Gå til innhold

Han skrev jeg måtte slutte å syte og synes synd på meg selv!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Legen kan hjelpe deg med å finne hjelp, noen å snakke med, noen som kan hjelpe deg ut av depresjonen du er i nå, noen som kan hjelpe deg å se mål og fremgang.

Har du vært til rehabiliteringsopphold, eller følges du kun opp av fysioterapeut i kommune?

Anonymkode: b8d1c...c80

Takk. Skal gjerne prøve det. Følges opp av fysioterapi og sykehus.  

Anonymkode: a2863...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk. Skal gjerne prøve det. Følges opp av fysioterapi og sykehus.  

Anonymkode: a2863...a42

Snakk med legen din om det, men også med fysioterapeut og sykehus. Når du sliter slik du gjør nå kan det være det hadde vært bedre for deg å komme til et rehabiliteringssenter. Der får du koblet litt ut, du får et fellesskap, du får oppfølging hver dag, du slipper unna en del av hverdagen og den eneste "jobben" din da er å gjøre det som er riktigst for kroppen din. Jeg var gjennom noen runder med rehabiliteringsopphold, og tror jeg kan si at det at jeg hadde den muligheten gjorde at jeg kom meg gjennom og opp igjen. Anbefales på det sterkeste :)

Lov meg at du ringer legen din i morgen tidlig og bestiller en time. Og så gir du en tilbakemelding her :)

Anonymkode: b8d1c...c80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Synes egentlig dette var stygt skrevet. 

Forstår at du ønsker din kjære tilbake, men det du hentyder er allikevel stygt. Heldig var dere som hadde hverandre. 

Kan du forstå at folk kan bli frustrert og føle seg alene i verden. Ikke kjæreste, lite venner og familie. 

Men kanskje vi skulle byttet fordi han hadde hatt noen der og mer verdt. 

Anonymkode: a2863...a42

Det var stygt skrevet?
Si meg, leter du med lys og lykte etter fornærmelser?

Du fikk livet i gave, men er for høy på pæra til å være takknemlig for det.

Anonymkode: d8126...7d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det var stygt skrevet?
Si meg, leter du med lys og lykte etter fornærmelser?

Du fikk livet i gave, men er for høy på pæra til å være takknemlig for det.

Anonymkode: d8126...7d6

Hi er deprimert, derfor føltes det slik for henne. Å sammenligne med noen som mistet livet gjør det ikke enklere for henne akkurat nå. Dagen kommer da hun vil være veldig glad og takknemlig for at hun fikk beholde livet, men den er ikke akkurat i dag.

Du mente godt med å dele ditt tap, men Hi sliter nå og greier ikke se det som man ser når man ikke er så deprimert. Men en dag vil hun se det! Nå trenger hun hjelp til å komme seg ut av det mørket hun er i.

 

Anonymkode: b8d1c...c80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det var stygt skrevet?
Si meg, leter du med lys og lykte etter fornærmelser?

Du fikk livet i gave, men er for høy på pæra til å være takknemlig for det.

Anonymkode: d8126...7d6

Beklager! 

Anonymkode: a2863...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Snakk med legen din om det, men også med fysioterapeut og sykehus. Når du sliter slik du gjør nå kan det være det hadde vært bedre for deg å komme til et rehabiliteringssenter. Der får du koblet litt ut, du får et fellesskap, du får oppfølging hver dag, du slipper unna en del av hverdagen og den eneste "jobben" din da er å gjøre det som er riktigst for kroppen din. Jeg var gjennom noen runder med rehabiliteringsopphold, og tror jeg kan si at det at jeg hadde den muligheten gjorde at jeg kom meg gjennom og opp igjen. Anbefales på det sterkeste :)

Lov meg at du ringer legen din i morgen tidlig og bestiller en time. Og så gir du en tilbakemelding her :)

Anonymkode: b8d1c...c80

Skal gjøre det! 

Anonymkode: a2863...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skal gjøre det! 

Anonymkode: a2863...a42

Flott! Da "ses" vi i morgen :)

Anonymkode: b8d1c...c80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Flott! Da "ses" vi i morgen :)

Anonymkode: b8d1c...c80

😊

Anonymkode: a2863...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Synes egentlig dette var stygt skrevet. 

