Gå til innhold

Hvor mange plasser har du bodd siden du ble født?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2. Å her blir jeg boende. Har alltid bodd i samme gate, og kjenner naboene like godt som mine tanter og onkler. Elsker det!

Anonymkode: 77a9b...171

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 boligbytter. 7 av dem mens jeg vokste opp på 4 steder.
Har som voksen bodd 6 steder, med 10 boligbytter. Flyttet på grunn av utdanning og jobb, og skiftet bolig etter hvert som økonomi har tillatt å bytte ut hybel, med leilighet til enebolig.
Har bodd 14 år her vi bor nå. Alle ungene har kun bodd her. Skal bygge på et ekstra soverom, slik at ungene slipper å flytte. Neste stopp er en siste leilighet når ungene har kommer seg ut av redet. 

Anonymkode: fe3e7...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 steder før jeg ble 16. Da flyttet jeg hjemmefra og på hybel. Så til kjæresten. Så kjøpte vi hus. Så flytta jeg ut og leide leilighet. Så kjøpte jeg hus med mannen, så flytta vi til en annen by i nytt hus. Så 28 da. Og nå har vi gått fra hverandre og vi flytter ut og inn av huset annenhver uke. Ungene mine skal slippe å flytte sånn som jeg holdt på så det er viktig for meg at de får bli i huset! Bodd 10 år der nå, og 3 år i det forrige. Og 3 år er vel det lengste jeg har bodd noensted før jeg flytta i huset jeg har med eksmannen nå. Og jeg er bare 35 år...

Anonymkode: ede59...234

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har bodd fire steder i mitt liv på straks 40 år. 

I barndomshjemmet mitt til jeg var 16 år. Så flyttet jeg på hybel under utdannelse. Traff mannen min mens jeg gikk på skole og vi flyttet sammen i et hus min mamma og pappa eide da jeg var ferdig på skole. Der bodde vi frem til vi kjøpte oss hus sammen da vi var 22 og 24 år. Her bor vi enda og kommer til å bo slik det ser ut. 

Anonymkode: 0407c...5a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Himmel og hav skrev:

7 steder. Synes det er mange nok, så jeg blir helt svett av dere som har flytta så mange ganger. På den andre siden, så er dere sikkert langt mer drevne på å pakke ned et hus enn meg. 

Det har du rett i - jeg har fått en enorm rutine på pakking! ;) Er rå på systemer for å finne ting igjen, lister, hva som bør pakkes først og sist og sammen, nummerering av esker, hvor mye i hver eske, tidsbruk, nedvask og innvask og oppakking. Hva som vaskes av tekstiler før flytting, hva som lettere vaskes etter. Har stålkontroll på hvilke esker som skal i ulike rom, også ev. sekker blir merket, absolutt alt blir merket. Har flere ganger hatt betydelig mer muskelmasse i lår og biceps etter flytting enn før ;)

Flere venner har kommentert "flyttingene din er alltid så enkle, de"... jah... kanskje fordi jeg angriper monsteret systematisk og målrettet i motsetning til dem :P

Men det har sin pris å ha flyttet så mye, og det er nok ikke sunt. Rik på mye erfaringer, og en del ville jeg aldri vært foruten. Men halvparten så mange flyttinger hadde vært mer enn nok og vel så det. Nå har jeg falt for en mann som har bodd samme sted hele livet, og kun 3-4 ulike boliger - så jeg har store håp for en rotfast tilværelse om dette blir noe mer av :D

 

Anonymkode: 89609...deb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett hjem til jeg flyttet ut. Så 4 plasser i studietiden. Så kjøpte vi vårt første hjem og startet familie. Kjøpte større hus ettersom familien økte. 
Totalt 7 plasser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 boliger med mine foreldre, siste fra 7 år til jeg flyttet på hybel for å studere som 20-åring. 2 hybler som student. Leide i Oslo sentrum i 1 år etter studier før kjøpte min første leilighet på Oppsal som 25-åring. Oppgraderte til 3-roms, møtte mannen og ble tomannsbolig før eneboligen vi nå bor i siden 2011. Så totalt: 10 boliger på 44 år. 

