Gå til innhold

First price frosne jordbær


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Spiste nettopp frosne jordbær fra first price og de smakte skikkelig ekkelt, gammelt, litt som alkohol. Enda godt jeg ikke rakk å ha de i smoothien til ungene. Skal ikke kjøpe first price bær mer iallfall. Styr unna. Jeg kan ha vært uheldig med produktet, men synes av erfaring ikke det stemmer det folk sier om at first price er like bra som andre merker.

Anonymkode: ce3b7...ec8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke smakr first price jordbærene, men det er jo flere av first price varene som harr gått til topps på smak i best i test. Synes mye av det er bra jeg, men ikke alt, akkurat som det er med andre merker.

Anonymkode: 53124...01f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fryste jordbær er Fryste jordbær. Då må du bare ha vore uheldig. 

Dei er like alle andre typer. 

Er foreksempel bare at dei er ujevne på størrelse osv 

Anonymkode: 7be8c...3c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja noen (få) av produktene er gode, men ikke alt nei. Disse bærene var tydelig gamle så kjøper ikke Fp bær mer igjen. Mange som sier at frukt/grønnsaker/bær fra fp er akkurat like bra som vanlig, bare at ikke har helt perfekt form etc. Men jeg synes ikke kvaliteten er like bra uansett.

HI

Anonymkode: ce3b7...ec8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kanskje jeg bare var uheldig og at det kunne skjedd med hvilket som helst merke. Men får ikke lyst til å kjøpe produktet igjen.

HI

Anonymkode: ce3b7...ec8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponerende at du oppretter en egen tråd kun for dette. Gjør du det samme om en kartong melk er sur eller det er et dårlig blåbær i blåbærpakken? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja kanskje jeg bare var uheldig og at det kunne skjedd med hvilket som helst merke. Men får ikke lyst til å kjøpe produktet igjen.

HI

Anonymkode: ce3b7...ec8

Menå være uheldig 1 gang, er jo ikke grunn til å advare mot produktet og si at folk må styre unna

Anonymkode: 53124...01f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper kun FP frosne jordbær, og har aldri merket at de er dårlige. Lager smoothie med jb og annet flere ganger i uken, til både meg og barna. Det smaker friskt og godt. 

Blir litt feil å dømme noe så sterkt etter én dårlig opplevelse...

Anonymkode: 884e7...499

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns de er gode jeg 😋 
Kanskje posen du kjøpte har vært tint i mellomtiden? Skal jo litt til for at det skal bli gammelt, blir fryst ganske kjapt etter plukking.

Anonymkode: ddf43...248

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Syns de er gode jeg 😋 
Kanskje posen du kjøpte har vært tint i mellomtiden? Skal jo litt til for at det skal bli gammelt, blir fryst ganske kjapt etter plukking.

Anonymkode: ddf43...248

Da må den ha vært tint i butikken i såfall. Det vet jeg ingenting om. Her hjemme har den ihvertfall bare ligget i fryseren. Ja det skal jo litt, derfor jeg ble skeptisk. Har nok vært uheldig. Er så kjipt med sånne dårligmat opplevelser.

HI

Anonymkode: ce3b7...ec8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men dere koker vel frosne bær før dere spiser dem? 😳

Anonymkode: dd082...165

Bør man gjøre det? Det har jeg aldri gjort.

HI

Anonymkode: ce3b7...ec8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men dere koker vel frosne bær før dere spiser dem? 😳

Anonymkode: dd082...165

Har jeg aldri gjort...

Anonymkode: 884e7...499

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men dere koker vel frosne bær før dere spiser dem? 😳

Anonymkode: dd082...165

Hvordan og hvorfor koker du frosne bær? og hva bruker du de kokte bærene til?

Vi bruker frossen frukt og bær til smoothie, stort sett. Kan ikke koke da. (Koker bær en gang i året, når jeg lager rød saus til riskrem). 

Har bare gode opplevelser med både jordbær og blåbær fra first price. 

Anonymkode: 4ba01...b5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, amandine skrev:

Imponerende at du oppretter en egen tråd kun for dette. Gjør du det samme om en kartong melk er sur eller det er et dårlig blåbær i blåbærpakken? 