Forstår at du ønsker din kjære tilbake, men det du hentyder er allikevel stygt. Heldig var dere som hadde hverandre. 

Kan du forstå at folk kan bli frustrert og føle seg alene i verden. Ikke kjæreste, lite venner og familie. 

Men kanskje vi skulle byttet fordi han hadde hatt noen der og mer verdt. 

Anonymkode: a2863...a42

At du ikke har noen av delene er fordi du kutter ut alle som ikke er enige med deg. Du synes ikke du får nok symapti og du velger å isolere deg. Men gjett hva, når alt rundt deg stinker dritt, smaker som dritt og ser ut som dritt - da er det du selv som er kilden og ingen andre. Kun du kan endre ditt liv. Dra til Tyrkia, Danmark eller bli det du er. Det spiller ingen rolle fordi du vil ikke gjøre noe. Du må ta tak. Og drit i å fortelle meg hva jeg vet og ikke vet om livets bakside, du er en bortskjemt drittunge med ansvar kun for deg selv. DU vet ingenting. Du har en fillediagnose, asperger. Du kan leve fint. Men du må ville det. 

Ta deg sammen for faen. 

Anonymkode: d5ee3...2e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

At du ikke har noen av delene er fordi du kutter ut alle som ikke er enige med deg. Du synes ikke du får nok symapti og du velger å isolere deg. Men gjett hva, når alt rundt deg stinker dritt, smaker som dritt og ser ut som dritt - da er det du selv som er kilden og ingen andre. Kun du kan endre ditt liv. Dra til Tyrkia, Danmark eller bli det du er. Det spiller ingen rolle fordi du vil ikke gjøre noe. Du må ta tak. Og drit i å fortelle meg hva jeg vet og ikke vet om livets bakside, du er en bortskjemt drittunge med ansvar kun for deg selv. DU vet ingenting. Du har en fillediagnose, asperger. Du kan leve fint. Men du må ville det. 

Ta deg sammen for faen. 

Anonymkode: d5ee3...2e6

Her bommer du totalt. Hi i denne tråden er ikke den du tror hun er!

Anonymkode: b8d1c...c80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi, har du ringt legen i dag?

Anonymkode: b8d1c...c80

Hei! Må ringe igjen tirsdag over helgen. Legen min var ikke der. 

Anonymkode: a2863...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

At du ikke har noen av delene er fordi du kutter ut alle som ikke er enige med deg. Du synes ikke du får nok symapti og du velger å isolere deg. Men gjett hva, når alt rundt deg stinker dritt, smaker som dritt og ser ut som dritt - da er det du selv som er kilden og ingen andre. Kun du kan endre ditt liv. Dra til Tyrkia, Danmark eller bli det du er. Det spiller ingen rolle fordi du vil ikke gjøre noe. Du må ta tak. Og drit i å fortelle meg hva jeg vet og ikke vet om livets bakside, du er en bortskjemt drittunge med ansvar kun for deg selv. DU vet ingenting. Du har en fillediagnose, asperger. Du kan leve fint. Men du må ville det. 

Ta deg sammen for faen. 

Anonymkode: d5ee3...2e6

Har ikke den diagnosen. Tror du blander noe her. 

Anonymkode: a2863...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hei! Må ringe igjen tirsdag over helgen. Legen min var ikke der. 

Anonymkode: a2863...a42

Da ringer du tirsdag, og så oppdaterer du her igjen :)

Se hva du kan gjøre i helgen som er bra for deg, noe som kan få deg til å føle deg litt bedre.

Kanskje du kan be med han som du følte var streng mot deg på kino eller noe annet, bare be ham på besøk eller noe. Eller en annen venn eller venninne?

Uansett, ha ei god helg :)

Anonymkode: b8d1c...c80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk. Setter pris på din omtanke og engasjement 😊

Skal prøve å gjøre helgen bra. 

God helg til deg 😊

Anonymkode: a2863...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Lett å si når det ikke er deg selv. 

Ser at jeg tjener ingenting på det, men går ikke inn for å være lei meg og trist, men alt føles mørkt. 

Anonymkode: a2863...a42

Kommer an på skaden også.. Har du operert kneet? Har du sterke smerter døgnet rundt? 

