Gå til innhold

Får deres barn lov å leke og oppholde seg i stuen sammen med dere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi sitter på hvert vårt rom og leser faglitteratur hos oss. Stuen benyttes kun om vi har selskap. 

Anonymkode: 7013e...d6e

Hahaha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja... Kun på rommene om de ikke klarer å bruke innestemme. Vil jeg være alene går jeg inn på rommet mitt. Å ja, det gjør mannen også. Stua er for alle. 

Anonymkode: 1ea7b...c28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen her liker ikke at ungene drar masse leker i stuen. Har ikke så stor plass, så når det ligger masse leker på gulvet er det ingen steder å gå uten å gå på lekene.

Anonymkode: 819ec...99b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her elsker ungene å leke i stua, særlig foran tv'en. Vi er ikke så begeistret for akkurat dette men minner oss på at når den tid er forbi så kommer vi til å savne den.

Ungene leker overalt og roter overalt. Herlig småbarnstid.

Anonymkode: 30803...8c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her får han det, hos far må barna som er der være på rommene sine.

Anonymkode: 2aadb...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
På 1.3.2020 den 17.21, Nullstress;) skrev:

Ja, det får de.

Men om de skal herje, får de går ett annet sted. Jeg kan også be de gå ett annet sted om jeg har besøk, det kommer litt an på. Det er ikke alltid jeg syntes "barneørene" bør få med seg alt. 

Men stort sett får de være i stuen.

Jeg sier at stuen er et fellesrom. De som trenger mye fred og ro fordi de er sliten, får gå å hvile på sine rom om de ikke orker lyder fra oss andre. Det gjelder de voksne også...

 

Dette.

Og så har jeg forbud mot lego i stua, da. Mest fordi det blir uutholdelig for fotsålene dersom noe ligger igjen etter dem. Men andre ting kan de leke med.
Voksne som er så sarte at de vil forvise ungene til rommet, bør ta seg en tur på rommet selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 1.3.2020 den 18.37, Anonym bruker skrev:

De fikk leke i stuen da de trengte tilsyn. Etter det leker de på rommet. Jeg orker ikke leker i stua. 

Anonymkode: b6893...6f1

Tenk å ha en sånn holdning?! 
La ungene leke på stua. Du får vel rydde når de har lagt seg! Ja det er slitsomt, men det hører med det å få unger.

Anonymkode: 3bb99...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tenk å ha en sånn holdning?! 
La ungene leke på stua. Du får vel rydde når de har lagt seg! Ja det er slitsomt, men det hører med det å få unger.

Anonymkode: 3bb99...4c3

Delvis uenig i dette. Barna kan gjerne leke i stua, men de får jaggu rydde etter seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig. Hun får leke på stua, og kjøkkenet. Liker å være der vi er.

Anonymkode: 4cff7...254

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig. Hun får leke på stua, og kjøkkenet. Liker å være der vi er.

Anonymkode: 4cff7...254

Ja ikke sant, hva er det med barn. Hvis mine leker i stua, så går jeg på kjøkkenet og rydder/lager mat. 2 min senere kommer barna på kjøkkenet og leker der. Hvis jeg da går på toalettet, så hører jeg at de forlater kjøkkenet, og leker overalt (les:leter etter meg) haha. Jeg synes det er morsomt.

For de som ikke liker det: tenk heller at om et par år så blir det motsatt. De kommer til å være på rommet med lukket dør, og vi kommer til å banke på og håpe at de åpner for oss...

Anonymkode: 30803...8c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Nullstress;) skrev:

Delvis uenig i dette. Barna kan gjerne leke i stua, men de får jaggu rydde etter seg selv.

Ellers så er du delvis enig....

Spørs vel på alderen på ungen vel? Jeg rydder ihvertfall etter min 2 åring. Men ikke etter 5 åringen min. Men som mor så rydder jeg endel, sånn generelt. Tror de fleste foreldre med småunger gjør det. Inngår i «jobben».

Anonymkode: 3bb99...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna mine har fått leke i stua, men jeg skal innrømme at det har vært stunder der jeg har tenkt at det hadde vært fint om de var mer på romma sine. Nå ser vi knapt eldstemann, som nesten utelukkende er på rommet sitt, og jeg gruer meg til lillesøster følger hans eksempel. En stue uten unger er stusslig.

Anonymkode: c2b88...d80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare ett barn. Når han er alene får han være hvor han vil i huset, og får gjerne ta med leker på stua, så lenge han rydder opp. Tvinger ham jo ikke til å være helt alene.

Har han besøk blir det ofte til at jeg sender dem på rommet, siden det er der lekene er, ellers går de bare og henger rundt meg og maser om at de kjeder seg, om de kan få is, om de kan bruke ipad osv... Men har de noe konkret de vil gjøre i stua så får de lov til det, som å spille brettspill eller tegne f.eks.

Frem til han var rundt 4 år var alle lekene i stua og rommet ble kun brukt til soving.

Anonymkode: 9902b...b59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 1.3.2020 den 17.02, Anonym bruker skrev:

Mannen min liker det ikke. Han mener de må "dra seg på rommene sine".. og jeg. Å støtte han..  Jeg blir så sliten av å presse barna til å ikke komme inn i stuen. 

Anonymkode: d7a95...336

Vent til de er tenåringer du, da er det som i reklamen der den hjemvendte sønn dukker opp og sier "Jeg har bare vært på rommet". Da må du hale og dra dem ut i fellesarealene.

Anonymkode: 1af9d...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ellers så er du delvis enig....

Spørs vel på alderen på ungen vel? Jeg rydder ihvertfall etter min 2 åring. Men ikke etter 5 åringen min. Men som mor så rydder jeg endel, sånn generelt. Tror de fleste foreldre med småunger gjør det. Inngår i «jobben».

Anonymkode: 3bb99...4c3

Vel, her måtte to-åringen rydde lekene side selv. Jeg hjalp selvsagt til, men de måtte selv rydde lekene de hadde brukt. Det er som du sier, kr krydder masse og det inngår i "jobben", derfor har vi alltid hatt det slik at de skal selv rydde lekene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...