Gå til innhold

Trenger ferietips! Opplevelsesreise i Europa for jente på 11


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjerne kombinasjon av opplevelser og strandliv ( kan være to steder i nærheten av hverandre - dele opp.. by og strand)

Noen tips? 

Anonymkode: 01651...3dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det beste du gjør er vel å ta henne med på noe DU er interessert i, og få interessen til å smitte.

Den enkle løsningen er København og så litt bading seinere.

Anonymkode: a3b81...0d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Gjerne kombinasjon av opplevelser og strandliv ( kan være to steder i nærheten av hverandre - dele opp.. by og strand)

Noen tips? 

Anonymkode: 01651...3dc

Jeg hadde med mine gutter til sør Frankrike i den alderen. Masse å finne på. Sjekk ut Nice som ett utgangspunkt , der får du by og strand på ett sted. Veldig lett å komme seg til andre byer med tog derfra feks 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye man kan gjøre. Vi var i London og fikk byliv med mye teater og musikaler som mitt barn elsker. Deretter tok vi tog til sørkysten og fikk litt strandliv.

Jeg synes Nice er et fælt sted og reiser nødig dit igjen både med og uten barn. Da er det mange hyggeligere byer å være i i Frankrike.

Anonymkode: 47f13...c43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det beste du gjør er vel å ta henne med på noe DU er interessert i, og få interessen til å smitte.

Den enkle løsningen er København og så litt bading seinere.

Anonymkode: a3b81...0d0

København var fjorårets tur, så vil gjerne ha tips om andre gode reisemål..

Hun har masse interesser og ønsker selv, men drømmen om Tokyo blir litt langt unna :)

HI

Anonymkode: 01651...3dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mye man kan gjøre. Vi var i London og fikk byliv med mye teater og musikaler som mitt barn elsker. Deretter tok vi tog til sørkysten og fikk litt strandliv.

Jeg synes Nice er et fælt sted og reiser nødig dit igjen både med og uten barn. Da er det mange hyggeligere byer å være i i Frankrike.

Anonymkode: 47f13...c43

London og badeby var også fjorårets tur... herlig opplevelse

Hi

Anonymkode: 01651...3dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi flyr til Paris, flyr videre til Nice og avslutter på den italienske riviera før vi flyt hjem . Da får man begge deler 😊

Anonymkode: e8fca...6a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi flyr til Paris, flyr videre til Nice og avslutter på den italienske riviera før vi flyt hjem . Da får man begge deler 😊

Anonymkode: e8fca...6a7

Vi vurderte også Paris.. og togtur videre til Biarritz, en by jeg ikke aner noe om, men som jeg ble nysgjerrig på etter å ha sett et program om stedet.

HI

Anonymkode: 01651...3dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biarriz er fint, men det kan være 18 grader og regn der i juli :), som da vi var der... Det er mer stabilt på middelhavssiden av Frankrike, der er du mer garantert bra vært. Hva med Italia? Genova skal være en veldig fin by, har ikke vært Dre selv? Eller Livorno/Pisa? Napoli/Pompei? Eller vakre Roma :) 

Anonymkode: 537dc...b73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Biarriz er fint, men det kan være 18 grader og regn der i juli :), som da vi var der... Det er mer stabilt på middelhavssiden av Frankrike, der er du mer garantert bra vært. Hva med Italia? Genova skal være en veldig fin by, har ikke vært Dre selv? Eller Livorno/Pisa? Napoli/Pompei? Eller vakre Roma :) 

Anonymkode: 537dc...b73

Pisa er oppskrytt. Steinete strand, fryktelig turistinfisert by med aggressive selgere over alt.

