inn neste gang og du kan da få kjøpt det hvis du er der på morgenen.

Anonymkode: d859c...237

Jeg tror de som er så imot antibac rett og slett ikke bryr seg. De tenker kun på seg og sitt og slik jeg alltid har gjort ting er rett. Dette blandet med en solid dose uvitenhet og dumskap så blir det fort epidemier... 

Anonymkode: 0504c...392

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har du hamstra? Så det ikke er NOK TIL ALLE?... 

Ser mange butikker er utsolgte for sånt. Mistenker at folk tar 10 stk, istedet for 2. 

Anonymkode: 051e1...071

Apotekene får inn nye forsyninger, det samme med nettbutikker. Rema 1000, Meny og normal har små flasker med antibac

Anonymkode: f3d94...78a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dere som ikke bruker antibac og nærmest ler av oss som gjør det, dere skjønner at dere er med på å overføre smitte? Når Per som ikke vet at han har Corona hoster i hendene og så holder i stangen på t-banen, trykker på heisknappen osv, får dere virus på hendene som dere overfører til håndtaket på handlevogna, dørhåndtaket til barnehagen, heisknappen på jobben osv. I neste omgang er det Kari med redusert immunforsvar pga sykdom eller immundempende behandling som tar på heisknappen, døra til barnehagen eller handlevogna og får virus på hendene. Da er det faktisk dere som har overført smitten fordi dere nekter å desinfisere hendene før dere kommer hjem. Følg FHI sine anbefalinger og vask hendene ofte med såpe og vann OG bruk hånddesinfeksjon når såpe og vann ikke er tilgjengelig. Det burde være en selvfølge å bruke hånddesinfeksjon når man går fra butikken eller ut av bussen/t-banen i disse tider. 

Apotekene får inn litt og litt hånddesinfeksjon. Gå innom og spør, så vet de gjerne når de får inn neste gang og du kan da få kjøpt det hvis du er der på morgenen.

Anonymkode: d859c...237

Jeg er ikke uenig med deg, selv om jeg er en av de som ikke har kjøpt antibac, selv om jeg har redusert immunforsvar.

Årsaken til at jeg ikke har kjøpt det er at jeg er svært lite ute, tar ikke offentlig kommunikasjon, går nesten bare fra eget hjem og tur/retur matvarebutikken. Ev. går jeg tur uten å være innom noen steder.

Hadde jeg kunnet jobbe, om jeg hadde brukt offentlig kommunikasjon osv., da hadde jeg sikkert også valgt å ha med meg en flaske antibac for slike situasjoner som du nevner.

Anonymkode: f8513...14d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker hendene hver gang vi kommer hjem, før mat etc ute på reise og når jeg kommer inn på hotellrommet. Antibac ute på reise eller før mat i kantina. Vasker også hendene før jeg kommer inn på kontoret på jobb. Har antibac pga reisene og familie i risikosonen. Har ikke alltid muligheten for håndvask så ok alternativ. Spriter ned både mobil/headset og hender. Har ca 1 liter håndsprit og 750 ml desinfeksjon for utstyr.

Anonymkode: d71f7...240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innrømmer å ha kjøpt 2 store flasker med antibac. Sorry for å snike i køen, altså, jeg bestilte de på apoteket. Skal ha de med meg på et idrettsarrangement, så får håpe de gjør nytta si da 😋

Anonymkode: ef561...b15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Men har munnbind hjemme som jeg vurderer å selge på finn.no 🤣 

Anonymkode: 0b49a...5dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke kjøpt noe antibac nå. Tror jeg har en halv liten flaske liggende. 

Anonymkode: e8022...493

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver fam. Bhg og trenger antibac til Stellematte og sånt. Sabla irriterende når folk hamstrer og vi går tom 🤬

Anonymkode: 746fb...b1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som klager på de som hamstrer. Det er få som fikk handle større kvanta og etterspørsel overstiger laaaangt det de rakk å hamstre. Ergo, det finnes ikke nok for alle uansett.

Og til dem som snakker at folk er paranoide og redd. Se til Italia. De er der hvor Norge vil være om 3 uker. Jeg har ikke lyst å stå foran tomme butikkhyller og jeg har begynt å handle mer allerede da første smitte kom til Norge. Det er ikke at mat ikke blir produsert nok, det skorter ved distribusjon. Og når myndighetene først har stengt fri ferdsel blir det problemer med forsyning. Men dere kan jo stole blind på at alt bare går forbi og Norge er rustet. Beredskapet i dette landet er elendig på høyeste nivå, så å satse på det når det blir krise er i mine øyne naiv.

Anonymkode: a9ab8...f3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forresten ikke kjøpt antibac, har en nokså stor flaske fra før av.

Anonymkode: a9ab8...f3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.3.2020 den 20.15, Anonym bruker skrev:

Kanskje vi må avlyse 17.mai.

Anonymkode: 051e1...071

Deg er faktisk en helt reell mulighet for at det kan skje ja. 

Anonymkode: f73c7...563

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

Har på jobb ( jobber på hotel), men bruker den ikke.

Har tidligere jobbet 13 år i barnehage, så jeg tror at mitt immunsystem er på topp! Vært syk 1 1/2 dag på syv år.

Anonymkode: 45080...de6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei.

Har på jobb ( jobber på hotel), men bruker den ikke.

