Gå til innhold

Hadde du skaffet deg Airbnb e.l på veien? 9 t og 20 m kjøring. Aleine sjåfør m unger i bil.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ikke små. 10, 12 og 15 år. 
Er så usikker.. om jeg tar meg vann over hode å kjøre alt i ett strekk.

Anonymkode: 233dd...b4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neida, det går helt fint. Men jeg hadde startet tidlig om jeg var deg. Da kan du ha to gode pauser, lunsj og middag evt. Jeg hadde tatt mat med ( eller bestill pizza underveis til henting) slik at jeg kunne stoppe litt utenfor allfarvei, spise og gå en liten tur. Finn lydbøker og kos dere. God tur! Kjører du 8 er du fremme 18 selv med litt pause. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt den lengden mang en gang. Null problem å kjøre i ett. Ungene er så store Agder klarer vel å underholde seg I baksetet. 
Men ville absolutt startet tidlig som den over sier. 

Anonymkode: d9f02...83f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte tur/retur Oslo-Molde fra barna var 4 mnd. Pass på at de får «strekke på beina» en gang eller to på veien, så går det veldig bra. Mine er nå 10 og12 år, og vi kjører i et strekk nå.

Anonymkode: 58a85...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den alderen hadde jeg starter på 0800 om morgenen, og beregnet 12 timer med pauser.
Hadde ikke overnattet på veien.

 

Anonymkode: ba263...e9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kjøreforholdene gode, hadde jeg kjørt på en dag, er det dårlige forhold, hadde jeg nok vurdert å dele turen i to. Vi kjører mye langt, men vi tar alltid gode pauser. Ville kjørt klokka åtte, senest, tatt med mat og varmt og kaldt drikke. Vi stopper stort sett hver annen time når vi er ute og kjører, så på en nitimers tur hadde jeg beregnet minst fire stopp, antageligvis fem. To korte (10-20 minutter) for å strekke på beina, få litt luft, en liten "snack" og kanskje en do-tur, to lange ( ca 30 minutter) med tid til å spise og slappe av litt og kanskje en rask stopp til. Bedre å stoppe for mye enn for lite, spesielt når man ikke har noen å bytte på å kjøre med underveis. 

Da hadde det blitt en koselig tur som ikke bare går ut på å komme fram, men på å ha en fin tur sammen. 

Anonymkode: 177a9...36e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar. Skal over to fjell med snø. Siste 4 timene er også snødekke. Jeg kjører med litt høye skuldre på glatta.

Hi

Anonymkode: 233dd...b4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar. Skal over to fjell med snø. Siste 4 timene er også snødekke. Jeg kjører med litt høye skuldre på glatta.

Hi

Anonymkode: 233dd...b4c

Går helt fint. Om du kjører tidlig hjemmefra og begrenser pausene litt ( annenhver time som en sa her synes jeg personlig er alt for mye) er du fremme mens det fremdeles er lyst, det er en fordel. Eller, jeg liker best å kjøre i lys.

Anonymkode: 03226...e40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må du jo nesten vurdere sjøl!

Om effektiv kjøretid er 9,5 time på sommerføre ville nok effektiv kjøretid for meg vært opp mot 11-12 timer på vanskelig vinterføre. I tillegg kommer pauser. Jeg hadde ikke klart å kjøre mer  enn 3-4 timer i strekk, mye mindre hvis føret og været var dårlig. 

Anonymkode: 76d4e...d6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Går helt fint. Om du kjører tidlig hjemmefra og begrenser pausene litt ( annenhver time som en sa her synes jeg personlig er alt for mye) er du fremme mens det fremdeles er lyst, det er en fordel. Eller, jeg liker best å kjøre i lys.

Anonymkode: 03226...e40

Altså; Litt avhengig av hvor du bor i Norge så er det nå ca 10 timer fra soloppgang til solnedgang. Hvis effektiv kjøretid er 9,5 time på sommerføre skal det nå godt gjøres å kjøre kun i dagslys.....

Anonymkode: 76d4e...d6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...