Gå til innhold

Min mann får ikke overnatte med vår datter på håndballcup


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er en grunn til at man må ha politiattest.

Anonymkode: 83a42...24c

Ja fordi mennesker har blitt helt overbevist om at alle menn er pedofile fordi hennes far tross alt er den eneste som kan overnatte av oss pga liten baby. Nei, men det går ikke så en av oss andre mammaer kan ta oss av datteren din hele helgen. Ja det gjorde dere i fjor.og det endte opp med at vår datter gikk alene, ikke fikk mat og de kjøpte ting til sine barn mens vår datter stod å så på alt mødrene ga sine egne. Derfor ville vi i år at far hennes eget kjøtt og blod, hennes store forbilde i livet, støttende og kjærlige far skulle være med henne på denne cupen. Nei det går ikke, fordi jentene kan ha kommet i puberteten. Det er ren diskriminering, og ikke ok i mine øyne. Ikke heller at han sov på et annet rom for vet min datter ville følt seg utrygg. Min far lå.på Madrass han hele min oppvekst ved siden av sengen min fordi jeg var så mye redd når jeg var mindre. Han er ikke en pedofil av den grunn bare en kjærlig far som vil sørge for at barna sine har det bra. Min datter kommer ikke til å dra på denne håndball cupen. Hun har to foreldre på lik linje. 

Anonymkode: 36d87...92d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 28.2.2020 den 21.33, Anonym bruker skrev:

Enig med deg. Vi måtte droppe hele hånballeiren. Synes det er teit. Puberteten eller ikke, ikke 1 i klassen har kommet dit enda. Spurte min datter. Ingen har pupper enda, ikke hår nedentil, ikke mensen.de nektet visst en far i fjor også og da var jentene 8/9 år. 

Anonymkode: 36d87...92d

Du droppet hele leiren faktisk 🙄

Anonymkode: b8d92...70e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja fordi mennesker har blitt helt overbevist om at alle menn er pedofile fordi hennes far tross alt er den eneste som kan overnatte av oss pga liten baby. Nei, men det går ikke så en av oss andre mammaer kan ta oss av datteren din hele helgen. Ja det gjorde dere i fjor.og det endte opp med at vår datter gikk alene, ikke fikk mat og de kjøpte ting til sine barn mens vår datter stod å så på alt mødrene ga sine egne. Derfor ville vi i år at far hennes eget kjøtt og blod, hennes store forbilde i livet, støttende og kjærlige far skulle være med henne på denne cupen. Nei det går ikke, fordi jentene kan ha kommet i puberteten. Det er ren diskriminering, og ikke ok i mine øyne. Ikke heller at han sov på et annet rom for vet min datter ville følt seg utrygg. Min far lå.på Madrass han hele min oppvekst ved siden av sengen min fordi jeg var så mye redd når jeg var mindre. Han er ikke en pedofil av den grunn bare en kjærlig far som vil sørge for at barna sine har det bra. Min datter kommer ikke til å dra på denne håndball cupen. Hun har to foreldre på lik linje. 

Anonymkode: 36d87...92d

Ta å kryp ut av den latterlige offerrollen du sitter å syr sammen, her. 

Det er ingen som kaller din mann for pedofil. Jeg som mor, kan heller ikke bli med sønnen min inn guttegarderoben. Eller dra han med meg i jentegarderoben. Sønnen min trener mye taekwondo, og er også på leir. Der deler de det også inn i kjønn. Ikke fordi noen er mulige pedofile, men for at ingen skal føle ubehag. Skal jeg insistere på å sove på soverommet til guttene, av prinsippsak? 

