Gå til innhold

Får deres barn lov å leke og oppholde seg i stuen sammen med dere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Stua er like mye barna sin som min. Leker er det også her. Men det ryddes før det roer seg til kvelden. Herjing flyttes til rommene. 

Anonymkode: 67df8...f61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Mannen min liker det ikke. Han mener de må "dra seg på rommene sine".. og jeg. Å støtte han..  Jeg blir så sliten av å presse barna til å ikke komme inn i stuen. 

Anonymkode: d7a95...336

Dette må være trolling. Grusomme foreldre!

Anonymkode: 5238b...b63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de var små(0-3/4 år) fikk de leke i stuen. Etter dette prøvde vi å få de opp på lekerommet/loftstue eller rommene, vi var ofte med de opp. Når de har besøk må de være oppe eller ute, bortsett fra ved måltid. Klart at de er velkommen i stuen og er der mye. Men det er et fellesrom som skal være greit for alle og oppholde seg i. Det vil si at vi ønsker en viss form for orden og ro. Vil de prate/se TV/spille et spill eller lignende er de hjertelig velkommen. 

Anonymkode: db1d1...fd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge de var så små at de trengte tilsyn fikk de leke i stua. Eller vi lekte Sammen med de på rommene deres. I stua hadde vi et begrenset utvalg leker. 
 

nå er de større og har lekene sine på rommet. De leker der eller i den store gangen mellom rommene. Her har de også TV Som brukes til Barne-TV. 
 

vi prøver å begrense leker i stua. De trenger ikke dra alle tingene sine ned hit. 

Anonymkode: 06bfa...511

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt får de være i stua så mye de vil. Hvis de slåss eller kaster ting blir de sendt ut, men ellers får alle lov til å være i stua. 

Mannen din høres veldig streng ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker eksen min mente det samme. Hans egne unger. De bare bråka og forstyrra og skulle helst leke på rommene sine fra de var ett år. Var en lykke å bo alene med ungene etter bruddet. Visste seg senere at far hadde udiagnostisert adhd. Ble sikkert slitsomt for han men tenker de voksne får gå for seg selv ved behov. Stua er for alle. Evt vurdere om de skal ha unger når de ikke orker det som følger med.

Anonymkode: 21fdd...863

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig får de være i stua, skulle bare mangle.? 
de får være hvor de enn vil i huset. 
Når de har besøk vil de være på rommet, men de er velkommen ned om de vil. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt!! Men de får også beskjed av og til om å «gjøre noe selv», og at «nå er mamma opptatt og vil slappe av litt», selvom vi er i samme rom.

Anonymkode: 2f0d6...198

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får selvsagt være der vi er. Minste her gjør jo ikke annet enn å leke. Det er ikke dermed sagt at det til stadighet er greit med herjing og høylytt lek. Vi leker med innestemme inne og herjing kan de gjøre ute eller på rommet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig, hun er nesten aldri på rommet sitt. Går bare inn dit og henter leker for så å sette seg i stua med dem. 

Anonymkode: ad545...f66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva!!??😱 SELVSAGT får barna leke i stua, dra med seg venner og hva det måtte være.. HVORFOR i all verden fikk mannen barn? Hvis dette er sant så var det direkte ubehagelig å lese, han kan jo ikke være helt god😟

Anonymkode: b8f53...636

Det kan jo være at de BRÅKER, DA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymkode: 6668c...136

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi både leker, trommesett og TV-spill i oppholdsrom. Jeg kunne ikke brydd meg mindre, og er veldig takknemlig for at ungene faktisk har lyst til å være sammen med oss. Leker kan ryddes opp, jeg kan gå i et annet rom hvis jeg har behov. Hvis barna skal herje får de noen ganger beskjed om å gå opp eller ut, andre ganger går også det helt fint. 
Det eneste unntaket er lego, den har de kun på rommet sitt, men det handler mer om en lillesøster som putter alt i munnen. 
 

Hvis man med handling forteller barna at de ikke tåles, ikke bør sees eller høres, og at de helst skal være et annet sted, ønsker jeg dere all mulig hell og lykke i tenåra og voksenlivet. Det er en god oppskrift på dårlig kontakt. 

Anonymkode: c200d...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kan jo være at de BRÅKER, DA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymkode: 6668c...136

Du høres ganske bråkete ut sjæl, hvis du snakker med like store bokstaver og tegn som du gjør når du skriver..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barna får selvsagt leke i stua! Men fra de var ca 5 år, har de ikke fått ta med leker ned i stua, så om de vil leke med leker må de gjøre det på rommene sine. Verd å nevne at de har store rom, ca 12 kvm, så de har masser av plass. Hadde de hatt veldig små rom, hadde jeg vært mer tilbøyelig til å la dem leke i stua med leker. 

Alt av andre lekeaktiviteter som tegning, perling, spille spill etc, gjør vi i stua :)

De

Anonymkode: e8c21...aff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Barna får selvsagt leke i stua! Men fra de var ca 5 år, har de ikke fått ta med leker ned i stua, så om de vil leke med leker må de gjøre det på rommene sine. Verd å nevne at de har store rom, ca 12 kvm, så de har masser av plass. Hadde de hatt veldig små rom, hadde jeg vært mer tilbøyelig til å la dem leke i stua med leker. 

