Gå til innhold

Alle pappaer får bli på KK, også på flersengsrom


Anonym bruker

Anbefalte innlegg


Går de bare ut i fra at alle makter å si i fra? På KK er det også praksis at den som kom først får den mest skjermede plassen i rommet. Mors tilstand innvirker ikke. Selv måtte jeg pumpe etter skjema og var veldig syk, sant at babyen også var syk. Romkameratene skiftet gjennom oppholdet og flere av fedrene tok seg til rette ut over besøkstid og ingen av dem maktet å ta hensyn til meg.
 

Høydaren var kanskje da jeg lå og ventet på blodoverføring etter å ha besvimt i en blodpøl på do og nabomannen skulle øve seg på bleieskift på stellestasjonen som var inne i mitt avlukke, 30cm fra senga mi. 
 

Jeg syns egentlig at besøk på flermannsrom er en uting uansett, selv om det beste selvsagt hadde vært at alle fikk familierom.

 

https://www.bt.no/nyheter/lokalt/i/8mKOEA/naa-faar-pappa-vaere-paa-kk-doegnet-rundt

Anonymkode: a8621...7fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flersengsrom var grunnen til at jeg fødte, ventet noen timer (som jeg måtte) og dro hjem med babyen. 

Om ikke alle kan få eget rom, bør hensynet til de man deler rom med gå forran pappaers verdi og nytte. Bare det å dele rom kan være kjipt nok når man er i en sårbar situasjon. Ikke imponert over KK. 

 

Anonymkode: b30dd...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor dro jeg til Voss. Fikk enerom og pappan fikk bo med med så lenge han ville. Voss er virkelig verdt den ekstra timen i bilen. Alt er bedre der og de har et hav av tid til deg.

Anonymkode: 9c628...966

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så glad for at jeg hadde fødsel, uten noen komplikasjoner, og en frisk baby. For da fikk vi reise hjem bare noen få timer etter fødselen. 

Er jo for mange en veldig sårbar situasjon, og da måtte ha mange fremmede mennesker som skal leve oppå deg, er virkelig ikke lett.

Anonymkode: f2b97...37a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er så glad for at jeg hadde fødsel, uten noen komplikasjoner, og en frisk baby. For da fikk vi reise hjem bare noen få timer etter fødselen. 

Er jo for mange en veldig sårbar situasjon, og da måtte ha mange fremmede mennesker som skal leve oppå deg, er virkelig ikke lett.

Anonymkode: f2b97...37a

Ja og her ser det jo ut som om de mener at en skal si i fra selv. Jeg var ikke i stand til det, og ingen spurte meg noen sinne hvordan det gikk.

Anonymkode: a8621...7fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Derfor dro jeg til Voss. Fikk enerom og pappan fikk bo med med så lenge han ville. Voss er virkelig verdt den ekstra timen i bilen. Alt er bedre der og de har et hav av tid til deg.

Anonymkode: 9c628...966

For meg var ikke Voss et alternativ. Jeg hadde risikosvangerskap begge gangene.

Anonymkode: a8621...7fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel.

Her fikk ikke pappaen bli, og jeg var for dårlig til å ta vare på meg selv og babyen. Så jeg måtte skrive meg ut. 

Anonymkode: 1835f...1c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde SÅÅÅ vondt av hun jeg delte rom med på min andre fødsel. 
 

Hun var skikkelig dårlig og trengte mannen sin. Babyen skrek mye og hun var ikke i stand til å gå rundt med den. Så hun lå i sengen med en skrikende baby i armene i time ut og time inn. Vi fødte på tidlig natt begge to og først på morgenen kom de inn og hjalp henne og avlastet. Jeg hadde lyst til å hjelpe henne selv!! 
 

Hun gråt sårt når far måtte dra, bare en time etter fødsel, av hensyn til meg. Jeg trengte ikke det hensynet. Jeg trengte mye heller å sove, som jeg kanskje heller hadde fått hvis far fikk bli og kunne bære på babyen så den kanskje roet seg. Min baby sov seg gjennom alt.
 

 

Anonymkode: f0ebe...67d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vel.

Her fikk ikke pappaen bli, og jeg var for dårlig til å ta vare på meg selv og babyen. Så jeg måtte skrive meg ut. 

Anonymkode: 1835f...1c7

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde SÅÅÅ vondt av hun jeg delte rom med på min andre fødsel. 
 

Hun var skikkelig dårlig og trengte mannen sin. Babyen skrek mye og hun var ikke i stand til å gå rundt med den. Så hun lå i sengen med en skrikende baby i armene i time ut og time inn. Vi fødte på tidlig natt begge to og først på morgenen kom de inn og hjalp henne og avlastet. Jeg hadde lyst til å hjelpe henne selv!! 
 

Hun gråt sårt når far måtte dra, bare en time etter fødsel, av hensyn til meg. Jeg trengte ikke det hensynet. Jeg trengte mye heller å sove, som jeg kanskje heller hadde fått hvis far fikk bli og kunne bære på babyen så den kanskje roet seg. Min baby sov seg gjennom alt.
 

 

Anonymkode: f0ebe...67d

Jeg er helt enig i at barselomsorgen i for liten grad behandler syke barselmødre som pasienter. Jeg har selv opplevd mye rart der, blant annet å måtte stå ved barnets kuvøse i timesvis fordi det ikke var nok stoler. Siden jeg ikke var pasient på nyfødt måtte jeg finne meg i at «ferskest keisersnitt» og pågående amming var årsaker til å få sitte i en stol. Hellp, stort blodtap og komplikasjoner i operasjonssåret var ikke (selv om jeg ble levert dit på båre i ambulanse). Det er urolig hva en kan klare når morsinstinktet kobler inn.
 

Likevel, har jeg flere opplevelser med fedre på små dobbeltrom som gjør at jeg syns det er en uting at de skal ha fritt leide på rom der flere mødre i varierende helsetilstand må akseptere at de tramper oppå dem. Jf. Bleieskift ved siden av en seng der en annen kvinne ligger dekket i sitt eget blod. De fleste blir veldig opptatt av seg og sitt når de har fått en ny baby, så hensyn til andre ser ut til å komme et stykke bak.

Anonymkode: a8621...7fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...