Gå til innhold

Min mann får ikke overnatte med vår datter på håndballcup


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min datter skal på håndballcup. De skal overnatte. Fikk melding av lagleder at min mann ikke kan overnatte på fellesrom med vår datter. Jentene begynner å bli større og det er derfor bare kvinnene som kan sove med barna sine på denne skolen. Pga små babyer kan jeg ikke overnatte, men er dette riktig da? Jentene er 10 år. 

Anonymkode: 36d87...92d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, dette er helt normalt. Vi skiller fortsatt mellom kjønn. Er det noe problem, eller datter er svært usikker vil jeg tro det kan gjøres unntak. Kan jo være en frihet å slippe far hele tiden og? 😝

Anonymkode: 87ce5...23a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei sist var hun helt alene. De andre foreldrene skulle passe henne, men ingen gjorde. Skjønner ikke hvorfor de nekter fedre slikt. De sover IKKE sammen ellers. Er det pedofili de er redd for? Min mann jobber i barnevernet og jobber forebyggende med slikt arbeid. Men ok da skal jeg ta meg en bolle 😁🙈

Anonymkode: 36d87...92d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, dette er helt normalt. Vi skiller fortsatt mellom kjønn. Er det noe problem, eller datter er svært usikker vil jeg tro det kan gjøres unntak. Kan jo være en frihet å slippe far hele tiden og? 😝

Anonymkode: 87ce5...23a

Hun er en takknemlig jente som er veldig glad i oss, også sin pappa. Hun kunne nok vært hele dagen med oss om hun fikk bestemme, vi tenker ikke sånn i vår familie❤ 

Anonymkode: 36d87...92d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er helt vanlig. Mammaene sover på klasserom med jentene og pappaene med gutta. Enkelt og greit. Det pleier å være to-tre voksne pr lag. 

Anonymkode: 11856...cbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor mener klubben at far skal sove da? For de har vel regler om at barn under en viss alder ikke reiser alene på cup?

Anonymkode: 9ba3a...031

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Far kan sove med guttene eller i et annet rom. Jeg skjønner godt at de har sånne regler, det er flere der enn din datter og alle er nok ikke like bekvemme med å sove med en fremmed mann.

Min sønns klasse skal på overnattingstur på hytte og noen foreldre er med, både fedre og mødre. Da tenker jeg at mammaene sover med jentene og pappaene sover med guttene uavhengig om "deres" barn er gutt eller jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annen idrett her i hus, ingen jente/gutte lag. Når vi reiser på stevner, sover hele mølja i ett rom. Gutter, jenter, store, små, trenere og reiseledere (altså de foreldrene som er med. Og det er helst 2 reiseledere - en mann og en dame) 

Har aldri slått meg at det skal være noe farlig. Ungene er en sammensveiset gjeng, og ingen har noen gang reagert på dette.  

Ungene spenner mellom 8-9 år og opp til 18-19   

Jeg syntes det er mildt sagt sært at fedrene ikke får lov å overnatte sammen med ungene, det betyr jo i praksis at det er mødrene som MÅ være med på slikt..

Anonymkode: 28fb3...341

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er da svært unormalt å ha med seg foreldre på slikt? Husker vi selv var på leir alene fra vi var 7, med kun noen ledere og evt et par foreldre til å passe på hele gjengen.

Hvis foreldre må være med for å hjelpe og organisere så OK, men hvorfor må de sove sammen med barna sine? 

Anonymkode: 5eb4e...83b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Far får ligge på et annet rom da? 

Siden han jobber i bv så har dere vel forståelse for at andre henter og mødre ikke ønsker å sove med menn? 

Anonymkode: 57d91...05d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Far får ligge på et annet rom da? 

Siden han jobber i bv så har dere vel forståelse for at andre henter og mødre ikke ønsker å sove med menn? 

Anonymkode: 57d91...05d

Jenter**

Anonymkode: 57d91...05d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres hysterisk ut! Alle gutta mine spiller ishockey. Jeg har sovet i gymsal/klasserom med hele laget til de var 13-14 år. Ikke vært noe problem det. 

Anonymkode: e36a6...a01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Høres hysterisk ut! Alle gutta mine spiller ishockey. Jeg har sovet i gymsal/klasserom med hele laget til de var 13-14 år. Ikke vært noe problem det. 

Anonymkode: e36a6...a01

Og flere fedre/mødre gjorde det samme. Skjønner virkelig ikke problemet! Folk er altfor hysteriske. Man har jo på pysj eller annen lett bekledning. 

Anonymkode: e36a6...a01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren min var alltid med på cuper, da han var lagleder stort sett. Datteren min spiller på håndball og har mann som trener, de har vært på flere cuper og jeg har aldri tenkt noe over at dette skal være farlig. Så det her synes jeg er noe av det dummeste jeg har hørt!

Anonymkode: 02b07...165

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Annen idrett her i hus, ingen jente/gutte lag. Når vi reiser på stevner, sover hele mølja i ett rom. Gutter, jenter, store, små, trenere og reiseledere (altså de foreldrene som er med. Og det er helst 2 reiseledere - en mann og en dame) 

Har aldri slått meg at det skal være noe farlig. Ungene er en sammensveiset gjeng, og ingen har noen gang reagert på dette.  

Ungene spenner mellom 8-9 år og opp til 18-19   

Jeg syntes det er mildt sagt sært at fedrene ikke får lov å overnatte sammen med ungene, det betyr jo i praksis at det er mødrene som MÅ være med på slikt..

Anonymkode: 28fb3...341

Dette er jeg også vant til. Men nå er ungene i andre idretter, og der er det andre regler. Vi skiller blant annet veldig på kjønn. Jeg tenker at det er helt ok, og respekterer at det er sånn selv om jeg personlig ikke bryr meg. Vi går inn for å bli kjent med ledere/trenere som er med på tur, så føler oss trygge. Garantier har man aldri uansett om de sover på samme rom eller ikke.

Anonymkode: f1eff...3ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fulgte min datter på håndballcup i fjor, da var de 9.

3 av trenerne som er menn + fedrene fikk eget rom å sove på rett ved siden av oss andre. Vi mødrene som hadde meldt oss som voksne på turen sov sammen med jentene. Alle måtte vise frem politiattest før vi fikk være med. 

Jeg er glad det var sånn og føler meg trygg på at jentene ble godt ivaretatt på den måten. Jentene som hadde fedre med fikk velge om de ville sove sammen med dem eller på fellesrommet med de andre jentene. 

Anonymkode: 3939b...f22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er helt vanlig. Mammaene sover på klasserom med jentene og pappaene med gutta. Enkelt og greit. Det pleier å være to-tre voksne pr lag. 

Anonymkode: 11856...cbe

Det finnes lesbiske og homofile foreldre altså. HVA GJØR DEM MED DE, DA?

Da må de ekskludere de homofile!

Anonymkode: 74fb0...8df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...