Alt av andre lekeaktiviteter som tegning, perling, spille spill etc, gjør vi i stua :)

De

Anonymkode: e8c21...aff

Synes det er veldig rart å si til en 5 åring at om du vil leke med biler eller lego må du gjøre det alene på rommet ditt mens jeg sitter i stua og strikker. 

Barn ønsker jo å være der vi er, og den fasen varer ikke veldig lenge altså. Plutselig er de 10-12 år og vil helst være på rommet... 

Er bare å lære de å rydde opp, når du er ferdig med å leke med lego rydder du den opp i lekekassen igjen og setter den tilbake på rommet. 

Ikkenoe problem. 

Anonymkode: d608e...54c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes da uhyggelig og strengt ut.

Jeg har bestemt her hjemme at på fredag og lørdagskveld etter kl 19 skal de ikke løpe rundt og bråke i stua. De kan godt danse til et sangprogram på TV, men vi må også kunne ha litt ro. 

Barna våre bor jo med oss, nekter de ikke adgang i et oppholdsrom.

Anonymkode: c529b...ef7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har alltid fått både leke og selvsagt oppholde seg på stua helt fritt. Mine får til og med spille innebandy i stua! tenk det! Vi bor der alle sammen, stua er vårt felles oppholdsrom. De som ønsker å være for seg selv får trekke seg vekk.

(De får ikke spille ballspill når de har besøk, det går helt ut av kontroll...)

Anonymkode: 3a4ee...7db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med store barn, må jeg si at jeg savner at de faktisk vil være i stua med oss. Nå trekker de seg kjapt på rommet, og det kan være dager vi knapt ser dem. Da de var små, hadde vi rydderegler i stua - den ene sorten leker måtte ryddes opp før neste lek ble satt i gang. Moralen var at stua er for alle, og da kan det ikke være lego, tegnesaker, biler, togbane og perler utover - da blir det ikke plass til resten av familien.  

Med venner på besøk ble lydnivået gjerne høyere, da oppfordret vi som regel til lek et annet sted enn i stua. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen din burde ikke ha barn. Makan til hæslig type og dèt bare av det lille du skrev her. Har vel er forvridd kvinnesyn også

Anonymkode: 81466...7d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Barna får selvsagt leke i stua! Men fra de var ca 5 år, har de ikke fått ta med leker ned i stua, så om de vil leke med leker må de gjøre det på rommene sine. Verd å nevne at de har store rom, ca 12 kvm, så de har masser av plass. Hadde de hatt veldig små rom, hadde jeg vært mer tilbøyelig til å la dem leke i stua med leker. 

Alt av andre lekeaktiviteter som tegning, perling, spille spill etc, gjør vi i stua :)

De

Anonymkode: e8c21...aff

Hvorfor skal et lite barn bortvises fra samvær med foreldre? De liker å være der vi er og vil jo gjerne vi også skal leke med de. En 5 åring er fortsatt liten. Høres mer ut som latskap å ikke lære barnet at han må rydde etter seg. 

Anonymkode: 81466...7d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Vi har  svært hus og tre etasjer samt fire barn. Har stooor stue oppe som er kun barna sine der har de stoooor TV og plass til bilbane tog bane osv. De for komme ned og bygge lego og slike ting leke snakke og se på tv. Men når de har sett på den bråkete tv-en i hele dag da blir de bortvist fra stua. Det vil si tv-en slås av😂. Da kan de velge rommet, loftstue eller være i stua gjøre lekser, tegne osv. Som regel stikker de da ganske kjapt. TV en brukes oppe flittig av pappa når jeg og eldste ønsker å se på noe som han ikke vill. Kokkeprogrammer eller romantiske julefilmer osv 😂😂

Anonymkode: 60c94...c1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men med litt begrensninger i hva. Tv spill hadde vi i kjelleren, den regelen måtte små og store følge. Alle er helt ubrukelige på det området der. Støynivået er veldig svingende og plutselig går armer og bein, så slike ting ble raskt plassert i kjelleren. 
I stua bruker vi innestemme, så lek som ikke er innestemme får skje andre steder. Ingen har rett på stua, så om en unge med venner vil ha stua får vi andre finne oss andre steder å være. 

aldri vært ett problem hos oss. Hadde det slik med mine foreldre og har det slik enda når vi er på hytta hele familien. 

Anonymkode: e670e...ada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gamle barn er det snakk om PG hva slags lek? 
 

Her er det fritt fram for lek i stua. Har satt av en egen krok i stua til lego, bilbane etc. Barna vil jo ikke sitte gir seg selv, 

Anonymkode: e64af...360

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mannen din burde ikke ha barn. Makan til hæslig type og dèt bare av det lille du skrev her. Har vel er forvridd kvinnesyn også

Anonymkode: 81466...7d9

God dag mann økseskaft...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sitter på hvert vårt rom og leser faglitteratur hos oss. Stuen benyttes kun om vi har selskap. 

Anonymkode: 7013e...d6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...