Gå til innhold

Får deres barn lov å leke og oppholde seg i stuen sammen med dere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Mannen min liker det ikke. Han mener de må "dra seg på rommene sine".. og jeg. Å støtte han..  Jeg blir så sliten av å presse barna til å ikke komme inn i stuen. 

Anonymkode: d7a95...336

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja selvsagt får de lov til å være sammen med oss og leke i stuen. 

Anonymkode: 939b7...155

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atte hæ? Det er jo barnas hjem. Selvsagt får de oppholde seg hvor de vil i sitt eget hjem. 

Anonymkode: caa1f...370

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig får de det. De bor her, akkurat like mye som jeg. 

Anonymkode: 68ca9...bee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mannen min liker det ikke. Han mener de må "dra seg på rommene sine".. og jeg. Å støtte han..  Jeg blir så sliten av å presse barna til å ikke komme inn i stuen. 

Anonymkode: d7a95...336

Synes du skal be mannen din dra seg inn på rommet sitt. Hvorfor støtter du han i det, har du ikke noe du skulle sagt?

Anonymkode: cb848...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barna leker i stua ja. Men om de skal bråke litt ner enn vanlig må de på rommene😋 

 

Anonymkode: 55d13...218

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig får de lov til det, og har han problemer med det så kan han gå på rommet sitt

Anonymkode: e2145...577

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt får de være i stua så mye de vil. Hvis mannen din vil være i fred så får han gå på rommet sitt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De får det, men nå som de er eldre har de en del aktiviteter som «tar opp all plass» og fortrenger resten av oss. Det prøver vi å få dem til å gjøre i kjellerstua eller på rommene sine. Det er en evig kamp...

Anonymkode: e2efa...e32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det får de.

Men om de skal herje, får de går ett annet sted. Jeg kan også be de gå ett annet sted om jeg har besøk, det kommer litt an på. Det er ikke alltid jeg syntes "barneørene" bør få med seg alt. 

Men stort sett får de være i stuen.

Jeg sier at stuen er et fellesrom. De som trenger mye fred og ro fordi de er sliten, får gå å hvile på sine rom om de ikke orker lyder fra oss andre. Det gjelder de voksne også...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppholde seg på stua? Selvsagt får de oppholde seg på stua på lik linje med oss andre. Nå begynner mine å bli store, minste blir 9 år nå, så de leker ikke på stua lenger. Men, hvis 9-åringen har besøk og de bråker, så ber jeg de om å gå på rommet.

Anonymkode: 06b66...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle får være i stuene, ja. 
Men vi deler oss ofte, akkurat nå slapper vi av med en serie i den ene stua mens de yngste barna og noen venner spiller PlayStation i en annen. Eldstemann ligger og ser Netflix på TV-stua. Rolig søndag ettermiddag. 

Ingen får bråke hensynsløst i stuene, til vilter og høylytt lek har vi både lekerom, treningsrom og barnas soverom. Alle i en familie må jo lære å ta hensyn til hverandre, både voksne og barn.

 

Anonymkode: f8371...a4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stuen er fellesrom! Om man ikke tåler folk omkring seg må man gå en annen plass. Unntaket er ved høy lydproduksjon eller enerverende lyd (som en som synger med hodetelefoner på) eller om man plager andre. Mannen min ville også ha stuen for seg selv. Det har jeg aldri skjønt! Jeg er selv vokst opp med at stuen er for alle, så for meg virker det voldsomt ekskluderende å nekte barna å bruke rommet.

Anonymkode: d670f...905

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor støtter du han? 

Selvsagt skal barna fritt få være i alle husets fellesrom. 

Anonymkode: 38739...29e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så absolutt. Men jeg ber de gå på rommet om de skal herje eller vi må gjøre noe annet i stua. 
 

Hvis jeg eller mannen trenger ro, så går vi for oss selv på rommet vårt. Sender ikke ungene sv gårde...

Anonymkode: 212d4...975

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle får være i stua, men hvis ungene vil synge karaoke mens vi ser tv må de gå i et annet rom og hvis jeg vil se tv når mannen har kamerater på besøk går jeg et annet sted.

Anonymkode: 69c53...43e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva!!??😱 SELVSAGT får barna leke i stua, dra med seg venner og hva det måtte være.. HVORFOR i all verden fikk mannen barn? Hvis dette er sant så var det direkte ubehagelig å lese, han kan jo ikke være helt god😟

Anonymkode: b8f53...636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt. Stua er ikke bare min. Blir det mye skrål setter jeg meg på kjøkkenet😊

Anonymkode: 58d20...721

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fikk leke i stuen da de trengte tilsyn. Etter det leker de på rommet. Jeg orker ikke leker i stua. 

Anonymkode: b6893...6f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...