 

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Min aller nærmeste fikk en skade og døde av det.
Jeg hadde gitt hva som helst for at h*n skulle ha fått byttet med deg, og vært i live med skade og alt. Jeg skulle ha gjort livet til en fest for min elskede, vi skulle ha feiret hver eneste dag at h*n fortsatt levde og ikke ble drept av ulykken.

Count your blessings.

Anonymkode: d8126...7d6

Dette har 0 med HI å gjøre. Skal ingen få klage, fordi det finnes noen som har det verre? Det kommer det alltid til å gjøre. Noen har det bedre, andre har det verre. 

Anonymkode: 3e2cb...07b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk. Setter pris på din omtanke og engasjement 😊

Skal prøve å gjøre helgen bra. 

God helg til deg 😊

Anonymkode: a2863...a42

Bare hyggelig :) Har vært mye alene i det jeg har stått i, så vet at det kan være tøft. Men det er verdt å jobbe seg gjennom all dritten, for da får man det bedre igjen :)

Takk :)

Anonymkode: b8d1c...c80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det var stygt skrevet?
Si meg, leter du med lys og lykte etter fornærmelser?

Du fikk livet i gave, men er for høy på pæra til å være takknemlig for det.

Anonymkode: d8126...7d6

Man går ikke rundt å priser seg lykkelig for å være i live altså. Det er unormalt. 

Jeg har overlevd en stygg bilulykke, første tiden etterpå priser man seg lykkelig. Så kommer hverdagen, og man "klager" over vanlige ting. 

Anonymkode: 3e2cb...07b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Man går ikke rundt å priser seg lykkelig for å være i live altså. Det er unormalt. 

Jeg har overlevd en stygg bilulykke, første tiden etterpå priser man seg lykkelig. Så kommer hverdagen, og man "klager" over vanlige ting. 

Anonymkode: 3e2cb...07b

Dette tro jeg stemmer. 

 

Anonymkode: a2863...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bare hyggelig :) Har vært mye alene i det jeg har stått i, så vet at det kan være tøft. Men det er verdt å jobbe seg gjennom all dritten, for da får man det bedre igjen :)

Takk :)

Anonymkode: b8d1c...c80

Det er det å klare å se frem og at det kan bli bedre. Det er ingen som gjør det for en. 

Du har vært flink å jobbet deg igjennom tunge tider 😊 

Anonymkode: a2863...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Lett å si når det ikke er deg selv. 

Ser at jeg tjener ingenting på det, men går ikke inn for å være lei meg og trist, men alt føles mørkt. 

Anonymkode: a2863...a42

Da er nok denne mannen lei av å høre på gnålinga di. 

Anonymkode: b22c8...eef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er det å klare å se frem og at det kan bli bedre. Det er ingen som gjør det for en. 

Du har vært flink å jobbet deg igjennom tunge tider 😊 

Anonymkode: a2863...a42

Man må gjøre jobben selv, det er sant. Men innimellom trenger man noen som minner en på at fremtiden kan bli bedre, noen som har tro på en, noen som minner en på at man egentlig er ganske sterk og har nok kraft i seg til å komme seg opp igjen. Noen ganger trenger man kanskje litt mer hjelp, og det er også ganske så normalt. Etter ulykken jeg var i, da jeg omsider kom i riktig behandling/rehabilitering, da traff jeg to som ble de som viste at de trodde på meg og minnet meg på at jeg hadde kraft i meg til å gjøre det som måtte til, selv når jeg så helt mørkt på det selv. Nå håper jeg at jeg kan minne deg på det samme, og også at du søker hjelp hos de som kan hjelpe deg. Og uansett, jeg anbefaler deg virkelig et opphold på et rehabiliteringssenter! :)

Det som holder meg oppe nå er erfaringen fra tidligere, jeg vet jeg har kraften i meg til å komme meg gjennom det så lenge det er fysisk mulig. Og det gjør du også hvis du bare får litt hjelp til å komme på rett spor igjen! :)

Anonymkode: b8d1c...c80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

 

 

Dette har 0 med HI å gjøre. Skal ingen få klage, fordi det finnes noen som har det verre? Det kommer det alltid til å gjøre. Noen har det bedre, andre har det verre. 

Anonymkode: 3e2cb...07b

Selvfølgelig har det ikke konkret noe med HI å gjøre at en bestemt person er død. 
 

