Gå til innhold

Lånekassen. Hva om man stryker på alt??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har kjempelyst å ta et studie, og da må jeg ta opp lån i lånekassa. Får også stipend da jeg er alene med barn. 

men hva om jeg stryker? (Altså, jeg vet at det bare er noe av det som blir gjort om til stipend altså!) eller om jeg ikke klarer fristene for innlevering? Melder skolen jevnlig til lånekassa? Hvis jeg stryker, må jeg tilbakebetale alt med en gang? Eller? 

Anonymkode: d1248...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skolene melder til lånekassen etter hvert semester.
Dersom du stryker blir stipendet gjort om til lån.
Man kan bare ligge etter en viss tid før man mister retten til ytterligere lån.

Anonymkode: 81880...560

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skolene melder til lånekassen etter hvert semester.
Dersom du stryker blir stipendet gjort om til lån.
Man kan bare ligge etter en viss tid før man mister retten til ytterligere lån.

Anonymkode: 81880...560

Okey. Så om jeg er for sent ute med en innlevering så melder de ikke det? Jeg skal isåfall ta nettbasert studie og da må man vel bare være ferdig innen tid for eksamen?

Anonymkode: d1248...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Okey. Så om jeg er for sent ute med en innlevering så melder de ikke det? Jeg skal isåfall ta nettbasert studie og da må man vel bare være ferdig innen tid for eksamen?

Anonymkode: d1248...f35

Har selv tatt nettbasert med støtte fra lånekassen. Nei de melder ikke fra om sen innlevering. Skolen skal kun meld i fra hvilke karakterer du får på eksamener. Stryker du på en eksamen så blir du liggende noen studiepoeng bak, og stryker du på en til eksamen neste semester blir du liggende enda mer studiepoeng bak. og etter så så mange studiepoeng du ligger bak så mister du retten til lån videre og stipend blir omgjort til lån. Består du senere på eksamener du har strøket på så får du støtte igjen :) det er kun snakk om hvis du stryker på eksamen og ikke andre ting som Feks sene innleveringer så bare slapp av. Det skal i tillegg mye til for å stryke på en eksamen så det gjør du nok heller ikke :) lykke til!

Anonymkode: b0385...01b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har selv tatt nettbasert med støtte fra lånekassen. Nei de melder ikke fra om sen innlevering. Skolen skal kun meld i fra hvilke karakterer du får på eksamener. Stryker du på en eksamen så blir du liggende noen studiepoeng bak, og stryker du på en til eksamen neste semester blir du liggende enda mer studiepoeng bak. og etter så så mange studiepoeng du ligger bak så mister du retten til lån videre og stipend blir omgjort til lån. Består du senere på eksamener du har strøket på så får du støtte igjen :) det er kun snakk om hvis du stryker på eksamen og ikke andre ting som Feks sene innleveringer så bare slapp av. Det skal i tillegg mye til for å stryke på en eksamen så det gjør du nok heller ikke :) lykke til!

Anonymkode: b0385...01b

Okey! Tusen takk for svar :) da skal jeg se om ikke jeg tør hive meg på!

Anonymkode: d1248...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...