Gå til innhold

Hvordan er det å ha perfekt kropp?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skrev: Skamfølelsen man føler som ungdom og ung voksen med null tilhørighet, ingen familieforhold, traumer, utrygg tilknytning og ensomhet vil jeg tro kan sidestilles med skamfølelsen over overvekt.  

Jeg har absolutt fått beskjed om å føle skam. Flere ganger. Hvorfor konkurrerer du i skamfølelse? Jeg er bare veldig uenig meg deg i at fedme er det absolutt verste man kan bli utsatt for i dagens samfunn, slik du skrev. Er det lov, eller sitter du på fasit og den eneste sannheten? 

Anonymkode: 73f22...6c5

Det er lov å være uenig - som jeg er med deg. Det må du også finne deg i. Ingen konkurranse, men du har følelsene utenpå her og tillegger med det meg andre meninger enn de jeg har fremmet. Skjønner at du har opplevd store traumer - mitt poeng er at det kan man gjøre av fedme og.

Anonymkode: da2f5...ffd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Rart hun er en av verdens mest kjente modeller da, med bare en grei kropp og uten blikkfang.

Du er misunnelig så det holder. 

Anonymkode: 62b5c...557

Er hun modell? Det visste jeg ikke. 
hun har ikke den typiske modellkroppen isåfall. 
Det er veldig 2005 å skrive at noen er missunnelig bare fordi man ikke likte det man så. 
 

Anonymkode: bdc41...18d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Kan du bli mer åpenbart misunnelig? 🙄

Det er jo bra at folk liker seg selv! Det må vi jo heie frem.

Anonymkode: 943d8...2c7

Nei jeg ble «skuffet» når ei skrev at hun hadde denne kroppen og jeg tenkte at det måtte være noe imponerende. Men så var det helt gjennomsnittlig. 

Anonymkode: bdc41...18d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er lov å være uenig - som jeg er med deg. Det må du også finne deg i. Ingen konkurranse, men du har følelsene utenpå her og tillegger med det meg andre meninger enn de jeg har fremmet. Skjønner at du har opplevd store traumer - mitt poeng er at det kan man gjøre av fedme og.

Anonymkode: da2f5...ffd

Hvis du blir mobba fordi du har sykelig overvekt kan man mistenke at du ville ha blitt mobba uansett. Sorry, men det er min erfaring. Har hørt mange sykelig overvektige snakke om hvordan de har blitt diskriminert og følt at de ikke har blitt behandla som alle andre. Typene er alltid de samme... Noe tror jeg må være i hodet deres. 

Jeg har vært og er fortsatt sjukelig overvektig. Har aldri opplevd en eneste stygg kommentar, aldri opplevd å bli diskriminert eller forskjellsbehandla. Har fått alle jobber jeg har søkt på, en hel haug med komplimenter osv. 

Har snakka med mange sykelig overvektige som ikke kjenner seg igjen i dette i det hele tatt. De rister like mye på hodet som meg. Mobbinga handler ikke bare om overvekten. De som kobber hadde nok mobba uansett. Det blir ikke bedre av det selvfølgelig, men det er ikke overvekten, heller mor annet, de ville ha plukka på hvis den ikke var der. Har ikke skamma meg over å være sykelig overvektig et sekund. 

Hvis du virkelig tror at det å være sykelig overvektig gir like dype traumer som alvorlig omsorgssvikt, seksuelle overgrep, mishandling, fattigdom osv. er du ganske blåst. Det er ikke sammenlignbart. Det er langt større skam forbundet med overgrep f eks. Har jobba med ungdom med traumer i mange år og har ennå ikke snakka med overvektige som er så plaga med traumer som ungdom som har opplevd overgrep. Ja det er tungt å bli mobba av ulike årsaker og det setter spor men det kan ikke sammenlignes. 

Anonymkode: 70084...fe2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du blir mobba fordi du har sykelig overvekt kan man mistenke at du ville ha blitt mobba uansett. Sorry, men det er min erfaring. Har hørt mange sykelig overvektige snakke om hvordan de har blitt diskriminert og følt at de ikke har blitt behandla som alle andre. Typene er alltid de samme... Noe tror jeg må være i hodet deres. 

Jeg har vært og er fortsatt sjukelig overvektig. Har aldri opplevd en eneste stygg kommentar, aldri opplevd å bli diskriminert eller forskjellsbehandla. Har fått alle jobber jeg har søkt på, en hel haug med komplimenter osv. 

