Anonym bruker Skrevet 2. mars 2020 #1 Skrevet 2. mars 2020 Nei, jeg irriterer meg ikke over uttrykket. Jeg irriterer meg over alle dem som ikke forstår det, og som gnåler om at det ikke betyr noen ting. Forstår dere ikke at det er hele poenget? Det er en bevisst blanding av uttrykkene "ikke misforstå meg" og "forstå meg rett", og hele poenget ligger i at det ikke betyr noe. Samme med "å bøye seg i hatten". Det er ikke feil, det er en språklig finesse! Anonymkode: efd52...c1f
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2020 #2 Skrevet 2. mars 2020 Nei. Det er ikke språklig finesse. Det er et språklig gnagsår. Jeg vet og skjønner opprinnelsen, det er likevel bare feil. Anonymkode: a971d...73b
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2020 #3 Skrevet 2. mars 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Nei. Det er ikke språklig finesse. Det er et språklig gnagsår. Jeg vet og skjønner opprinnelsen, det er likevel bare feil. Anonymkode: a971d...73b Nei. Du kan godt la være å like det, men språklig sett er det en flott konstruksjon. Anonymkode: efd52...c1f
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2020 #4 Skrevet 2. mars 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Nei. Du kan godt la være å like det, men språklig sett er det en flott konstruksjon. Anonymkode: efd52...c1f Nei. Anonymkode: a971d...73b
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2020 #5 Skrevet 2. mars 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Nei. Anonymkode: a971d...73b Jo, det er det faktisk. Gidder ikke leke jo-nei-leken med deg, men det at du ikke liker noe betyr ikke at det ikke er bra. Men en ting er å ikke like, det som plager meg er de dumme menneskene som tror det er en feil. Anonymkode: efd52...c1f
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2020 #6 Skrevet 2. mars 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Nei, jeg irriterer meg ikke over uttrykket. Jeg irriterer meg over alle dem som ikke forstår det, og som gnåler om at det ikke betyr noen ting. Forstår dere ikke at det er hele poenget? Det er en bevisst blanding av uttrykkene "ikke misforstå meg" og "forstå meg rett", og hele poenget ligger i at det ikke betyr noe. Samme med "å bøye seg i hatten". Det er ikke feil, det er en språklig finesse! Anonymkode: efd52...c1f Mitt favoritt uttrykk! 😍 Anonymkode: 082ae...a87
Elizabeth Skrevet 2. mars 2020 #7 Skrevet 2. mars 2020 Det er ingenting som heter "å bøye seg i hatten" Uttrykket kom fordi Heidi Weng ikke kunne de opprinnelige uttrykkene. Men det er gøy å si🙂
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2020 #8 Skrevet 2. mars 2020 Min norsklærer på videregående brukte dette uttrykket hele tiden. Det er bevis nok for meg på at det er ok bruke dette uttrykket Anonymkode: 6e147...ff5
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2020 #9 Skrevet 2. mars 2020 Akkurat nå, Elizabeth89 skrev: Det er ingenting som heter "å bøye seg i hatten" Uttrykket kom fordi Heidi Weng ikke kunne de opprinnelige uttrykkene. Men det er gøy å si🙂 Hun kunne det. Hun blandet sammen uttrykkene "å bøye seg i støvet" og "å ta av seg hatten" med vilje, men det skjønte jo nesten ingen. Det er gøy når folk leker med språk, men nedslående når folk ikke evner å forstå det. Anonymkode: efd52...c1f
Elizabeth Skrevet 2. mars 2020 #10 Skrevet 2. mars 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hun kunne det. Hun blandet sammen uttrykkene "å bøye seg i støvet" og "å ta av seg hatten" med vilje, men det skjønte jo nesten ingen. Det er gøy når folk leker med språk, men nedslående når folk ikke evner å forstå det. Anonymkode: efd52...c1f Nei, hun sa ikke det med vilje. Hun bare kunne de ikke.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2020 #11 Skrevet 2. mars 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hun kunne det. Hun blandet sammen uttrykkene "å bøye seg i støvet" og "å ta av seg hatten" med vilje, men det skjønte jo nesten ingen. Det er gøy når folk leker med språk, men nedslående når folk ikke evner å forstå det. Anonymkode: efd52...c1f Hun gjorde det ved en feiltakelse, ikke med vilje😂 Anonymkode: 6e147...ff5
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2020 #12 Skrevet 2. mars 2020 1 minutt siden, Elizabeth89 skrev: Nei, hun sa ikke det med vilje. Hun bare kunne de ikke. I så fall var det tidenes blinkskudd! Anonymkode: efd52...c1f