Anonymkode: b8d92...70e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja fordi mennesker har blitt helt overbevist om at alle menn er pedofile fordi hennes far tross alt er den eneste som kan overnatte av oss pga liten baby. Nei, men det går ikke så en av oss andre mammaer kan ta oss av datteren din hele helgen. Ja det gjorde dere i fjor.og det endte opp med at vår datter gikk alene, ikke fikk mat og de kjøpte ting til sine barn mens vår datter stod å så på alt mødrene ga sine egne. Derfor ville vi i år at far hennes eget kjøtt og blod, hennes store forbilde i livet, støttende og kjærlige far skulle være med henne på denne cupen. Nei det går ikke, fordi jentene kan ha kommet i puberteten. Det er ren diskriminering, og ikke ok i mine øyne. Ikke heller at han sov på et annet rom for vet min datter ville følt seg utrygg. Min far lå.på Madrass han hele min oppvekst ved siden av sengen min fordi jeg var så mye redd når jeg var mindre. Han er ikke en pedofil av den grunn bare en kjærlig far som vil sørge for at barna sine har det bra. Min datter kommer ikke til å dra på denne håndball cupen. Hun har to foreldre på lik linje. 

Anonymkode: 36d87...92d

Det var da voldsomt til sutring, og dere straffer datteren deres pga prinsipper

Anonymkode: 050d3...379

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja fordi mennesker har blitt helt overbevist om at alle menn er pedofile fordi hennes far tross alt er den eneste som kan overnatte av oss pga liten baby. Nei, men det går ikke så en av oss andre mammaer kan ta oss av datteren din hele helgen. Ja det gjorde dere i fjor.og det endte opp med at vår datter gikk alene, ikke fikk mat og de kjøpte ting til sine barn mens vår datter stod å så på alt mødrene ga sine egne. Derfor ville vi i år at far hennes eget kjøtt og blod, hennes store forbilde i livet, støttende og kjærlige far skulle være med henne på denne cupen. Nei det går ikke, fordi jentene kan ha kommet i puberteten. Det er ren diskriminering, og ikke ok i mine øyne. Ikke heller at han sov på et annet rom for vet min datter ville følt seg utrygg. Min far lå.på Madrass han hele min oppvekst ved siden av sengen min fordi jeg var så mye redd når jeg var mindre. Han er ikke en pedofil av den grunn bare en kjærlig far som vil sørge for at barna sine har det bra. Min datter kommer ikke til å dra på denne håndball cupen. Hun har to foreldre på lik linje. 

Anonymkode: 36d87...92d

Alle må ha politiattest, ikke bare menn.. 

Anonymkode: 57d91...05d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er da ikke særlig problematisk. 
Min mann var med jentelaget på håndballcup i fjor og sov på et tilstøtende grupperom. Har tidligere lagt på gangen eller med guttene like ved. 

Anonymkode: 6c63c...9d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ta å kryp ut av den latterlige offerrollen du sitter å syr sammen, her. 

Det er ingen som kaller din mann for pedofil. Jeg som mor, kan heller ikke bli med sønnen min inn guttegarderoben. Eller dra han med meg i jentegarderoben. Sønnen min trener mye taekwondo, og er også på leir. Der deler de det også inn i kjønn. Ikke fordi noen er mulige pedofile, men for at ingen skal føle ubehag. Skal jeg insistere på å sove på soverommet til guttene, av prinsippsak? 

Anonymkode: b8d92...70e

Dette er ikke snakk om en guttegarderobe men en sove sal. Offer rollen? Den eneste som straffes er min datter. Jeg tenker ikke dra på en leir og overlate ansvaret til andre som ikke klarer å ta vare på henne. Takk for meg 😊 Føle på ubehag, det er vel de som ser for seg at det kan skje noe da. Jeg synes det er hyggelig om både mammaer og pappaer støtter sine barn og er med på overnatting uavhengig av hva slags kjønn denne foreldren har. Jeg avslutter tråden. Takk jeg har bestemt at vi blir hjemme. Vi blir med på alle de andre 364 tingene som skjer resten av året 👍😅

Anonymkode: 36d87...92d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette er da ikke særlig problematisk. 
Min mann var med jentelaget på håndballcup i fjor og sov på et tilstøtende grupperom. Har tidligere lagt på gangen eller med guttene like ved. 

