Gå til innhold

Skal søke jobb. Kvir meg på grunn av stort hull i cv’en og hvordan løse det?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg var sammen med en mann i 16 år. Han brøt meg sakte ned og han hadde stor glede av å isolere meg, både fra venner og familie.

Jeg våknet til slutt, først en desperat telefon til familievernkontor og videre fastlege. Jeg klarte å komme meg vekk. Prisen har vært skyhøy. 
Jeg har høyskole jeg ikke har praktisert på noen år, det er lite ledige jobber og mange søkere på få stillinger.

Hvordan skrive søknad der jeg ikke ser ut som en arbeidsky taper? Det er et stort gap av år der jeg har hatt nok med å overleve og ta meg av mine barn.

Hvordan sette opp dette uten at søknad blir dumpa i søpla?

 

Anonymkode: 46c78...c3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Statlige virksomheter er pliktige til å kalle inn folk med hull i CV’n og/eller handicap på intervju. Og når du har kommet dit er det bare å være ærlig og håpe at de liker det du kan og har med deg. Lykke til! 

Anonymkode: 72844...3a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg har vært hjemme med små barn en periode, men nå er jeg veldig klar for å ta fatt på arbeidslivet igjen. Jeg har savnet å være en del av et team på jobb og gleder meg til å kunne bidra"

Ærlig kan du evt være om du blir kalt inn til intervju og det passer seg sånn. Får du spørsmål om hullene eller tiden utenfor arbeidslivet kan du svare kort og presist, du hadde en dominerende mann som isolerte deg og forlangte at du var hjemme, men nå er du skilt og veldig klar for å jobbe og være sosial igjen.

Anonymkode: 74106...96f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville spilt med åpne kort. Fortell hvorfor.

Anonymkode: 593eb...162

Skrive i søknad at mannen var en tosk og nå er jeg aleinemor?🥺

Takk for svar. Har bare ikke peiling. Tenkte jeg ikke skulle spille på drittfortiden, tenkt det drar ned sjansen min.

Anonymkode: 46c78...c3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skrive i søknad at mannen var en tosk og nå er jeg aleinemor?🥺

Takk for svar. Har bare ikke peiling. Tenkte jeg ikke skulle spille på drittfortiden, tenkt det drar ned sjansen min.

Anonymkode: 46c78...c3c

Nei, jeg mente ikke å skrive det i søknaden. Men cv er som den er, den har et hull. Du er ikke alene om å ha hull i cv. Spør de, svarer du😊

Anonymkode: 593eb...162

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, jeg mente ikke å skrive det i søknaden. Men cv er som den er, den har et hull. Du er ikke alene om å ha hull i cv. Spør de, svarer du😊

Anonymkode: 593eb...162

Ok. Skjønner😉 Bare redd jeg aldri kommer til intervju. Da søknaden ser så tom ut.

Anonymkode: 46c78...c3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ok. Skjønner😉 Bare redd jeg aldri kommer til intervju. Da søknaden ser så tom ut.

Anonymkode: 46c78...c3c

Søknaden trenger vel ikke se tom ut selv om cv'en gjør det?

Les deg opp på stedet du søker om jobb, skriv en god søknad og nevn kanskje med en setning at du av div årsaker var nødt til å være hjemme med barna, men at du nå er klar for å jobbe.

Anonymkode: 74106...96f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær ærlig! En god leder vil se at erfaringen din, det at du er så sterk at du har kommet deg bort fra det, bare gangner godt. En god leder vil se at du er en kvinne som ikke gir opp, men reiser deg og kjemper. Det er gull på en arbeidsplass. 

Anonymkode: 8d586...fe5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vær ærlig! En god leder vil se at erfaringen din, det at du er så sterk at du har kommet deg bort fra det, bare gangner godt. En god leder vil se at du er en kvinne som ikke gir opp, men reiser deg og kjemper. Det er gull på en arbeidsplass. 

Anonymkode: 8d586...fe5

Enig i dette. Jeg har også positiv erfaring med å være ærlig etter flere år med sykdom som hadde laget stort hull i min CV. Jeg var ærlig, forklarte kort, men fokuserte så på hva jeg hadde lært av dette og hvordan det ville være positivt for en arbeidsgiver og for det arbeidet jeg skulle gjøre, at jeg var blitt langt bedre kjent med egne styrker og egenskaper, og at jeg ved å komme tilbake hadde vist at jeg ikke er en som gir opp eller som sluntrer unna, men en som er i stand til å sette meg langsiktige mål og gjennomføre.

Som den arbeidsgiveren sa "På papiret burde vi ikke ansette deg, for der er det andre som er langt mer overbevisende. Men det er ingen som har vært så tydelige som deg og vist en slik vilje og også reflektert så mye over hva du kan tilføre akkurat denne stillingen, så du har overbevist oss, jobben er din".

Det vil sikkert være stillinger du ikke blir innkalt til, men slik er det jo for alle, enten man har hull i CV eller ikke. Men når du blir innkalt til intervju, ha tenkt gjennom hva det livet har lært deg, hvordan du kan bruke den erfaringen overført i en jobbsammenheng.

Gratulerer som kom deg ut av et slikt forhold og lykke til med jobbsøkingen! :)

Anonymkode: 60bf4...b66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er HI

Sendte akkurat en nå og er helt svett. De hadde et elektronisk system som krevde all arbeidserfaring fordelt over år med referanser pluss opplisting av utdanning.

Føler meg som et null, sendte kun søketekst og har blankt resten, noe som var nesten umulig for programmet å godta.

Blæ!😌

Anonymkode: 46c78...c3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, KenCreek skrev:

Har du aldri vært i jobb? Hvor stort er det hullet egentlig? Har du noen utdannelse? 

Jeg har bachelor. Møtte mannen min kort tid etter, startet å jobbe for han og ble faset ut når første barnet kom. 12 år hull.

Anonymkode: 46c78...c3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg har bachelor. Møtte mannen min kort tid etter, startet å jobbe for han og ble faset ut når første barnet kom. 12 år hull.

Anonymkode: 46c78...c3c

Kan dessverre ikke ha han som referanse. Han står som min arbeidsgiver i flere år. Då desto større hull👎

HI

Anonymkode: 46c78...c3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...