Men det at hun kunne ha vært død i stedet, har ALT med henne å gjøre. Det har med oss alle å gjøre: vi HAR faktisk noe som er bra, selv om ting har rammet oss på fæle måter. Å ha takknemlighet utgjør den ene, store forskjellen mellom et godt og et dårlig liv. Mens god eller dårlig helse, lite eller mye penger, ekteskap som lykkes eller går til helvete er flyktig og foranderlig, så er vår egen innstilling noe som vi selv kan styre - også gjennom alle disse situasjonene. Takknemlighet vil gjøre dem lettere å bære. Og det er det jeg prøver å formidle til HI. Det kan gi henne et bedre liv.

Anonymkode: d8126...7d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Man går ikke rundt å priser seg lykkelig for å være i live altså. Det er unormalt. 

Jeg har overlevd en stygg bilulykke, første tiden etterpå priser man seg lykkelig. Så kommer hverdagen, og man "klager" over vanlige ting. 

Anonymkode: 3e2cb...07b

OK, det er jo et valg du tar. Jeg priser meg lykkelig over alle bra ting i livet og har gjort det i mange år. Og jeg gjorde det enda mer og oftere etter at min kjæreste døde. Gjør det fortsatt, selv om årene er gått. Hva tror du det gjør med deg at du har gått over til å ta livet som en selvfølge? Og hva gjør det med meg, at jeg IKKE har det?

Anonymkode: d8126...7d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

OK, det er jo et valg du tar. Jeg priser meg lykkelig over alle bra ting i livet og har gjort det i mange år. Og jeg gjorde det enda mer og oftere etter at min kjæreste døde. Gjør det fortsatt, selv om årene er gått. Hva tror du det gjør med deg at du har gått over til å ta livet som en selvfølge? Og hva gjør det med meg, at jeg IKKE har det?

Anonymkode: d8126...7d6

Igjen, ikke noe galt i det du sier, for isolert sett er det helt rett. Problemet er at når man først er blitt deprimert, da er det ikke bare å si "åh, så heldig jeg er som er i live" når man har fått endret hele sitt liv. I tillegg har Hi skrevet at hun har lite familie som støtter henne og lite nettverk, ikke en kjæreste. Da får man ingen eller lite tilbakemelding på de gode tingene, man sliter med de helt elementære tingene i hverdagen, greie å gjennomføre helt vanlige ting som er blitt vanskeligere pga. skaden, ingen som bare kan ta rundt deg og gi deg en klem og si "dette greier du, dette går bra, jeg er her". Når man er såpass alene og blir såpass deprimert som HI har blitt nå, da er det beintøft å stå såpass alene i det. Når noen da ber henne om å bare ta seg sammen, så er det ikke sikkert det hjelper, for det har hun garantert forsøkt en stund allerede.

Å fortsette å argumentere slik du gjør, selv om du i teorien har helt rett, det bidrar gjerne bare til å legge større belastning på noen som allerede har det fælt, selv om det ikke er det du mener å gjøre.

Når HI har fått litt hjelp og kommet seg litt opp fra den dumpa hun er i nå mentalt, da vil nok hun også begynne å sette pris på alt det gode som er ved livet. Jeg er ikke i tvil om at hun vil greie det! Nå er det viktigste at hun søker hjelp hos sin fastlege og andre som følger henne opp slik at de kan støtte henne slik hun nå trenger. Og det er det disse er der for, for det er mange som kan få reaksjoner på å oppleve traumer. Det er ikke noe galt i det, man må bare ha litt hjelp for å finne veien ut av mørket igjen, begynne å se at man er sterk i seg selv, bli minnet på de resultatene man får underveis i en langvarig rehabilitering og opptrening.

Det å miste din kjære er forferdelig. Men det å bli utsatt for en ulykke som setter en alvorlig tilbake fysisk og psykisk er en helt annen situasjon. Man kan ikke sammenligne dem, selv om det du ønsker å formidle er en generell sannhet. Hi går sin vei og nå skal hun ta kontakt med lege neste uke, da vil hun få hjelp til å komme seg ovenpå igjen og fortsette den veien med rehabilitering og opptrening som er krevende, men som, når man kommer ut av det verste mørket, også kan være givende

Anonymkode: b8d1c...c80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...