Gå til innhold

"får mannen deres" ligge på rommet når han vil?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Får han f.eks. ligge på rommet hele dagen om han vil? Føler jeg pisker en unge rundt noen ganger. 

Anonymkode: 97ecd...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

😂 Det skulle tatt seg ut ... Han får lov, men siden han er voksen og har ansvar - så gjør han jo ikke det. Fins det sånne «menn»?

Anonymkode: 00eda...4b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi to tenåringer i hus da, skulle tatt seg ut om mannen også oppførte seg som en 😉

Men det har aldri vært noen problemstilling, han står opp kl seks når han skal på jobb, og i sju-åtte tiden når han har fri. Da legger ikke han seg i sengen før han skal sove igjen på kvelden. 

 

Anonymkode: 03b4b...9ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han gjør det er det fordi han er spesielt sliten og da unner jeg han selvfølgelig å få hvile en stund. Han bidrar normalt ellers så da ser jeg ikke noe problem med det. Han er en voksen mann, og jeg er ikke moren hans. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde han ønsket det så hadde han vært veldig syk, så ja, da hadde jeg latt ham ligge i fred. Og spurt om jeg skulle hente smertestillende eller noe annet til ham. Eller ringe lege.

Anonymkode: 8f282...f59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han sliter med angst, og depresjon. Hvis barna maser mye, går han inn på rommet. Jeg kjenner jeg har utviklet en angst jeg og, hvis han bare skal hente noe der inne så får jeg høy puls ("å nei, nå går han inn der igjen 😧 ").

Han sier gjerne "jeg skal bare slappe av litt". Vel. "Litt" blir gjerne 2+ timer hvis jeg ikke maser, hvis vi ikke skal noe. Han skjønner ikke det at da faller alt på meg... 

Lurte bare på hvor utbredt dette er. 

Anonymkode: 97ecd...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han sliter med angst, og depresjon. Hvis barna maser mye, går han inn på rommet. Jeg kjenner jeg har utviklet en angst jeg og, hvis han bare skal hente noe der inne så får jeg høy puls ("å nei, nå går han inn der igjen 😧 ").

Han sier gjerne "jeg skal bare slappe av litt". Vel. "Litt" blir gjerne 2+ timer hvis jeg ikke maser, hvis vi ikke skal noe. Han skjønner ikke det at da faller alt på meg... 

Lurte bare på hvor utbredt dette er. 

Anonymkode: 97ecd...35b

Det er ikke utbredt. Det er helt og holdent sykelig. Og hvis han ikke vil eller klarer å gjøre noe med den underliggende årsaken  så hadde jeg gått fra ham, om jeg var deg, for du og ungene skal ikke gå på nåler rundt en ikkefungerende far som melder seg ut.

Anonymkode: 32f5a...1c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo sykdommen hans som gjør dette, det er ikke utbredt blant psykisk friske menn at de går å legger seg fremfor å ta sitt ansvar som pappa. 

Anonymkode: 03b4b...9ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke utbredt. Det er helt og holdent sykelig. Og hvis han ikke vil eller klarer å gjøre noe med den underliggende årsaken  så hadde jeg gått fra ham, om jeg var deg, for du og ungene skal ikke gå på nåler rundt en ikkefungerende far som melder seg ut.

Anonymkode: 32f5a...1c3

Han melder seg ut, men han er ikke "ikkefungerende", han er 100% arbeidsfør, omtenksom og gjør det beste for barna sine. Han trenger bare alt for mye egentid. Særlig periodevis! 

:(

Anonymkode: 97ecd...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overhodet ikke vanlig. Min tar seg gjerne en power-nap iløpet av dagen, men maks 15-30 minutter. Han står på ellers, og spesielt i helgene.

Anonymkode: 16dcb...ca1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er jo sykdommen hans som gjør dette, det er ikke utbredt blant psykisk friske menn at de går å legger seg fremfor å ta sitt ansvar som pappa. 

Anonymkode: 03b4b...9ff

Han gjør ikke det fremfor å ta sitt ansvar som pappa, men hvis ungene f.eks. leker fint på rommet sitt går han inn på sitt rom. Og da kommer ungene til meg hver gang det er noe, når vi er to hjemme bør vi jo i praksis også være to hjemme. 

Det er bare en sykdom også, jeg forstår at han kan være sliten og det har vært mye i det siste, men sånn som dette har han i grunnen "alltid vært", tror egentlig det er en del av personligheten hans også. 

Det er bare det at før han fikk barn kunne han jo holde på sånn :P Men jeg blir den masekjerringa, da. Han har tatt hintet for lenge siden.. Tror han bruker rommet som en slags "mancave". 

Han brukte trening også (2+ timer) midt på dagen i beste barnetid, men har fått ham til å ta det på kvelden heldigvis.

Anonymkode: 97ecd...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Overhodet ikke vanlig. Min tar seg gjerne en power-nap iløpet av dagen, men maks 15-30 minutter. Han står på ellers, og spesielt i helgene.

Anonymkode: 16dcb...ca1

Han er flink til å "stå opp om morran", men ja. Han benytter mulighetene til å gå vekk.

Anonymkode: 97ecd...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Antarctica
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han sliter med angst, og depresjon. Hvis barna maser mye, går han inn på rommet. Jeg kjenner jeg har utviklet en angst jeg og, hvis han bare skal hente noe der inne så får jeg høy puls ("å nei, nå går han inn der igjen 😧 ").

Han sier gjerne "jeg skal bare slappe av litt". Vel. "Litt" blir gjerne 2+ timer hvis jeg ikke maser, hvis vi ikke skal noe. Han skjønner ikke det at da faller alt på meg... 

