Gå til innhold

3 åring NON STOP syk siden han begynte i bhg.. NÅR blir det bedre 😿


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min treåring begynte i barnehagen først i høst, 2,5 år gammel. Han hadde til da så og si ikke vært syk, til tross for 2 eldre søsken. Første gang han fikk snørr i nesa i sitt liv, var etter en uke i barnehagen. Hosten kom etter to uker (aldri hatt hoste før heller). Siden har det vært non stop nå i syv mnd med snørr og hoste, alt fra irriterende tørrhoste til slim og gjøende hoste.. mister stemmen/heshet, og plutselige feberepisoder med skyhøy feber.. eller langvarige episoder med rundt 38,5...sist var han syk i 14 dager med 39 i feber. Vi har selvsagt vært hos legen mange ganger, og alle gangene konkluderes det med virus, lav crp.. i tillegg har vi vært hos barnelege og tatt prøver mtp allergi og vitaminstatus og prøver som sier noe om evne til å danne antistoffer osv.. alt er fint. Aldri trøbbel med ørene og ikke infiserte mandler. Han har ikke hatt kyssesyke. Likevel har han vært helt utslitt og slapp av alle infeksjonsrundene og i slutten januar  tok vi en drøy mnd permisjon fra bhg etter samråd med legen. Ikke et snørrkorn i nesa, ingen sykdom, og gutten blomstret. Vi har ikke akkurat sittet inne, vært mye blant folk, på vinterferie og lekt med mange barn osv.. men likevel ikke blitt syk. Sist tirsdag begynte han i bhg igjen. Og på fredag begynner han å bli syk.. som jeg tenkte. Vanlig inkubasjonstid for luftveisvirus er jo 2-4 dager...  mange av barna i barnhagen er konstant snørrete og hoster stygt, men siden de ikke har feber, går de jo.. men min får feber og blir dårlig, hver gang. Dette ble langt. Men har dere erfaringer? Råd? Jeg er veldig fortvilet på guttens vegne. Han har knapt hatt noen friske dager, foruten permisjonstiden, siden august.. 

Anonymkode: 66bbb...644

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skildrer den første vinteren for de aller fleste barnehagebarn. Blir bedre nå som våren kommer. 

Anonymkode: 72523...822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min var konstant syk helt til polypper ble fjernet. Var alltid snørrete og var mer hjemme enn i barnehagen. Men for mang er dette helt vanlig det første året dessverre 

Anonymkode: dbd0f...a08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...