Gå til innhold

Florida i påskeferien...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Spent på om det blir noe av turen i det hele tatt nå 🤓 Flere som har planlagt å reise bort i påsken i disse corona-tider? 

Anonymkode: 4f84f...fb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

USA? Aldri!! Du må være ekstremt nøye med forsikringen din i såfall for å sjekke hva og om du for noe dekt selv i disse tider! Kan hende de har en klausul om at du selv var klar over hva som skjer valgte å dra frivillig og dermed ikke for utbetalt.

Anonymkode: f46ae...534

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I USA er der nok mye større risiko for å bli smittet enn i Europa. I USA går de fleste på jobb om de er syke og mange har ikke råd til å teste seg 

Anonymkode: f0485...efd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi følger med på reiseråd, selvsagt 😅 Vi har god reiseforsikring.

Anonymkode: 4f84f...fb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja vi skal til Florida🙂🤞

Anonymkode: 0c71f...acb

Vi får krysse fingrene sammen 😅

Anonymkode: 4f84f...fb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen problemer med å reise. Vi skal selv til Florida senere i pr. 
så lenge man følger UDs reiseråd og har en god reiseforsikring tenker jeg det er greit. Vi har Storebrand. Den dekker både avbestilling, sykdom og behandling der borte, karantene og eventuelt nye billetter hjem

Anonymkode: 97400...3de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi følger med på reiseråd, selvsagt 😅 Vi har god reiseforsikring.

Anonymkode: 4f84f...fb1

Bare husk at det pleier å være en klausul om at du ikke får dekket noe du viste om før du dro eller eventuelt bestilte. Sjekk derfor nøye at sykhusopphold, karantene og hjemtransport er dekket.

Anonymkode: 46f00...af6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bare husk at det pleier å være en klausul om at du ikke får dekket noe du viste om før du dro eller eventuelt bestilte. Sjekk derfor nøye at sykhusopphold, karantene og hjemtransport er dekket.

Anonymkode: 46f00...af6

Nei, de fleste reiseforsikringer har kommet med egne råd ift corona. Dersom du reiser inn i et område som er frarådet av UDI gjelder selvsagt ikke reiseforsikringen. Da får du imidlertid dekket tapet dersom du bestille får reiseforbudet oppsto. Dersom du reiser og du deretter blir stk eller satt i karantene får du også dekket tapet og hjemreise

Anonymkode: 97400...3de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal også til Florida i påsken. Satser på at det går som planlagt... Har bra reiseforsikring og følger UDs reiseråd. 

Anonymkode: 465a0...991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dere for gjøre som dere vil jeg kan ikke i min villeste fantasi forstå hvorfor det å reise er blitt så viktig akkurat nå. Det er for meg helt helt utenfor mitt fatte evne og jeg håper virkelig dere for kjenne det på kroppen eller lommeboken når ingen forsikringsselskaper kommer til å betale ett øre til dere!🤬

Anonymkode: f46ae...534

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde unngått og dratt noe sted i alle fall før det virius rorer seg. vi skal på hytta, det er koselig og i norge

Anonymkode: 6ad7e...f55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja dere for gjøre som dere vil jeg kan ikke i min villeste fantasi forstå hvorfor det å reise er blitt så viktig akkurat nå. Det er for meg helt helt utenfor mitt fatte evne og jeg håper virkelig dere for kjenne det på kroppen eller lommeboken når ingen forsikringsselskaper kommer til å betale ett øre til dere!🤬

Anonymkode: f46ae...534

Så kommer de hjem igjen og må kanskje sitte i karantene her og, jippi

Anonymkode: 17dd1...2a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så kommer de hjem igjen og må kanskje sitte i karantene her og, jippi

Anonymkode: 17dd1...2a4

Nettop dette viruset ble import til Norge fra utlandet. Jeg kan med nød forstå de som ikke visste. Men de som har vert ute og reist NÅ det er uforståelig!! Se på han fra Sunnaas smitte på et slikt sted?? Det er ren katastrofe. Allikevel så valgte egoisten til å dra komme hjem og dra på jobb!

Anonymkode: f46ae...534

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja dere for gjøre som dere vil jeg kan ikke i min villeste fantasi forstå hvorfor det å reise er blitt så viktig akkurat nå. Det er for meg helt helt utenfor mitt fatte evne og jeg håper virkelig dere for kjenne det på kroppen eller lommeboken når ingen forsikringsselskaper kommer til å betale ett øre til dere!🤬

Anonymkode: f46ae...534

Det dør flere tusen folk årlig av influensa. Meslinger spres med rekordfart. Tuberkulose er på vei opp. Dette er mye verre enn covid-19 som folk nå går mann av huse for! 
 