Elizabeth Skrevet 2. mars 2020 #13 Skrevet 2. mars 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: I så fall var det tidenes blinkskudd! Anonymkode: efd52...c1f Ja, det er jeg enig i. Helt fantastisk, de fleste sier jo det nå, men mest på ironi. Men let opp intervjuet på YouTube. Der fremstår hun som usikkerheten selv.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2020 #14 Skrevet 2. mars 2020 12 minutter siden, Elizabeth89 skrev: Nei, hun sa ikke det med vilje. Hun bare kunne de ikke. Hun er langrennsløper. Det er de færreste av dem som kan noe særlig. Anonymkode: 8944a...004
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2020 #15 Skrevet 2. mars 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hun er langrennsløper. Det er de færreste av dem som kan noe særlig. Anonymkode: 8944a...004 Og det baserer du på? Anonymkode: 0f5b9...9eb
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2020 #16 Skrevet 2. mars 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hun er langrennsløper. Det er de færreste av dem som kan noe særlig. Anonymkode: 8944a...004 Neida, de kan ikke noe særlig. Astrid Uhrenholdt Jacobsen er straks ferdig utdannet lege, Simen Sveen (ikke landslag i år, vært mye syk) er i ferd med å bli kirurg. Andre har bachelor-grader, er underveis i ingeniørstudier, osv. Anonymkode: b32b8...f0b
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2020 #17 Skrevet 2. mars 2020 Jeg synes det er morsomt å si «så sitter man der med skjegget fullt av postkasser». Jeg liker generelt sånne uttrykk som blir sagt feil med vilje. Det er min type humor i gitte settinger. ☺️ Anonymkode: 5c186...43c
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2020 #18 Skrevet 2. mars 2020 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg synes det er morsomt å si «så sitter man der med skjegget fullt av postkasser». Jeg liker generelt sånne uttrykk som blir sagt feil med vilje. Det er min type humor i gitte settinger. ☺️ Anonymkode: 5c186...43c Nå lo jeg godt! Denne kan det hende jeg blir nødt til å stjele! Man har gjerne driti på dragen da, siden man har fått sjegget fult av postkasser? Anonymkode: 5e01b...c01
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2020 #19 Skrevet 2. mars 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Nå lo jeg godt! Denne kan det hende jeg blir nødt til å stjele! Man har gjerne driti på dragen da, siden man har fått sjegget fult av postkasser? Anonymkode: 5e01b...c01 Driti på dragen🙈🤣 Anonymkode: ec751...f49
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2020 #20 Skrevet 2. mars 2020 Her hvor jeg bor sier man også gjerne «eg meinte ke du forstod». Dersom noen forklarer/sier noe «rotete», svarer man dette i stede for at man forstår hva personen mener. Anonymkode: 8c8e7...6ac
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2020 #21 Skrevet 2. mars 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: I så fall var det tidenes blinkskudd! Anonymkode: efd52...c1f Det var ikke med vilje og det er iallfall ikke noe blinkskudd. Hun tar hverken bilder eller driver med skiskyting! seriøst altså. Du bommer kraftig! Morsomme utrykk ja, men total skivebom av deg! Anonymkode: feb5c...34b
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2020 #22 Skrevet 2. mars 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Neida, de kan ikke noe særlig. Astrid Uhrenholdt Jacobsen er straks ferdig utdannet lege, Simen Sveen (ikke landslag i år, vært mye syk) er i ferd med å bli kirurg. Andre har bachelor-grader, er underveis i ingeniørstudier, osv. Anonymkode: b32b8...f0b Du vet de er unntaket og ikke regelen. Flertallet er dumme som brød. Anonymkode: 8944a...004
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2020 #23 Skrevet 2. mars 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du vet de er unntaket og ikke regelen. Flertallet er dumme som brød. Anonymkode: 8944a...004 På seg selv kjenner man andre Anonymkode: 0f5b9...9eb
Elizabeth Skrevet 2. mars 2020 #24 Skrevet 2. mars 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg synes det er morsomt å si «så sitter man der med skjegget fullt av postkasser». Jeg liker generelt sånne uttrykk som blir sagt feil med vilje. Det er min type humor i gitte settinger. ☺️ Anonymkode: 5c186...43c Ja, den er fin😆
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2020 #25 Skrevet 2. mars 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg synes det er morsomt å si «så sitter man der med skjegget fullt av postkasser». Jeg liker generelt sånne uttrykk som blir sagt feil med vilje. Det er min type humor i gitte settinger. ☺️ Anonymkode: 5c186...43c Eg brukar å seie "så sit ein der med postkassa full av skjegg" 😉 Anonymkode: fbf5c...88c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå