Gå til innhold

Min mann får ikke overnatte med vår datter på håndballcup


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvor får du stahet fra i innleggene her? Hi skriver at menn er ikke tillatt og det er ikke andre alternativer for overnatting. Det å ta inn på hotell for en helg er heller ikke nødvendigvis noe alle som har økonomi til. 

Men, hvorfor kreve at alle barna har med en voksen uten å ha tenkt på overnatting til dem? 

Anonymkode: c6731...c26

Helt riktig. De sier de kan gjøre unntak å hjelpe meg med å ta min datter for meg, men da blir det jo alle jentene med sine mammaer og min har ingen av sine foreldre hos seg. De kan ikke ordne alternativt og vi har selvfølgelig ikke råd til det.

Anonymkode: 36d87...92d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Helt riktig. De sier de kan gjøre unntak å hjelpe meg med å ta min datter for meg, men da blir det jo alle jentene med sine mammaer og min har ingen av sine foreldre hos seg. De kan ikke ordne alternativt og vi har selvfølgelig ikke råd til det.

Anonymkode: 36d87...92d

Laget bør virkelig forandre rutiner. Ut med mødrene og inn med lagledere/ reiseledere. Siden laget nok ikke ser på det som et alternativ, kan du kanskje lage direkte avtale med en annen mor, ikke alle mødrene, men kun en mor. Da får nok din datter like tett oppfølging som resten av jentene.

Anonymkode: 1aa52...6e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja fordi mennesker har blitt helt overbevist om at alle menn er pedofile fordi hennes far tross alt er den eneste som kan overnatte av oss pga liten baby. Nei, men det går ikke så en av oss andre mammaer kan ta oss av datteren din hele helgen. Ja det gjorde dere i fjor.og det endte opp med at vår datter gikk alene, ikke fikk mat og de kjøpte ting til sine barn mens vår datter stod å så på alt mødrene ga sine egne. Derfor ville vi i år at far hennes eget kjøtt og blod, hennes store forbilde i livet, støttende og kjærlige far skulle være med henne på denne cupen. Nei det går ikke, fordi jentene kan ha kommet i puberteten. Det er ren diskriminering, og ikke ok i mine øyne. Ikke heller at han sov på et annet rom for vet min datter ville følt seg utrygg. Min far lå.på Madrass han hele min oppvekst ved siden av sengen min fordi jeg var så mye redd når jeg var mindre. Han er ikke en pedofil av den grunn bare en kjærlig far som vil sørge for at barna sine har det bra. Min datter kommer ikke til å dra på denne håndball cupen. Hun har to foreldre på lik linje. 

Anonymkode: 36d87...92d

Hvor får du stahet fra i innleggene her? Hi skriver at menn er ikke tillatt og det er ikke andre alternativer for overnatting. Det å ta inn på hotell for en helg er heller ikke nødvendigvis noe alle som har økonomi til. 

Men, hvorfor kreve at alle barna har med en voksen uten å ha tenkt på overnatting til dem? 

Anonymkode: c6731...c2

Anonymkode: e3ffa...72d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her har ikke mammaene måtte vise politiattest. De sier puberteten, men i fjor ble en annen sin far nektet og da hadde i hvertfall ikke noen kommet i puberteten. 

Anonymkode: 36d87...92d

Puberteten har ikke noe med saken å gjøre. Det er snakk om mange barn som mulig må /vil trekke seg fordi en mann skal overnatte med dem. Hvem skal ta hensyn til hvem? Den ene som vil ha med pappaen sin, eller de andre som ikke vil sove med pappaen hennes? 
Skjønner ikke at folk skal bli krenket av at en gjeng jenter på 10 år ikke vil sove sammen med en fremmed mann.

Hvis politiattest ikke er forlangt, så bør du forlange det. 

Anonymkode: a0b65...956

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Puberteten har ikke noe med saken å gjøre. Det er snakk om mange barn som mulig må /vil trekke seg fordi en mann skal overnatte med dem. Hvem skal ta hensyn til hvem? Den ene som vil ha med pappaen sin, eller de andre som ikke vil sove med pappaen hennes? 
Skjønner ikke at folk skal bli krenket av at en gjeng jenter på 10 år ikke vil sove sammen med en fremmed mann.

Hvis politiattest ikke er forlangt, så bør du forlange det. 

Anonymkode: a0b65...956

Krenket? Du har virkelig misforstått. Det er snakk om en jente som ikke kan være med på tur, siden hun ikke har en mor som kan være med henne.  Det er jo ikke greit.

Anonymkode: 1aa52...6e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det er en fin anledning for ungen å lære og mestre livet på. Det blir nemlig slik etter hvert at ikke alt kan videreføres fra familiens måte å beskytte på, til hva som skjer i et større miljø. Selv har jeg tre unger som innimellom har gjort ting som på forhånd føles ubehagelig, for i ettertid være svært så fornøyd med hva de fikk til. Så tar du en prat med en annen mor tilstede som kan følge henne opp litt. Går så bra så, særlig hvis du snakker positivt om det på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Puberteten har ikke noe med saken å gjøre. Det er snakk om mange barn som mulig må /vil trekke seg fordi en mann skal overnatte med dem. Hvem skal ta hensyn til hvem? Den ene som vil ha med pappaen sin, eller de andre som ikke vil sove med pappaen hennes? 
Skjønner ikke at folk skal bli krenket av at en gjeng jenter på 10 år ikke vil sove sammen med en fremmed mann.

Hvis politiattest ikke er forlangt, så bør du forlange det. 

Anonymkode: a0b65...956

Tåpelig når man drar krenkekortet for alt mulig, og tilegger folk det bare fordi man er uenige

Anonymkode: 050d3...379

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mener dere virkelig at barn skal kunne ekskluderes fra å få delta på denne type tilstelninger pga de ikke har foreldre av rette kjønnet som kan bli med?

Hi skriver tydelig at datteren må ha med en voksen hvis hun skal dra på denne cupen. Hun skriver videre at det må være en kvinne fordi menn får ikke lov å sove i samme salen. Hun har også presisert at det ikke er alternative rom å ligge på, samt at hun selv må være hjemme med baby. 

Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være ett større problem for disse 10 åringene å sove i samme rom som voksne av forskjellige kjønn, enn det er for folk å dra på Dnt hytter  der man ligger i en god miks av kjønn, alder, legning og etnisitet.

Jentene har med seg en foreldre til å passer på seg. Hvor galt kan det få blitt? 

Anonymkode: c6731...c26

Det er da vitterlig HI som ikke klarer å ha tillit til at de voksne som skal være med ikke klarer å passe på og hjelpe akkurat hennes datter, bare de andres.

 

Anonymkode: 83a42...24c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er da vitterlig HI som ikke klarer å ha tillit til at de voksne som skal være med ikke klarer å passe på og hjelpe akkurat hennes datter, bare de andres.

 

Anonymkode: 83a42...24c

Ja, pga. dårlig erfaring fra forrige tur. 

Anonymkode: 1aa52...6e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi, du må innse at ungen ikke er bitteliten lenger. Som eneste på laget som var alene dro min 10 år gamle datter på håndballcup i fjor uten oss. Vi ville gjerne blitt med, men kunne ikke den helgen. Cupen var viktig for datteren vår, hun hadde gledet seg lenge. Vi avtalte med et annet foreldrepar at de hadde ansvaret for vårt barn også, det er ikke noe problem. 

Forøvrig tror jeg ikke noe på at ingen av de 10 år gamle jentene har begynt med puberteten. 

Det er din jobb som forelder å ikke være en klamp om foten på ungen din. 

Anonymkode: 11856...cbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er da vitterlig HI som ikke klarer å ha tillit til at de voksne som skal være med ikke klarer å passe på og hjelpe akkurat hennes datter, bare de andres.

 

Anonymkode: 83a42...24c

Hun sier jo i innlegget at de ikke klarte det i fjor. Ingen grunn til å tro at de klarer det i år.

Hos oss er problemet at foreldre «dumper» ungene på skolen med en gang kampene er ferdig, reiser på hotell og overlater alt ansvar for ungene til de få foreldrene som sover på skolen (og som ikke er blitt spurt om det er greit og som ikke har sagt at de gjerne passer på 15 ekstra barn). Så i år har vi 4 som tidligere har sovet på skole leid hytte og skal være der med våre barn, så får resten finne ut av hvordan de vil gjøre det. Jeg er ferdig som påtvunget gratis barnevakt en langhelg mens resten av foreldregruppen fester på hotell.

Anonymkode: e2a78...cb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er lagt opp til at foreldrene skal være med, så må det jo legges tilrette for at foreldre av begge kjønn kan delta. Ikke alle familier består av mor, far og 1,8 barn. 
 

Jeg hadde tatt det opp med klubben. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, *Miss Marple* skrev:

Om det er lagt opp til at foreldrene skal være med, så må det jo legges tilrette for at foreldre av begge kjønn kan delta. Ikke alle familier består av mor, far og 1,8 barn. 
 

Jeg hadde tatt det opp med klubben. 

Enig

Anonymkode: 7b181...5b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva med gutter som har vonde opplevelser med menn? Jenter som har vonde opplevelser med kvinner? Man kan ikke ta høyde for alt, skal man være aktivt med i noe lag osv må man ta de utfordringer som kommer med på kjøpet. 

Det er da virkelig forskjell på en garderobe hvor man skal kle av seg og en sovesal hvor man skal sove?

Fordi de ikke skal sove på hotell, men i en gymsal. Leseforståelsen er ikke helt på plass?

Til hi: dette hadde jeg tatt opp på høyeste nivå, at barn som ikke kan ha med forelder av ‘riktig’ kjønn blir utestengt er ikke holdbart. Hva med gutten som har to mødre, jenta som kun har en far osv? Foreldrekonstellasjonene er mangfoldige i vår tid, og å dele ting slik at ikke alle kan bli med er ikke greit. Denne kampen håper jeg dere tar. 

Anonymkode: 05273...960

Enig. Merkelig av laget å anta at man er mer beskyttet dersom den voksne i rommet er av samme kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"vår" klubb skiller ikke slik. Både jeg og pappaen har vært mange ganger med. Her ligger alle både jenter og gutter, kvinner og menn på samme klasserom. Mannen min har fortalt at det flere ganger kun har vært menn med gruppa på tur.

Nå er dette snakk om svømming da, og ikke kjønnsnøytrale grupper. Men her har vi sovet samlet fra de minste som har vært med som er 8 år, til de største på 16. Ser ikke helt problemet, og nei, jeg forstår ikke hvorfor man skal sette slike skiller. Er det garderober/dusj tilknyttet klasserommet? Dette hadde vi 1 gang, likevel var det ingen som skilte kjønn der (lå i gymsal da).

Anonymkode: a1cd3...aaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når korpset drar på tur så er det ikke ett tema en gang. 

Anonymkode: 97714...a17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette er ikke snakk om en guttegarderobe men en sove sal. Offer rollen? Den eneste som straffes er min datter. Jeg tenker ikke dra på en leir og overlate ansvaret til andre som ikke klarer å ta vare på henne. Takk for meg 😊 Føle på ubehag, det er vel de som ser for seg at det kan skje noe da. Jeg synes det er hyggelig om både mammaer og pappaer støtter sine barn og er med på overnatting uavhengig av hva slags kjønn denne foreldren har. Jeg avslutter tråden. Takk jeg har bestemt at vi blir hjemme. Vi blir med på alle de andre 364 tingene som skjer resten av året 👍😅

Anonymkode: 36d87...92d

Jeg skrev jo at sønnen min også er på leir. Altså er det også sovesal, og det er delt inn i kjønn. Så jo, det er det samme!

Anonymkode: b8d92...70e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner voldtar kvinner/jenter og menn voldtar menn/gutter, kvinner voldtar menn og menn voldtar kvinner. Å tro at man reduserer noe som helst ved å skille mennene og kvinnene er gammelsdags. 

Anonymkode: 6f86c...ce7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.2.2020 den 22.56, Anonym bruker skrev:

Min datter skal på håndballcup. De skal overnatte. Fikk melding av lagleder at min mann ikke kan overnatte på fellesrom med vår datter. Jentene begynner å bli større og det er derfor bare kvinnene som kan sove med barna sine på denne skolen. Pga små babyer kan jeg ikke overnatte, men er dette riktig da? Jentene er 10 år. 