Lurte bare på hvor utbredt dette er. 

Anonymkode: 97ecd...35b

Har du formidlet til ham hva det gjør med deg og dere som par/familie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Pashla skrev:

Har du formidlet til ham hva det gjør med deg og dere som par/familie?

Ja, jeg har i det minste forsøkt.

Anonymkode: 97ecd...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg har i det minste forsøkt.

Anonymkode: 97ecd...35b

Hva svarer han da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han melder seg ut, men han er ikke "ikkefungerende", han er 100% arbeidsfør, omtenksom og gjør det beste for barna sine. Han trenger bare alt for mye egentid. Særlig periodevis! 

:(

Anonymkode: 97ecd...35b

Da har han nok behov for det, men om det er gjennomførbart kommer naturligvis an på hvor gamle barna er og din rolle.

Anonymkode: 54725...012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke utbredt. Det er helt og holdent sykelig. Og hvis han ikke vil eller klarer å gjøre noe med den underliggende årsaken  så hadde jeg gått fra ham, om jeg var deg, for du og ungene skal ikke gå på nåler rundt en ikkefungerende far som melder seg ut.

Anonymkode: 32f5a...1c3

Typisk kvinnfolk ! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg har i det minste forsøkt.

Anonymkode: 97ecd...35b

Men trenger han hele to timer da? Det sies jo at en powernap på 20 minutter gjør underverker. 

Anonymkode: 54725...012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke utbredt. Det er helt og holdent sykelig. Og hvis han ikke vil eller klarer å gjøre noe med den underliggende årsaken  så hadde jeg gått fra ham, om jeg var deg, for du og ungene skal ikke gå på nåler rundt en ikkefungerende far som melder seg ut.

Anonymkode: 32f5a...1c3

Nå leser du en hel masse inn her som du ikke har belegg for. 

Anonymkode: 54725...012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, vixen27 skrev:

Typisk kvinnfolk ! 

Å ta ansvar for barn når menn ikke gjør det: ja, det er typisk kvinnfolk. Det har de gjort i tusener av år allerede. 

Anonymkode: af984...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Å ta ansvar for barn når menn ikke gjør det: ja, det er typisk kvinnfolk. Det har de gjort i tusener av år allerede. 

Anonymkode: af984...a42

jajajaja, og mannen betaler .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han gjør ikke det fremfor å ta sitt ansvar som pappa, men hvis ungene f.eks. leker fint på rommet sitt går han inn på sitt rom. Og da kommer ungene til meg hver gang det er noe, når vi er to hjemme bør vi jo i praksis også være to hjemme. 

Det er bare en sykdom også, jeg forstår at han kan være sliten og det har vært mye i det siste, men sånn som dette har han i grunnen "alltid vært", tror egentlig det er en del av personligheten hans også. 

Det er bare det at før han fikk barn kunne han jo holde på sånn :P Men jeg blir den masekjerringa, da. Han har tatt hintet for lenge siden.. Tror han bruker rommet som en slags "mancave". 

Han brukte trening også (2+ timer) midt på dagen i beste barnetid, men har fått ham til å ta det på kvelden heldigvis.

Anonymkode: 97ecd...35b

Men hva sier han selv om dette når du tar det opp da? Noen mennesker har mer behov for egentid enn andre, men når man har familie så kan man ikke bare melde seg ut som det passer en, det er jo veldig urettferdig mot deg. Du må få han til å forstå hvordan det sliter på deg, si i fra klart og tydelig. Kan dere sette noen grenser sammen, som hvor ofte og hvor lenge som er greit å trekke seg litt tilbake

Anonymkode: 22a47...4fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, vixen27 skrev:

jajajaja, og mannen betaler .

Ikke du, vil jeg tro. Du har forhåpentligvis ikke formert deg.

Anonymkode: af984...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han gjør ikke det fremfor å ta sitt ansvar som pappa, men hvis ungene f.eks. leker fint på rommet sitt går han inn på sitt rom. Og da kommer ungene til meg hver gang det er noe, når vi er to hjemme bør vi jo i praksis også være to hjemme. 

Det er bare en sykdom også, jeg forstår at han kan være sliten og det har vært mye i det siste, men sånn som dette har han i grunnen "alltid vært", tror egentlig det er en del av personligheten hans også. 

Det er bare det at før han fikk barn kunne han jo holde på sånn :P Men jeg blir den masekjerringa, da. Han har tatt hintet for lenge siden.. Tror han bruker rommet som en slags "mancave". 

Han brukte trening også (2+ timer) midt på dagen i beste barnetid, men har fått ham til å ta det på kvelden heldigvis.

Anonymkode: 97ecd...35b

Jeg kan godt forstå at han trenger litt egentid. Særlig hvis han har 100 % arbeid på dagtid og ikke jobber turnus, slik at han får litt egentid på dagtid. Da er det jo kveld og helg som står igjen. Vi trener i helger og på kvelder, både før og etter barna har lagt seg. Selv om vi har fri samtidig i helgen er det jo ikke slik at vi skal være sammen av plikt. Å dra to timer og trene på en lørdag er vel helt greit? 

Jeg hadde ikke klart å jobbe 100 % på dagtid for så å være 100 % påkoblet familien i hele barnas våkne tid. Det høres fryktelig slitsomt ut. Dere burde ta praten om hvor mye alenetid man skal ha i et forhold og komme fram til en løsning som fungerer for dere begge. 

Anonymkode: 7d3f5...458

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...