Har snakka med mange sykelig overvektige som ikke kjenner seg igjen i dette i det hele tatt. De rister like mye på hodet som meg. Mobbinga handler ikke bare om overvekten. De som kobber hadde nok mobba uansett. Det blir ikke bedre av det selvfølgelig, men det er ikke overvekten, heller mor annet, de ville ha plukka på hvis den ikke var der. Har ikke skamma meg over å være sykelig overvektig et sekund. 

Hvis du virkelig tror at det å være sykelig overvektig gir like dype traumer som alvorlig omsorgssvikt, seksuelle overgrep, mishandling, fattigdom osv. er du ganske blåst. Det er ikke sammenlignbart. Det er langt større skam forbundet med overgrep f eks. Har jobba med ungdom med traumer i mange år og har ennå ikke snakka med overvektige som er så plaga med traumer som ungdom som har opplevd overgrep. Ja det er tungt å bli mobba av ulike årsaker og det setter spor men det kan ikke sammenlignes. 

Anonymkode: 70084...fe2

Jeg er enig i at man ikke kan skylde overvekten for alt. Mange overvektige jeg også kjenner har ikke blitt mobbet. Og de som ble det hadde blitt det uansett. 
Men det er noe jeg lurer på. Hvorfor er det slik at en person skal spørre alle andre om «lov»? 
Jeg trodde nemlig at mobberne mine mobbet fordi de var overvektige eller lubbne mens jeg var eneste tynne. Det var faktisk det jeg tenkte. Alt startet da eksen til ei snakket med meg og det var ikke noe flørting eller noe.

Andre jenter har kunnet prøve seg på venninners dater/kjærester uten at det fikk store konsekvenser. Om jeg så mye som snakket med en mann var jeg verdens verste dame. 
Det virker som at de som har et kjedelig/vanlig eller mindre pent utseende får mye skryt eller får lov å tro at de er flotte mens de som faktisk får mer positiv oppmerksomhet enn jenter flest må brytes ned. 
Jeg har mange overvektige i slekta og tenker ikke på at de er overvektige. Men når jeg ser mine tidligere mobbere tenker jeg at de er annenrangs og lurer på hvordan en mann kunne tenne på dem

Anonymkode: bdc41...18d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei jeg ble «skuffet» når ei skrev at hun hadde denne kroppen og jeg tenkte at det måtte være noe imponerende. Men så var det helt gjennomsnittlig. 

Anonymkode: bdc41...18d

Veldig gjennomsnittlig😄

colorful_upton_at_beach.jpg

Anonymkode: 62b5c...557

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Veldig gjennomsnittlig😄

colorful_upton_at_beach.jpg

Anonymkode: 62b5c...557

Du tok et skikkelig retusjert bilde da!! Ser du virkelig ikke det? Jeg googlet navnet hennes og dette var ikke bildet som kom opp. På dette bildet var hun jo pen. Hun var pen ellers også, men ikke ei jeg hadde trodd var modell da kroppen er ganske kraftig 

Anonymkode: bdc41...18d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Anonym bruker said:

Du tok et skikkelig retusjert bilde da!! Ser du virkelig ikke det? Jeg googlet navnet hennes og dette var ikke bildet som kom opp. På dette bildet var hun jo pen. Hun var pen ellers også, men ikke ei jeg hadde trodd var modell da kroppen er ganske kraftig 

Anonymkode: bdc41...18d

Kraftig? Hun har former, men er da normalvektig og langt unna å kunne kalles kraftig. Er uansett ingen fasit på hva den "perfekte" kropp er, så du kan jo bare være så uenig som du vil, uten at det endrer andres oppfatning av egen kropp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du tok et skikkelig retusjert bilde da!! Ser du virkelig ikke det? Jeg googlet navnet hennes og dette var ikke bildet som kom opp. På dette bildet var hun jo pen. Hun var pen ellers også, men ikke ei jeg hadde trodd var modell da kroppen er ganske kraftig 

Anonymkode: bdc41...18d

Det er ikke retusjert. 

Anonymkode: 62b5c...557

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke retusjert. 

Anonymkode: 62b5c...557

Selvfølgelig er det retusjert, det er jo et magasin bile

Anonymkode: 1ce01...c0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig er det retusjert, det er jo et magasin bile

Anonymkode: 1ce01...c0

Anonymkode: bdc41...18d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette er fra en film

Kate-Upton-Summertime-Desktop-Background-Wallpaper-Cool-Kate-Wallpaper.jpg

Anonymkode: 62b5c...557

Ja? Det er jo brukt belysning der og for å få riktig stemning. Sier ikke at hun der er mindre pen. Sier bare at det ikke var så imponerende kropp

Anonymkode: bdc41...18d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja? Det er jo brukt belysning der og for å få riktig stemning. Sier ikke at hun der er mindre pen. Sier bare at det ikke var så imponerende kropp

Anonymkode: bdc41...18d

Du skrev at hun har en ganske kraftig kropp... og da har du en heller forskrudd mening om hva en slank, normalvektig og kraftig kropp er.