Ideelt sett burde alle holde seg innendørs og børe selvforsynt med varer - hele året. Men jeg regner ikke med at du selv har sittet innendørs de siste 10 årene? Kanskje du til og med har vært med på å spredd influensa til ganske mange! 
 

Hvorfor i allverden skal man håpe at forsikringsselskapene ikke betaler ut forsikring til folk som kanskje har bestilt tur for et år siden? 

Anonymkode: 97400...3de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fly og flyplasser vil jo selvfølgelig bli omtrent de verste plassene man kan oppholde seg når smitten får ordentlig tak. Jeg ser ikke helt for meg hvordan man skal kunne unngå smitte på slike steder dersom dette virkelig blir en stor epidemi. Foreløpig må man jo si at dette er en liten epidemi, i verdensmålestokk,  selv om det er tragisk nok at mange hundre mennesker allerede er døde. 

Min konklusjon er at jeg ikke ville reist. 

Anonymkode: 96cc9...d5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nettop dette viruset ble import til Norge fra utlandet. Jeg kan med nød forstå de som ikke visste. Men de som har vert ute og reist NÅ det er uforståelig!! Se på han fra Sunnaas smitte på et slikt sted?? Det er ren katastrofe. Allikevel så valgte egoisten til å dra komme hjem og dra på jobb!

Anonymkode: f46ae...534

 Hvordan kan du til nød forstå de som ikke visste?? 

De visste jo ikke? Du virker ikke som en særlig forståelsesfull person.

Anonymkode: 420e9...4e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det dør flere tusen folk årlig av influensa. Meslinger spres med rekordfart. Tuberkulose er på vei opp. Dette er mye verre enn covid-19 som folk nå går mann av huse for! 
 

Ideelt sett burde alle holde seg innendørs og børe selvforsynt med varer - hele året. Men jeg regner ikke med at du selv har sittet innendørs de siste 10 årene? Kanskje du til og med har vært med på å spredd influensa til ganske mange! 
 

Hvorfor i allverden skal man håpe at forsikringsselskapene ikke betaler ut forsikring til folk som kanskje har bestilt tur for et år siden? 

Anonymkode: 97400...3de

Jeg vaksinerer mot meslinger er ikke i område med tuberkulose og reiser aldri på jobb når jeg er syk. Grunnen til at jeg håper de ikke betaler er nettopp fordi nå har de muligheten til å avlyse. Vi ventet familie i påsken som jeg ikke hadde sett på leeenge de gjorde det eneste fornuftige og avbestilte. Sånn er livet, man tar faktisk ansvar. Ting skjer og da må man rett og slett innrette seg. 

Min svigermor er en av de idiotene som blant annet befinner seg rundt omkring. Hun er i absolutt faresone røyker, har hatt hjerteinfarkt og har diabetes. Allikevel valgte hun å reise til utsatt område i Spania fordi hun fant billige billetter. Hun ble syk tre dager før hjemreise. Hun har reist hjem har vert kjempe syk i nå snart 3!!!!! Uker fortsatt ikke vert hos lege eller ringt en liten bjelle at dette kan være korona. Når min mann forskrekket spurte om det ikke er korona var svaret hennes nei det er bare opphauset tull fra media 🤯 altså jeg vet rett og slett ikke om det er lovlig å være så dum en gang. 
så hun er ikke velkommen i nærheten av oss en gang før hun er helt frisk. Hun valgte å reise på sparket da så mange hadde avbestilt billettene 😫 jeg kan ikke tenke meg hvor mange hun har gått rundt  og eventuelt smittet eller hvor mange som faktisk er smittet her i Norge av slike idioter som min egen svigermor !!

Anonymkode: f46ae...534

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 Hvordan kan du til nød forstå de som ikke visste?? 

De visste jo ikke? Du virker ikke som en særlig forståelsesfull person.

Anonymkode: 420e9...4e6

Visste ikke?? Er bare å lese aviser og se hvor mange som er smittet hvor. Som sagt aner du ikke er det en ting. Men jeg har kolleger som reiste til utsatt område NÅ! Hvorfor fordi personen hun skulle reise med valgte å ikke reise pga korona. Så da hoppet hun like greit på turen hun i stedet 🤯 altså seriøst! Nei der er jeg ikke forståelsesfull

Anonymkode: f46ae...534

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det dør flere tusen folk årlig av influensa. Meslinger spres med rekordfart. Tuberkulose er på vei opp. Dette er mye verre enn covid-19 som folk nå går mann av huse for! 
 