Anonymkode: 36d87...92d

Nei, jeg ville ikke tenkt at dette er greit. De sover i klasserom eller i rom med flere, men man dusjer jo i garderoben. Det er jo ikke som om han skal være med inn der. 
 

Tankegangen om at menn ikke skal sove på rom med jenter, selv om de er døtrene deres, bygger på en gammeldags holdning om at menn er potensielle overgripere og jenter skal beskyttes. Vi skal selvfølgelig beskytte barna våre - uavhengig av kjønn - fra overgrep, men dette er ikke løsningen altså.
 

Fedre må få være likestilte foreldre for barna sine, uten å møte holdninger som dette. Måten man forebygger overgrep på er ved å snakke om grensesetting og hva voksne og barn kan gjøre sammen med med hverandre, og om hva som ikke er greit. Ikke ved å nekte menn å utøve forelderskap på en helt normal måte. Da er vi på ville veier altså. 
 

Jeg har spilt fotball og håndball opp gjennom oppveksten, og dette har aldri vært et problem. Man sover en haug med folk i samme klasserom eller andre rom, og det er mannlige trenere og foreldre og barn om hverandre. Det er helt normalt. Samme går for teltturer, speiderleirer, klasseturer og alle andre turer der det trengs foreldre. Så hvis det er vanlig at foreldrene blir med på cup og overnatter, så gjelder dette uavhengig av mor eller far. 

Anonymkode: 4befb...2f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.3.2020 den 9.40, Anonym bruker skrev:

Puberteten har ikke noe med saken å gjøre. Det er snakk om mange barn som mulig må /vil trekke seg fordi en mann skal overnatte med dem. Hvem skal ta hensyn til hvem? Den ene som vil ha med pappaen sin, eller de andre som ikke vil sove med pappaen hennes? 
Skjønner ikke at folk skal bli krenket av at en gjeng jenter på 10 år ikke vil sove sammen med en fremmed mann.

Hvis politiattest ikke er forlangt, så bør du forlange det. 

Anonymkode: a0b65...956

Hvis det er slik at det er mange som har problemer med at det finnes en av det annet kjønn i samme rom som deg, så er det helt klart de mange som har problemet. Det gjelder kjønn, legning, etnisitet, osv. Det er helt normalt at folk av begge kjønn sover på samme rom når det er felles arrangementer, på hosteller, DNT-hytter, idrettscuper, stevner, skoleturer, teltturer, osv osv. At vi ikke kjønnssegregerer på bakgrunn av gammeldagse stereotypiske holdninger er en del av den norske kulturen. Og det må både mange og få tåle. Det er sånn kvinner og menn lærer seg å omgås i fordragelighet og fred og utvikler respekt for hverandre. Å gå tilbake til segregeringens dager er vi ikke tjent med. Dette handler om noe mye større enn bare Hi og His barn altså.

Anonymkode: 4befb...2f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er selvsagt helt normalt. Har vært på utallige cuper med våre to opp gjennom og med jenta var det kun mødrene som kunne overnatte sammen med de (trenerne, som er menn, måtte skaffe seg egen overnatting) og samme med gutten - trenere og fedre sov sammen med de. Andre foreldre som ønsket å være med å se på cupkampene måtte finne eget sted for overnatting. De som som skulle overnatte måtte levere politiattest. 

Anonymkode: d9f35...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.3.2020 den 9.40, Anonym bruker skrev:

Puberteten har ikke noe med saken å gjøre. Det er snakk om mange barn som mulig må /vil trekke seg fordi en mann skal overnatte med dem. Hvem skal ta hensyn til hvem? Den ene som vil ha med pappaen sin, eller de andre som ikke vil sove med pappaen hennes? 
Skjønner ikke at folk skal bli krenket av at en gjeng jenter på 10 år ikke vil sove sammen med en fremmed mann.

Hvis politiattest ikke er forlangt, så bør du forlange det. 

Anonymkode: a0b65...956

Veldig rart at ein kan sove med framande damer, men ikkje frammande menn, når ein faktisk har med seg si eiga mor?

Anonymkode: ac1ec...efa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...