Anonymkode: 93cc3...07f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.2.2020 den 19.05, Anonym bruker skrev:

Ingen har perfekt kropp. Å sammenligne seg med andre er helt nytteløst, man har den kroppen man har. Så får man gjøre det beste ut fra det man har og fokusere på det som ER positivt.

 

Anonymkode: 93cc3...07f

Jeg har perfekt kropp, perfekt ansikt, perfekt nedentil, perfekte hender og føtter 🌼 overdriver ikke. 

Anonymkode: 1425f...23b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette er fra en film

Kate-Upton-Summertime-Desktop-Background-Wallpaper-Cool-Kate-Wallpaper.jpg

Anonymkode: 62b5c...557

Dette er ikke i mine øyner en perfekt kropp 👍😊

Anonymkode: 1425f...23b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Dette er ikke i mine øyner en perfekt kropp 👍😊

Anonymkode: 1425f...23b

Mener i mine øyner 

Anonymkode: 1425f...23b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Mener i mine øyner 

Anonymkode: 1425f...23b

Altså at kroppen er ikke perfekt😅

Anonymkode: 1425f...23b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Anonymkode: bdc41...18d

Glemte du å skrive noe eller?

Anonymkode: 1ce01...c0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mener i mine øyner 

Anonymkode: 1425f...23b

Alle vet hva du mener, tror mindretallet er enig med deg. Hvis Elizabeth89 har en slik kropp, har hun all grunn til å være fornøyd vil jeg si...

Anonymkode: 62b5c...557

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alle vet hva du mener, tror mindretallet er enig med deg. Hvis Elizabeth89 har en slik kropp, har hun all grunn til å være fornøyd vil jeg si...

Anonymkode: 62b5c...557

Ja det var ikke noe jeg himla med øya for liksom. Jeg hadde bare sett for meg noe mer imponerende. Det der er jo ganske vanlig slank kropp. Ikke noe trent, litt kraftig. 
 

Anonymkode: bdc41...18d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det virker som at de som har et kjedelig/vanlig eller mindre pent utseende får mye skryt eller får lov å tro at de er flotte mens de som faktisk får mer positiv oppmerksomhet enn jenter flest må brytes ned. 

Hallo, du bor i Norge. Landet der misunnelsen er sterkere enn kjønnsdriften. Hvis man har noe bra eller positivt ved seg, enten det er utseendet eller hjernen eller et talent for å danse, så skal alltid noen fortelle deg at du ikke må tro du er noe bare fordi du er pen/glup/dyktig til å danse. Janteloven ble oppfunnet her.

Anonymkode: 82dc3...343

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men alvorlig talt, så er dere kvinnfolk alt for opphengte i å ha en "perfekt kropp" og et perfekt utseende, selv jenter ned 10-12 års alderen sliter med kroppspress. Det er ikke sunt. 

Heldigvis er vi ikke alle det. Jeg er småfeit, bleik, nærsynt og har hår på leggene, men får likevel napp og er oppriktig glad i kroppen min.

Anonymkode: 82dc3...343

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er lov å være uenig - som jeg er med deg. Det må du også finne deg i. Ingen konkurranse, men du har følelsene utenpå her og tillegger med det meg andre meninger enn de jeg har fremmet. Skjønner at du har opplevd store traumer - mitt poeng er at det kan man gjøre av fedme og.

Anonymkode: da2f5...ffd

Jeg finner meg i det, men gjentar, til det kjedsommelige😅😅: Er sterkt uenig med deg i at overvekt er det verste man kan være utsatt for i dagens samfunn. Supert at du er enig i at vi har lov til å ha forskjellig syn på saken👍🏻  Jeg vil anbefale deg å oppsøke hjelp av fagfolk dersom du føler du ikke får nok støtte av dine nærmeste. Dersom du har store traumer som følge av overvekt er dette noe som burde bli behandlet profesjonelt. Lykke til. 

Anonymkode: 73f22...6c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja det var ikke noe jeg himla med øya for liksom. Jeg hadde bare sett for meg noe mer imponerende. Det der er jo ganske vanlig slank kropp. Ikke noe trent, litt kraftig. 
 

Anonymkode: bdc41...18d

Du har et alvorlig forstyrret, og muligens sykelig, syn på kropp når du mener det bildet viser en kraftig person!

Gå i deg selv!

(Er det du som er undervektig og bl.a. ikke tør bruke penger på mat og mye annet?)

Anonymkode: 93cc3...07f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...