Har tidligere jobbet 13 år i barnehage, så jeg tror at mitt immunsystem er på topp! Vært syk 1 1/2 dag på syv år.

Anonymkode: 45080...de6

Er det mulig at noen er så korte? Man vasker hendene like mye for å forhindre at man sprer ev smitte som å beskytte oss selv!

Snakk om å bare se seg selv! Sjelden jeg lar meg sjokkere, men denne tok kaka!

Anonymkode: 130f2...ac7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei.

Har på jobb ( jobber på hotel), men bruker den ikke.

Har tidligere jobbet 13 år i barnehage, så jeg tror at mitt immunsystem er på topp! Vært syk 1 1/2 dag på syv år.

Anonymkode: 45080...de6

Akkurat sånne som deg sørget for å spre både spanskesyken og svartedauen. Folk som er heldige og ikke lett blir syke selv. De skjønner ikke at de likevel er med og sprer smitte om ikke også de vasker hender ofte. Tragisk at folk er så korttenkte! Mange som sier dette; nei jeg vasker ikke hender ofte of er aaaaldri syk. Neivel, men de rundt deg blir syke av det så skjerp dere!! Du jobber tom i barnehage!?!?

Anonymkode: 0504c...392

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Akkurat sånne som deg sørget for å spre både spanskesyken og svartedauen. Folk som er heldige og ikke lett blir syke selv. De skjønner ikke at de likevel er med og sprer smitte om ikke også de vasker hender ofte. Tragisk at folk er så korttenkte! Mange som sier dette; nei jeg vasker ikke hender ofte of er aaaaldri syk. Neivel, men de rundt deg blir syke av det så skjerp dere!! Du jobber tom i barnehage!?!?

Anonymkode: 0504c...392

Asså, svartedauen? Det fantes vel ikke akkurat utbredt kunnskap om smittevern på 1300-tallet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Akkurat sånne som deg sørget for å spre både spanskesyken og svartedauen. Folk som er heldige og ikke lett blir syke selv. De skjønner ikke at de likevel er med og sprer smitte om ikke også de vasker hender ofte. Tragisk at folk er så korttenkte! Mange som sier dette; nei jeg vasker ikke hender ofte of er aaaaldri syk. Neivel, men de rundt deg blir syke av det så skjerp dere!! Du jobber tom i barnehage!?!?

Anonymkode: 0504c...392

Du tenker faktisk at svartedauen var riktig å komme trekkende med nå. I 1349 når de ikke ante noe om bakterier, hygienetiltak o.l og da urin og avføring fløt i gatene. 

Tell til ti, ta to ekstra magadrag og prøv igjen.

Anonymkode: 26b92...a86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.3.2020 den 22.53, Anonym bruker skrev:

Dere som ikke bruker antibac og nærmest ler av oss som gjør det, dere skjønner at dere er med på å overføre smitte? Når Per som ikke vet at han har Corona hoster i hendene og så holder i stangen på t-banen, trykker på heisknappen osv, får dere virus på hendene som dere overfører til håndtaket på handlevogna, dørhåndtaket til barnehagen, heisknappen på jobben osv. I neste omgang er det Kari med redusert immunforsvar pga sykdom eller immundempende behandling som tar på heisknappen, døra til barnehagen eller handlevogna og får virus på hendene. Da er det faktisk dere som har overført smitten fordi dere nekter å desinfisere hendene før dere kommer hjem. Følg FHI sine anbefalinger og vask hendene ofte med såpe og vann OG bruk hånddesinfeksjon når såpe og vann ikke er tilgjengelig. Det burde være en selvfølge å bruke hånddesinfeksjon når man går fra butikken eller ut av bussen/t-banen i disse tider. 

Apotekene får inn litt og litt hånddesinfeksjon. Gå innom og spør, så vet de gjerne når de får inn neste gang og du kan da få kjøpt det hvis du er der på morgenen.

Anonymkode: d859c...237

https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/OpAW4V/vanlig-haandsaape-fungerer-faktisk-mye-bedre-mot-koronavirus-enn-antibac-lund-wilson-og-bjoernestad

Anonymkode: f6c83...3e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo ikke snakk om antibac i stedet for håndvask da. Eller har du håndvask tilgjengelig i de situasjonene anonym 237 skisserer  under her?

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når Per som ikke vet at han har Corona hoster i hendene og så holder i stangen på t-banen, trykker på heisknappen osv, får dere virus på hendene som dere overfører til håndtaket på handlevogna, dørhåndtaket til barnehagen, heisknappen på jobben osv. I neste omgang er det Kari med redusert immunforsvar pga sykdom eller immundempende behandling som tar på heisknappen, døra til barnehagen eller handlevogna og får virus på hendene

 

Anonymkode: f3d94...78a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.3.2020 den 20.20, Blondzilla skrev:

Jeg bruker aldri antibac. Vasker med såpe og vann. 

Enn hvis du skal spise og ikke har tilgang til vann?

Anonymkode: 95293...3d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er jo ikke snakk om antibac i stedet for håndvask da. Eller har du håndvask tilgjengelig i de situasjonene anonym 237 skisserer  under her?

 

Anonymkode: f3d94...78a

Antibac vil sjelden fungere uten håndvask først. Så da er du like langt. 

Anonymkode: f6c83...3e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...