Gå til innhold

Dere som har kjøpt nytt hus før det gamle er solgt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Tok det lang tid dere måtte sitte med 2 hus?

og er det noen som har kjøpt og så leid det ut til dere selv kan flytte inn?

er på flyttefot men vet liksom ikke helt hvordan jeg skal få kabalen til å gå opp. Jeg har jo to valg; enten risikere å sitte med to hus eller ingen hus. Å sitte med to hus blir jo fort dyrt men samtidig har jeg ingen familie jeg kan bo hos midlertidig.

hva har dere gjort i tilsvarende situasjon?

Anonymkode: 98cdc...dab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huset vi kjøpte blei leid av kommunen, som hadde flyktninger boende her før vi kjøpte det. Det er en mulighet. 

Bare pass på at kommunen tar ansvar som leietakere. Her var tidligere huseiger veldig misfornøyd med hvordan kommunen opptredde. 

Anonymkode: 508b4...c9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte før vi fikk solgt det gamle. Eide to hus i et halvt år. Hadde 7 millioner i samlet boliggjeld! Fy søren, det var et langt halvt år!!! Vi betalte kun renter i den perioden. Jeg har nok fortrengt hvor mye vi betalte.. kan ikke huske det, men det var myyyye. 
 

Aldri igjen!

Anonymkode: 2f39d...9ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi eide heldigvis bare to boliger i en knapp mnd. Det veltet likevel den stramme økonomien vår i flere måneder fremover. (To lån med renter og avdrag, to strømregninger, dobbel forsikring, doble kommunale avgifter osv osv). 

Heldigvis tok det ikke lengre tid. Vi skulle sikkert ordnet oss avdragsfrihet i overgangen, men det tenkte vi at gikk greit siden overgangen ikke ble lengre. 

Anonymkode: 308e6...802

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eide to hus over flere måneder.  Skal vi noen gang flytte igjen vil jeg selge først og heller leie et midlertidig bosted. Vi visste det ville ta tid da vi solgte i en høy prisklasse. Siden huset vi kjøpte også var veldig dyrt satt vi igjen med enorme utgifter hver måned. Vi tjener godt, men det var flere hundre tusen rett ut. Fikk solgt tilslutt og har sjeldent vært så glad😅 er markedet tregt der du bor ville jeg solgt først og heller hatt lang overtagelse. 

Anonymkode: ec984...4e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte før jeg fikk solgt. Satt på to hus i kanskje 5 måneder. Jeg fikk privat lån av en rik venn i mellomtiden, så jeg betalte kun minimumskravet av renter. 

Anonymkode: 30ca3...d80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, vi kjøpte før vi solgte, og bodde i det gamle huset mens vi pusset opp det nye. Banken "frøys" alt av lån på det gamle mens det lå til salgs så vi betalte ingenting på det. Innfridde den gjelden som var på det da vi solgte og skøyt overkuddet inn i det nye.

Men er jo noen år siden dette, mulig ting gjøres annerledes i dag?

Anonymkode: ad59b...a30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk forsikringen deres. Boligforsikringen min dekker inntil 10000kr i mnd hvis jeg ikke har fått solgt det gamle huset etter tre mnd fra overtagelse av nytt.

Vi er generelt for dårlig å bruke det vi betaler for. Se bare forsikringene og ting/tjenester (strøm) med prisgaranti. 

Anonymkode: b9b05...25b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sjekk forsikringen deres. Boligforsikringen min dekker inntil 10000kr i mnd hvis jeg ikke har fått solgt det gamle huset etter tre mnd fra overtagelse av nytt.

Vi er generelt for dårlig å bruke det vi betaler for. Se bare forsikringene og ting/tjenester (strøm) med prisgaranti. 

Anonymkode: b9b05...25b

https://www.if.no/magasinet/bolig/flytte/kjope-for-du-selger/

Anonymkode: b9b05...25b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kommer jo helt an på markedet. Her hvor vi bor er det press på boliger: vi lette leeeenge etter et hus å kjøpe, og tapte mange budrunder, og da vi kjøpte fikk vi solgt det gamle raskt. Er det vanskeligere å selge er det mer risikosport. 

Beholdt begge litt lenger enn nødvendig for å renovere og måtte jo ha bolig i mellomtiden. 

Anonymkode: aab97...86b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...