Anonymkode: 6c63c...9d9

Det er dessverre ikke et alternativ her. De har kun en stor sal hvor alle sover. Ikke skifter men SOVER

Anonymkode: 36d87...92d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener dere virkelig at barn skal kunne ekskluderes fra å få delta på denne type tilstelninger pga de ikke har foreldre av rette kjønnet som kan bli med?

Hi skriver tydelig at datteren må ha med en voksen hvis hun skal dra på denne cupen. Hun skriver videre at det må være en kvinne fordi menn får ikke lov å sove i samme salen. Hun har også presisert at det ikke er alternative rom å ligge på, samt at hun selv må være hjemme med baby. 

Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være ett større problem for disse 10 åringene å sove i samme rom som voksne av forskjellige kjønn, enn det er for folk å dra på Dnt hytter  der man ligger i en god miks av kjønn, alder, legning og etnisitet.

Jentene har med seg en foreldre til å passer på seg. Hvor galt kan det få blitt? 

Anonymkode: c6731...c26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis barna er 10 år trenger ingen foreldre bli med. Da burde det strengt talt holde med trenere og ledere i klubben.

Som 10-åringer hadde mine vært på slikt alene flere ganger allerede, det er en del av idrettene de driver med.

Anonymkode: b9f9a...c8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvis barna er 10 år trenger ingen foreldre bli med. Da burde det strengt talt holde med trenere og ledere i klubben.

Som 10-åringer hadde mine vært på slikt alene flere ganger allerede, det er en del av idrettene de driver med.

Anonymkode: b9f9a...c8b

Hva alle vi andre mener er irrelevant. Hi skriver at det må være med en voksen hvis datteren skal få delta. 

Anonymkode: c6731...c26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter reiste for første gang med klubben når hun var 10 år gammel. De sov på hotell og var 3-4 jenter på hvert rom. Lagleder, trenere og noen foreldre sov på rom i nærheten. Det fungerte fint. Hvorfor må de sove sammen med de voksne?

Anonymkode: 1aa52...6e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min datter reiste for første gang med klubben når hun var 10 år gammel. De sov på hotell og var 3-4 jenter på hvert rom. Lagleder, trenere og noen foreldre sov på rom i nærheten. Det fungerte fint. Hvorfor må de sove sammen med de voksne?

Anonymkode: 1aa52...6e8

Det er vel helt irrelevant for oss hvorfor hvis kravet er der? 

Anonymkode: c6731...c26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er vel helt irrelevant for oss hvorfor hvis kravet er der? 

Anonymkode: c6731...c26

For oss? Er du med på denne turen?

 

Hi:  Nå har jeg lest hele tråden. Her må laget lage nye rutiner, eller så må fedre kunne delta på turen på lik linje som mødre. Ideelt sett bør lagledere sørge for å få hjelp av noen foreldre. Da får alle barn lik oppfølging, de får prøve seg alene på tur og fedrene kan sove på hotell i nærheten av cupen. Min jente begynte å reise med laget når hun var 10, sammen med andre 10-åringer. Lagledere har ansvaret for alle jentene og det fungerer veldig fint.

Anonymkode: 1aa52...6e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan delvis forstå begge sider. Hvis for eksempel en av jentene har fått mensen og har et blodig uhell på natten vil jeg tro det er bedre for barnet om det er kvinner der. Mulig menn ikke bryr seg, men for jenta selv kan det bli litt mye. Kan ikke mannen og datteren din ta inn på hotell sammen? Eller sove i telt? Det finnes løsninger også for de som er mindre selvstendige enn andre på samme alder😊

Anonymkode: e3ffa...72d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ta å kryp ut av den latterlige offerrollen du sitter å syr sammen, her. 

Det er ingen som kaller din mann for pedofil. Jeg som mor, kan heller ikke bli med sønnen min inn guttegarderoben. Eller dra han med meg i jentegarderoben. Sønnen min trener mye taekwondo, og er også på leir. Der deler de det også inn i kjønn. Ikke fordi noen er mulige pedofile, men for at ingen skal føle ubehag. Skal jeg insistere på å sove på soverommet til guttene, av prinsippsak? 