Anonymkode: a3b81...0d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Biarriz er fint, men det kan være 18 grader og regn der i juli :), som da vi var der... Det er mer stabilt på middelhavssiden av Frankrike, der er du mer garantert bra vært. Hva med Italia? Genova skal være en veldig fin by, har ikke vært Dre selv? Eller Livorno/Pisa? Napoli/Pompei? Eller vakre Roma :) 

Anonymkode: 537dc...b73

Takk for gode tips! Visste ikke at Biarritz hadde et sånt klima, har bare hørt at det er en populær bade/surfe-by

Vi er egentlig der at storby med høye temperaturer i juli/august ikke er ønskelig - men  vi ønsker gjerne gode temperaturer ved sjøen.. 

Fikk tips om Nice tidligere i tråden også - kanskje det er mer aktuelt, men usikker på om det er noe kjekt for barn/ tweeen der :) Hovedinteressen hennes er maga/animé/cosplay, så hvis noen kjenner til byer som er store på det så er det et pluss :)

Barcelona som noen foreslo er jeg litt usikker på fordi jeg har hørt at det er ganske urolig der nå - men det er ellers en veldig interessant by.

HI

Anonymkode: 01651...3dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for gode tips! Visste ikke at Biarritz hadde et sånt klima, har bare hørt at det er en populær bade/surfe-by

Vi er egentlig der at storby med høye temperaturer i juli/august ikke er ønskelig - men  vi ønsker gjerne gode temperaturer ved sjøen.. 

Fikk tips om Nice tidligere i tråden også - kanskje det er mer aktuelt, men usikker på om det er noe kjekt for barn/ tweeen der :) Hovedinteressen hennes er maga/animé/cosplay, så hvis noen kjenner til byer som er store på det så er det et pluss :)

Barcelona som noen foreslo er jeg litt usikker på fordi jeg har hørt at det er ganske urolig der nå - men det er ellers en veldig interessant by.

HI

Anonymkode: 01651...3dc

Nice er ett bra knutepunkt for rivieraen. Dere kan dra til flere flotte steder og dere kan ta dere en tur til Monaco. Mine syntes det var veldig stas. Jeg har gutter da og de synes det var stas å se hvor billøpet i Monaco går og alle de fine bilene . Vi likte oss også veldig godt i Eze og St tropez . Flere flotte strender langs rivieraen og både Cannes, Nice og Antibes bør besøkes. Guttene mine var på din datters alder og de snakker om ferien fortsatt . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med Alicante? Garantert varmt og sol og flotte strender😊 Evt dra videre oppover eller nedover kysten til en badeby? 
 

Ellers kan jeg anbefale Tarifa og deretter båt over til Marokko. Da får dere litt Afrika med på kjøpet. 

Anonymkode: 82568...bbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palermo og Cefalu på Sicilia. Nydelige steder og man kan ta en tur til vulkanen Etna. Sicilia er en nydelig øy og har også mange historiske steder å besøke hvis det er av interesse.

Anonymkode: 9cdab...eff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Palermo og Cefalu på Sicilia. Nydelige steder og man kan ta en tur til vulkanen Etna. Sicilia er en nydelig øy og har også mange historiske steder å besøke hvis det er av interesse.

Anonymkode: 9cdab...eff

Er det ikke veldig varmt der i juni/juli?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Nice er ett bra knutepunkt for rivieraen. Dere kan dra til flere flotte steder og dere kan ta dere en tur til Monaco. Mine syntes det var veldig stas. Jeg har gutter da og de synes det var stas å se hvor billøpet i Monaco går og alle de fine bilene . Vi likte oss også veldig godt i Eze og St tropez . Flere flotte strender langs rivieraen og både Cannes, Nice og Antibes bør besøkes. Guttene mine var på din datters alder og de snakker om ferien fortsatt . 

Støtter Eze😍 

Anonymkode: a77da...83e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malaga er alltid en kul by. Mange fine perler i Montenegro (Kotor), Italia (Sicilia og Sardinia). Velger dere sør-Frankrike er en natt eller to på Château Eza et minne for livet:)

Anonymkode: a77da...83e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Støtter Eze😍 

Anonymkode: a77da...83e

Eze er fantastisk ! Vi hadde en hel dag på papaya beach😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...