Og du mener at alle andre tråder her inne er så veldig mye mer innholdsrike enn denne?!

»Hvilken sang hører du på nå?»

»Vasker du deg i baken etter å ha bæsjet?»

Gå et annet sted hvis du ikke tåler «lett» innhold eller gå nå ihvertfall ikke inn på akkurat denne tråden og samtalet om du har så mye bedre å snakke om🤦🏼‍♀️
 

Tror du bara var uheldig med jordbærene. Ingen i Norge har lov å selge bedervet mat uansett merke på posen.

Anonymkode: 6844f...ccb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frosne bær bør kokes for å drepe bakterier, for noen år tilbake var det utbrudd av E-coli der kilden var frosne bær fra utlandet, husker ikke om det ble bekreftet 100 %.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Wonder Woman skrev:

Frosne bær bør kokes for å drepe bakterier, for noen år tilbake var det utbrudd av E-coli der kilden var frosne bær fra utlandet, husker ikke om det ble bekreftet 100 %.

Ikkje lenge siden noen døde i en bilulykke heller, mer alikevel kjører vi bil.

Det spiser mengder av frosne bær rundt om i verden hver dag, ett utbrudd betyr ikke at det er farlig å spise frosne bær...

Anonymkode: 884e7...499

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja noen (få) av produktene er gode, men ikke alt nei. Disse bærene var tydelig gamle så kjøper ikke Fp bær mer igjen. Mange som sier at frukt/grønnsaker/bær fra fp er akkurat like bra som vanlig, bare at ikke har helt perfekt form etc. Men jeg synes ikke kvaliteten er like bra uansett.

HI

Anonymkode: ce3b7...ec8

Det er jeg enig i. Jeg er storforbruker av frosne bær, både fordi jeg lager en del smoothie og bruker det i bakverk og dessertert.  9av 10 ganger, så ha de frosne bærene fra fp vært dårlige, type muggen på smak/smak av alkoholiserte bær. 

At bærene har ulike størrelser og ikke har perfekt form, det er helt greit, men med så dårlig kvalitet på det produktet, så har jeg gått helt vekk fra å bruke fp sine frosne bær. 

Anonymkode: aae9d...7d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i meny og vi har tre ulike merker fryste jordbær, det er firstprice som selger mest. Det med veldig god margin også, så om alle hadde vært slik som du beskriver tror jeg ikke disse hadde blitt solgt. 

Selv bruker jeg lite frossene kjøpebær, men ungene har ett stort forbruk. En firstprice er hva de vil ha, og bryr de seg ikke om når det er mamma som kjøper. 

Anonymkode: eb9bd...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, Firstprice frosne bær er ikke gode. Har helt sluttet å kjøpe dem, betaler heller mer for noe som kan brukes. 

Og ja - jeg koker alle utenlandske frosne bær. 

Anonymkode: 260e0...fed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiste et bær av en jordbærplante i skogen en gang. Så styr unna alle bær i skogen folkens!

Anonymkode: e7389...de4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.2.2020 den 8.51, Anonym bruker skrev:

Ikkje lenge siden noen døde i en bilulykke heller, mer alikevel kjører vi bil.

Det spiser mengder av frosne bær rundt om i verden hver dag, ett utbrudd betyr ikke at det er farlig å spise frosne bær...

Anonymkode: 884e7...499

Kanskje du ikke bør kjøre bil, slik som du resonnerer...

Takk til anonym over som la ved link fra matportalen, her er enda en.

https://www.dinside.no/bolig/advarer-mot-frosne-smoothie-baer/70921432

Man velger selv hvilken risiko man tar i hverdagen, jeg koker bærene og fryser dem i små terninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg spiste et bær av en jordbærplante i skogen en gang. Så styr unna alle bær i skogen folkens!

Anonymkode: e7389...de4

Med mindre du bæsjer i skogen uten å vaske deg etterpå (slik veldig mange arbeidere i jordbæråkerene gjør), er sjansen for hetpatitt og norovirus liten.

Anonymkode: dd082...165

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...