Ideelt sett burde alle holde seg innendørs og børe selvforsynt med varer - hele året. Men jeg regner ikke med at du selv har sittet innendørs de siste 10 årene? Kanskje du til og med har vært med på å spredd influensa til ganske mange! 
 

Hvorfor i allverden skal man håpe at forsikringsselskapene ikke betaler ut forsikring til folk som kanskje har bestilt tur for et år siden? 

Anonymkode: 97400...3de

Verda har ikkje sett ein slik epidemi på 100 år, sidan spanskesjuka i 1919-1920.  Italienske intensivavdelinger er sprengfulle, og dei tilsette fortvilar og går ut med sterke advarslar til sitt eige folk, og myndigheiter i andre land, om å gjere alt ein kan for å begrense smittespreiing. I løpet av to - tre veker vil norske sjukehus også byrje å fylle seg opp med krevande intensivpasientar, og planlagde operasjonar må utsetjast, og personalet må jobbe livskiten av seg.  USA er ei tikkande smittebombe, sidan folk ikkje har råd til å betale for testar, og heller ikkje råd til å halde seg heime fra arbeid når dei er sjuke.  Narsissisten på toppen rablar i veg, og har ikkje peiling på kva som foregår. Dei som har ansvar for smittekontroll har fått skåre ned budsjetta dei siste to åra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi følger selvsagt reiseråd. Drar ikke for enhver pris. Samtidig skal det sies at denne turen har vært bestilt og planlagt for over et år siden. Så det er klart vi reiser dersom det ikke frarådes på det sterkeste. 

 

Hi 

Anonymkode: 4f84f...fb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, soleia skrev:

Verda har ikkje sett ein slik epidemi på 100 år, sidan spanskesjuka i 1919-1920.  Italienske intensivavdelinger er sprengfulle, og dei tilsette fortvilar og går ut med sterke advarslar til sitt eige folk, og myndigheiter i andre land, om å gjere alt ein kan for å begrense smittespreiing. I løpet av to - tre veker vil norske sjukehus også byrje å fylle seg opp med krevande intensivpasientar, og planlagde operasjonar må utsetjast, og personalet må jobbe livskiten av seg.  USA er ei tikkande smittebombe, sidan folk ikkje har råd til å betale for testar, og heller ikkje råd til å halde seg heime fra arbeid når dei er sjuke.  Narsissisten på toppen rablar i veg, og har ikkje peiling på kva som foregår. Dei som har ansvar for smittekontroll har fått skåre ned budsjetta dei siste to åra.

Altså; det er alvorlig ja. Men nan må sette ting litt i perspektiv. Det er Ca 4600 smittede i Italia, ca 200 døde. I 2016/2017 var det 130 000 nordmenn som fikk influensa. Ca 6000 trengte sykehusbehandling og 1700 nordmenn døde! 
 

pr i dag er faktisk corona ikke spesielt mye sammenliknet med ordinær influensa!

Anonymkode: 97400...3de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi følger selvsagt reiseråd. Drar ikke for enhver pris. Samtidig skal det sies at denne turen har vært bestilt og planlagt for over et år siden. Så det er klart vi reiser dersom det ikke frarådes på det sterkeste. 

 

Hi 

Anonymkode: 4f84f...fb1

Vi kom akkurat fra Florida nå. Over 20 mill innbyggere, 8 smittede. Mye tryggere enn å være i Norge. Ville selvsagt fulgt med på reiseråd, med hvis det ikke eskalerer, så ville jeg reist. 

Anonymkode: 5ff63...393

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi kom akkurat fra Florida nå. Over 20 mill innbyggere, 8 smittede. Mye tryggere enn å være i Norge. Ville selvsagt fulgt med på reiseråd, med hvis det ikke eskalerer, så ville jeg reist. 

Anonymkode: 5ff63...393

Fordi ingen er smittet eller så og si ingen blir testet? Vesentlig forskjell. For en uke siden hadde USA 100 smittede og 14 døde. Hvordan får en det til å stemme? Jo det er valgkamp og Trumph har annonsert at han har "stoppet" corona

Anonymkode: 02086...2d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...