Gå til innhold

Aap vs ufør


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Når man går på aap må man sende meldekort, søke om ferie osv. Er det sånn når man er ufør også? Har man fortsatt den "tette" kontakten med nav?

Anonymkode: fae5f...37c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Når man går på aap må man sende meldekort, søke om ferie osv. Er det sånn når man er ufør også? Har man fortsatt den "tette" kontakten med nav?

Anonymkode: fae5f...37c

Nei, som ufør er man ferdig behandlet og ingen kontakt med Nav

Anonymkode: ed1ca...192

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste "kontakten" jeg har med NAV som ufør er at jeg får tilsendt årsoppgave og vedtak om etterbetaling eller tilbakebetaling hvis jeg har tjent mer eller mindre enn forventet.

Anonymkode: 5d49d...fb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man blir ufør blir man gitt opp. Det er ingen kontakt med nav eller noen andre, man får ikke noe hjelp til å prøve å finne tilbake til arbeidslivet. Det er ganske ensomt og vanskelig, man er rett og slett ubrukelig. 
 

jeg skulle ønske det var noen form for oppfølging eller kursing man ble oppmuntret til å prøve. Jeg får avslag dersom jeg henvender meg på noe: du er ufør så det er ikke et tilbud til deg. Men jeg skjønner jo at ressursene må brukes fornuftig. Det er bare trist å føle at man kun er en byrde og ikke kunne ha et framtidshåp.

Anonymkode: de422...2ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når man blir ufør blir man gitt opp. Det er ingen kontakt med nav eller noen andre, man får ikke noe hjelp til å prøve å finne tilbake til arbeidslivet. Det er ganske ensomt og vanskelig, man er rett og slett ubrukelig. 
 

jeg skulle ønske det var noen form for oppfølging eller kursing man ble oppmuntret til å prøve. Jeg får avslag dersom jeg henvender meg på noe: du er ufør så det er ikke et tilbud til deg. Men jeg skjønner jo at ressursene må brukes fornuftig. Det er bare trist å føle at man kun er en byrde og ikke kunne ha et framtidshåp.

Anonymkode: de422...2ae

Jeg ser den, og forstår godt hva du mener. Samtidig er jeg nå i den situasjonen hvor alle kreftene mine brukes opp på å bidra i familielivet. Men ufør er på en måte så endelig. 

Anonymkode: fae5f...37c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ser den, og forstår godt hva du mener. Samtidig er jeg nå i den situasjonen hvor alle kreftene mine brukes opp på å bidra i familielivet. Men ufør er på en måte så endelig. 

Anonymkode: fae5f...37c

Det er endelig i form av at man ikke har noen oppfølging av Nav lenger, hvis man hadde noe av det på AAP. Men det er jo ikke endelig i forhold til jobb. Hvis du skulle bli bedre, så er det fremdeles mulighet for å jobbe,

Anonymkode: ed1ca...192

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Når man blir ufør blir man gitt opp. Det er ingen kontakt med nav eller noen andre, man får ikke noe hjelp til å prøve å finne tilbake til arbeidslivet. Det er ganske ensomt og vanskelig, man er rett og slett ubrukelig. 
 

jeg skulle ønske det var noen form for oppfølging eller kursing man ble oppmuntret til å prøve. Jeg får avslag dersom jeg henvender meg på noe: du er ufør så det er ikke et tilbud til deg. Men jeg skjønner jo at ressursene må brukes fornuftig. Det er bare trist å føle at man kun er en byrde og ikke kunne ha et framtidshåp.

Anonymkode: de422...2ae

Jeg er ikke ubrukelig, jeg har barn å ta vare på og bidrar sånn sett. Bruker 100% av overskuddet på å oppdra dem.

Anonymkode: aa86f...b32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SFO og barnehage er til for at foreldre skal kunne jobbe. Kanskje ikke sette barn til verden om du ikke klarer å kombinere jobb og barn sånn som alle mennesker må. Finnes vel ikke mer stemplet gruppe enn uføre, at man er ufør fordi man ikke orker å jobbe er jo bare enda verre. Sørg nå for og ikke sette flere barn til verden. Litt av et forbilde for ungene.

Anonymkode: 6608c...24f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

SFO og barnehage er til for at foreldre skal kunne jobbe. Kanskje ikke sette barn til verden om du ikke klarer å kombinere jobb og barn sånn som alle mennesker må. Finnes vel ikke mer stemplet gruppe enn uføre, at man er ufør fordi man ikke orker å jobbe er jo bare enda verre. Sørg nå for og ikke sette flere barn til verden. Litt av et forbilde for ungene.

Anonymkode: 6608c...24f

Hjelpes, er du virkelig så enkel?

Anonymkode: ed1ca...192

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

SFO og barnehage er til for at foreldre skal kunne jobbe. Kanskje ikke sette barn til verden om du ikke klarer å kombinere jobb og barn sånn som alle mennesker må. Finnes vel ikke mer stemplet gruppe enn uføre, at man er ufør fordi man ikke orker å jobbe er jo bare enda verre. Sørg nå for og ikke sette flere barn til verden. Litt av et forbilde for ungene.

Anonymkode: 6608c...24f

Jeg var frisk helt til jeg ble gravid med siste barnet. Svangerskapet ødela kroppen min. Jeg verken kan eller vil ha flere barn. Synes det er leit at du er så lite opplyst. Håper ikke karma kommer og biter deg i ræva en dag!

Anonymkode: fae5f...37c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...