Anonymkode: b8d92...70e

Garderobe er vel noe litt annet enn en sovesal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har noen tenkt over at det kan være et barn med vonde opplevelser bak seg i denne gruppen og at det er grunnen til at menn ikke skal få sove sammen med barna?

Anonymkode: 2ca8d...025

Hva med gutter som har vonde opplevelser med menn? Jenter som har vonde opplevelser med kvinner? Man kan ikke ta høyde for alt, skal man være aktivt med i noe lag osv må man ta de utfordringer som kommer med på kjøpet. 

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ta å kryp ut av den latterlige offerrollen du sitter å syr sammen, her. 

Det er ingen som kaller din mann for pedofil. Jeg som mor, kan heller ikke bli med sønnen min inn guttegarderoben. Eller dra han med meg i jentegarderoben. Sønnen min trener mye taekwondo, og er også på leir. Der deler de det også inn i kjønn. Ikke fordi noen er mulige pedofile, men for at ingen skal føle ubehag. Skal jeg insistere på å sove på soverommet til guttene, av prinsippsak? 

Anonymkode: b8d92...70e

Det er da virkelig forskjell på en garderobe hvor man skal kle av seg og en sovesal hvor man skal sove?

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Min datter reiste for første gang med klubben når hun var 10 år gammel. De sov på hotell og var 3-4 jenter på hvert rom. Lagleder, trenere og noen foreldre sov på rom i nærheten. Det fungerte fint. Hvorfor må de sove sammen med de voksne?

Anonymkode: 1aa52...6e8

Fordi de ikke skal sove på hotell, men i en gymsal. Leseforståelsen er ikke helt på plass?

Til hi: dette hadde jeg tatt opp på høyeste nivå, at barn som ikke kan ha med forelder av ‘riktig’ kjønn blir utestengt er ikke holdbart. Hva med gutten som har to mødre, jenta som kun har en far osv? Foreldrekonstellasjonene er mangfoldige i vår tid, og å dele ting slik at ikke alle kan bli med er ikke greit. Denne kampen håper jeg dere tar. 

Anonymkode: 05273...960

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

For oss? Er du med på denne turen?

 

Hi:  Nå har jeg lest hele tråden. Her må laget lage nye rutiner, eller så må fedre kunne delta på turen på lik linje som mødre. Ideelt sett bør lagledere sørge for å få hjelp av noen foreldre. Da får alle barn lik oppfølging, de får prøve seg alene på tur og fedrene kan sove på hotell i nærheten av cupen. Min jente begynte å reise med laget når hun var 10, sammen med andre 10-åringer. Lagledere har ansvaret for alle jentene og det fungerer veldig fint.

Anonymkode: 1aa52...6e8

Det er irrelevant for oss her på DIB hvorfor reglene er slik så lenge de er satt. 

Hva med de tilfellene der trener og lagledere er menn da? Det er plenty av tilfeller av det.

Personlig synes jeg regelen er helt tullete og er stort sett enig med deg foruten en ting. Det er ikke bare fedrene som bør ta inn på hotell hvis noen skulle måtte gjøre, den bør gjelde foreldre. Enten bør alle få sove med barna eller ingen. Her bør ikke det være forskjell. 

Anonymkode: c6731...c26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kan delvis forstå begge sider. Hvis for eksempel en av jentene har fått mensen og har et blodig uhell på natten vil jeg tro det er bedre for barnet om det er kvinner der. Mulig menn ikke bryr seg, men for jenta selv kan det bli litt mye. Kan ikke mannen og datteren din ta inn på hotell sammen? Eller sove i telt? Det finnes løsninger også for de som er mindre selvstendige enn andre på samme alder😊

Anonymkode: e3ffa...72d

Hva vis denne jenten ikke har mor da? Skal ikke hun få ta med far? 

Anonymkode: c6731...c26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva vis denne jenten ikke har mor da? Skal ikke hun få ta med far? 