Anonymkode: 04363...339

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Himmel og hav skrev:

7 steder. Synes det er mange nok, så jeg blir helt svett av dere som har flytta så mange ganger. På den andre siden, så er dere sikkert langt mer drevne på å pakke ned et hus enn meg. 

Jeg er ganske dreven ja, men har hatet det mer og mer for hver gang. Inntil vi flyttet inn her vi bor nå, som vi bestemte oss for å bli, så tenkte jeg hver gang vi kjøpte noe nytt på at det ble enda mer å flytte med seg. Kjøpte svært lite, for jeg følte den jobben vokste for hver ting. 😛

Men aldri mer! Når vi flytter herfra (når vi blir gamle og ikke klarer trappa lenger), så skal vi gi bort og kaste mesteparten og leie inn noen til å pakke resten. 😛

Anonymkode: af0ec...28d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor på 6 stedet nå 🙂,så har ikke flyttet så veldig mye. En gang når jeg var liten, så flyttet jeg for meg selv, så flyttet jeg inn der typen leide, så fant vi oss en leilighet sammen som vi leide og så kjøpte vi oss hus sammen 🙂

Anonymkode: b988d...22c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg flyttet inn i barndomshjemmet som 2-åring, og der bor mor fortsatt. Som voksen har jeg bodd seks steder i to land.

Jeg har ingen planer om å flytte mer enn maks 500m før barna flytter ut. Når de flytter skal jeg få meg en passe stor leilighet i sentrum. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 ganger. Føler det er altfor mye. Vil aller helst kjøpe et hus jeg skal bo i til jeg dør, slå meg helt til ro..

Anonymkode: 88fef...b8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 steder, 4 boliger med mamma og pappa, en bolig med mamma og stefar, 5 steder/boliger med pappa/pappa og stemor (stemor døde for mange år siden) og 9 boliger etter at jeg flyttet for meg selv

Anonymkode: f329f...13e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, la meg tenke...

1. Hjemme hos mor og far.
2. og 3. hybler.
4. og 5. leiligheter jeg leide med min samboer
6. Første leiligheten vi kjøpte som vi hadde bryllupsnatten som første natt i første kjøpte bo sted i
7. Dit vi flyttet når første ble for stor og vi trengte et sted med mer enn 1 soverom.
8. Drømmehuset vi fant, hvor nummer to ble født.
9. Dit vi flyttet når vi trengte mer plass når vi ønsker nummer 3, og har bor vi fremdeles :)

Anonymkode: ddb4f...446

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt 25 adresser i syv land som voksen, de fleste i 20-årene, tre adresser i oppveksten, men det var mens jeg var helt liten - flyttet inn i barndomshjemmet da jeg var tre og bodde der til jeg flyttet hjemmefra som nittenåring. 

Har nå bodd i samme leilighet i ti år, skulle gitt hva som helst for et lite hus med hage i Norge hvor ungene (og jeg) kunne slå rot, men det blir dessverre med drømmen. 

Anonymkode: 29893...cb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun ett sted frem til jeg var 20 år å flyttet for meg selv. Så nå jeg jeg var 24 år så flyttet jeg til ett nytt sted med min nyfødte sønn. Der bodde vi i 5 år før vi flyttet pga de skrudde opp husleien en del. Å her vi bor nå har vi bodd i 3 år å håper å bo her i mange flere år. Ikke at jeg trives så veldig godt egentlig ,men fordi sønnen min trenger veldig den tryggheten fra lærerene han kjenner godt og elevene han kjenner godt. Han er en gutt som bruker lang tid på å bli trygg så håper vi slipper å flytte på mange år enda.

Anonymkode: e223c...d48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...