Anonymkode: c6731...c26

Jo, selvfølgelig. Det er bare å bo i tilstøtende rom, på gangen, på hotell, hos kjente, i telt etc. Jeg har vært i tilsvarende situasjon flere ganger med min sønn. Han hadde en veldig traumatisk hendelse i barndommen som gjorde at han ikke ville sove alene med laget. Da ordnet vi alternativ overnatting. 

Anonymkode: e3ffa...72d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter var på overnattingscup i fjor. Da var de 10 år. Flere av jentene var på vei inn i puberteten. Det er to trenere og en lagleder-alle menn. De sov ikke sammen med jentene. Mammaer som hadde skaffet politiattest, som sammen med jentene. Vi hadde 4 voksne sammen med 15 jenter. Jeg overnattet ikke fordi jeg har en sønn som er et par år yngre og som måtte være med. Han og jeg sov på hotell, men møtte opp til alle aktiviteter vi kunne være med på.

Anonymkode: a0b65...956

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, selvfølgelig. Det er bare å bo i tilstøtende rom, på gangen, på hotell, hos kjente, i telt etc. Jeg har vært i tilsvarende situasjon flere ganger med min sønn. Han hadde en veldig traumatisk hendelse i barndommen som gjorde at han ikke ville sove alene med laget. Da ordnet vi alternativ overnatting. 

Anonymkode: e3ffa...72d

Nå er ikke tilfellet til HI at datteren hennes ikke vil overnatte med laget. Så situasjonen din er nok ikke tilsvarende HI.

Det er i tillegg mye sosialt og danne sterke bånd med å overnatte sammen med lager. Denne muligheten tar dette laget vekk fra de barna  som ikke har foreldre av rette kjønnet som kan delta.

Anonymkode: c6731...c26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå er ikke tilfellet til HI at datteren hennes ikke vil overnatte med laget. Så situasjonen din er nok ikke tilsvarende HI.

Det er i tillegg mye sosialt og danne sterke bånd med å overnatte sammen med lager. Denne muligheten tar dette laget vekk fra de barna  som ikke har foreldre av rette kjønnet som kan delta.

Anonymkode: c6731...c26

Jeg skriver at jeg forstår begge sider. Ønsker bare å være løsningsorientert. Synd hvis HIs datter må gå glipp av hele arrangementet på grunn av stahet på begge sider. Min sønn ville også sovet med laget, men det lot seg ikke gjøre, så da ordnet vi det. 

Anonymkode: e3ffa...72d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skriver at jeg forstår begge sider. Ønsker bare å være løsningsorientert. Synd hvis HIs datter må gå glipp av hele arrangementet på grunn av stahet på begge sider. Min sønn ville også sovet med laget, men det lot seg ikke gjøre, så da ordnet vi det. 

Anonymkode: e3ffa...72d

Hvor får du stahet fra i innleggene her? Hi skriver at menn er ikke tillatt og det er ikke andre alternativer for overnatting. Det å ta inn på hotell for en helg er heller ikke nødvendigvis noe alle som har økonomi til. 

Men, hvorfor kreve at alle barna har med en voksen uten å ha tenkt på overnatting til dem? 

Anonymkode: c6731...c26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min datter var på overnattingscup i fjor. Da var de 10 år. Flere av jentene var på vei inn i puberteten. Det er to trenere og en lagleder-alle menn. De sov ikke sammen med jentene. Mammaer som hadde skaffet politiattest, som sammen med jentene. Vi hadde 4 voksne sammen med 15 jenter. Jeg overnattet ikke fordi jeg har en sønn som er et par år yngre og som måtte være med. Han og jeg sov på hotell, men møtte opp til alle aktiviteter vi kunne være med på.

Anonymkode: a0b65...956

Her har ikke mammaene måtte vise politiattest. De sier puberteten, men i fjor ble en annen sin far nektet og da hadde i hvertfall ikke noen kommet i puberteten. 

Anonymkode: 36d87...92d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...